شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

بروزرسانی ها
d8a7d984daafd988d8b1db8cd8aad985 daa9d8a8d988d8aad8b1 d988 d8aad8acd8a7d8b1d8aa d985d8add984db8c d8afd8b1 d986d8aad8a7db8cd8ac d8acd8b3 6149cfe77a7d6
شناسه پست: 6217
بازدید: 19

  • الگوریتم کبوتر گوگل چیست

    سایت های شرکتی و فروشگاهی که به عنوان کسب و کار آنلاین به ارایه خدمات و فروش محصول می پردازند، هر روز با مخاطبین و مشتریان بالقوه ای در تعامل هستند. وقتی صحبت از خدمات آنلاین می شود، جستجوی محلی این پتانسیل را دارد که شما را در دسترس مشتریان جدید قرار داده و مسیر توسعه پایدار و بهبود را تسهیل کند. گوگل با ارایه الگوریتم پرکاربردی به نام کبوتر Pigeon، گام های بزرگی را با هدف موقعیت جستجوی کاربران و برای تغییر نحوه پاسخگویی بر اساس فاکتورهای مکانی برداشته است. در این مقاله شما را با سازوکار الگوریتم کبوتر آشنا کرده و به رونق کسب و کار آنلاین شما می پردازیم. ابتدا بهتر است با الگوریتم های گوگل آشنا شوید.

    جستجوی محلی به داده هایی اشاره می کند که بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران شکل می گیرد. وقتی به دنبال کالا و خدماتی هستید، گوگل نتایج را بر اساس موقعیت مکانی که در آن قرار دارید، گرداوری و ارایه می کند. به عنوان مثال وقتی در خیابان ولیعصر تهران هستید، با جستجوی عبارت “خرید موبایل”، لیستی از سایت های فروش تلفن همراه در اختیارتان قرار می گیرد که در نزدیکی شما وجود دارد. با این حساب به دنبال هرچیزی که هستید، مقصد شما در همان نزدیکی است.

    الگوریتم کبوتر، جستجوی محلی را متحول کرد

    در 24 جولای 2014، گوگل، الگوریتم جدیدی را برای جستجوی محلی، در منطقه آمریکا معرفی کرد که نام آن کبوتر بود. این الگوریتم تحولی عظیم را در نتایج جستجو به ارمغان آورد. به همین ترتیب، در دسامبر 2014 شاهد انتشار آن در انگلستان، اروپا و استرالیا بودیم که هم اکنون فضای سرپ را تحت سلطه خویش درآورده است. کبوتر آمد تا نتایج جستجوی محلیِ مفیدتر، مرتبط تر و دقیق تر را به جستجوگران گوگل ارائه دهد و فاصله میان مشتری و کالای مورد نیازش را به حداقل برساند.

    الگوریتم کبوتر به عنوان بزرگترین بروز رسانی جستجوی محلی شناخته می شود که پارامترهای فاصله و رتبه بندیِ مکان را بهبود داده و نتایج جستجو را به شیوه ای منسجم تر به نقشه آنلاین متصل می کند. اما آنچه که واقعا باید بدانید این است که الگوریتم کبوتر نحوه ارایه اطلاعات را با تنوع بالایی از داده ها در SERP  به نمایش در می آورد. در واقع دیگر با چند اسنیپت آکنده از عنوان و شرح متا روبرو نیستید، بلکه کبوتر، نتایج جستجو را برای شما صفحه آرایی می کند.

    در تصویر زیر، واژه “دندانپزشکی” را جستجو کرده ایم:

    جستجوی دندان پزشکی در گوگل

    همانطور که مشاهده می کنید، تمرکز اصلی نتایج بر روی نقشه و مسیر دسترسی شکل گرفته. با جستجوی “دندانپزشکی” می توانید بر روی نقشه به نزدیکترین کلینیک های اطراف دسترسی داشته باشید که شامل موقعیت کنونی شما و مقصد است.

    الگوریتم کبوتر، شاخص های مبتنی بر فاصله و موقعیت مکانی را با کاهش شعاع جستجو، بهبود بخشید که به نتایج مرتبط تر در منطقه منتهی می شود. هرچند گوگل سعی کرده نواحی کوچک شهری را بهتر بشناسد، اما با چالشی روبرو است که در آن مردم ممکن است به صورت کلی به بیان نیازشان بپردازند.

    به عنوان مثال، در جستجوی “کافی شاپ”، در صورتی که شخص در منطقه ستارخان باشد، نتایج جستجوی منطقه صادقیه نیز به اون نشان داده می شود و یک کافی شاپ محبوب را نیز در محدوده نواب پیشنهاد می دهد. در واقع گوگل می تواند مناطق مشابه را ارایه  دهد.

    اما نکته بسیار مهم مربوط به دستگاه و نقطه ای است که در حال جستجو با گوگل هستید. اینکه در خانه نشسته اید و برای خرید مواد غذایی به جستجوی فروشگاه های آنلاین مشغول هستید، با زمانی که در خیابان و با موبایل در تلاش برای یک مکان باشید، بسیار متفاوت است. در واقع با تکیه بر فاکتوری به نام مجاورت، جستجوی شما نتایج متفاوتی را بدنبال دارد، زیرا موقعیتی مکانی با موبایل دائما در حال تغییر است. ممکن است با جستجوی واژه “لاله” لیستی از مشاغل به شما نشان داده شود که به این اسم است، اما زمانیکه با موبایل خود در حال راه رفتن در خیابان فاطمی تهران هستید، احتمال دارد با آدرس هتل لاله برخورد نمایید.

    این مطلب رو هم بخون:  موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

    الگوریتم کبوتر باعث رقابت بیشتر در مصاف با رتبه بندی ها شده است. به همین ترتیب شاید کسب و کار شما در نتایج جستجو برای عبارات مختلف دچار نوسان شده و برروی ترافیک سایت نیز تاثیر داشته باشد. در این شرایط، تکیه کردن برای استراتژی کلمات کلیدی به تنهایی شانسی برای یک حضور پرقدرت به شما نمی دهد و اصلا کافی نیست. سایت های تجاری و فروشگاهی برای شگفتی آفرینی نیازمند کارهایی هستند که توجه به آنها بسیار سرنوشت ساز است.

    قبل از صحبت در مورد نحوه بهینه سازی برای الگوریتم کبوتر، باید شرایط خوبی را نیز بر روی وبسایت فراهم کنید تا ارزش حضور در بخش داده های تجارت محلی گوگل را داشته باشد. سایت شما تا حد امکان باید سریع، کاربرپسند، دوستدار موبایل و حاوی مطالب و اطلاعات مفید و مرتبط باشد، زیرا بزرگترین تاثیر را بر رتبه بندی شما خواهد داشت.

    فاکتورهای رتبه بندی در الگوریتم کبوتر

    اگرچه برخی اقدامات برای کمک به رتبه بندی سایت انجام می شود، اما شما باید سیگنال های بیشتری در مورد تجارت محلی تان داشته باشید که به شرح زیر است:

    • نزدیک بودن آدرس IP کاربر به آدرس فیزیکی یک کسب و کار
    • مجاورت آدرس تجاری با مرکز شهر
    • درج اطلاعات تجاری کامل در سایت
    • مطابقت نام، آدرس، شماره تلفن با اطلاعات محلی درج شده در سایت و نقشه گوگل و سایر دایرکتوری ها
    • سئوی داخلی با کیفیت سایت
    • تعامل کاربران و نظرات آنها درباره خدمات
    • سیگنال شبکه های اجتماعی

    الگوریتم کبوتر

    بهینه سازی داخلی سایت برای تجارت محلی

    محتوای سایت

    محتوا بسیار مهم است، بخصوص هنگامی که صحبت از کبوتر می شود. سایت شما محتوای منحصر بفرد و با کیفیت محلی نیاز دارد که باید برای بازدیدکنندگان ارزشمند باشد. با تولید محتوای مناسب و با کیفیت بالا، تبدیل به منبع معتبر در منطقه خود شوید.

    کلمات کلیدی

    الگوریتم کبوتر به سایت هایی که برای تجارت محلی شان از کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کنند، بها می دهد. با تکیه بر نیازهایی که در منطقه وجود دارد و یا کاربران بیشترین جستجو را داشته اند، می توان به دنبال فرصت هایی در جهت تولید محتوای مرتبط بود. Adwords Keyword Planner به شما کمک می کند تا ایده های ناب را بر مبنای “جستجوهای محلی بیشتر و رقابت کمتر” بدست آورید. عبارات مفهومی و لانگ تیل ها می توانند نقش موثری در گزینش کلید واژه مناسب داشته باشند.

    صفحه اصلی

    مهم است که صفحه خانه سایت شما، مطالب مفیدی برای کاربران داشته باشد. اطلاعاتی درباره شما و اینکه کجا هستید و چه خدماتی ارایه می دهید، بسیار ارزشمند است. در این برگه باید ویترین تجارت تان را به بهترین شکل ممکن در معرض دید قرار دهید.

    عناوین و پیوندها

    با اشاره کردن به شهر و منطقه ای که فعالیت می کنید، در آدرس برخی صفحات، تایتل های H، شرح تصاویر محلی و یا لندینگ های سفارشی، می توانید به گوگل در پیدا کردن هرچه بهتر و نزدیک تر نیاز کاربران در نتایج جستجو کمک کنید.

    این مطلب رو هم بخون:  دانلود نسخه رایگان صفحه ساز المنتور

    معماری سایت

    اطمینان حاصل کنید که هر صفحه ای در سایت قابل خزش و بهینه سازی است. لینک سازی عضو مهم این بخش به حساب می آید، زیرا باعث انتقال کاربر به صفحات تجاری می شود و نقش بسزایی در انتقال ارزش به سرتاسر سایت دارد. در واقع با دسترس پذیر بودن پیوندهایی که می خواهیم جستجوگران به آن برسند، مسیری مطمئن و سریع را برایشان طراحی می کنیم.

    بهینه سازی خارجی سایت برای تجارت محلی

    بسته های محلی

    در نتایج جستجو بخشی به نام لوکال پک وجود دارد که شاخص ترین نتایج را با راه دسترسی و موقعیت روی نقشه نمایش می دهد. با تقویت کلمه کلیدی هدف و تکمیل اطلاعات تجاری و همچنین ثبت موقعیت تجاری بر روی نقشه گوگل، می توان برای این قسمت آماده بود.

    فرامنطقه ای

    پروفایل های اجتماعی کسب و کار خود را بهینه کنید تا نشان دهنده جایگاه محلی شما باشد. دیگر نشان دادن نام شهر یا منطقه کافی نیست. به عنوان مثال، اگر کافی شاپ استورمانستر که سرویس آنلاین می دهد در منطقه 12 باشد، دفتر کافی شاپ در منطقه 9 مستقر است. این داده ها بویژه در تلفن همراه، اهمیت زیادی دارد.

    سایت فروشگاهی با چند شعبه محلی

    اگر بیش از یک آدرس تجاری دارید، برای هر مکان به یک صفحه فرود نیاز است که باید بصورت جداگانه و با شرایط محلی بهینه سازی شوند. می توانید مطالب وبلاگ را که از نظر موضوعی با صفحات فرود مرتبط هستند، لینک سازی کنید.

    نقشه گوگل

    همه آدرس های مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنید تا مطمئن شوید که همه شان یکسان و در قالب NAP بهینه شده اند. نقشه گوگل را در صفحه تماس با ما درج نمایید. ما به شما نحوه درج مکان در نقشه گوگل را آموزش داده ایم.

    بازخورد و تعامل

    از مشتریان و کاربران تان بخواهید تا نظرات شان را صادقانه با شما در میان بگذارند. با وجود کامنت و بازخورد در محصول یا نوشته و همچنین صفحه معرفی تجارت تان، می توانید به اعتماد پذیر بودن سایت کمک کنید تا گوگل بتواند از آن برای انواع شاخص های رتبه بندی استفاده کند.

    داده های ساختار یافته و اسکیما برای تجارت محلی

    اطلاعات مربوط به تجارت محلی و کسب و کارتان را با کدهای اسکیما و داده های غنی در سایت پیکربندی کنید. ساختار مناسب و بهینه، بهترین راه برای حضور در نتایج جستجو و دسترس پذیر بودن ساده تر برای موتورهای جستجو است.

    لینک سازی محلی

    الگوریتم کبوتر به لینک های محلی به عنوان یک عامل رتبه بندی متکی است. بنابراین با ایجاد رابطه پایدار بر روی سایر سایت های حوزه فعالیت و تولید محتوای با کیفیت، به ایجاد لینک های معنی دار پرداخته و به شناخت هرچه بهتر دیگران از شما کمک کنید. همچنین می توانید با استفاده از AHREFS یا یک ابزار مشابه، رقبای تان را بررسی کنید تا ببینید آیا سایت ارزشمندی برای لینک خارجی وجود دارد یا خیر.

    سخن آخر

    مانند سایر الگوریتم های گوگل ( پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار )، الگوریتم کبوتر با هدف بهبود تجربه کاربری در نتایج جستجوی محلی ظهور پیدا کرده است. با این حال در صورتی که صفحات شما به درستی بهینه نشده باشند، بر تجارت شما تأثیر منفی می گذارد. بهتر است محتوای منحصر به فردی برای سایت خود تولید کنید و در میان سایر مشاغل مرتبط به تجارت تان حضور فعال داشته باشید. در این الگوریتم، داده های تجاری و تعامل با مخاطب بسیار اهمیت دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵