شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

بروزرسانی ها
اینستاگرام برای چه کسب و کارهای مناسب است؟
شناسه پست: 4837
بازدید: 92
  • اینستاگرام برای چه کسب و کارهای مناسب است؟

    اینستاگرام یک پلتفرم و رسانه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم است. این برنامه متعلق به شرکت فیس بوک می باشد و بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. ماهانه بیش از یک میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می کنند و تقریباً 90٪ آن ها حداقل یک کسب و کار را دنبال می کنند. در طول 10 سال اینستاگرام از یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس به یک مرکز فعالیت تجاری تبدیل شده است.

    امروزه به دلیل مزایای بسیار زیادی که این برنامه دارد هر بازاریابی می خواهد از تمام مزایای آن برای تجارت خود بهره مند شود. در اینستاگرام چندین روش مشخص برای تولید فروش، تشویق افراد برای خرید محصولات و موارد دیگر وجود دارد. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که استفاده از اینستاگرام برای کسب و کارتان چه مزایایی دارد و در هنگام استفاده از آن باید چه نکاتی را در نظر گرفت.

    چرا باید از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کرد؟

    در حالت کلی استفاده از اینستاگرام برای رشد و رونق کسب و کار خود بسیار کاربردی خواهد بود. مهم ترین مزیت استفاده از آن رایگان بودن است. بر خلاف سایر روش ها استفاده از اینستاگرام برای عموم افراد آزاد است و شما بدون نیاز به داشتن سرمایه اولیه زیاد می توانید محصول خود را به بازار خود ارائه دهید. برخی دیگر از دلایل استفاده از اینستاگرام عبارتند از:

    افراد بسیار زیادی از اینستاگرام استفاده می کنند.

    به گفته اینستاگرام در حال حاضر بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در آن وجود دارد. از این میلیون ها نفر، بیش از 500 میلیون به صورت روزانه در این سیستم عامل فعالیت دارند و هر کسب و کاری می تواند از این فرصت استفاده کرده و با مخاطبان خود بدون داشتن هیچگونه محدودیتی ارتباط برقرار کرده و تعامل کند.

    هر کسب و کاری می تواند در آن رشد کند.

    اینستاگرام با توجه به انتخاب همه کاربران، مکان مهمی برای کسب و کار ها است. اگر با دقت کسب و کار های فعال را بررسی کنید خواهید فهمید که انواع مختلفی از آن ها در این پلتفرم فعالیت دارند. مطمئناً، حتی برای شناخته شده ترین شرکت ها نیز موفقیت یک شبه حاصل نخواهد شد، اما اینستاگرام می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

    مشاغل می توانند با حفظ حضور فعال و انتشار یک پست در روز، آگاهی از برند را افزایش داده و به مخاطب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل است که کسب و کار هایی مانند کوکاکولا و آدیداس و همچنین تعداد زیادی از مشاغل کوچک به طور موثر از اینستاگرام برای پیشرفت و رونق تجارتشان استفاده کرده اند. برای بالا بردن سطح آگاهی از برند و رشد تعداد دنبال کننده های خود، روزانه حداقل از طریق استوری با مخاطبان تعامل داشته باشید.

    اینستاگرام باعث می شود که کسب و کار شما با مخاطبان خود رابطه ی صمیمی تری داشته باشد.

    اینستاگرام یک روش عالی برای نشان دادن هویت برند شما است. در واقع شما می توانید با به اشتراک گذاشتن روزمرگی های خود به کاربران دسترسی بیشتری داشته باشند. محتوای پشت صحنه شاید بهترین انتخاب باشند. این محتوا در واقع ویدئوهایی هستند که نحوه تولید محصولات، تعامل کارمندان با یکدیگر و پرسش و پاسخ مستقیم بین شما و مخاطبان را نشان می دهند.

    همچنین لایو های اینستاگرام یک روش عالی برای ایجاد اعتماد و اعتبار در میان دنبال کننده هایتان هستند. با به اشتراک گذاشتن محتوای این چنینی افراد می توانند اعتماد بیشتری به نام تجاری شما داشته باشند.اگر سایتی را راه اندازی کرده اید باید بدانید اینستاگرام می تواند منجر به افزاش بازدید سایت شود و افزایش فروش را برایتان به همراه داشته باشد.

    می توانید با افراد تأثیرگذار همکاری کنید.

    افراد تأثیرگذار افراد مشهور هستند که اغلب یک برند یا محصول را معرفی و تبلیغ می کنند. یک فرد تأثیرگذار و قابل اعتماد می تواند از طریق افزایش بازگشت سرمایه و دسترسی به اطلاعات جمعیتی که به طور معمول به آن دسترسی ندارید، فروش شما را به سطح بالاتری برساند. افراد تاثیر گذار می توانند محصول شما را فقط با چند پست برای میلیون ها دنبال کننده تبلیغ کنند و فروشتان را افزایش دهند.

    می توانید به طور موثر با مشتریان درگیر شوید.

    چه چیزی بهتر از این است که مشتری ها از وجود شما آگاه شوند؟ داشتن تعامل روزانه با آن ها می تواند درصد موفقیت شما را افزایش دهد. واقعیت این است که مردم دوست دارند نظرات خود را اعلام کنند، مخصوصاً اگر چیزی را دوست داشته باشند. اینستاگرام بستری است که کاربران می توانند پست های مورد علاقه خود را لایک کنند، درباره آن ها نظر دهند و به اشتراک بگذارند. هرچه تعداد لایک و نظر شما بیشتر شود، شرکت شما بیشتر معروف می شود. با گرفتن عکس های با کیفیت، استفاده از هشتگ های محلی و مشارکت با برند های دیگر می توانید لایک بیشتری دریافت کنید.

     

    می توانید رقبا را زیر نظر داشته باشید.

    کسب و کار شما با استفاده از اینستاگرام می تواند رقبا را تحت نظر داشته باشد و نحوه تعامل آن ها با دنبال کننده های خود را ببیند. با دقت تماشا کنید تا بفهمید استراتژی بازاریابی آن ها چیست و به عنوان مثال چه تعداد محتوا در روز پست می کنند، چگونه با دنبال کننده های خود تعامل دارند. می توانید از اطلاعات جمع آوری شده برای تعریف بهتر استراتژی کسب و کار خود استفاده کنید.

    روش های زیادی برای خلاقیت ارائه می دهد.

    در اینستاگرام، تیم بازاریابی شما می تواند راه های جدیدی برای جلب توجه و افزودن فالوور و مشتری جدید به شما ارائه دهد. به مردم نشان دهید که مارک تجاری شما دارای اعتبار است و آن ها را تشویق به شرکت در مسابقات، قرعه کشی ها و موارد دیگر کنید.

    از طریق تبلیغات اینستاگرام به افراد جدید دسترسی پیدا کنید.

    با تبلیغات اینستاگرام، می توانید به مشتری های جدید دسترسی پیدا کرده و با انجام تبلیغات دسترسی خود را گسترش دهید. شما می توانید افراد مختلف را هدف قرار دهید، به وب سایت خود لینک داده و داده های ارزشمند کاربران را که می تواند به شما در اطلاع رسانی سایر کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی کمک کند، جمع آوری کنید.

    ابزار های تجزیه و تحلیل رایگان

    در اینستاگرام ابزار INSIGHTS وجود دارد که این ابزار می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات مناسب و مشخصی درباره دنبال کننده هایتان و نحوه عملکرد محتوای خود کسب کنید. شما می توانید از این اطلاعات برای بهبود سایر کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. ابزار Insights  اطلاعاتی در مورد سن و جنسیت مخاطبان شما، موقعیت مکانی آن ها، زمانی که معمولاً فعال هستند، عملکرد هر پست و بهترین زمان برای انتشار پست به شما ارائه می دهد.

    این مطلب رو هم بخون:  راهنمای سئو سایت های چند زبانه

    ترفندهایی برای استفاده موثر از اینستاگرام

    اکنون که دریافتیم اینستاگرام چه مزایایی دارد وقت آن رسیده است که نحوه استفاده از آن برای رشد و توسعه ی کسب و کار ها را معرفی کنیم. در ادامه نکات مهم برای استفاده موثر از اینستاگرام آورده شده است:

    عکس هایی با ظاهر حرفه ای منتشر کنید.

    همانطور که می دانید اینستاگرام یک پلتفرم رسانه های اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس است، بنابراین مهم است که محتوای شما از لحاط بصری کیفیت قابل قبولی داشته باشند. تصاویر بی کیفیت منجر به موفقیت شما نخواهند شد. بنابراین سعی کنید تصاویر با کیفیتی را ارائه دهید، آن ها را ویرایش کنید و به کیفیت قابل قبولی دست پیدا کنید.

    از استوری های اینستاگرام استفاده کنید.

    استوری یکی از محبوب ترین ویژگی های اینستاگرام است. در این ویژگی تصاویر و یا محتوای شما به مدت 24 ساعت برای کاربرانتان نمایش داده می شود. اینستاگرام ابزارهای زیادی را ارائه می دهد که استوری برای به اشتراک گذاشتن پشت صحنه ی کار بسیار کاربردی است. کسب و کار ها  باید برای بازاریابی محصولات و خدمات خود از استوری استفاده کنند و پیام خود را به دنبال کنندگان از این طریق برسانند زیرا ممکن است مخاطبان پست های منظم اینستاگرام را به دلیل آخرین به روزرسانی الگوریتم در فید خود مشاهده نکنند.

    در استوری های اینستاگرام، می توانید فیلم های ضبط شده، عکس ها، بومرنگ، موسیقی و … را به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید برچسب هایی مانند موقعیت مکانی، دما و هشتگ ها را اضافه کنید. برچسب های نظرسنجی و سوالات تعامل با کاربران را بسیار راحت تر کرده و با استفاده از آن ها آسان تر می توان بازخوردها را دریافت کرد. روش دیگر برای جلب توجه افراد استفاده از Highlights است که تا زمانی که آن ها را حذف نکنید در پروفایل و حساب کاربری شما باقی می مانند.

     

    با سایر کاربران اینستاگرام تعامل داشته باشید.

    مانند هر سیستم عامل رسانه های اجتماعی، داشتن تعامل با دنبال کننده های خود در اینستاگرام مهم است. لایک کردن روشی ساده برای برقراری ارتباط با سایر کاربران است. همچنین می توانید از تکنیک های کامنت مارکتینگ استفاده کرده و نظرات خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

    اینستاگرام همچنین به شما امکان می دهد قبل از انتشار محتوا، افراد مختلف را نیز تگ کنید. هنگامی که سایر کاربران را در عکس خود تگ کردید و تصویر را به اشتراک گذاشتید، سایر کاربران می توانند برای دیدن افرادی که تگ شده اند روی عکس ضربه بزنند و آن ها را مشاهده کنند.

    از هشتگ استفاده کنید.

    هشتگ ها یک روش عالی برای کمک به کاربران در یافتن محتوا در اینستاگرام هستند. هشتگ ها می توانند شامل حروف و اعداد باشند. کاربران هم می توانند هشتگ ها را جستجو کنند و هم بر روی هشتگ های موجود در پست ها کلیک کنند، بنابراین آن ها می توانند ابزاری بسیار موثر برای جلب توجه باشند. با این حال مطمئن شوید که از هشتگ های مناسب برند خود استفاده می کنید.

    اینستاگرام افراد می توانند حداکثر 30 هشتگ در یک پست استفاده کنند اما استفاده از این تعداد هشتگ کمی زیاد است. بهتر است از هشتگ ها به تعداد کمتری استفاده کنید. استفاده از هشتگ های پرطرفدار ممکن است مورد پسند بسیاری از کاربران دیگر قرار گیرد، اما تعداد دنبال کننده هایتان را افزایش نمی دهد.

    پروفایل خود را بهینه کنید.

    اگر از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنید، به پروفایل خود به عنوان صفحه اصلی خود فکر کنید. برای جلب مشتریان بالقوه 150 حرف، یک لینک و چند دکمه دعوت به عمل در دسترس خواهید داشت. در بایو اینستاگرام خود توضیحات کامل در رابطه با کاری که انجام می دهید بنویسید. بایو پروفایل شما باید شامل موارد زیر باشد:

    • شرح آنچه کسب و کار شما انجام می دهد،
    • دسته / صنعت شما،
    • اطلاعات تماس (شماره تلفن، ایمیل، آدرس و غیره)
    • لینک به سایت و یا هر چیز دیگر

    تنها مکانی در برنامه اینستاگرام که می توانید لینک قابل کلیک را در آن به اشتراک بگذارید، بیوگرافی شماست، بنابراین این مکان در پروفایل شما ارزشمند است.

    به طور مداوم و منظم پست های خود را منتشر کنید.

    داشتن یک برنامه منظم برای انتشار محتوا به شما کمک می کند تا در ذهن مخاطبان خود تثبیت شوید. اینستاگرام تلاش می کند تا به هر فرد محتوایی را نشان دهد که به احتمال زیاد از آن لذت می برد، بنابراین اگر شما با انتشار منظم محتوا کاربران را علاقه مند به کسب و کار خود کنید اینستاگرام محتوایتان را به ان ها بیشتر نشان خواهد داد.

    اینستاگرام از الگوریتم خود برای ارزیابی و تجزیه و تحلیل فعالیت هر شخص استفاده می کند و جدول زمانی آن ها را بر اساس نوع فعالیتشان شخصی سازی می کند. کاربران تنها محتوایی را مشاهده می کنند که به ان علاقه دارند. ارسال منظم محتوا به شما کمک می کند تا در اینستاگرام افراد ظاهر شوید و فرصت بیشتری برای تعامل با آن ها را فراهم می کند. هرچه آن ها با محتوای شما تعامل بیشتری داشته باشند درصد فروشتان بیشتر خواهد بود.

     

    انواع مختلف محتوا را ازمایش کنید.

    در اینستاگرام اکنون طیف وسیعی از انواع محتوا وجود دارد، از جمله:

    • ویدئو
    • استوری ها
    • IGTV
    • لایو

    و اگر می خواهید میزان دسترسی و تعامل خود را در سیستم عامل افزایش دهید، مهم است که ترکیبی از انواع محتوا را به اشتراک بگذارید. الگوریتم اینستاگرام تلاش می کند محتوایی را که افراد بیشتر با آن تعامل دارند را نشان دهد. بنابراین برای کشف محتوای مورد علاقه ی هر فرد لازم است انواع محتوا را امتحان کنید. هر نوع محتوا دارای مزایایی است و هر فردی محتوای موردعلاقه ی خود را دارد. بنابراین اگر می خواهید میزان دسترسی و تعامل خود را به حداکثر برسانید، بهترین استراتژی استفاده از انواع محتوا است.

    نتایج خود را تحلیل کنید.

    اگر می خواهید دنبال کنندگان بیشتری به دست بیاورید باید عملکرد محتوای خود را کنترل کنید. ابزار تجزیه و تحلیل داخلی اینستاگرام ، Instagram Insights ، شروع خوبی است اما فقط از طریق تلفن همراه قابل دسترسی است. به علاوه، برای بررسی معیارهای اصلی مانند لایک ها، نظرات، تعداد اشتراک ها و ذخیره ها، باید هر پست را به صورت جداگانه بررسی و تحلیل کنید. به خاطر داشته باشید که معیارهای اندازه گیری تنها در صورتی اهمیت دارند که موارد ارزشمندی را به شما بگویند.در مقاله ترفند های اینستاگرام پر از تریک های خلاقانه است که منجر به افزایش بازدید پیج شما می شود.

    این مطلب رو هم بخون:  آموزش جامع اینستاگرام: تمامی ترفندها از 0 تا 100

    نحوه استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار خود

    مرحله 1: یک حساب تجاری اینستاگرام ایجاد کنید.

    • برنامه اینستاگرام را نصب و فعال کنید.
    • در آن ثبت نام کنید. برای انجام این کار می توانید آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
    • نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب کرده و اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید.

    برای تغییر حساب شخصی به حساب تجاری اینستاگرام کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

    • بر روی منوی موجود در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید .
    • تنظیمات را انتخاب کنید.
    • Account را انتخاب کنید.
    • دسته بندی تجارت خود را انتخاب کنید.

    مرحله 2: یک استراتژی اینستاگرام ایجاد کنید.

    برای داشتن یک استراتژی مناسب باید مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. یک استراتژی خوب در شبکه های اجتماعی با شناختن مخاطبان شروع می شود. درباره اطلاعات جمعیتی مخاطبان خود تحقیق کنید تا درک کنید چه کسی از این پلتفرم استفاده می کند. از آنجا که تعریف بازار هدف شما یکی از مهم ترین قسمت های استراتژی بازاریابی شما است، بهتر است موارد زیر را به دقت بررسی کنید:

    • مشخص کنید چه کسی قبلاً از شما خرید کرده است.

    در سایر کانال های رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید تا بدانید چه کسی شما را در آنجا دنبال می کند و یا قبلاً از شما خرید کرده است.

    • انجام تحقیقات درباره ی رقبا و مقایسه مخاطبان

    دانستن اینکه چه کسی مخاطب شماست، به شما کمک می کند تا محتوای بهتری را ایجاد کنید. به نوع محتوایی که مشتریان ارسال می کنند و با آن ها درگیر می شوند، نگاه کنید و از این بینش ها برای اطلاع دادن به استراتژی خلاقیت خود استفاده کنید.

    • اهداف و مقاصد خود را تعیین کنید.

    استراتژی اینستاگرام شما باید آنچه را که می خواهید در این سیستم عامل بدست آورید نشان دهد. با تعیین اهداف کسب و کار خود شروع کنید و مشخص کنید که اینستاگرام چگونه می تواند در تحقق آن ها به شما کمک کند.

     

    • معیارهای عملکرد مناسب را ارزیابی کنید.

    با تعیین اهداف، شناسایی معیارهای عملکرد مناسب در رسانه های اجتماعی آسان تر است .این موارد برای هر کسب و کاری متفاوت است، اما به طور کلی،  شما باید اهداف خود را با یکی از چهار مرحله سفر مشتری هماهنگ کنید:

    آگاهی : شامل معیارهایی مانند میزان رشد دنبال کننده، نمایش پست و استوری و …

    تعامل : معیارهایی مانند نرخ تعامل (بر اساس پسندیدن و نظرات) و میزان تقویت (براساس اشتراک) را شامل می شود.

    تبدیل : این معیار علاوه بر نرخ تبدیل، شامل معیارهایی مانند نرخ کلیک و نرخ پرش است.

    مرحله ی 3 : یک تقویم برای محتوا ایجاد کنید.

    با تعیین مخاطبان و اهداف خود، می توانید محتوایتان را در اینستاگرام منتشر کنید. یک تقویم محتوایی برای رسانه های اجتماعی که به خوبی برنامه ریزی شده است به کسب و کار ها اطمینان می دهد که تاریخ های مهم را از دست ندهند و زمان کافی برای تولید محتوای خلاقانه را داشته باشند. برنامه ریزی کنید که وقتی دنبال کنندگان آنلاین هستند محتوای خود را منتشر کنید.

    از آنجا که الگوریتم های اینستاگرام تازه بودن و به روز بودن محتوا را یک سیگنال مهم برای رتبه بندی می دانند، انتشار پست ها در هنگام فعالیت افراد یکی از بهترین راه ها برای افزایش دسترسی آن ها است. با یک حساب تجاری اینستاگرام، می توانید روزها و ساعاتی را که مخاطبان شما فعالیت دارند را پیدا کنید: از طریق حساب کاربری خود، Insights را انتخاب کنید و از آن قسمت بررسی کنید که مخاطبانتان در چه ساعات و روزهای هفته بیشترین فعالیت را دارند.

    مرحله 4: حساب کاربری اینستاگرام خود را برای کسب و کارتان بهینه کنید.

    برای بهینه سازی حساب کاربری خود لازم است که یک بیوگرافی عالی بنویسید. افرادی که بیو شما را می خوانند باید آنقدر کنجکاو شوند که حساب کاربری شما را به دقت بررسی کنند. بیوگرافی اینستاگرام شما باید برند تجاری شما را توصیف کند و به مخاطبان دلیلی برای دنبال کردن و فالو کردن شما بدهد.

    در بیوگرافی خود سعی کنید از اموجی ها و شکلک ها استفاده کنید. شکلک مناسب می تواند باعث صرفه جویی در فضا، تقویت ایده یا جلب توجه به اطلاعات مهم شود. اطمینان حاصل کنید که متن بیوگرافی شما با نام تجاریتان تعادل و سازگاری داشته باشد.

    برای استفاده بهتر از حساب اینستاگرام خود، این نکات را بخاطر بسپارید:

    اطمینان حاصل کنید که پست های شما با نام تجاری شما مرتبط هستند. به اشتراک گذاشتن تصاویر از زندگی روزمره می تواند مفید باشد زیرا در این سیستم عامل محبوب هستند اما اگر تجارت شما هیچ ارتباطی با آن ها ندارد، از به اشتراک گذاشتن محتوای این چنینی صرف نظر کرده زیرا این موضوع می تواند برای کاربران ناخوشایند باشد.

    به نظرات سایر کاربران پاسخ دهید. وقتی افراد درباره پست های شما نظر می دهند، به آن ها پاسخ دهید. تعامل با مشتریان و دنبال کننده ها نشان می دهد که شما به گفته های آن ها توجه کرده و اهمیت می دهید. اگر ان ها احساس کنند مهم هستند، بیشتر به دنبال کردن شما و تعامل با شما ادامه می دهند.

    برای تبلیغات تجاری خود از اینفلوئنسرهای اینستاگرام استفاده کنید. اینفلوئنسرها افرادی هستند که پیروان زیادی در اینستاگرام دارند. می توانید به اینفلوئنسرها اعتماد کنید و با پرداخت مبلغی از آن ها بخواهید تا محصولات شما را به روشی طبیعی برای پیروانشان به بازار عرضه کنند.

    پست ها را مستقیماً در استوری خود به اشتراک بگذارید. با استفاده از این ویژگی، مشاغل کوچک می توانند ضمن تبلیغ محصولات یا خدمات خود با پیروان خود تعامل داشته باشند. اگر مشتری عکسی از محصول شما ارسال می کند، می توانید آن را مستقیماً در استوری خود به اشتراک بگذارید تا محصول و مشتری شما برجسته شود.

    از نظرسنجی ها و سایر ویژگی ها در استوری های خود استفاده کنید. اینستاگرام ویژگی های تعاملی بسیاری را ارائه می دهد که می توانید از آن ها برای ایجاد مکالمات و روابط آنلاین استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از برچسب سوالات تعاملی در Instagram Stories استفاده کنید. این ویژگی به دنبال کننده هایتان امکان می دهد سوالاتی را به شما ارسال کنند. این یک روش سرگرم کننده و ساده برای تعامل با مخاطبان شماست.

    از IGTV استفاده کنید. IGTV قابلیتی است که فیلم ها را برای مدت طولانی تر نشان می دهد. طول هر فیلم می تواند تا یک ساعت باشد. اگر خلاقیت به خرج دهید، می توانید از IGTV برای بازاریابی تجارت خود به چندین روش استفاده کنید.پس از مطالعه این مقاله پیشنهاد می کنیم حتما مقاله آموزش اینستاگرام را مطالعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵