شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

بروزرسانی ها
الگوریتم مرغ مگس خوار
شناسه پست: 6123
بازدید: 19
  • الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه کار می کند؟

    الگوریتم های گوگل با معنی و مفهوم آنچه که توسط کاربر جستجو می شود گره خورده اند. در این میان فاکتورهای بسیار زیادی برای تحلیل و پردازش درخواست ها وجود دارد که هرکدام به تنهایی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. یکی از تاثیر گذار ترین الگوریتم های گوگل، مرغ مگس خوار نام دارد که بر روی 90 درصد نتایج جستجو به طور مستقیم تاثیر می گذارد. این الگوریتم اولین بار در آگوست 2013 معرفی شد تا گوگل بتواند اهداف جستجوگران و تطبیق سوالات شان با نتایج مرتبط را درک کند.

    طبیعتا در دسترس بودن اطلاعات دقیق باعث به وجود آمدن اعتبار منبع داده شده و زمینه ساز اعتماد کاربران به نتایج جستجوی شان می شود که تاثیر زیادی بر روی بخش های مختلف از جمله گراف دانش دارد. در این مقاله از سلسله مطالب آموزشی الگوریتم های گوگل، همراه ما باشید.

    مرغ مگس خوار، به نحوه پاسخگویی گوگل و درک معنای واقعی خواسته کاربران می پردازد. بدین ترتیب، استفاده از مترادف ها بهبود پیدا کرده و نتایج جستجو نیز به جای بهره گیری از کلمات کلیدی دقیق، بر اساس اطلاعات مرتبط نمایش داده می شوند. در جستجوی معنایی همه چیز به منظور کاربر ارتباط دارد و الگوریتم مرغ مگس خوار نیز آن را کاملا متوجه می شود تا بتواند آنچه که شخص سعی می کند پیدا کند را بفهمد.

    فناوری معنانگر – meaning technology:

    ابزاری برای پردازش تعامل انسانی ماشین ها است و تلاش می کند تا به مسایل، از دید یک شخص بنگرد. الگوریتم مرغ مگس خوار طراحی شده تا فناوری فوق را بر روی گراف دانش ارتقا بخشد، تا کاربر بتواند با شکل گیری شبکه بزرگی از اطلاعات، نتایج مرتبط به موضوع جستجوی خود را بیابد. بنابراین مرغ مگس خوار به خوبی قادر است مناسب ترین و با کیفیت ترین صفحات را که نیاز جستجوگر را برآورده می کند، در اختیارش بگذارد.

    اما موضوع بسیار جالب این است که مرغ مگس خوار می تواند منظور جستجو را بر اساس واژه هایی که ممکن است تعریفی از صفات یک نتیجه باشد، بفهمد. به عنوان مثال، وقتی عبارت: “تلاش شخصی که می خواهد برادرش را از زندان آزاد کند” را جستجو می کنید، با “سریال فرار از زندان” روبرو خواهید شد که به معنی شناخت موتور جستجو از منظور کاربر است. گوگل می تواند با استنباط و تفسیر عبارات، نتیجه ای معنادار را با وجود مبهم بودن کلمات و لحن محاوره ای، بدست آورد.

    مرغ مگس خوار پاسخ ها را بر اساس تطبیق کلماتِ داخلِ متن ارایه نمی کند، بلکه در عوض، موجودیت های مرتبط به هم را از کوئری ها گرفته و پاسخ دقیق تری را استخراج می کند.

    این مطلب رو هم بخون:  آیکیدو

     

    گراف دانش و جستجوی مفهومی

    به منظور بررسی اهداف شکل گیری مرغ مگس خوار، ابتدا باید با ویژگی های موتور جستجو که بیشترین تأثیر را دارند آشنا شویم. یک سال قبل از انتشار الگوریتم فوق، گوگل، گراف دانش را راه اندازی کرد که شامل مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد برای ارائه پاسخ سریع و دقیق به سوالات کاربران در مورد افراد، مکان ها و سایر اطلاعات می بود.

    همانطور که در تصویر می بینید با جستجوی “خورشت قرمه سبزی”، بجز سایت هایی که در دسترس هستند، داده های کاملی از جمله “روش پخت”، “مواد تشکیل دهنده”، “خواستگاه”، تصاویر” و حتی طعم آن در گراف دانش با تکیه بر ترافیک طبیعی نمایش داده شده است. چگونه گوگل تشخیص می دهد که این نتایج نشان دهنده قصد جستجوگر است و نیازهای او را به اندازه کافی برطرف می کند؟ اینجاست که جستجوی معنایی شکل می گیرد.

    یکی از اهداف اصلی مرغ مگس خوار تبدیل جستجوی معنایی بر اساس مفهوم آن به واقعیت است. جستجوی معنایی تلاش می کند تا نتایج مناسب را با شناخت زبان کاربران که فراتر از معانی کلمات کلیدی است تطبیق دهد، حتی زمانی که یک شخص قصد خود را به صورت ضمنی بیان کند. تسلط روز افزون گوگل بر روی جستجوی معنایی، آن را قادر ساخته تا عناصر و روابط میان شان را با یکدیگر درک کند. تمرکز مرغ مگس خوار بر مطابقت نتایج با منظور جستجوگر است که نشان از توانایی تجزیه و تحلیل و هوش فناورانه گوگل دارد.

    نمایش موبایل و جستجوی صوتی

    این واقعیت وجود دارد که قوانین گوگل برای سازگاری سایت ها با تلفن همراه، موجب بهبودی تجربه کاربری شده و جستجوی صوتی را به همراه آورده است. شاید فکر کنید در Voice search همه چیز با صحبت کردن و دیدن نتایج خاتمه می یابد، اما اوضاع به این راحتی ها نیست. جستجوی صوتی بیشتر از آنکه به دنبال عبارت های چند کلمه ای باشد، به سوالات و پرسش های پیچیده هنگام حرف زدن می پردازد.

    مرغ مگس خوار نیز نقش سرنوشت سازی را ایفا می کند و دقیقاً از این جهت اهمیت دارد که باعث به وجود آمدن بستری برای تعامل طبیعی و محاوره ای بیشتر میان کاربران با یک موتور جستجو شده است. مانند فرامین صوتی در تلفن همراه، ساعت هوشمند و سایر فناوری های پوشیدنی. وب سایت هایی که به خوبی بهینه شده اند نیز ترافیک بیشتری را در نمایش موبایل به دست می آورند. شاید بهتر باشد بدانید ترافیک ارگانیک چیست و چطور می توان آن را افزایش داد.

    این مطلب رو هم بخون:  دلایل شکست پروژه های سئو

    نقش مرغ مگس خوار در سئو

    با معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار، دنیای سئو دچار تغییر و تحولات بزرگی شد. کارشناسان به این موضوع پی بردند که پرداختن به موضوعات مرتبط، پیرامون صفحات مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین ترتیب کاربران می توانستند به مناسب ترین محتوا در یک وبسایت هدایت شوند.

    یکی از اجزای اصلی الگوریتم مرغ مگس خوار، توجه به جایگاه پیوندهای یک صفحه به عنوان شاخص رتبه بندی است. توسعه لینک سازی به گوگل کمک می کند تا مشخص کند که آن وب سایت در چه زمینه ای فعالیت می کند و مرغ مگس خوار نیز مطمئن می شود تا لینک های بی ربط روانه نتایج نشوند.

    با رشد استفاده از عبارات محاوره ای که بعضا از پرس و جو های صوتی بدست می آید، استفاده از اطلاعات و داده هایی که ماهیت آنها پاسخ دادن است، باعث افزایش اهمیت واژه هایی مانند “چه کسی”، “چه”، “کجا”و “چگونه” شد که نقش مفیدی در سئوی محتوایی دارند و به شما در نمایش نتایج غنی تر کمک می کنند.

    مرغ مگس خوار از داده های ساختار یافته به عنوان یکی از شاخص های رتبه بندی استفاده می کند. بهره گیری از اسکیما برای نمایش آنچه که صفحه شما در موردش صحبت می کند ضروری است، زیرا می خواهید گوگل بداند که شما پاسخ جستجوگران را دارید.

    هدف گوگل:

    گوگل به دنبال درک هدف اصلی از جستجوی کاربران است و به جای اینکه محتوای سایت ها را مانند رشته ای از کلمات بررسی کند، به جستجوی کل مطالب و نقش زبان طبیعی در محتوای سایت می پردازد تا بتواند زبان مخاطب را شناخته و با کلمات خودش صحبت کند. مرغ مگس خوار را می توان به عنوان پلی بین شیوه های قدیمی و سئوی مدرن دانست. وب سایت هایی که به طرز ماهرانه، پاسخ های رایج را شناسایی و بکار می برند، می توانند به عنوان منابع مطمئن برای موضوعات مرتبط توسط گوگل انتخاب شوند. اینجاست که محتوای شما به عنوان جستجوی منطبق شناخته می شود. حال نه تنها می توانید رتبه محلی خوبی را با ترافیک ارگانیک کسب کنید، بلکه جایگاهی را در ویژگی های نتایج جستجو، مانند پاسخ های متداول و یا پنل دانش خواهید داشت. وقتی درباره نتایج غنی در موتورهای جستجو صحبت می کنیم، هدف جستجوگر و تجربه کاربری باید در ابتدای لیست اولویت های مان قرار گیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵