شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

بروزرسانی ها
نکاتی برای نوشتن متن ایمیل‌ های تبلیغاتی
شناسه پست: 4634
بازدید: 99
  • نکاتی برای نوشتن متن ایمیل‌ های تبلیغاتی

    تهیه یک ایمیل کارآمد و مفید، در بیشتر مواقع کاری طاقت فرسا به نظر می رسد. شما ممکن است برای نوشتن یک موضوع ایمیل، پیش نمایش متن آن و محتوای اصلی ایمیل ساعتها تلاش و جست و جو کنید.

    همانطوری که نوشتن یک داستان کوتاه خوب دشوارتر از یک رمان کامل است، این مورد برای ایمیل نیز صادق است. به همین دلیل ما از دانش خود استفاده کردیم تا نکات مفیدی را به شما ارائه دهیم.

    برای جذاب بودن ایمیل، اگر چه تبلیغاتی و یا با اهداف دیگری نوشته شده باشد، اولین قانون آن، نگارش متنی است که مردم را به خواندن آن ترغیب کند. نوشتن ایمیل، با موضوع آن شروع می شود.

    همانند تیتر یک پست در وبلاگ و یا صفحه شخصی، که خواننده را به خود جلب می کند، یک موضوع خوب و خوش ساخت نیز مخاطب را برای ادامه ی آن کنجکاو می کند. همچنین بدون جذب و ترغیب یک خواننده برای کلیک بر روی لینک، بازاریابی دیجیتال، به ویژه بازاریابی از طریق ایمیل معنایی ندارد.

    حتی قبل از اینکه مشترکان شما ایمیل را باز کنند، عنوان متن اصلی ترین مسئولیت را در برابر متن آن انجام می دهد.

    پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید شما در پایان این مقاله یاد می گیرید چطور برای کمپین ایمیل مارکتینگ محتوا و موضوع بهتری اماده کنید.

    8 نکته در نوشتن ایمیل

    نوشتن یک ایمیل کارآمد می تواند برای بازاریاب ها وقت گیر و استرس زا باشد.

    ارسال ایمیل برای مشترکین خود، کار آسانی نیست. مشترکین شما در واقع راه ارتباطی را برای شما از طریق ایمیل حفظ کرده اند.

    در حقیقت، 77٪ از افراد در تمام گروه های سنی ترجیح می دهند تا ایمیل تبلیغاتی مبتنی بر اجازه و خواست خودشان برای آن ها فرستاده شود.

    اما در شرایطی که انتظارات آن ها را برآورده نشود، ایمیل شما را مستقیما حذف کرده و یا حتی لغو اشتراک می کنند.

    نفس عمیق بکشید، خود را به جای مشترکین بگذارید و از این هشت نکته برای نوشتن یک ایمیل موثر استفاده کنید تا ضمن برقراری ارتباط با مشتریان، آن ها را برای ایمیل های بعدی نیز ترغیب کند.

    موضوع را دقیقا مشخص کنید

    موضوع ایمیل نشان دهنده ی متن ایمیل شماست، اگر مرتبط و یا جذاب نباشد، خوانندگان شما را وادار به توجه به آن و یا باز کردن ایمیل نمی کند.

    زمان و دقت زیادی را برای انتخاب عنوان ایمیل اختصاص دهید، به طور مثال اگر ۴ ساعت را صرف متن ایمیل خود می کنید، نیمی از آن را به موضوع ایمیل اختصاص دهید، دقیقاً مانند نوشتن یک عنوان جذاب برای وبلاگ.

    در هنگام تفکر برای قسمت های بعدی ایمیل خود، چند عامل را در ذهن خود داشته باشید:

    طول متن ایمیل: تحقیقات نشان می دهد که کوتاه ترین سطرهای موضوعی(بین شش تا ده کلمه) بهترین اثرگذاری را دارند. دلیل این موضوع، انتخاب کاربران برای خواندن ایمیل در تلفن همراهشان است. اگر سطرهای موضوع ایمیل شما طولانی باشد، خواندن آن را در تلفن همراه دشوارترکرده و خواننده از باز کردن ایمیل صرف نظر می کند.

    انتخاب کلمه: در عنوان موضوع خود از افعال اکشن یا کنشی استفاده کنید. این افعال ایده ی کلی ایمیل شما قبل از باز کردن آن را به مشترکان منتقل می کنند. برای ایجاد فوریت از عباراتی مانند “اکنون اقدام کنید”، “شما سزاوار این هستید” یا “از دست ندهید” استفاده کنید.

    شخصی سازی کنید: به کاربردن نام افراد در موضوع آن، احتمال خواندن ایمیل را افزایش می دهد. ایمیل یک رسانه شخصی است، بنابراین در آن شخصی رفتار کنید. برای خوانندگان یک ایمیل، دیدن ایمیل توسط یک شخص فرستنده به جای یک کمپانی و شرکت، بسیار خوش آیند تر است.

    این مطلب رو هم بخون:  بهترین افزونه های امنیتی وردپرس کدامند؟

    متن پیش نمایش ایمیل را فراموش نکنید

    وقتی نوبت به نوشتن ایمیل تاثیر گذار می رسد، متن پیش نمایش ایمیل شما باید توسط چند کلمه مشترکین را ترغیب در بازکردن ایمیل و خواندن آن کند.

    برای کاربران در دستگاه های تلفن همراه ، متن پیش نمایش به آنها در تصمیم نهایی خود برای باز کردن ایمیل کمک می کند. در مثال زیر نحوه نمایش پیش نمایش یک ایمیل در یک تلفن همراه، شامل چند بازاریابی موفق توسط افرادی از جمله Talia Wolf است.

    نکته حائز اهمیت در این مورد توجه به گفته ها و وعده های خود در عنوان ایمیل و پرداختن به آن ها در ادامه ی پیش نمایش است.

    یک متن کوتاه برای ایجاد دورنمایی از متن کامل برای خوانندگان خود ایجاد کنید. در صورتی که جدابیت کافی برای خوانندگان ایجاد کند منجر به باز شدن ایمیل شما می شود.

    به یاد داشته باشید، کوتاه و مختصر بنویسید.

    از به کارگیری اصطلاحات صنعتی خودداری کنید

    هدف از نگارش ایمیل، نشان دادن اطلاعات تخصصی نیست، بنابراین از به کارگیری اصطلاحات صنعت خود صرف نظر کنید و از لغاتی رایج و قابل فهم برای عموم استفاده کنید.

    حتی وکلا و بنگاه های سرمایه گذاری هم، باید از اصطلاحاتی برای درک بیشتر مشتریان معمول خود استفاده کنند.

    در متن ایمیل‌های تبلیغاتی خود، ارائه راهکارهای مناسب ضمن صرفه جویی در هزینه و وقت مشتریان خود را، در الویت قرار دهید.

    این ایمیل از Capital One  می توانست بسیار خسته کننده باشد اما درعوض، به یک ایمیل هدفمند و جذاب تبدیل شده است. در پایان نیز به عنوان یک پاداش، به خواننده فرصتی برای ارائه بازخورد می دهد.

    در انتخاب کلمات دقت کنید

    مطابق با لحن گفتگو، هنگام نوشتن متن ایمیل خود، از کلمات “شما” و “خود” بیشتر استفاده کنید. با این کار خوانندگان خود را مخاطب ایمیل می دانند.

    استفاده کنید. با این کار خوانندگان خود را مخاطب ایمیل می دانند.

    همچنین به جای پرداختن به ویژگی ها، بر مزایای آنچه که ارائه می دهید تمرکز بیشتری داشته باشید. برای پرداختن به ویژگی های خدمات شما، تمرکز خود را، بر شرکت و محصول خود معطوف کنید.

    هنگامی که از مزایا صحبت می کنید، تمرکز خود را بر چگونگی تاثیر مثبت محصول و یا خدمات شما بر زندگی مشترکین حفظ کنید.

    صحبت کردن در مورد مزایا به جای ویژگی ها، ایمیل را به جای شرکت، مقابل مشترکین قرار می دهد و این دقیقاً همان چیزی است که خوانندگان از ایمیل دریافتی خود انتظار دارند.

    ایمیل های خوش آمدگویی یک فرصت عالی برای شروع کار هستند.

    شخصی عمل کنید

    مهم ترین عامل در موفقیت یک ایمیل، نوشتن آن به صورت کاملا شخصی برای مخاطب است.

    برای عملی کردن این نکته، لازم است در ازای نوشتن صدها، هزاران یا میلیون ها نفر، فقط وانمود کنید که برای یک نفر ایمیل می نویسید. ایمیل را همانند نوشتن به یک دوست و یا یک مشتری شخصی سازی کنید. درمورد موضوعات مهیجی که در متن ایمیل به آنها می پردازید به آنها اطلاع دهید و روند کار خود را به آنها شرح دهید.

    متن ایمیل‌های تبلیغاتی را به صورت محاوره ای پیش ببرید.

    ماهیت ایمیل خصوصی و شخصی است، بنابراین اگ می خواهید متن ایمیل با خوانندگان تعامل ایجاد کند، باید در سطح شخصی به آنها نزدیک شوید.

    ایمیلی ک به آن می پردازیم از بنیاد بیمارستان کودکان سلطنتی است که از کلمات “من” و “شما” برای ایجاد یک مکالمه شخصی در آن استفاده شده است. این عامل به وضوح وظایف و آنچه را که خواننده می بایست بداند را مشخص می کند.

    این مطلب رو هم بخون:  چگونه خطای Render-Blocking JavaScript و CSS را در وردپرس برطرف کنیم؟

    موارد را کوتاه و مختصر بیان کنید

    یکی از اشتباهات رایج در نگارش ایمیل، به کارگیری چندین کلمات و عبارات کپی شده در متن ایمیل است.

    افراد در حین انجام کارهای روزمره، زمان زیادی را صرف جست و جو در ایمیل های دریافتی خود می کنند، که این زمان می تواند به ۴ تا ۶ ساعت در روز هم برسد. این در حالی است که آنها اکثر ایمیل های دریافتی خود را به طور سطحی بررسی می کنند.

    در ایمیل های خود سریعا به اصل مطلب بپردازید. به مشترکان خود اطلاع دهید هدف شما چیست، چگونه آماده کمک هستید و می خواهید چه کاری انجام دهند.

    در نگارش ایمیل خود، از بکارگیری فضاهای سفید و خالی بپرهیزید. همچنین حجم زیاد متن ایمیل شما نیز ،باعث می شود خوانندگان برای دکمه برگشت و خارج شدن از ایمیل آماده باشند. در صورت لزوم از جملات کوتاه وسوال استفاده کنید تا آن ها را در یک نظر سنجی نیز شرکت دهید.

    در تصویر بعد به ایمیل از Fortnite می پردازیم، که شامل گرافیک های جذاب و متن اختصاری است تا خوانندگان را با ترغیب و تعامل بیشتر با محتوا، به چالش دعوت کند.

    از مرتبط بودن مطالب خود اطمینان حاصل کنید

    اگر به تازگی با یک بازی ویدیویی جذاب آشنا شده اید، مطمئنا شما فقط با افرادی که به بازی های ویدیویی علاقه دارند درباره ی آن صحبت می کنید.

    بنابراین، از ارسال ایمیل های یکسان برای همه مشترکان خود، جلوگیری کنید. ارسال ایمیل های گروهی با متن نگارشی یکسان، هیچ جذابیت و رغبتی برای مخاطبان ایجاد نمی کند. در واقع، اگر هنوز در حال ارسال اینگونه ایمیل ها هستید، زمان آن رسیده که هر چه سریع تر روش بازاریابی ایمیل خود را تغییر دهید.

    لیست مشترکان خود را بر اساس آنچه در گذشته کلیک کرده اند،تقسیم بندی کنید.مانند: گروه های سنی، عادات خرید، زمان ثبت نام و سایر عواملی که برای صنعت و برند شما حائز اهمیت است.

    در صورتی که برای شناخت مخاطبان خود وقت بگذارید، نگارش ایمیل برای شما بسیار راحت تر خواهد شد زیرا پیش از شروع، از متن نوشته ی خود آگاهی دارید.

    این ایمیل شخصی از Airbnb برای ارائه پیشنهادات به مخاطب، بر اساس مقصد های سفر بررسی شده توسط خواننده است. این مثال نشان می دهد که فقط کمی اطلاعات می تواند کمک زیادی به شما کند.

    دعوت به فراخوان

    پر کردن یک ایمیل با (CTA) یا فراخوان های متعدد، اگرچه می تواند برای ترغیب هر چه بیشتر مشتری وسوسه انگیز باشد، اما در حقیقت اگر به مشترکان خود پیوندها و دکمه های زیادی برای کلیک پیشنهاد دهید، احتمالاً آن ها روی هیچ یک از آنها کلیک نخواهند کرد. ایمیل شما باید ساده و حاوی یک CTA هدفمند در راستای بیان هدف شما برای خوانندگان باشد، تا در وقت آن ها نیز صرفه جویی شود.

    سخن پایانی در مورد راهکار های مختلف برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی موثرتر

    نکته مهم در نوشتن متن یک ایمیل، درک مخاطبان و چگونگی کمک به آنها است.

    بعد از توجه به این نکته، می توانید با لحنی مکالمه ای با آن ها صحبت کنید. از ایمیل های آزمایشی نترسید و پیش نمایش ها را برای مشترکان منتخب خود بفرستید.

    در پایان، ایمیل یک ابزار شخصی است، با در نظر گرفتن این موضوع به نگارش آن بپردازید. در کنار نگارش متون تبلیغاتی جذاب شما باید از سرویس های ایمیل مارکتینگ حرفه ای استفاده کنید.

    مقالات مرتبط:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵