شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

d8b1d8a7d987d986d985d8a7db8c d8b3d8a6d988 d8b3d8a7db8cd8aa d8b1d8b3d8aad988d8b1d8a7d986 614f1599aeec6
شناسه پست: 6252
بازدید: 1037

  • سایت رستوران در گوشی

    امروزه فقط حضور در فضای اینترنت برای رستوران ها کافی نیست. مشتری ها باید به سرعت و خیلی راحت شما را در پلتفرم های مختلف پیدا کنند و یکی از روش ها تقویت سئوی سایت خودتان است.

    حضور در فضای اینترنت برای رستوران ها امروزه خیلی ضروری است، زیرا امروزه اکثر رستوران ها به صورت آنلاین فعالیت می کنند. این دسته از رستوران ها حدودا ۱۳۰ درصد درآمد بیشتری نسبت به رستوران های سنتی دارند و رشد این نوع کسب و کار هم حدودا ۳۰۰ درصد بیشتر است. همچنین بیش از ۶۰ درصد کاربران قبل از مراجعه به یک رستوران، منوی آن را به صورت آنلاین بررسی می کنند و ۵۰ درصد نیز به وبسایت رستوران مراجعه می کنند.

    اگر هنوز سایت رستوران خود را راه اندازی نکرده اید، با راهنمای راه اندازی سایت رستوران با وردپرس، به راحتی می توانید خودتان سایتتان را بسازید.

    در مقابل، خیلی از رستوران دارها نیز تلاش می کنند سایت خودشان را برای موتورهای جستجو بهینه کنند تا مطمئن شوند جزء پیشنهادهای اول گوگل و موتورهای جستجو هستند.

    سئو ممکن است به نظر یک کار سخت برسد، اما اصلا اینطور نیست. چند روش خیلی آسان وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید و سود بیشتری از طریق فضای آنلاین کسب نمایید. با ما همراه باشید:

    سئو چیست؟

    SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به پروسه ای گفته می شود که در طی آن سایت به شکلی بهینه می شود که در صفحه نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجو در رده های بالاتری قرار بگیرد. هدف این پروسه جذب ترافیک بیشتر برای سایت شما است. هرچقدر هم که ترافیک سایت بیشتر باشد، احتمالا مشتری های بیشتری هم خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با سئو، آموزش سئو استورمانستر را مطالعه کنید.

    برای مثال در صورتی که کسب و کار شما یک فست فود در تهران است، باید سایت خودتان را در عباراتی مثل خرید پیتزا در تهران یا خرید فست فود در تهران بهینه سازی کنید. در صورتی که سایت خودتان را برای کلماتی بهینه کرده باشید که کاربران آن ها را جستجو می کنند، در صفحه اول گوگل و بین نتایج اول دیده خواهید شد و کاربران بیشتری هم وارد سایت شما می شوند.

    سئو

    مزایای استفاده از سئو برای رستوران ها

    سئو کردن سایت رستوران ممکن است کار زمان بری باشد، اما زمانی که وقت کافی را برای آن صرف کنید، این کار مزایای متعددی دارد. این مزایا به شرح زیر هستند:

    • افزایش ترافیک ورودی وبسایت شما
    • افزایش تعداد رزرو و سفارشات
    • افزایش آگاهی از برند
    • بهبود نرخ تعامل مشتری
    • کسب درآمد بیشتر

    زمانی که سایت رستوران شما در یکی از کلمات مرتبط با کسب و کارتان نمایش داده می شود، شما می توانید از تمام این مزایا در کلیه بخش های استراتژی مارکتینگ خودتان بهره مند شوید. همچنین این کار باعث می شود مشتری های جدید هم خیلی راحت تر کسب و کار شما را پیدا کنند. سئو در واقع یک کانال رایگان است که می توانید همیشه از آن برای کسب کاربران جدیدتر استفاده کنید.

    نکاتی برای کسب رتبه یک در موتورهای جستجو

    هزاران نکته وجود دارد که با استفاده از آن ها شما می توانید رنک بهتری در موتورهای جستجو بگیرید. رنک گرفتن در گوگل براساس یک سیستم امتیازدهی انجام می شود که گوگل هیچوقت آن را اعلام نمی کند و هیچکس هم مطمئن نیست که نحوه عملکرد این سیستم چطور است. با این وجود برخی روش ها وجود دارند که توسط کارشناس های خبره تست شده اند و با استفاده از آن ها می توانید رنک بهتری در گوگل بگیرید. این نکات به شرح زیر هستند:

    ۱- ایجاد یک نقشه راه از طریق Keyword Planning

    اولین کاری که یک رستوران باید در زمینه سئو انجام دهد، این است که مسیر راه خود را با مشخص کردن کلمات کلیدی تعیین کند.

    اما Keyword Planning به چه معناست؟

    Keyword Planning یعنی تعیین عبارات کلیدی که می خواهید سایت شما در آن رنک بگیرد. این عبارات می توانند تک کلمه ای هم باشند، اما بهتر است شامل دو، سه یا چند کلمه باشند. برای مثال «بهترین پیتزای غرب تهران»

    این مطلب رو هم بخون:  اسکیما چیست و چه تاثیری در نتایج جستجو دارد؟

    با انتخاب عبارات کلیدی مهم برای کسب و کار خودتان می توانید از ابزارهای رایگانی که برای این کار طراحی شده اند استفاده کنید تا کلمات مشابه را هم پیدا کنید. با استفاده از این ابزارها می توانید کلمات کلیدی خودتان را هم بسته به میانگین افرادی که هر عبارت را در ماه سرچ می کنند، اولویت بندی کنید.

    ابزارهای زیر رایگان هستند و یا می توانید مدت محدودی به صورت رایگان از آن ها استفاده کنید:

    • Google Keyword Planner
    • Dragon Metrics
    • SEMrush

    در زمان تحقیق کلمات کلیدی، باید کلمات هدف را در یکی از سه دسته بندی زیر قرار دهید:

    • کلمات کلی و پر سرچ: این کلمات کلی هستند، اما ارزش زیادی دارند و در صورت رنک گرفتن می توانید کاربران زیادی را از طریق آن ها جذب نمایید. برای مثال «فست فود در شهر تهران»
    • کلمات اختصاصی کسب و کار: در صورتی که کسب و کار شما خدمات یا غذاهای خاصی ارائه می دهد، می توانید از این کلمات هم استفاده کنید.
    • کلمات برند: این کلمات با استفاده از اسم رستوران و کلمات کلیدی مرتبط با آن بهینه سازی می شوند. خیلی از رستوران ها غذاهایی که عرضه می کنند را با اسم رستوران خودشان تلفیق می کنند و از هر دو مورد در گوگل استفاده می نمایند.

    تمام کلماتی که فکر می کنید رنک گرفتن در آن ها به شما کمک می کند را لیست کنید و سپس با ابزارهایی که معرفی کردیم، مطمئن شوید که این کلمات توسط کاربران سرچ می شوند. سپس لیستی از مشتری های احتمالی که به رستوران شما مراجعه می کنند، تهیه کنید و کلمات کلیدی که در مرحله قبل لیست کرده بودید را به آن ها اختصاص دهید.

    دوباره باید کلماتی که پیدا کرده اید را در ابزارهای بررسی کلمه کلیدی مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید فقط از عباراتی استفاده می کنید که توسط افراد زیادی سرچ می شود. با برنامه ریزی صحیح شما می توانید کلماتی که از ابتدا باید روی آن تمرکز کنید را مشخص کنید و از همان ابتدا فقط روی این کلمات کار کنید.

    سایت فروشگاهی

    ۲- بهینه سازی سایت برای سئو محلی

    در بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ گوگل نتایج نمایش داده شده برای جستجوهای محلی را به کلی تغییر داد. برای مثال در صورتی که کاربر پیتزا فروشی در تهران را جستجو کند، فقط پیتزافروشی های تهران به او نمایش داده می شود. به همین خاطر جستجوهایی که براساس مکان هستند، معمولا به همراه اسنیپت گوگل مپ نمایش داده می شوند.

    اضافه کردن سایت رستوران خودتان به تمامی دایرکتوری ها، سایت های نقد و بررسی رستوران و شبکه های اجتماعی به همراه اطلاعات استاندارد شرکت، روشی ساده و فوق العاده برای بهینه سازی سایت خودتان در موتورهای جستجو است.

    با اضافه کردن سایت خودتان به Google My Business و شبکه های اجتماعی، باعث خواهید شد در نتایج مکان محور هم بهتر دیده شوید. همچنین این کار به گوگل نشان می دهد که رستوران شما یک کسب و کار معتبر است. با این کار ممکن است رستوران شما هم قبل از دیگر رقبا نمایش داده شود و به همین خاطر می توانید به راحتی با آن ها نیز رقابت کنید.

    ۳- لینک گرفتن از سایت های دیگر

    لینک سازی یکی از فاکتورهای خیلی مهم در سئو است. هرچقدر که لینک های بیشتری از سایت های معتبر بگیرید، اعتبار سایت شما هم نزد گوگل بیشتر خواهد بود و به همین خاطر می توانید به راحتی در موتورهای جستجو رنک بگیرید.

    لینک سازی چیست؟

    لینک سازی به استراتژی گفته می شود که طی آن سایت های دیگر متقاعد خواهند شد به سایت شما لینک بدهند.

    چرا لینک سازی برای سایت های رستوران مهم است؟

    زمانی که سایت های دیگر به سایت رستوران شما لینک می دهند، گوگل اینطور تصور می کند که این سایت به شما اعتماد کرده است و صفحه ای که به آن لینک داده شده را به عنوان یک صفحه معتبر می شناسد. تک تک لینک هایی که دریافت می کنید، نشانه ‎ای برای معتبر بودن شما نزد گوگل است.

    این مطلب رو هم بخون:  ورود (لاگین) بدون رمز عبور و یا Passwordless login چیست؟

    هرچقدر که تعداد لینک های بیشتری از سایت های معتبر دریافت کنید، در جستجوهای مرتبط با کلمات کلیدی اصلی خودتان هم بیشتر دیده می شوید.

    سایت رستورانی

    ۴- طراحی سایت مخصوص موبایل

    طبق آماری که سال ۲۰۱۸ منتشر شد، بیش از ۸۰ درصد مردم از موبایل برای جستجوی اینترنت استفاده می کردند. در حال حاضر مردم از لپ تاپ و کامپیوتر هم برای وبگردی استفاده می کنند، اما بخش زیادی از ترافیک سایت ها از طریق دستگاه های موبایل تامین می شود.

    اما این آمار چه ربطی به سئو سایت رستوران دارد؟

    در سال ۲۰۱۸ گوگل یک تغییر بزرگ در موتور جستجوی خود ایجاد کرد و اولویت را به نسخه موبایل سایت ها داد. در واقع نسخه موبایل از نسخه  دسکتاپ برای گوگل مهم تر است. در نتیجه سایت هایی که برای مشاهده در دستگاه های موبایل شخصی سازی نشده اند، در نتایج جستجو هم کمتر نمایش داده می شود. در این خصوص درباره سئو موبایل بیشتر بدانید. ممکن است بپرسید چطور می توان مطمئن شد که سایت برای دستگاه های موبایل طراحی شده است؟

    در صورتی که فرد دیگری طراحی سایت شما را بر عهده دارد، کافیست از او بپرسید که سایت ریسپانسیو است یا نه؟ در صورتی که سایت ریسپانسیو باشد، محتوای هر صفحه بسته به دستگاهی که مخاطب از آن استفاده می کند، تغییر خواهد یافت. درباره اهمیت سایت ریسپانسیو برای فروشگاه اینترنتی بخوانید.

    در صورتی هم که قصد دارید از قالب های آماده استفاده کنید، بهتر است گزینه هایی را انتخاب کنید که دارای فریمورک ریسپانسیو هستند. البته در حال حاضر اکثر قالب های آماده وردپرس از فریمورک های ریسپانسیو استفاده می کنند و خودشان را با دستگاه کاربر تطبیق می دهند. شما می توانید با قالب های مخصوص سایت رستوران آشنا شوید.

    ۵- تست سیستم سفارش آنلاین

    با افزایش محبوبیت سفارش آنلاین غذا، جای تعجب نیست که خیلی از رستوران ها امکان سفارش آنلاین غذا را به سیستم خودشان اضافه کرده اند.

    همانقدر که داشتن سیستم سفارش آنلاین مهم است، باید ثبت سفارش توسط مشتری نیز آسان باشد. در غیر این صورت مشتری ترجیح می دهد به جای رستوران شما از رستوران های دیگری که دارای سیستم سفارش گیری آسان تری هستند، استفاده کند.

    این موضوع علاوه بر اینکه باعث کاهش درآمد و مشتری های شما می شود، روی سئو سایت شما هم تاثیر منفی خواهد داشت. زمانی که کاربر خسته شود و یک صفحه را ترک کند، گوگل متوجه آن خواهد شد و صفحاتی را در اولویت قرار می دهد که کاربر می تواند به راحتی سفارش خود را ثبت کند.

    صرف نظر از اینکه سیستم سفارش گیر خودتان را از چه جایی تهیه کرده اید، حتما باید آن را تست کنید و از افراد مختلف بخواهید که قابلیت های مختلف آن را بررسی کنند. به این ترتیب در صورت وجود مشکلات احتمالی، می توانید آن ها را پیدا و رفع کنید. به این منظور افزونه های مدیریت سفارشات ووکامرس را پیشنهاد می کنیم.

    ۶- راه اندازی بلاگ

    معمولا سایت های رستوران صفحات زیادی ندارند و به همین خاطر داشتن بلاگ ضروری است. بلاگ می تواند در بهبود رنک شما در موتورهای جستجو موثر باشد و ترافیک بیشتری هم به سمت وبسایت شما روانه کند. اما ممکن است بپرسید که یک رستوران در مورد چه موضوعاتی می تواند محتوا تولید کند؟ اینجاست که باید کمی خلاقیت به خرج دهید.

    شما می توانید از بلاگ برای تبلیغات ویژگی های رستوران خودتان استفاده کنید و یا کمپین بازاریابی خودتان را در آن قرار دهید. همچنین می توانید در مورد تاریخچه غذاهای مختلف، غذاهای ملل مختلف یا حتی بررسی رستوران های منطقه، محتوا تولید کنید. این موضوع کاملا به شما و میزان خلاقیتتان بستگی دارد.

    سخن نهایی

    با استفاده از این شش نکته می توانید سئو سایت خودتان را از پایه درست انجام دهید و میزان آگاهی مشتریان و درآمد کسب و کار خودتان را بهبود ببخشید. پس از راه اندازی سایت رستوران تنها چیزی که باید نگران آن باشید، این است که چطور تعداد زیاد مشتری ها را مدیریت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵