شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

در صورت نیاز به افزونه یا قالب (جوملا،وردپرس) که در فروشگاه موجود نیست ، لطفا تیکت بزنید تا در سایت قرار گیرد
ارسال تیکت
بروزرسانی ها
روش های انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی
شناسه پست: 3760
بازدید: 58
روش های انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی
یکی از بزرگ ترین چالش هایی که کارآفرینان با آن روبرو هستند، انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی و یافتن کالاهای سودآور و پرطرفدار برای ارائه دادن می باشد. یافتن ایده های ناب و تازه مربوط به ارائه ی محصول مسلماً کمی مشکل است و غالباً احساس می شود که هر آنچه قصد فروشش را دارید از قبل توسط فرد دیگری ارائه و یا فروخته شده است. قطعاً می دانید که رقابت برای ارائه ی محبوب ترین محصولات همیشه وجود خواهد داشت.انتخاب بهترین کالا برای فروش اینترنتی ممکن است دشوارترین تصمیمی باشد که هنگام شروع تجارت خود گرفته باشید. انتخاب های شما ممکن است بیش اندازه زیاد باشند و ممکن است کار در ابتدا طاقت فرسا باشد. در واقع  باید تقاضا برای محصولات شما وجود داشته باشد، سودآور باشد و شما هم از فروش آن لذت ببرید.از طرفی خریداران نیز امروزه با گزینه های بی پایانی روبرو هستند و بنابراین تصمیم گیری برای آن ها دشوار خواهد بود. از آنجا که اضافه بار انتخاب برای مشتریان و مشاغل به یک موضوع کاملاً واقعی در صنایع تبدیل می شود، امروزه کسب و کار ها در جستجوی راه حل هایی برای کمک به بازدیدکنندگان خود هستند تا بتوانند کالای مناسب را برای خرید، انتخاب و تصمیم گیری راحت تر به آن ها ارائه دهد.در واقع اینکه افراد نمی توانند محصولات شما را خریداری کنند دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. ممکن است محصول شما نیاز آن را رفع نکند و یا شما راه حل مناسبی برای مشکل آن ها ارائه نداده اید. بنابراین شما در ابتدا باید مواردی را در نظر داشته باشید و سپس محصولات خود را ارائه دهید زیرا  اگر شما این کار را نکنید، شخص دیگری این کار را می کند! ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه یک محصول را برای فروش اینترنتی انتخاب کنید و لیست کوتاهی از روش های عملی برای ارائه دادن محصولات برای فروش در فروشگاه آنلاین شما ارائه خواهیم داد. اما قبل از آن ساخت فروشگاه آنلاین را در بلاگ ما بخوانید.

چرا انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است؟

امروزه اگر از بپرسید چه محصولاتی را در اینترنت نمی توان فروخت به جوابی نمیرسید. همانطور که می دانید تجارت آنلاین شما دارای قسمت های مختلفی مانند بازاریابی ، کالا ها، امور مالی و … خواهد بود که همه ی آن ها در کنار یکدیگر به موفقیت شما کمک خواهند کرد. هر بخشی مستقیماً تحت تأثیر نوع محصول است که می فروشید. این بدان معناست که بدون داشتن یک محصول مناسب برای ارائه به بازار کسب و کار شما با مشکل جدی روبه رو خواهد بود. اگر نمی دانید قرار است چه چیزی را بفروشید، نمی توانید سایر جنبه های فروشگاه آنلاین خود را بهبود ببخشید.

درست است که تصمیم گیری برای انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی بسیار دشوار است، زیرا میلیون ها گزینه برای انتخاب وجود دارد اما شما باید اطمینان حاصل کنید که در بازار درخواست برای محصولات شما وجود دارد و در واقع می توانید از فروش آن ها درآمد کسب کنید.

محصولاتی که می فروشید عامل اصلی در شکل دادن به سایر جزئیات است که بر تجارت آنلاین شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر تصمیم به فروش یخچال دارید، چگونه می خواهید این کالای عظیم را در سراسر کشور حمل کنید؟ یا هنگام فروش به مناطق مختلف کشور با چه محدودیت های قانونی روبرو هستید؟ آیا مالیات اضافی وجود دارد که باید پرداخت شود؟ علاوه بر تمامی اینها محصولاتی که به صورت آنلاین می فروشید به طور مستقیم بر موارد زیر تأثیر می گذارد:

هویت برند شما : تجاری شما باید خط تولید شما را تقویت کند، بنابراین مطمئن شوید که محصولات با برند شما مطابقت داشته باشند. پر فروش ترین محصولات اینترنتی در ایران و رقبا را بررسی کنید تا ببینید از چه نوع طرحی استفاده می کنند.

بازاریابی : مراکز بازاریابی که انتخاب می کنید، همراه با بودجه بازاریابی شما به مخاطب هدف شما بستگی دارد که کاملاً با ارائه محصول تعیین می شود.

فهمیدن اینکه چه چیزی را به صورت آنلاین بفروشیم و چه کسی را هدف قرار دهیم تصمیمی است که نباید به راحتی از آن گذشت. به همین دلیل انجام تحقیقات دقیق درباره محصول و بازار از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنابراین بیایید کمی دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم.

اصل پارتو 20-80 تاثیر در انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی

بدون شک شما درباره ی قانون 80/20 شنیده اید (معروف به “اصل پارتو”) ، که بر طبق این قانون 80٪ از نتایج شما از 20٪ تلاش شما حاصل می شود. به بیان ساده، 80٪ از نتیجه هر فعالیتی از 20٪ از کل تلاش ها حاصل می شود. این قانون به عنوان اصل پارتو یا قانون نابرابری نیز شناخته می شود. اولین بار توسط ویلفردو پارتو اقتصاددان ایتالیایی کشف شد. وی مشاهده کرد که 80٪ زمین های ایتالیا را 20٪ مردم در اختیار داشتند. به همین ترتیب، 20٪ مردم 80٪ از کل ثروت را در اختیار داشتند. در اینجا چند نمونه قانون 80 20 آورده شده است:

  • 20٪  مجرمان 80٪ جرایم را مرتکب می شوند.
  • 20٪  از رانندگان باعث 80٪ کل تصادفات رانندگی می شوند.
  • 80٪  آلودگی از 20٪ کل کارخانه ها نشات می گیرد.
  • 20٪  کارکنان مسئول 80٪ نتایج هستند.
  • 20٪ دانش آموزان دارای نمرات 80٪ یا بالاتر هستند.

حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که این اصل در انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی چه تاثیری دارد. اگر صاحب کسب و کاری هستید، ممکن است متوجه شده باشید که 80٪ از فروش از 20٪ از مشتریان حاصل می شود و یا 20٪  محصولات 80٪ فروش را نشان می دهد. به بیان ساده تر 80 درصد از میزان فروش شما می تواند از 20 درصد محصولات نشات بگیرد.

در اکوسیستم فروش، بازاریابی و در حالت کلی ارائه ی محصولات، می توانید از قانون 80/20 به عنوان راهنمای انتخاب بهترین کالا برای فروش اینترنتی استفاده کنید تا راه حل های بسیار کارآمد تجاری را برای شرکت خود ارائه دهید. بر اساس این قانون شما باید محصولاتی ارائه دهید که 20 درصد از آن ها 80 درصد کل فروش‌ شما را به خود اختصاص دهند. این‌ محصولات همان محصولاتی هستند که از لحاظ کیفیت و کارایی بسیار محبوب هستند‌ و تبلیغات‌ شما باید بر روی آن ها تمرکز کند. برای پیدا کردن آن 20 درصد مربوط به محصولات شما باید به مواردی دقت کنید که در ادامه خواهیم گفت آن ها چه می باشند.

معیار هایی که باید در انتخاب محصول در نظر گرفته شود چیست؟

هنگام انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی عوامل زیر را در نظر بگیرید:روش های انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی

  • قابل فروش بودن

قبل از بررسی اینکه چه محصولی را بفروشید، مشخص کنید که می خواهید به چه بازاری آن را بفروشید. وقتی بدانید چه نوع مشتری را می خواهید، در این صورت می توانید نیازهای او را تعیین کنید. اگر محصولات شما فقط مورد توجه برخی از افراد خاص قرار می گیرد، ممکن است برای ادامه کار مناسب نباشد. البته محصول موردنظر شما لازم نیست که مورد توجه همه مردم قرار گیرد اما باید موردی باشد که بتوانید درصد زیادی از خریداران مورد نیاز خود را متقاعد کنید. در واقع گاهی لازم است از مشتریان خود برای انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی ایده بگیرید.

  • حاشیه سود

وقتی به قیمت محصول نگاه می کنید، فراموش نکنید که هزینه های مستقیم و غیرمستقیم (مانند نگه داری و … ) فروش کالاهای خود را نیز محاسبه کنید. محصولاتی که سربار کمی دارند راهی کم خطر برای شروع فراهم می کنند زیرا دستیابی به حاشیه سود بالاتر در مقایسه با محصولاتی که تولید آن ها گران است آسان تر است. هنگام قیمت گذاری محصولات خود، باید کل منابعی را که برای فروش محصول یا هزینه کالاهای خود (COGS) صرف کرده اید، حساب کنید.

مقالات مرتبط

شما برای انتخاب بهترین کالا برای فروش اینترنتی باید نه تنها هزینه تولید محصول، بلکه هزینه تبلیغ، نگهداری و حتی حمل آن را نیز در نظر بگیرید. به دنبال اقلام کم هزینه باشید که بتواند بازده بالایی از سرمایه ROI  داشته باشد. به یاد داشته باشید، حمل اقلام سبک وزن ارزان تر خواهد بود.

به عنوان مثال اگر فکر می کنید می توانید روزانه 10 شلوار به قیمت 200 هزار تومان بفروشید و برای هر یک از آن ها 100 هزار تومان هزینه در نظر بگیرید، ممکن است به نظر برسد که روزانه 1 میلیون تومان سود دارید. اما هنگامی که هزینه های سربار به طور متوسط ​​500 هزار تومان در روز است ، ممکن است حتی اگر فروش خوب باشد برای شما محصول مناسبی نباشد.

  • قابل مصرف بودن آن

محصولی با ارزش فروش مکرر را انتخاب کنید. یک کالای مصرفی که باید به طور منظم تعویض شود، یکی از راه های افزایش فروش برای طولانی مدت است. با ایجاد یک پایگاه داده مشتری با محصولات مکرر، مشتریان همچنان برای خرید بیشتر در هنگام استفاده از محصولات به شما مراجعه می کنند.

  • محبوب ترین ها

وقتی نوبت به انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی بر اساس محبوبیت می رسد، زمان بندی بسیار مهم است. گرایش ها و محصولات جدید می تواند پیشرفت چشمگیری در تجارت شما داشته باشد، اما برای موفقیت باید در ابتدای چرخه عمر محصول وارد شوید. یافتن محصول نابی که نیاز افراد را برطرف می کند یک مهارت ارزشمند است که از شناخت بازار شما حاصل می شود. بهتر است درباره پر فروش ترین محصولات اینترنتی در ایران تحقیق کنید.

  • رقابت

رقابت سالم است و راه های دیگری غیر از قیمت گذاری ها و .. وجود دارد که فروشگاه های کوچکتر می توانند با فروشگاه های بزرگتر رقابت کند. از طرف دیگر ، هرچه محصول منحصر به فرد تر باشد، احتمال رقابت کمتر خواهد بود.

  • کیفیت

هنگام تصمیم گیری برای فروش محصولات در فروشگاه خود، سوال زیر را از خود بپرسید. آیا این محصول چیزی است که من به عزیزترین فرد در زندگی خودم بدهم؟ در غیر این صورت، ممکن است بخواهید به جستجوی خود ادامه دهید. کیفیت محصول اهمیت بالایی دارد و بسیار مهم است.

  • تنوع

در ابتدا نحوه ی ارائه محصول خود را ساده نگه دارید. اگر محصولات شما محدود و متمرکز باشد، تلاش های بازاریابی شما نیز می تواند به همان اندازه متمرکز باشد، که این موضوع بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد. با رشد تجارت، خط تولید شما نیز می تواند تا زمانی که محصولات جدید را با نوع تجارت، موقعیت مکانی و بازار خود سازگار نگه دارید، رشد کند.

نکته مهم در داشتن یک تجارت موفق این است که محصولات خود را بشناسید و به کالایی که می فروشید ایمان داشته باشید. در واقع باید عاشق آن باشید. اگر خودتان به این محصول علاقه ندارید، پس احتمالاً در فروش آن موفق نخواهید شد. طوفان فکری خود را ادامه دهید تا محصول یا خط تولیدی را پیدا کنید که هم نیازهای بازار هدف شما را برآورده می کند و هم توانایی شما را نشان دهد.

نحوه ی انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی

  1. نیچ مارکت و یا بازار خاص را انتخاب کنید.

حوزه تجارت الکترونیکی اشباع شده است، اما مردم هنوز در حال یافتن جایگاه های سودآوری هستند که بتوانند سود خود را بدست آورند. همه می خواهند حداکثر مخاطب را پیدا کنند و دوست دارند اپل، گوگل یا مایکروسافت بعدی باشند. متفکر برجسته بازاریابی، ست گودین یکی از طرفداران اصلی این امر است.

وی در یکی از پست های شخصی خود در وبلاگ می گوید: “کوچکترین بازاری را که می توانید تصور کنید را برای شروع کسب و کارتان در نظر بگیرید.” این موضوع ممکن است برخلاف هر آنچه در نظام سرمایه داری آموخته ایم اما در واقع ، این بهترین راه برای موفق شدن است. دیده شدن در یک نیچ مارکت با مقیاس کوچک تر راحت تر از مارکت بزرگتر است.

با دقت در مورد کالایی که تکراری نیست فکر کنید. اگر می توانید محصولی را ارائه دهید که واقعاً بی نظیر باشد ، بلافاصله به مشتریان ارزش افزوده می دهید. انتخاب محصول به اندازه کافی متفاوت به این معنی است که شما بلافاصله پس از شروع در رقابت مستقیم با برند های بسیار بزرگتر نخواهید بود.

  1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.

داشتن درک اولیه از مشتری شما و مخاطبان هدفتان به شما کمک می کند تا در مورد انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی و قیمت گذاری تصمیم گیری کنید ، استراتژی های بازاریابی را برنامه ریزی کنید و داستان برند خود را ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر کیف دستی لوکس می فروشید، صفات و ویژگی های بازار هدف شما با شخصی که تجهیزات موتور سیکلت را می فروشد بسیار متفاوت خواهد بود. سعی کنید اطلاعات زیر را در مورد مخاطبان خود کشف کنید:

جمعیت شناسی اولیه : جمعیت شناسی مشخصات آماری یک جمعیت یا مخاطب خاص است، مانند سن، جنسیت، قومیت، وضعیت استخدام و غیره. شناسایی مخاطب به شما کمک می کند تا اشتراکات بالقوه با این گروه را بهتر درک کنید.

روانشناسی : برخلاف جمعیت شناسی، روانشناسی از ویژگی های اساسی دور می شود و بر علایق ، فعالیت ها، شخصیت ها و موارد دیگر تمرکز می کند. هنگامی که نگرش ها و رفتارهای مخاطبان هدف خود را بفهمید، برای جلب نظر خواسته ها و نیازهای آن ها بهتر خواهید بود.

حساسیت قیمت : آیا قیمت محصولاتی که قصد فروش آن را دارید با بودجه مخاطبان هدف شما مطابقت دارد؟

بسیاری از بینش های اضافی در مورد مخاطبان هدف شما وجود دارد که کشف خواهید کرد ، اما شروع با این موارد کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که محصولات شما نیازها و انتظارات مشتریان شما را برآورده می کنند. در اینجا چند فاکتور دیگر وجود دارد که باید هنگام تعریف مخاطب مورد نظر خود در نظر بگیرید:

چرا مشتری محصول شما را جستجو می کند؟ چه چیزی باعث می شود آن ها محصول شما را بخرند؟ آیا آن ها نگران قیمت یا اعتبار شما هستند؟ آیا آن ها یک کالای لوکس خریداری می کنند؟ هنگام ایجاد مشخصات مشتری، تا آنجا که می توانید سوالات خود را به صورت شفاف پاسخ دهید.

  1. با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنید.

وقتی ایده بهتری از اینکه می خواهید چه نوع مشتری هایی را جذب کنید، بدست آورید، وقت آن است که با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید. اگر از قبل با صنعتی آشنا باشید، زمان بسیار ساده تری برای درک خواسته ها و نیازهای مشتریان و برآورده ساختن آن ها خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با مشتریان هدف خود ، می توانید صفحات فیس بوک مورد علاقه خود را مشاهده کنید، در خبرنامه ها عضو شوید، در کنفرانس ها و رویدادها شرکت کنید. برای علاقه مندان به بازارهای تخصصی داشتن شناخت کامل از سبک زندگی برای برقراری ارتباط با مخاطبان کاملاً مهم است.

حل یک نقطه درد مشتری همیشه یک روش موثر برای ارائه ی کالایی است که مردم می خواهند. نقاط درد مشتری معمولاً مربوط به تجربیات ضعیف یا ناامیدکننده بس از انتخاب محصولات موجود و فعلی است. آگاهی کامل از نکات درد که در زندگی روزمره با آن روبرو هستید، می تواند همان چیزی باشد که برای ایده پردازی انتخاب محصول سودآور بعدی خود نیاز دارید.

بنابراین به مشکلات آن ها گوش کنید ، که اغلب نشانه نیازهای برآورده نشده است. پس از شناسایی نیاز برآورده نشده ، سعی کنید محصولی پیدا کنید که این نیازها را برآورده کند و سپس در جهت سهولت در دستیابی به آن محصولات تلاش کنید. با ارائه راه حل برای مشکلات، شما فراتر از فروش محصولات هستید و خود را به عنوان یک متخصص در این زمینه معرفی می کنید. این نوع انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی به جلب اعتماد و وفاداری مشتری کمک می کند و این به معنای فروش بیشتر است.

  1. علاقه ی مخاطبان هدف خود را جذب کنید.

وقتی مصرف کنندگان علاقه خاصی به تجارت یا محصولی خاص دارند ، معمولاً تمایل بیشتری به سرمایه گذاری دارند. این تمایل به پرداخت می تواند یک صلاحیت مهم در هنگام ارزیابی فرصت بالقوه هر محصول یا مجموعه محصولات باشد. مزایای اضافی می تواند شامل سطح بالاتری از تعامل و وفاداری با نام تجاری شما باشد، زیرا مشتریان مشتاق عموماً بیشتر درگیر صنعت هستند و از محصولات خریداری شده ارزش بیشتری کسب می کنند.

  1. با اشتیاق شخصی خود پیش بروید.

گرچه در انتخاب یک نیچ مارکت بر اساس علایق شخصی شما خطرات و نقاط منفی وجود دارد، اما لزوماً این اتفاق همیشه نمی افتد. استفاده از دانش فنی شما برای ایجاد و موقعیت یابی یک محصول منحصر به فرد می تواند بسیار سودآور باشد. تناسب بودن علاقه و محصول شما در بازار مهم است. اریک بندهولز Beardbrand را به عنوان وبلاگی با بحث در مورد استراتژی تجارت راه اندازی کرد. به آرامی ، علاقه او به وبلاگ نویسی راه یافت. با گذشت زمان ، او موفق به فروش محصولات آرایشی شد.

  1. تجربه حرفه ای خود را در نظر بگیرید.

آیا کار در یک صنعت خاص به شما در یادگیری جزئیات کمک کرده است؟ شاید شما مهارت یا مجموعه خاصی از تجربیات را داشته باشید که باعث می شود شما نسبت به یک فرد معمولی در یک موضوع خاص آگاهی بیشتری داشته باشید. تبدیل تخصص شما به تجارت آنلاین خود روشی هوشمندانه برای انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی و ورود سریع به بازار است که نسخه برداری یا کپی برداری از آن برای دیگران آسان نیست.

  1. ترند ها را بررسی کنید.

برای انتخاب بهترین کالا برای فروش آنلاین به دنبال ترند ها باشید. تشخیص ترند ها می تواند یک پیروزی چشمگیر برای یک تجارت جدید باشد زیرا به شما این امکان را می دهد اتفاقات مهمی را در بازار رقم بزنید و قبل از اینکه دیگران فرصتی برای خود پیدا کنند ، خود را به عنوان یک رهبر معرفی کنید. به لطف ماهیت بازاریابی دیجیتال ، هزینه های پرداختی شما احتمالاً کمتر خواهد بود و فرصت های ایجاد ترافیک طولانی مدت در سئو نیز ممکن است بیشتر باشد.

نکته اصلی این است که “مد” را با “ترند” اشتباه نگیرید. مد چیزی است که کاملاً مبتنی بر تازگی یا یک حیله در مرکز توجه قرار گرفته است. در حالی که مدهای جدید می توانند فرصت های بسیار خوبی در بازاریابی ایجاد کنند ، به یاد داشته باشید که در نهایت تقاضا برای محصولات مد شده بعد از مدتی از بین می رود. در همین حال، ترند چیزی است که نیاز موجود را به روشی جدید برآورده می کند، به همین دلیل تقاضای آن بیش از یک مد ادامه دارد.

  1. نظرات مشتریان درباره محصولات موجود را بخوانید.

بینش زیادی وجود دارد که می توانید از نظرات مشتریان دریافت کنید. اگر در حال حاضر یک فروشگاه اینترنتی تاسیس شده با کمی جذابیت دارید، می توانید ببینید مشتریان در مورد محصولات موجود شما چه می گویند. آیا دیدگا ها و یا بازخوردهای جالبی وجود دارد که بتوانید از آن ها برای الهام گرفتن برای توسعه محصول بعدی خود استفاده کنید ؟ توجه ویژه ای به کاستی ها و شکایات داشته باشید.

اگر در حال حاضر فروشگاه ندارید، قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین خود نگاهی به بررسی مشتریان برای سایر برند ها و محصولات در صنعت مورد نظر خود بیاندازید. چه بازخورد هایی در مورد پیشرفت های بالقوه محصولات قبلاً موفق به اشتراک گذاشته می شود؟ اگر از صنعت یا گروه کالایی برای کاوش مطمئن نیستید، یک مشخصات جمعیتی خاص را در نظر بگیرید و برای انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی بر برند ها و محصولاتی تمرکز کنید که این افراد به سمت آن گرایش پیدا می کنند.

  1. رقیبان را بررسی کنید.

شما باید درک کاملی از رقیبان خود داشته باشید که بتوانید در میان جمع متمایز شوید. برای شروع انتخاب محصول برای فروشگاه آنلاین تجزیه و تحلیل رقبا ، این روش ها را امتحان کنید:

لیستی از رقبا تهیه کنید : اولین قدم شناسایی واقعی رقبای شماست. این کار را می توانید با انجام جستجوی اساسی در وب برای محصولی که قصد فروش آن را دارید انجام دهید. از آنجا می توانید سایر مشاغل موجود در حوزه ی کاری شما را مشاهده کنید.

رقبا را دسته بندی کنید : هنگامی که لیست خود را با هم جمع کردید ، آن را به دسته های منطقی تقسیم کنید. به عنوان مثال ، شما رقبای مستقیمی خواهید داشت که محصولات مشابه شما را ارائه می دهند و رقبای بزرگتری مانند دیجی کالا. در ابتدا معمولاً نمی خواهید در برابر بزرگترین رقبای خود قرار بگیرید – می خواهید خلاء ها و فرصت هایی را پیدا کنید که آن ها از دست داده اند.

برای ایمیل های آن ها ثبت نام کنید : اگر رقیب شما جایی برای اشتراک ایمیل دارد، پیش بروید و این کار را انجام دهید. با این کار می توانید ببینید که آن ها چه تبلیغاتی را انجام می دهند و بر روی کدام محصولات متمرکز هستند.

ایده اصلی در اینجا این است که بفهمید رقبا چگونه محصولات خود را ارائه می دهند تا بتوانید تعادلبین استانداردهای صنعت و تمایز محصولات خود را از دیگران پیدا کنید. در شناسایی و تقلید از آنچه برای رقبای شما مفید است دریغ نکنید، اما همیشه اطمینان حاصل کنید که فروشگاه شما هویت و صدای منحصر به فرد خود را دارد.

  1. کلمات کلیدی مختلف را برای محصولات را بررسی کنید.

ترافیک ارگانیک دریافتی از موتورهای جستجو یک کانال مهم بازاریابی است. جستجوی فرصت های کلمات کلیدی به معنای جستجوی استراتژیک یک محصول بر اساس سوالات افراد، تعداد جستجوها در ماه و رقابت کلی است. این روش می تواند کاملاً فنی باشد و به درک متوسطی از تحقیقات کلمات کلیدی و همچنین بهینه سازی موتور جستجو نیاز دارد. مزیت این است که جفت شدن تقاضای محصول با کلمات کلیدی موجود می تواند یک روش موثر برای جذب ترافیک سازگار با گوگل باشد، اما خطرات خاص خود را دارد، یعنی اینکه اگر به ترافیک موتور جستجو اعتماد کنید بیش از حد در معرض تغییرات قرار می گیرید. پس باید مراقب باشید.

  1. آنچه در بازارهای آنلاین رایج است را بررسی کنید.

اگر ترجیح می دهید محصولات خود را در فروشگاه آنلاین خود بفروشید، با بررسی آنچه در بازارهای دیگر محبوب و پرطرفدار است، می توانید الهام بگیرید. سایت هایی مانند دیجی کالا را بررسی کنید و دسته هایی که تقاضای فعلی مشتری را به نمایش می گذارند، بررسی کنید. محصولات پرفروش در اینترنت و سایر فروشگاه ها منبع الهام بالقوه ای می باشند.

نکات پایانی و تکمیلی برای انتخاب محصول

اگر در تحقیقات محصول خود تجربه ای ندارید نگران نباشید. اینجا لیستی از سوالاتی است که می توانید در مورد هر محصول از خود بپرسید. این موارد به شما کمک می کنند تا مطمئن شوید که محصول سما مناسب است یا خیر و مهمتر از همه سودآور است. سود شما در هر مورد مهمتر از ارزش کلی محصول خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که حاشیه سود خود را با تعداد فروش انتظار دارید که انجام دهید.

  • آیا محصول به راحتی قابل تهیه است؟

اگر شما قادر به تأمین کالای خود با قیمت مناسب نیستید، ممکن است فروش شما متوقف شود.

  • آیا محصول شما به راحتی قابل حمل است؟

مشتریان انتظار حمل سریع و ارزان دارند. این بدان معناست که اندازه، وزن و ابعاد کلی محصول شما عامل اصلی در انتخاب کالایی برای فروش خواهد بود. قبل از تصمیم گیری نهایی درباره انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنید که وزن حمل و نقل ابعادی محصولات خود را محاسبه می کنید. اگر محصولات بزرگتری را حمل می کنید ، به احتمال زیاد می خواهید برای جبران هزینه های حمل و نقل ، میزان سود کلی خود را افزایش دهید.

  • آیا محصول سودآور خواهد بود؟

پس از انجام تحقیق در مورد آنچه قصد فروش آن را دارید، نحوه تهیه آن و نحوه ارسال آن، زمان آن است که مهمترین سوال را از همه بپرسید: آیا این محصول سودآور خواهد بود؟ فراموش نکنید که هزینه های ذخیره سازی، حمل و بازاریابی محصول را نیز در نظر بگیرید.

جمع بندی

محصولات تجارت الکترونیکی که برای فروش آنلاین انتخاب می کنید پایه و اساس کل فعالیت های تجارت شماست. تصمیمات شغلی شما، از جمله طراحی وب سایت ، ارتباطات بازاریابی و هزینه های عملیاتی ، به شدت تحت تأثیر خط تولید شما قرار دارد. این امر باعث می شود انتخاب دقیق محصولات شما خصوصاً در مراحل شکل گیری تجارت آنلاین بسیار مهم باشد. به عبارت دیگر، به جای انتخاب معمولی محصولی که به نظر شما جالب است ، برای انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی عواملی را در نظر بگیرید که در این مقاله درباره ی آن ها بحث کردیم: بازار هدف شما کیست؟ آیا تقاضای این محصولات وجود دارد؟ هزینه های مرتبط و قیمت گذاری شما چگونه است؟ وقت بگذارید و در مورد آنچه می فروشید استراتژیک فکر کنید – این واقعاً می تواند تفاوت بین مشاغل و کسب و کار های موفق و ناموفق باشد!

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵