شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

در صورت نیاز به افزونه یا قالب (جوملا،وردپرس) که در فروشگاه موجود نیست ، لطفا تیکت بزنید تا در سایت قرار گیرد
ارسال تیکت
بروزرسانی ها
قیف فروش-Sales Funnel
شناسه پست: 3631
بازدید: 53
قیف فروش-Sales Funnel

یکی از مفاهیم اصلی در صنعت بازاریابی دیجیتال، قیف فروش-Sales Funnel است. قیف فروش یا قیف بازاریابی فرایندی است که به نمایندگان فروش کمک می کند تا افراد را به لید یا سرنخ تبدیل کنند. این مفهوم اصلی می تواند یک تجارت را تقریباً یک شبه از یک فروشگاه ناشناخته به فروشگاه اشباع شده با انبوه مشتریان تبدیل کند. در واقع قیف فروش نمایش بصری سفر مشتری از اولین تماس با شما تا زمان تکمیل خرید است. در ادامه این مقاله بیشتر توضیح می دهیم قیف فروش چیست و چگونه می تواند به شما در بازاریابی کمک کند.این مدل از یک قیف به عنوان تشبیه استفاده می کند زیرا ممکن است تعداد زیادی از مشتریان در ابتدا در مراحل فروش شرکت کنند، اما در واقع فقط کسری از این افراد در نهایت تبدیل شده و خرید می کنند. افزایش کارایی قیف فروش از اولویت های اصلی فروش است. منطقی است: یک قیف عالی فروش به فروشندگان بینشی در مورد روند فکر، چالش ها و تصمیمات مشتری بالقوه خود می دهد. اگر می خواهید روند فروش کسب و کار شما تا حد ممکن کارآمد انجام شود، کاملاً باید بر قیف بازاریابی خود تسلط داشته باشید و فرآیند تبدیل بازدید کننده به مشتری پرداخت کننده را درست انجام دهید.

با این حال، حدود 68٪ از شرکت ها نمی دانند قیف فروش چیست و قیف فروش خود را شناسایی و یا اقدام به اندازه گیری آن نکرده اند. یک نظرسنجی نشان داد که 79٪ از مشتریان هرگز به مشتری پرداختی و وفادار تبدیل نمی شوند. برخی از صاحبان مشاغل از اصطلاح “قیف بازاریابی” دور می شوند زیرا فکر می کنند توصیف توالی پرورش لید که مشتریان از آگاهی به سمت خرید می روند بسیار مکانیکی و یا ساده است و نیازی به ترسیم آن نمی باشد.

مسلم است بدون نرم افزار مدیریت قیف فروش، تقریباً غیرممکن است که استراتژی شما منجر به فروش موثر و رشد فروش و درآمد در طول زمان شود. اگر تا به حال سعی کرده اید چیزی را بفروشید، پس می دانید که چقدر کار سختی است. ممکن است فروش کنید، اما رسیدن به نقطه ای که بتوانید به طور منظم درآمد کسب کنید سخت است.

مشاغل موفق فروش را به طور مداوم و با حجم کافی و بالا انجام می دهند تا بتوانند به راحتی کسب و کار خود را توسعه دهند. آن ها می دانند که علی رغم داشتن هزینه های منظم، این قیف سودآور خواهد بود. بنابراین یک تجارت اینترنتی برای تبدیل بازدیدکننده وب سایت خود به مشتری پر سود، باید یک قیف فروش ایجاد کند. اگر موفق به انجام این کار نشود، به سختی می تواند درآمد کسب کند. بنابراین باید بدانید قیف فروش چیست و چه چیزی باعث ایجاد یک قیف فروش با کیفیت می شود؟

کلید ایجاد فروش مداوم، کانال های فروش از طریق قیف فروش است. در ادامه این مقاله  ما در مورد قیف فروش، مراحل آن و نمونه هایی از نحوه استفاده مشاغل از قیف های فروش برای دستیابی به رشد مداوم و درآمد قابل پیش بینی صحبت خواهیم کرد. همچنین به شما مزایای استفاده از یک قیف فروش و بهینه سازی قیف فروش را خواهیم گفت.

قیف فروش-Sales Funnel چیست؟

اگر از خود می پرسید که یک قیف فروش چیست ، کافی است یک قیف واقعی را تصور کنید. دقیقاً همانطور که از اسم آن مشخص است، قیف فروش-Sales Funnel در  قسمت بالا وسیع ترین حجم و در پایین آن کمترین را دارد. هر مرحله در دنیای واقعی بالای آن قیف، مقداری ماده ریخته می شود که به سمت یک مقصد محدود فیلتر می شود. در فروش نیز اتفاق مشابهی رخ می دهد. در قسمت بالای قیف بازدیدکنندگان زیادی وارد می شوند که بعد از مدتی با فیلتر شدن تعداد آن ها کاهش می یابد. قسمت بالای قیف واجد شرایط ترین افراد را به مرحله بعدی سوق می دهد و مواردی را که برای پیشنهاد شما مناسب نیستند، با فیلتر کردن کاهش می دهد.

قیف خرید یک مفهوم بازاریابی است که نقشه سفر مشتری در هنگام انجام هر نوع خرید را به تصویر می کشد. همانطور که یک بازدید کننده از هر مرحله از قیف عبور می کند ، نشان دهنده یک تعهد عمیق تر به هدف خرید است. به عبارتی دیگر یک قیف فروش مستقیماً به مراحل سفر مشتری متصل است که می توان آن را به سه قسمت بالا، وسط و پایین طبقه بندی کرد. بیشتر مشاغل، چه بصورت آنلاین و چه معمولی، از این مدل برای هدایت تلاش های بازاریابی خود در هر مرحله از قیف فروش استفاده می کنند.

هدف اصلی شما از کانال فروش این است که افراد را از یک مرحله به مرحله دیگر منتقل کنید تا زمانی که آماده خرید شوند. در اتوماسیون بازاریابی، اغلب قیف فروش به عنوان یک فرآیند چند مرحله ای و چند حالته توصیف می شود که مرورگرهای احتمالی را به سمت خریداران سوق می دهد. این قیف دارای چند مرحله است زیرا تعداد مراحل و اتفاقات زیادی باید بین زمانی که یک مشتری احتمالاً برای ورود به قیف شما آگاه است، تا زمانی که آن ها اقدام خرید می کنند، اتفاق می افتد.

حقیقت این است که اکثر افراد در نگاه اول از وب سایت شما خرید نمی کنند، به خصوص اگر به تازگی از وجود شما آگاه شده باشند و شما را شناخته باشند. این فرایند کمی طول می کشد. بنابراین، قیف یک فرآیند چند حالته است، زیرا انواع تجربیات ایجاد رابطه وجود دارد که طی چندین مرحله اتفاق می افتد.  بیشتر این موارد مربوط به روانشناسی خریدار است. بهترین بازاریابان در دنیا می دانند که یک فرایند روانشناختی وجود دارد که باید افراد احتمالی به خریداران بیش از حد فعال تبدیل شوند. به عبارت دیگر، یک قیف فروش کاملاً مشخص، سفر مشتری را بهبود می بخشد.

قیف فروش معمولی به چند مرحله تقسیم می شود که بسته به مدل فروش خاص متفاوت است. بنابراین تعداد مراحل ممکن است چهار ، پنج و یا هفت نیز باشد که برای آن که کامل تر درک کنید قیف فروش چیست بهتر است انواع آن را بشناسید. یکی از رایج ترین روش های تقسیم یک قیف فروش دارای هفت مرحله است:

مرحله آگاهی – که در آن افراد از وجود راه حل (محصول شما) آگاه می شوند.

مرحله علاقه – که در آن افراد با انجام تحقیقات مربوط به محصول ، علاقه به یک محصول را نشان می دهند.

مرحله ارزیابی – که در آن افراد راه حل های رقبا را در هنگام تصمیم گیری نهایی برای خرید بررسی می کنند.

مرحله تصمیم گیری – که در آن تصمیم نهایی گرفته می شود و مذاکره آغاز می شود.

مرحله خرید – که در آن کالا یا خدمات خریداری می شود.

مرحله خرید مجدد – که در آن مشتری محصول یا خدمات خود را دوباره خریداری می کند.

مدل AIDA نیز مشابه همین مدل است. هم تیم های بازاریابی و هم مدیران فروش داخلی معمولاً استراتژی ها، ابزارها و تاکتیک هایی را با هدف بهینه سازی هر مرحله از روند فروش خود در پیش می گیرند. ما در ادامه این مراحل بهینه سازی قیف فروش را به صورت جزئی تر بررسی خواهیم کرد.

چرا باید از قیف فروش-Sales Funnel برای کسب و کار خود استفاده کرد؟

هر کسب و کاری باید ابتدا بداند قیف فروش چیست و یک قیف فروش را ایجاد کرده و دنبال کند. قیف فروش مزایای زیادی دارد که منجر به افزایش بازگشت سرمایه می شود. یک sales funnel مطابق با طرحی کار می کند که در نهایت بر تصمیم احتمالی مشتری تأثیر می گذارد. قیف فروش شما مسیر پیش رو را نشان می دهد. درک قیف خرید می تواند به شما کمک کند تا سوراخ های قیف را پیدا کنید. ( همان مکان هایی که افراد از بین می رود و هرگز تبدیل نمی شوند.) از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازاریابی آسان تر

یک قیف فروش دقیقاً به شما می گوید که با توجه به علاقه مخاطب خود مرحله به مرحله چه کاری باید انجام دهید. ابتدا باید یک مخاطب هدف برای خود ایجاد کنید و آن را تا حد ممکن دقیق کنید. سپس برای هدایت فروش با قیف کار خواهید کرد. بازاریابی وقتی آسان تر می شود که بدانید دقیقاً چه کاری باید انجام دهید. اگر بدانید قیف فروش چیست برای اجرای آن حتی نیازی به ایجاد صفحات مختلف و یا استخدام طراحان و برنامه نویسان نیست. به سادگی با استفاده از یک ابزار قیف فروش، در عرض چند ثانیه هر صفحه، فرم یا وبینار متناسب با نوع تجارت خود ایجاد کنید.

محتوای مناسب تر

هر محتوا باید مطابق با مخاطب هدف طراحی شود. شما باید در مورد ترس ها، علایق و بسیاری از موارد دیگر مربوط به مخاطبان خود را بیاموزید تا محتوای قانع کننده ای برای آن ها ایجاد کنید. با استفاده از یک قیف فروش و بازاریابی محتوا می توانید مرحله سفر خریدار را بدانید. این به بازاریاب محتوا اجازه می دهد تا موضوعی را انتخاب کند و از زبان و لحنی استفاده کند که به خواننده متصل شود و آن ها را به سمت خرید سوق دهد.

ریسک کمتر و پیش بینی بهتر

بسیاری از افراد وارد قیف می شوند و فقط کسانی بیرون می آیند که در واقع آنچه شما ارائه می دهید خریداری می کنند. هیچ تلاش اضافی و یا اتلاف وقت و منابع برای افرادی که مخاطب شما نیستند ، وجود نخواهد داشت. بعد از آنکه دریافتید قیف فروش چیستبا یک یا دو آزمایش ، می دانید دقیقاً چند درصد بازدیدکنندگان آن افراد به آن طرف قیف می رسند. این به شما این امکان را می دهد که نتایج بهتر را پیش بینی کنید ، و خطر هر مرحله جدید را کاهش دهید.

در واقع پیش بینی های فروش دقیق تر می شوند. شما همچنین می توانید میزان دقیق فروش خود را در آینده پیش بینی کنید. این نه تنها به شما در برنامه فروش ماه های بعدی کمک می کند ، بلکه می توانید تلاش خود را برای رسیدن به هدف پیش بینی شده ماه های بعدی بیشتر کنید.

نرخ تبدیل بهبود یافته

شما در هنگام فروش سریع بسیاری از مشتریان بالقوه را از خود دور می کنید. قیف فروش فرآیندی است که شامل چندین مرحله بین زمان بازدید و فروش است. شما با کمک به مخاطبان خود در شناسایی مشکل و یافتن راه حل شروع می کنید و سپس آن ها را به سمت عمل سوق می دهید. هدف هر مرحله را می توان از طریق ابزارهای مختلف بازاریابی محتوا که بیشتر برای مخاطبان شما مناسب است، به دست آورد. در پایان خواهید دید که بازدیدکنندگان بیشتری با این بازاریابی هدفمند خرید انجام داده اند.

قیف شفاف تر به معنای بازاریابی هدفمندتر است که به نوبه خود منجر به سود بیشتری می شود. دلیل دیگر افزایش تبدیل می تواند این باشد که تیم فروش شما دید 360 درجه ای در مورد چگونگی عبور هر لید از قیف ، مدت زمان مشتری شدن و مکالمه هایی که با تجارت شما اتفاق می افتد دارد. این موضوع به آن ها کمک می کند تا زمینه فروش خود را شخصی سازی و اصلاح کنند.

درآمد بیشتر

در انتها، هر مزیتی که در بالا ذکر شد، مستقیماً به یک سود تبدیل می شود که بیشترین اهمیت آن برای هر کسب و کاری است. از همه مهم تر، از آنجا که می دانید چه عواملی به شما کمک می کند درآمد اضافی را بدست آورید، می توانید موفقیت خود را تکرار کنید و به موقع، حتی آن را دو برابر کنید.

مشتریان شما پیچیده هستند.

مصرف کنندگان در تاریخ ظهور اینترنت پیچیده تر از قبل شده اند. بنابراین برای شناسایی آن ها وقت بیشتری بگذارید و آن ها را مورد اعتماد خود کنید. به عبارت دیگر ، فروش به همین سادگی نیست که افراد را به صفحه اصلی بفرستید و به آن ها بگویید خرید کنند. اگر تمام کاری که شما انجام می دهید ترافیک تبلیغاتی فروش است، تعداد فروش فوق العاده بهینه ای نخواهید داشت. اگر بدانید قیف فروش چیست و از آن استفاده کنید، می توانید با گذشت زمان مشتری ها را پرورش دهید. به بیان ساده ، قیف فروش فرآیند فروش پیچیده ای را که برای تبدیل مصرف کنندگان پیشرفته مدرن به شما نیاز دارد، فراهم می کند.

 اعتماد سازی

مردم بیشتر از افرادی که به آن ها اعتماد دارند خرید می کنند. این امر برای کسب و کارهایی که همیشه با مشتریان خود صادق بوده اند قابل درک است، اما در گذشته، همیشه فرصت کافی برای اعتماد سازی با مشتریان بالقوه وجود نداشت. قیف های فروش آنلاین با فراهم آوردن فضای کافی برای ایجاد اعتماد به نفس برای مخاطبان، این مشکل را برطرف می کنند.

یکی از ویژگی های اساسی اکثر قیف ها پاسخگویی خودکار ایمیل است. پاسخگویی خودکار یک سری ایمیل خودکار است که برای مشترکین جدید ارائه می شود. این به شما این امکان را می دهد که برای آن ها به طور موثر بازاریابی کنید ، اما مهم تر از همه ، به شما امکان می دهد خود را به آن ها معرفی کنید و ارزش زیادی برای آن ها فراهم کنید ، آن ها نمی توانند منتظر بمانند تا دوباره از شما خبری بگیرند.

هنگامی که یک قیف فروش مناسب داشته باشید تک تک فعالیت ها پیگیری می شود. شما بهترین منابع خود ، بهترین محصولات فروش خود ، مکانی را که بیشترین مشتریان شما در آن جا زندگی می کنند، بستر رسانه های اجتماعی که بیشترین نرخ بازگشت را دارد و موارد دیگر را خواهید شناخت.

افزایش مشتریان وفادار

در بسیاری از مدل های فروش سنتی اگر بازدید کننده با رسیدن به صفحه مقصد شما تصمیم به خرید بگیرد، این پایان ماجرا است اما با قیف های فروش، خرید مشتری فقط آغاز کار است. مشتریان برگشتی 3 برابر بیشتر از افراد دیگر خرید می کنند و یک سوم از کل خرید آنلاین را انجام می دهند با وجود اینکه فقط 15٪ از خریداران آنلاین را تشکیل می دهند. به عبارت دیگر، یک سوم کل درآمد شما از لحاظ تئوری از طریق مشتریانی حاصل می شود که به طور مداوم از شما خرید می کنند.

شما نیاز دارید که بدانید قیف فروش چیست که به شما امکان می دهد خریداران را افزایش داده و آن ها را حفظ کنید ، بنابراین می توانید برای سال های آینده به فروش خود از طریق آن ها ادامه دهید. با یک قیف فروش موثر می توانید ارزش مادام العمر مشتریان خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

همچنین بازاریابان به خاطر این دو دلیل اساسی از قیف فروش استفاده می کنند:

  • آن ها می توانند نیازهای کلیدی مشتری را برطرف کنند و پیام درست را در زمان مناسب ارائه دهند
  • آن ها می توانند روند فروش خود را مقیاس بندی کنند  و ارزیابی کرده و اهداف خود را برآورده کنند

مراحل قیف فروش-Sales Funnel

از لحظه ای که بازدید کنندگان درباره محصول و یا خدمات شما می شنوند و آگاه می شوند تا لحظه ای که خریدی را انجام می دهند (یا انجام نمی دهند)، از مراحل مختلف قیف فروش شما عبور می کنند. این سفر مشتری از طریق قیف شما ممکن است از فردی به فرد دیگر تغییر کند، اما در پایان، آن ها محصولات را بر اساس سطح علاقه خود ارزیابی می کنند. آن ها درباره مشکلی که در تلاش برای حل آن هستند فکر خواهند کرد و تحقیقات رقابتی را انجام می دهند تا مطمئن شوند پیشنهاد شما بهترین گزینه است. اگر ندانید قیف فروش چیست و قیف فروش خود را درک نکنید، نمی توانید آن را بهینه کنید. برای درک بهتر بهینه سازی قیف فروش چهار مرحله وجود دارد که با طی کردن این مراحل می توانید قیف خود را ایجاد کنید.

  1. آگاهی Awareness

اگر می خواهید بدانید قیف فروش چیست آنچه در مورد قیف فروش از اهمیت بیشتری برخوردار است این است که هنگام ورود آن بازدید کننده دقیقاً چه اتفاقی می افتد. از طریق روش های مختلفی، که بسیاری از آن ها قبلاً دیده وجود داشته اند، مانند ثبت نام در خبرنامه ایمیلی، آزمون آنلاین و موارد دیگر، این افراد از طریق یک پیشنهاد تحریک کننده وارد قیف فروش شما می شوند.

در این مرحله ، مشتری در مورد راه حل، محصول و یا خدمات موجود شما اطلاعات کسب می کند. آن ها همچنین ممکن است از مشکلاتی که باید حل کنند و راه های مقابله با آن ها آگاه شوند. این زمانی است که آن ها برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کنند که از طریق یک تبلیغ، جستجوی گوگل، پستی که در رسانه های اجتماعی یا منبع ترافیکی دیگر به اشتراک گذاشته شده است، پیدا می کند.

هدف کل قیف و بستر فروش شما حل مشکل مشتری شماست. شما وقتی مشکل را می دانید، برای جذب آن ها محتوا درست می کنید، سپس یک محصول یا خدمات برای حل مشکلشان به آن ها ارائه می دهید، آن وقت است که جادوی واقعی اتفاق می افتد. با این حال ، رسیدن به آن مرحله کار کمی طول می کشد و شما باید ابتدا آگاهی آنها را به دست آورید و آن ها را از محصول خود مطلع کنید.

هنگامی که افراد در قیف فروش شما قرار گرفتند، یعنی شما آگاهی آن ها را به اوج خود رسانده اید. این اولین مرحله از قیف است. با این حال، آگاهی یافتن از یک مشتری احتمالی ساده نیست. بسته به نحوه ورود آن ها به وب سایت شما (به صورت ارگانیک یا از طریق یک تبلیغ پولی)، این مشتریان ممکن است قیف شما را متفاوت ببینند و نرخ انتخاب شما به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

به عنوان مثال ، هنگامی که مشتری شما را از طریق جستجوی گوگل به صورت ارگانیک پیدا می کند ، به این معنی است که شما دارای برخی عناصر اختیاری هستید. وقتی صاحب اختیار هستید ، احتمال ورود به قیف شما بیشتر است زیرا آن ها می دانند که اگر شما را به طور مناسب پیدا کنند ، هر آنچه تهیه می کنند باید ارزش بالایی داشته باشد. این فقط ماهیت جستجوگرها و جستجوی ارگانیک است.

البته، صرف نظر از نحوه ورود آن ها به قیف شما، هدف شما به عنوان یک بازاریاب انتقال آن ها در چندین مرحله است. هنگامی که آن ها از شما آگاه شدند، باید علاقه آن ها را افزایش دهید. برای این کار باید با مشتریان خود رابطه برقرار کنید. شما ممکن است آن ها را با یک پیشنهاد عالی برای گرفتن آدرس ایمیل آن ها را ترغیب  کرده باشید، اما در واقع انتقال آن ها از طریق قیف یک چالش بسیار بزرگ تر است.

مردم باهوش هستند. آن ها به سادگی قصد خرید چیزی از کسی را ندارند مگر اینکه احساس کنند ارزش زیادی در آنجا وجود دارد. بنابراین ، قیف شما باید آن مقدار از ارزش را ساخته و از طریق روش های مختلف آن ها را ترغیب کند. اما مهم تر از همه ، شما باید یک پیوند محکم با مشتری خود ایجاد کنید ، و این اتفاق زمانی می افتد که شما قابل اعتماد ، صادق و شفاف باشید.

ممکن است الان از خود بپرسید ، “چه کاری می توانم انجام دهم تا مردم از کار من آگاه شوند؟” روش های زیادی برای دستیابی به مشتریان هدف و ایجاد آگاهی از برند وجود دارد که آن ها عبارتند از :

  • بازاریابی از طریق محتوا

بازاریابی محتوا یکی از راه های ایجاد مخاطب و ایجاد آگاهی از برند است. نوشتن مقالات می تواند از طریق سئو و رسانه های اجتماعی به وب سایت شما انجام شود و در عین حال به افراد دیگر اجازه می دهد شما را به عنوان یک متخصص در زمینه شما ببینند.

  • ویدئو

فیلم ابزار دیگری است که می تواند به ایجاد آگاهی کمک کند. ویدئوها می توانند به افراد اجازه دهند که شما را به عنوان یک شخص ببینند و ارتباط عمیق تری با شما برقرار کنند. همچنین می توان از تولید محتوای ویدئویی برای نمایش یک محصول (یا خدمات) یا به اشتراک گذاشتن ایده های دیگر استفاده کرد.

  • تبلیغات پولی

تبلیغات می تواند راهی عالی برای دستیابی سریع به مخاطبان هدف باشد. تبلیغات پولی غالباً به شما امکان می دهد افراد را با اطلاعات جمعیتی هدف قرار دهید.

  • بازاریابی دهان به دهان و ویروسی

اگر محصولات و یا خدمات و محتوای شما خوب باشد ، بازاریابی دهان به دهان و ارجاع برای ایجاد آگاهی برای کسب و کار شما شروع می شود. یک سیستم بازاریابی واقعی بسازید که درآمد و نتایج قابل پیش بینی را فراهم کند.

  1. علاقه Interest

هنگامی که مصرف کنندگان به مرحله علاقه در کانال فروش می رسند ، در حال تحقیق ، مقایسه خرید و بررسی گزینه های خود هستند. این زمان برای استفاده از محتوای خارق العاده ای است که به آن ها کمک می کند اما به آنها پیشنهاد فروش را نمی دهد. در این مرحله ، افراد فعالانه در جستجوی راه حل برای مشکلات خود و راه های دستیابی به اهداف است. آن ها در گوگل به دنبال راه حل هستند. این زمانی است که می توانید آن ها را با برخی مطالب عالی جذب کنید.

در این مرحله، ممکن است آن ها لزوماً ارائه دهندگان راه حل مانند شرکت های خاص و محصولات آن ها را ارزیابی نکنند. در عوض، آن ها به دنبال انواع راه حل های موجود برای خود هستند. به عنوان مثال آن ها هنوز تصمیم نگرفته اند که آیا یک راه حل نرم افزاری برای تیم های پشتیبانی داخلی خریداری کنند و یا به طور کلی پشتیبانی را از خارج از کشور پشتیبانی کنند.

اکنون زمانی است که او علاقه خود را به محصول یا خدمات شما ابراز می کند. او شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کند و در لیست شما مشترک می شود.  اگر از همان ابتدا مخاطب خود را برای خرید محصول یا خدمات خود تحت فشار قرار می دهید، مشتری های احتمالی را دلسرد کرده و آن ها را دور می کنید. هدف در اینجا ایجاد تخصص شما، کمک به مصرف کننده در تصمیم گیری آگاهانه و پیشنهاد کمک به هر طریقی است که می توانید.

شما باید بدانید قیف فروش چیست و علاقه مندی های احتمالی را از طریق محتوای خود و موارد دیگر به دست آورید. بنابراین شما با داستان پردازی و اینکه چگونه به این مرحله از زندگی خود رسیده اید ،شروع کنید. نحوه قرارگیری خود و دید افراد دیگر نسبت به شما کاملاً به خود شما بستگی دارد ، اما پیام شما باید در کل با “سطح” شما سازگار باشد و باید در حقیقت غوطه ور باشد. سابقه شما و چگونگی انتقال این مطلب از طریق مختلف ارتباط زیادی با این دارد که شما می توانید در ایجاد بازدیدکنندگان خود برای ایجاد یک جنبش توده ای تلاش کنید.

البته اجرای این امر آسان نیست. ابتدا باید داستان های خود را توسعه دهید ، سپس در مورد نحوه انتقال این داستان ها تصمیم بگیرید. به عنوان مثال ، ممکن است روزی که برای اولین بار مخاطبان وارد سیستم می شوند از اولین ایمیل و یا دومین ایمیل شما خارج شوند.

برای کلیک روی لینک ها نیز باید مخاطبان خود را آموزش دهید. به عنوان مثال ، می توانید از آن ها بخواهید روی پیوند مورد علاقه خود کلیک کنند یا آن ها را به یک پست بلاگ و یا به یک محصول و یا خدماتی که می فروشید ، لینک دهند ، اما لازم است که آن ها را آموزش دهید تا عادت کلیک کردن روی این لینک ها را ایجاد کنند. این مرحله ، شما دیگر با تماس های بی نام و چهره روبرو نیستید. آنها اکنون مشکل خود را نام برده و تعریف کرده اند و در حال جستجوی تمام راه حل های موجود مانند محصولات و خدمات هستند.

  1. تصمیم گیری Decision

مرحله بعدی تصمیم گیری است. وادار کردن افراد برای تصمیم گیری آسان نیست. در مرحله تصمیم گیری در قیف فروش زمانی است که مشتری آماده خرید است. او ممکن است در حال بررسی دو یا سه گزینه باشد. این بهترین زمان برای ارائه بهترین پیشنهاد شماست. این می تواند حمل و نقل رایگان باشد ، کد تخفیف و یا یک محصول جایزه است. بهترین راه برای رساندن آن ها به این نقطه ، فراتر از هنر داستان سرایی ، نوشتن متن و ایجاد عادت کلیک کردن بر روی لینک است و شما باید تعداد زیادی نظر و توصیف مشتری داشته باشید. این یکی از قدرتمندترین راه هایی است که می توانید افراد را به اقدام وادار کنید.

مطمئناً ، اگر مسیر تبلیغات پولی را دنبال می کنید ، می توانید با استفاده مجدد از  اینستاگرام و گوگل آگاهی و سطح علاقه را بالا نگه دارید. به عنوان مثال، اگر بعد از ترک وب سایت خاصی متوجه شده اید که تبلیغات آن ها را در همه جا مشاهده می کنید ، دلیل خاصی برای آن وجود دارد. به خصوص اگر آن ها قبلاً وارد قیف فروش شما شده باشند ، این یک روش بسیار قدرتمند برای ترغیب آن ها به اقدام است.

به عنوان مثال ، شما می توانید تبلیغات را با هدف توصیف مجدد ویدیو یا بازبینی توسط مشتریان دیگر ، به آنها نشان دهید. اگر رسانه ای دارید که در مورد شما نوشته اند، می توانید از این فرصت استفاده کرده و آن ها را برجسته کنید. هنگامی که آن ها این محتوا را در قیف فروش شما مشاهده می کنند و شما با هدف گیری مجدد آنها را دنبال می کنید، این به سادگی یک عنصر در معرض دید قرار گرفتن است.

اما به هر حال آن ها را وادار به تصمیم گیری درمورد اقدام کنید، شما باید فرصتی عالی برای آن ها فراهم کنید و از 6 اصل استفاده کنید:

اصل متقابل – این کار با ارائه مقدار زیادی ارزش بدست می آید ، چه از طریق آنچه در ابتدای کار آن ها را به عنوان یک پیشنهاد رایگان ارائه داده اید و یا از طریق ایمیل های خود افراد را مطلع کرده باشید.

اصل تعهد و سازگاری – وقتی افراد به چیزی متعهد می شوند ، احتمال خرید از شما بسیار بیشتر است. به همین دلیل باعث می شود که آن ها موافقت خود را با چیزی مانند پیشنهاد رایگان + حمل و نقل یا موافقت با گفته های شما به نوعی اعلام کنند. این یک اصل قدرتمند در فروش است و اگر به برخی از بهترین بازاریابان در جهان توجه کنید ، متوجه خواهید شد که آن ها با اشتیاق تمام تلاش می کنند تعهد شما را نسبت به چیزی دریافت کنند حتی اگر در ابتدا بسیار کوچک باشد.

اصل دوست داشتن – وقتی افرادی شما را دوست دارند (یعنی با داستان های شما ارتباط برقرار می کنند) احتمال خرید چیزی از شما بیشتر است. اینکه چقدر خوب داستان خود را بسازید و آن را به مخاطب منتقل کنید ، نقش بزرگی در تصمیم گیری آن ها برای تصمیم گیری و انتخاب شما دارد.

اصل اثبات اجتماعی – آیا اثبات اجتماعی (دیدگاه افراد دیگر) دارید؟ آیا افراد در شبکه های اجتماعی از این که محصولات یا خدمات شما چقدر عالی هستند رنج می برند یا صحبت می کنند؟ آیا نوع دیگری از اثبات اجتماعی دارید؟ کتاب های پرفروش؟ یک چیز دیگر؟ از این حیث مهم است که اگر این مورد را داشته باشید ، آن را در اختیار چشم اندازهای بعدی قرار می دهید.

اصل فوریت– باز هم ، افراد باهوش هستند ، تاریخ انقضا ، تخفیف محدود ، مقدار محدودی از پیشنهاد یا زمان باقی مانده است ، مردم را مجاب می کند تا اقدامی انجام دهند.

  1. عمل Action

مرحله آخر قیف فروش عملی است که شما قصد انجام آن را دارید. در این مرحله مشتری وارد عمل می شود. او محصول یا خدمات شما را خریداری می کند و بخشی از اکوسیستم تجارت شما می شود.در بیشتر موارد این عمل همان خرید است. باز هم ، اینکه چقدر آن ها را در مراحل مختلف آماده برای انجام کاری می کنید ، می تواند شما را با یک تغییر خاص برای این عمل متناسب کند. به عنوان مثال ، اگر 100 نفر بر روی پیشنهاد شما کلیک کنند و 10 نفر وارد کانال فروش شما شوند اما فقط خرید افراد را خریداری کنند ، در این صورت شما 2 درصد تبدیل خواهید داشت.

رسیدن به این مرحله کار ساده ای نیست. این کار به مقدار زیادی کار و تلاش به علاوه پیگیری نیاز دارد. با اجرای نرم افزار قیف فروش ، مانند پلت فرم ساخته شده توسط برونسون ، قطعاً می توانید سردرگمی خود را کاهش دهید ، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. کپی ها باید نوشته شود ، پیکسل های ردیابی باید نصب شوند و توالی های ایمیل ایجاد شود. اما این چیزی است که برای موفقیت لازم است.

فقط به این دلیل که مصرف کننده به انتهای قیف می رسد ، به این معنی نیست که کار شما تمام شده است. شما می خواهید تمام تلاش خود را انجام دهید تا یک خرید به 10 به 100 و … تبدیل شود. به عبارت دیگر ، شما بر حفظ مشتری تمرکز می کنید. با تشکر از خرید ، مشتری خود را به بازخورد دعوت کنید و در صورت لزوم ، خود را برای پشتیبانی فنی در دسترس قرار دهید. فروش صرفاً به دلیل خرید انجام نشده است و آنچه پس از فروش اتفاق می افتد نیز به همان اندازه مهم است.

اگر روند جدید حمل و نقل ، توجه شخصی و تمام منابعی که برای استفاده موفقیت آمیز از محصول شما نیاز دارند ، مورد استقبال مشتریان جدیدتان قرار گیرد ، احتمالاً آن ها با تایید اینکه انتخاب درستی انجام داده اند ، دوباره به شما باز خواهند گشت و وقتی اعتماد به نفس دارند ، به احتمال زیاد رضایت خود را در قالب توصیه ها و تایید محصولات به دیگران منتقل می کنند. در مقابل اگر مشتریان جدید شما پس از خرید خود ناامید شدند ، به احتمال زیاد درخواست بازپرداخت می کنند ، نظرات منفی می نویسند و به دیگران در محافل اجتماعی خود توصیه می کنند از رقبای شما خرید کنند.

محتوای زیادی وجود ندارد که بتوانید برای تسهیل یک تجربه خوب پس از خرید ایجاد کنید – جدا از ایجاد یک محصول عالی. اگر محصولی عالی دارید که مشکلی را حل می کند ، رفتار پس از خرید به خودی خود ایجاد می شود. اقدامات خاصی وجود دارد که می توانید برای تسهیل رفتار بهتر پس از خرید انجام دهید. به عنوان مثال ، می توانید محتوای سوالات متداول ایجاد کنید ، دریافت پشتیبانی از مشتری یا درخواست بازخورد درباره روند خرید را می توانید انجام دهید.

چگونه می توان برای تجارت خود یک قیف فروش ایجاد کرد؟

تا اینجا گفتیم قیف فروش چیست حال برای اینکه قیف فروش شما وجود داشته باشد ، ابتدا به شناخت کامل از مخاطبان و مشتریان احتمالی خود نیاز دارید. هنگامی که این افراد را پیدا کردید ، می توانید نحوه ی رفتار و تعامل با آن ها را ارزیابی کنید.  در اینجا پنج مرحله برای کمک به شما در ایجاد یک قیف فروش آورده شده است:

مخاطب هدف خود را بشناسید.

اکنون که می دانید قیف فروش چیست باید مخاطب هدف خود را قبل از شروع ایجاد کانال فروش خود درک کنید . بهترین راه برای انجام این کار صحبت با آنهاست. با این کار ، شما نیازها و ناامیدی های آنها را خواهید فهمید و اینکه پیشنهاد شما چقدر به حل مشکل آنها کمک می کند (یا نه). به این ترتیب می توانید قیف خود را طوری تنظیم کنید که روی آن نکات کلیدی و مهم مرتبط باشد. همچنین ممکن است بینشی کسب کنید که شما را به سمت تنظیم محصول یا خدمات خود و بهتر شدن آن هدایت کند. تحقیقات خود را بر اساس نکات زیر قرار دهید:

  • مشکلاتی که آن ها به دنبال راه حل هستند.
  • کانال های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
  • چیزهایی که بیشتر به آن ها علاقه دارند.
  • نقاط درد و مشکلات که آن ها در مورد خرید آنلاین دارند.

سپس شما می توانید شخصیت های مختلف خریدار را ایجاد کنید که کمپین های بازاریابی خود را برای بخش های مختلف مشتریان خود هدف قرار می دهد. شما می توانید شخصیت های مختلف و دقیق خریدار را بر اساس این سوالات دست آورید:

  • چرا آن ها محصول شما را خریداری می کنند؟
  • مواردی که در خرید یک محصول بر آن ها تأثیر می گذارد چیست؟
  • آن ها قرار است پس از خرید محصول چگونه از آن استفاده کنند؟

برنامه تولید ترافیک ایجاد کنید.

اگر مردم از کالاهایی که شما می فروشید آگاه نباشند ، هیچ فروشی نخواهید داشت. بنابراین ، شما باید استراتژی های مختلف تولید لید را برای هدایت کاربران به وب سایت خود اتخاذ کنید. برای این منظور می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • سئو
  • بهینه سازی صفحه فرود
  • بازاریابی ویروسی
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

یک صفحه فرود ایجاد کنید

صفحه فرود به احتمال زیاد اولین چیزی است که مخاطبان هدف شما آن را می بینند. اگر آن ها روی آگهی کلیک کنند ، برای یک وبینار ثبت نام کنند به یک صفحه فرود می روند. آن صفحه باید به وضوح با شما به عنوان یک شرکت و مزایای منحصر به فرد شما ارتباط برقرار کند (به هر حال ، این می تواند تنها و تنها فرصتی باشد که برای مخاطب را جذب خود کنید). و از همه مهم تر ، اطمینان حاصل کنید که صفحه ورود فرمی برای ورود اطلاعات دارد شما باید از این طریق آدرس ایمیل آنها را بگیرید تا بتوانید به ارتباط خود با آنها ادامه دهید.

پرورش لید را شروع کنید

در این مرحله، مخاطب شما از مرحله آگاهی به مرحله علاقه منتقل می شود. و از آنجا که شما تمام آدرس های ایمیل آن ها را از طریق صفحه فرود دارید، می توانید یک مجموعه الکترونیکی ایجاد کنید تا محتوای مناسب در مورد پیشنهاد خود را به اشتراک بگذارید.

برای خرید بیشتر تشویق کنید

همانطور که افراد به مرحله تصمیم گیری می رسند، شما باید هر چیزی را که می تواند آن ها را در جهت تصمیم خرید قرار دهد ارائه دهید. این می تواند شامل نسخه ی نمایشی محصول، دوره آزمایشی رایگان طولانی مدت یا تخفیف ویژه باشد. اگر نتوانید مخاطبان خود را درگیر کنید، تلاش های شما برای تولید لید به تنهایی کافی نخواهد بود. آن ها باید در مورد محصول و خدمات شما اطلاعات کسب کنند و این هدف را می توان با کمک راهکارهای زیر به دست آورد:

  • ایجاد وبلاگ های جذاب و با کیفیت بالا
  • ساخت فیلم های جالب
  • درگیر کردن اینفلوئنسرها و درخواست از آن ها برای بازبینی و ارائه محتوا با محصولات شما
  • تبلیغ محتوای خود در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی

ادامه دهید

در مرحله اقدام، مشتریان جدیدی جذب خواهید کرد. در هر صورت، بعد از آنکه درک کردید قیف فروش چیست ارتباط را ادامه دهید. برای مشتریان جدید، روی آموزش، تعامل و حفظ محصول تمرکز کنید. برای افراد احتمالی که خریدی انجام نداده اند، یک برنامه ریزی جدید ایجاد کنید.

نحوه استفاده از محتوا برای هر مرحله از قیف فروش

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بازاریابان بعد از اینکه متوجه شدند قیف فروش چیست مرتکب می شوند این است که تلاش بازاریابی محتوای خود را با مراحل قیف فروش خود هماهنگ نمی کنند تا بتوانند معاملات بیشتری را دریافت کنند.  بیشتر اوقات، آنها به اندازه کافی عمیق نمی شوند و یا به دنبال راهی برای سودآوری مانند استفاده مجدد از محتوای موجود خود برای افزایش دسترسی نیستند. به همین دلیل در این قسمت به شما می گوییم که چگونه باید از محتوای مختلف برای هر مرحله از قیف فروش خود استفاده کنید:

  • وبلاگ نویسی (آگاهی و علاقه)

با وبلاگ نویسی، در مورد راه حل خود آگاهی و علاقه ایجاد می کنید. این می تواند منبع اصلی بازدید شما برای وب سایت شما باشد، و همچنین یک روش خوب برای جذب لیست شما با به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند است. راه آگاهی بخشی از طریق وبلاگ نویسی بهینه سازی محتوای خود با کلمات کلیدی مناسب است تا بتوانید مشتریان هدف خود را از طریق جستجوی ارگانیک جذب کنید. به دست آوردن مشتری برای یک استراتژی بی عیب و نقص بازاریابی ضروری است که بینندگان را درگیر خود کرده و آن ها را به مصرف کننده تبدیل می کند. روش دیگر تبلیغ پست های خود در شبکه های اجتماعی با تأثیرگذاری بر دیگران برای به اشتراک گذاشتن آن ها یا استفاده از پست های تبلیغی است.

  • محتوای آهن ربایی (علاقه)

هر نوع آهنربایی به عنوان ابزاری برای ایجاد علاقه به محصول شما استفاده می شود. شما با ارائه چیزی با ارزش برای مخاطبان خود که قبلاً به آن علاقه مند شده اند، مانند راهنما یا دوره رایگان، تخفیف و … لیست ایمیل خود را رشد می دهید. هر چیزی که می تواند مخاطب شما را در مورد چگونگی حل مشکلات و دستیابی به اهدافشان آموزش دهد را به آن ها ارائه دهید.

  • وبینارها (تصمیم و اقدام)

بیشتر وبینار ها در مرحله تصمیم گیری متمرکز هستند و مردم را متقاعد می کنند که برای اقدام و خرید محصولات شما اقدام کنند. وقتی افراد برای وبینارها ثبت نام می کنند ، از قبل علاقه زیادی به دستیابی به هدفی خاص یا حل یک مشکل خاص دارند.  هدف شما از وبینار نه تنها آموزش به آن ها بلکه ایجاد تقاضای برای اقدام آن ها است.

  • فیلم ها (آگاهی ، علاقه ، تصمیم ، اقدام)

تقریباً در تمام مراحل قیف فروش می توان از آن ها استفاده کرد. یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجو معروف است ، بنابراین با بهینه سازی فیلم ها برای برخی از کلمات کلیدی، می توانید آگاهی و ترافیک زیادی را به وب سایت خود ایجاد کنید. علاوه بر این، می توانید از سرویس هایی مانند Wistia برای جاسازی فیلم های آموزشی در پست های وبلاگ و وب سایت خود استفاده کنید تا مخاطبان خود را در مورد موضوعات مورد علاقه خود آموزش دهید. با ایجاد فیلم های مختلف، می توانید تقاضای محصول یا خدمات خود را افزایش دهید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بگوییم قیف فروش چیست و چگونه باید آن را ایجاد و بهینه سازی کنید. ایجاد و بهینه سازی یک قیف فروش زمان بر است. کار سختی است اما این تنها راه زنده ماندن در یک بازار رقابتی است. باور کنید یا نه، جزئیاتی مانند انتخاب فونت می تواند روی تبدیل ها تأثیر بگذارد و اگر از مردم بخواهید خیلی زود از شما خرید کنند، باید بر روی آن ها تاثیر بگذارید. وقت بگذارید و یک قیف فروش ایجاد کنید که نمایانگر آنچه شما می خواهید و آنچه مخاطب شما می خواهد باشد. آن را به مرور زمان پرورش دهید، روش خود را در مراحل مختلف قیف فروش تنظیم کنید و دلیل بی نتیجه بودن تلاش خود را دریابید.

بعد از اینکه دریافتید قیف فروش چیست مهم است که نتایج خود را پس از تنظیم همه چیز اندازه گیری کنید. ابتدا KPI خود را انتخاب کنید، سپس یک برنامه اندازه گیری تنظیم کنید. اگر می خواهید نتایج بهتری بگیرید، باید داده ها را در اطراف جمع آور ، تجزیه و تحلیل کرده و قیف خود را بهبود ببخشید. شما باید بفهمید نقاط قوت و ضعف شما کجاست و بر روی آن ها کار کنید.

سایت آماده چیست؟ صفر تا 100

50 مزیت تولید محتوای ویدئویی در بازاریابی آنلاین چیست؟

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵