شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 daafd988daafd984 d8a7d8afd8b3d986d8b3 d988 d8b1d8a7d987 d987d8a7db8c daa9d8b3d8a8 d8afd8b1d8a2d985d8af 61812e70a1de9
شناسه پست: 7000
بازدید: 765

  • d8a2d8b4d986d8a7db8cdb8c d8a8d8a7 daafd988daafd984 d8a7d8afd8b3d986d8b3 d988 d8b1d8a7d987 d987d8a7db8c daa9d8b3d8a8 d8afd8b1d8a2d985d8af 61812e716df13

    تعامل در فضای اینترنت مبتنی بر عرضه و تقاضا است. از ارایه اطلاعات برای خوانندگان علاقه مند گرفته تا فروش محصولات و ارایه خدمات، همواره چیزهایی برای بدست آوردن وجود داشته که به روش های مختلفی صورت می گیرد. اما بزرگ ترین چالش پیش روی این فرایند، وجود بستری قابل اطمینان است تا با ابزارها و ویژگی های منحصر بفرد بتواند تسهیل کننده داد و ستد باشد. در این مقاله به سراغ ابزار گوگل ادسنس می رویم تا با روش های کسب درامد از آن آشنا شویم.

    در دنیای تجارت الکترونیک، راهکار های متنوعی در خصوص معرفی یک برند و سرویس هایی که در اختیار عموم قرار می دهد، وجود دارد. عمده این فعالیت ها می تواند به نمایش تبلیغ در نتایج جستجو و یا سایت هایی با ترافیک و شرایط مناسب صورت پذیرد. در واقع تبلیغات جزو جدایی ناپذیر سازمان ها و اشخاصی است که می خواهند خودشان و آنچه که ارایه می کنند را در معرض دید مخاطبین و بازار هدف قرار دهند.

    اینجاست که نقش یک سرویس خوب با امکانات کاربردی و بستری برای عرضه تبلیغات موثر، بسیار پررنگ می شود، زیرا عدم تسلط کافی بر روی کاری که انجام می شود، مستعد از بین رفتن استراتژی و کمپین تبلیغاتی شده و همچنین خسارات مالی جبران ناپذیری را به همراه دارد.

    گوگل ادسنس – AdSense چیست؟

    ادسنس یا سرویس تبلیغات گوگل، یک پلتفرم تخصصی برای نمایش انواع آگهی است که با ایجاد فضای تعاملی میان سایت ها و اپلیکیشن های میزبان، راهکارهایی را برای کسب درامد ایجاد کرده است.

    ادسنس دارای 3 مرحله است:

    1. ایجاد فضای تبلیغاتی در سایت میزبان
    2. نمایش تبلیغات هدفمند و مرتبط
    3. پرداخت هزینه تبلیغات به نمایش دهنده

    گوگل ادسنس تبلیغات ارایه شده توسط گوگل ادز را در سایت شما نمایش داده و سپس بر اساس طرح های مختلف و نوع تبلیغ، هزینه آن را پرداخت می کند. این روند کاملا خودکار است و تبلیغات بر اساس نوع محتوا و مخاطبین هدف سایت شما توسط گوگل انتخاب می شوند.

    گوگل ادسنس

    چگونه می توان از گوگل ادسنس درآمد کسب کرد؟

    هر فرد 18 سالی که دارای یک وب سایت با کیفیت با شرایط مناسب باشد، می تواند در سیستم ادسنس به نمایش تبلیغ و کسب درآمد از این طریق بپردازد. آگهی ها به دو روش کلی محاسبه می شوند:

    • کلیک بر روی تبلیغ –  clicking on the advertisement
    • بازدید از تبلیغ –  number of post Impressions with the advertisement

    همانطور که ملاحظه می فرمایید، با به نمایش درآمدن آگهی ها بر روی بخش هایی که مشخص شده است، با توجه میزان کلیک و مشاهده واقعی تبلیغات، میزان درآمد شما محاسبه و در حساب کاربری تان لحاظ می گردد.

    چگونه سایت مان را برای کسب درآمد بهتر از گوگل ادسنس آماده کنیم؟

    به این نکته باید توجه داشته باشید که هیچ شخص یا شرکتی به راحتی به شما پولی پرداخت نمی کند. تصور اینکه با ثبت دامنه و خرید هاست معمولی و کمی محتوا می توان درآمد دلاری داشت، بسیار اشتباه است. در واقع هر کاری که برای حضور در رتبه بندی و حضور در صدر نتایج موتورهای جستجو انجام می دهید را باید برای ارتقا سطح کیفی سایت تان انجام دهید. با روش های کسب درآمد از سایت آشنا شوید.

    راهکارهایی برای بهبود سایت شما جهت نمایش بهتر تبلیغات گوگل

    سئو و تجربه کاربری

    اگر می خواهید تبلیغات تان در وب سایت از نمایش و کلیک خوبی برخوردار باشد، باید مخاطب را بر روی بستر بهینه شده میزبانی کنید. هرچقدر به تکنیک های سئو توجه بیشتری داشته باشید، سطح رضایت مخاطبین تان بالا تر رفته و از حضور در سایت تجربه خوبی خواهند داشت. عنوان های جذاب، شرح متای منحصر بفرد برای مطالب، رعایت سئوی محتوایی، تصاویر کم حجم و یونیک، لینک سازی مرتبط با استراتژی تبلیغاتی و غیره را می توان بخشی از اصول یک سئوی فنی مناسب دانست.

    تحقیق کلمات کلیدی

    اینکه بدانیم برای چه هدفی می خواهیم تبلیغ کنیم را همواره مدنظر قرار دهید. شما صرفا نقش یک پول پارو کن را ندارید، بلکه نماینده گوگل و مسئول در برابر بازدهی مناسب برای تبلیغ دهنده هستید. ادسنس قوانین سخت گیرانه ای برای تصدیق سایت شما دارد و در صورتی که با کپی داده ها و محتوا بخواهید به فکر شمارش دلارها باشید، سخت در اشتباه هستید.

    این مطلب رو هم بخون:  نرخ بازگشت سرمایه ROI چیست و چطور محاسبه می‌شود؟

    برای سایت تان یک موضوع اصلی در نظر گرفته و با متدهای متنوعی که وجود دارد، به توزیع مطالب و مقالات بر روی آن بپردازید. هرچقدر سطح عناوین انتخابی برای تولید انواع محتوای غنی بهتر باشد، گوگل نیز در شناسایی اهداف ارزشمند تبلیغاتی برای شما راحت تر عمل کرده و سریع تر اعتماد می کند. بدین ترتیب زمانی که بدانید چه کلمات کلیدی می تواند متناسب با زمینه فعالیت تان باشد، مقالات و نوشته های مرتبط تری را بصورت مستمر خواهید نوشت و آگهی های مشخصی تری نیز در سبد تبلیغاتی تان قرار داده می شود.

    به عنوان مثال، اگر سایت شما در زمینه نشر اطلاعاتی برای محصولات کشاورزی فعال باشد، با تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با این حوزه می توانید داده های بسیار خوبی را ایجاد و گوگل را از وجود یک سایت هدفمند و ارزش آفرین مطمئن سازید. هنگامی که از بهترین کلمات کلیدی برای جذب مخاطبان خود استفاده می کنید، وب سایت تان در گوگل از رتبه بالاتری برخوردار خواهد بود و بازدیدهای بیشتری دریافت می کند.

    با مخاطبان تان تعامل داشته باشید

    بیشتر از هر چیزی به مشتریان وفادار و کاربران ثابت نیاز دارید. وقتی شرایطی ایجاد کرده باشید که افراد بدانند با حضور مداوم در سایت می توانند چیزهای بیشتری بدست آورده و یا به بیان ایده های شان در قالب نظر یا پیام بپردازند ؛ همچنین وقتی در تولید محتوا، نظم و تازگی داده ها را رعایت کرده باشید، بی شک برای جذب کاربران جدید از نگرانی کمتری برخودار خواهید بود، زیرا کاربران سایت شما همان سرمایه هایتان هستند که با ادسنس تبدیل به درامد می گردند.

    رسانه های تصویری

    فیلم، عکس و صدا در کنار مطالب سایت به جذابیت موضوعی و محتوایی کمک شایان توجهی می کند. برای نوشته های تان و در بلاگی که دارید، از عکس های زیبا استفاده کنید و نقش کلیپ ها را پررنگ تر کنید. پادکست ها نیز طرفداران خاص خودشان را دارند، پس اگر برای تحقیق کلمات کلیدی، علاوه بر تولید محتوا به انتشار سریالی پادکست های حرفه ای بپردازید، قطعا در بخش رقابت با سایت های دیگر  یک سر و گردن بالاتر خواهید بود.

    جایگاه تبلیغات و آگهی ها

    ممکن است به این فکر کنید که تبلیغات گوگل را می توانید هرجایی که دل تان خواست بگذارید. قرار دادن بی برنامه تبلیغات در قسمت های مختلف می‌تواند تاثیر بدی در درآمدزایی شما داشته باشد. بهترین مکان برای تبلیغات، به طراحی وب سایت و کسب و کار شما بستگی دارد، اما در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

    درج بیش از حد تبلیغات باعث آزردگی مخاطبین تان می شود، زیرا آنها آمده اند چیزی را بدست آورند، اما با مواجه شدن با چندین آگهی، حس سواستفاده پیدا می کنند و موجب عدم بازگشتشان به سایت می شود. وجهه سایت تان را حرفه ای و محتوا محور تعریف کنید و برای حفظش کوشا باشید.

    ماهیت آگهی ها

    آیا تبلیغات سایت شما به خواننده های تان کمک می کند؟ تبلیغات ادسنس نباید فقط برای کسب درآمد قرار داده شوند. آگهی ها باید مخاطبین شما را جذب کنند تا موجب و مستعد کلیکی بشود که علاوه بر ارزش مادی، بتواند به شخص مورد نظر نیز کمکی کرده باشد. یک آگهی زمانی به پول تبدیل می شود که مخاطبی در قبال آن احساس نیاز کند.

    محل قرار گرفتن تبلیغات

    آیا بازدیدکننده سایت باید برای یافتن و مشاهده آگهی ها در هرجایی اسکرول نمایند؟ بهینه سازی تبلیغاتی یکی از اصول اولیه جانمایی محل آگهی است که به مخاطب شما کمک می کند اطلاعات تبلیغ شده را در بهترین جای ممکن و بدون ایجاد مزاحمت ملاحظه کند.

    جایگاه تبلیغات در سایت

    نصب و راه اندازی گوگل ادسنس بر روی سایت

    پس از اینکه مطمئن شدید سایت تان برای درج تبلیغات ارزشمند آمادگی کافی را دارد، می توانید با ورود به سایت ادسنس و ثبت نام در آن، ضمن ایجاد پروفایل کاربری، بخش آگهی را پیکربندی کنید.

    این مطلب رو هم بخون:  ابزار KWFinder چیست؟ معرفی و آموزش نحوه کار با  kw finder

    ابتدا از طریق آدرس google.com/adsense  وارد سایت گوگل ادسنس شده و با حساب جی میل تان یک پروفایل کاربری ایجاد نمایید.

    کد اعتبار سنجی را در قسمت هدر سایت قرار داده و دامنه تان را در حساب کاربری تصدیق نمایید. این کار به ادسنس اجازه می دهد بتواند با مجوز شما بر روی بخش تبلیغات، آگهی ارایه کند.

    محل مناسبی را برای نمایش تبلیغات انتخاب کنید. با توضیحاتی که مطالعه فرمودید، با در نظر گرفتن ارزش محتوایی سایت و اولویت یک برای کاربران، بخش های مرتبط را تعریف کنید.

    اطلاعات مالی و پروفایل تان را تکمیل کنید تا گوگل بتواند شما را به عنوان یک شخص واجد شرایط در نظر بگیرد. به یاد داشته باشید که هرآنچه تنظیم می نمایید، باید کاملا شفاف و صادقانه باشد.

    کسب درآمد از ادسنس به چه فاکتورهایی ارتباط دارد؟

    برای اینکه بتوانید اولین دریافتی تان را تجربه کنید، نباید عجله داشته باشید. صبوری در ادسنس یک نکته فوق العاده ارزشمند است. به نوعی بنظر می رسد سایت تان باید برای واجد شرایط بودن، دائما بررسی و ارزیابی گردد، زیرا تبلیغ دهنده ها برای گوگل بسیار مهم هستند و این موتور جستجو برای حفظ درامد خود باید سخت گیر باشد. در اینجا به بیان شرایطی می پردازیم که به کسب درآمد از ادسنس منتهی می شوند:

    • میزان ترافیک طبیعی و واقعی که به سایت شما مراجعه می کنند
    • تبلیغاتی که به سایت می آیند از چه طریقی وارد می شوند
    • تبلیغ دهندگان مرتبط با حوزه کاری و محتوایی سایت شما
    • مطالب و نوشته هایی که در سایت تان قرار داده اید
    • جانمایی تبلیغات ادسنس در سایت

    کنسول گوگل ادسنس

    مشخص کردن محل نمایش تبلیغات ادسنس در سایت چگونه است؟

    برای قرار دادن آگهی ها در سایت باید از طریق پنل کاربری تان در ادسنس، یک قطعه کد جاوا را طبق آنچه که گفته شد در هدر قرار دهید. سپس با ایجاد واحد تبلیغاتی جدید در ادسنس، استایل ها و طرح بندی آگهی ها را مشخص می کنید که عینا در سایت لحاظ می گردد. معمولا تبلیغات را یا در بالای سایت، در سایدبار و یا در انتهای محتوا قرار می دهند که در هر سایتی می تواند متفاوت باشد.

    دلایل مختلفی وجود دارد که گوگل برای درامد و نمایش تبلیغات، سایت شما را واجد شرایط نمی داند. از جمله این شاخص ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • قوانین و سیاست های ادسنس توسط شما نقض می شود
    • مطالب و محتوای سایت بسیار ضعیف و کم است
    • داده ها و اطلاعات سایت عموما کپی بوده و منحصر بفرد نیستند
    • دامنه های تازه ثبت شده اعتباری ندارند

    از ایندکس بودن مطالب سایت مطمئن شوید و وضعیت آنها را در کنسول جستجو دائما بررسی نمایید. هرگز به دنبال کپی کردن محتوا نباشید و تلاش کنید نوشته های تخصصی و انحصاری را تولید نمایید. هرچقدر میزان متن و تصویر و یا ویدئو در یک مطلب متناسب تر باشد، باعث جذب ترافیک پایدار تری می گردد. معمولا دامنه های با عمر کم تر از 3 تا 6 ماه، باید صبر کنند تا ثبات بیشتری را با عملکرد خوب شان بدست آورند.

    سخن آخر

    در پایان توصیه می کنیم اکیدا از رفتن سراغ روش های برگرفته از ترافیک غیر واقعی و یا کلیک هایی که خودتان در آنها نقش دارید، خودداری فرمایید. ادسنس کاملا با الگوریتم های هسته اصلی در ارتباط است و می تواند حتی بخش بزرگی از ترافیک شما را به دلیل بهره گیری از روش های غیر اصولی نادیده بگیرد. همانقدر که طراحی و ایجاد یک سایت بسیار خوب برای شما از اهمیت برخوردار است، این تبلیغ دهنده ها هستند که برای گوگل ارزش بیشتری دارند. یک موتور جستجو می خواهد بهترین راندمان و بازخورد را به تبلیغ دهندگان اش ببخشد. پس در این مسیر سخت و پیچیده باید به گوگل کمک کنید و از یک درآمد جمعی لذت ببرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵