شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

d988d988d8b1d986daa9 woorank da86db8cd8b3d8aa d988 da86daafd988d986d987 daa9d8a7d8b1 d985db8c daa9d986d8afd89f 61584ff2e7c33
شناسه پست: 6386
بازدید: 924

  • وورنک چیست

    ابزارهای زیادی برای سئو وجود دارند اما خیلی از آن‌ها کاربرد لازم را ندارند و یا نمی‌توانند اطلاعات موردنیاز شما را در اختیارتان قرار دهند. با این وجود ابزارهایی مثل WooRank می‌تواند در مقایسه رقبا به شما برتری بخشد و باعث شود رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید.

    در این مقاله شما با قابلیت‌های وورنک و کاربرد آن در کسب و کار خودتان آشنا خواهید شد. همچنین متوجه می‌شوید که این ابزار چطور وبسایت شما را آنالیز می‌کند و چرا باید از آن استفاده کنید. اما قبل از شروع، اجازه دهید نگاهی به نحوه کار این ابزار بیاندازیم:

    WooRank چیست؟

    WooRank ابزاری است که به شما اجازه می‌دهد تمامی جنبه‌های مربوط به عملکرد سئو سایت خودتان را مورد بررسی قرار دهید و مشکلاتی که قبلا شناسایی نشده‌اند را شناسایی کنید. فقط کافیست آدرس سایت خودتان را داخل این ابزار وارد کنید تا تمامی فاکتورهای مربوط به سئو را با جزئیات کامل برای شما مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که بخواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید، ممکن است ساعت‌ها از شما وقت بگیرد، اما با استفاده از وورنک می‌توانید فقط در چند ثانیه آن‌ها را در اختیار داشته باشید. شما می توانید آموزش سئو را به رایگان از استورمانستر دریافت کنید.

    Audit سئو، یک گزارش از سلامت سایت شما در اختیارتان قرار می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید تمامی اشتباهات و باگ‌هایی که ممکن است به رنکینگ شما آسیب بزند را رفع کنید. خود ابزار هم پیشنهادات و نکته‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با کمک آن‌ها می‌توانید مشکلات احتمالی را رفع کند.

    همچنین می‌توانید اکانت خودتان را به گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیک و فیسبوک هم متصل کنید تا بهترین نتایج ممکن را در زمان بررسی صفحات سایت خودتان به دست بیاورید.

    تعرفه‌های استفاده از WooRank

    این ابزار به شکلی طراحی شده است که تمامی سایت‌ها از بلاگ‌ها گرفته تا کسب و کارهای آنلاین، بتوانند از آن استفاده کنند و رنک بهتری در موتورهای جستجو بگیرند.

    شما می‌توانید یکی از سه پلن قیمتی داخل سایت را بسته به نیازهای خودتان انتخاب کنید. همچنین در صورتی که به ویژگی‌های حرفه‌ای نیاز ندارید هم می‌توانید به صورت رایگان از این ابزار استفاده کنید. در صورت استفاده از نسخه رایگان، اطلاعات کمتری در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما باز هم می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود رنک سایت خودتان در موتورهای جستجو استفاده کنید.

    کسب و کارهای کوچکی که فقط یک سایت دارند، می‌توانند از پلن Pro استفاده کنند. پلن Premium برای وبمسترهایی که حداقل ۵ سایت دارند، مناسب است و پلن Enterprise هم برای افرادی است که چندین پروژه مختلف دارند.

    قابلیت‌ها و مزایای WooRank

    همانطور که گفته شد، هر کدام از پلن‌های WooRank قابلیت‌ها و مزایای مختلفی دارند. در این بخش ما قابلیت‌های مختلف پلن Pro این ابزار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    چک لیست Marketing و امتیاز

    برای شروع به کار فقط کافیست به سایت WooRank مراجعه کنید و آدرس وبسایتی که می‌خواهید مورد بررسی قرار دهید را وارد کنید. در مرحله بعدی شما یک امتیاز و Marketing لیست را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. در صورتی که این امتیاز پایین بود اصلا نگران نباشید، زیرا احتمال اینکه امتیاز بالایی کسب کنید خیلی کم است. همچنین در نظر داشته باشید که تست‌های WooRank به صورت سیستم انجام می‌شوند و به همین خاطر این احتمال وجود دارد که امتیاز کافی را کسب نکنید.

    این مطلب رو هم بخون:  آموزش حذف category از آدرس دسته بندی وردپرس

    این امتیاز به خودی خود تعیین کننده عملکرد سایت شما نیست و به هیچ عنوان تمرکز خودتان را روی آن قرار ندهید. به جای این کار بهتر است توصیه‌ها و مشکلاتی که در بخش Review وجود دارند را بررسی کنید تا با استفاده از آن‌ها بتوانید مشکل سایت خودتان را برطرف نمایید.

    بنابراین اولین مرحله، امتیاز و توصیه‌های بازاریابی است که در ابتدا مشاهده می‌کنید. با استفاده از این نکات می‌توانید سایت خودتان را تا حدودی بهبود ببخشید.

    سئو

    بهتر است تمامی متریک‌هایی که در بخش سئو وجود دارند، به رنگ سبز دیده شوند.

    قسمت سئو در وورنک

    در صورتی که مشکلی در این بخش وجود داشته باشد، به صورت مستقیم عملکرد سایت شما در موتورهای جستجو تحت تاثیر قرار می‌گیرد. برای مثال اگر متادیسکریپشن شما کاراکترهای زیادی داشته باشد، فقط بخشی از آن در گوگل نمایش داده می‌شود.

    در این قسمت می‌توانید اطلاعات مختلفی را در مورد لینک‌های داخلی، تگ‌های alt، سایت مپ و دیگر فاکتورهای سئو On-page مشاهده کنید. در کنار هرکدام از این فاکتورها نیز تاثیر آن‌ها روی سئو و نحوه رفع مشکلات احتمالی نمایش داده می‌شود. اکثر این مشکلات به سادگی قابل رفع هستند و تاثیر بسیار زیادی هم روی رنکینگ شما دارند.

    نسخه موبایل

    موبایل در ابزار وورنک

    در صورتی که یک سایت Mobile-Friendly داشته باشید، می‌توانید کاربرانی را جذب کنید که از گوشی موبایل یا تبلت برای وبگردی استفاده می‌کنند. با این کار علاوه بر اینکه تجربه کاربری بهتری برای این دسته از کاربران رقم خواهید زد، بلکه سئو سایت شما نیز تقویت خواهد شد.

    فاکتورهای مهم دیگر در این بخش، عملکرد کلی نسخه موبایل سایت شما و سرعت آن است. در صورتی که این دو فاکتور به خوبی بهینه‌سازی نشده باشند، هم روی رنکینگ و هم روی بازدیدکننده‌های سایت شما تاثیر خواهند داشت. رفع مشکلات این قسمت سخت‌تر است و ممکن است برای این کار به طراح سایت نیاز داشته باشید، اما در صورتی که آن‌ها را به درستی رفع کنید، در طولانی مدت رنک بهتری خواهید گرفت.

    قابلیت استفاده

    usability در ابزار وورنک

    فاکتورهای بخش Usability روی تجربه کاربری و سئو سایت شما تاثیر خواهند داشت. این فاکتورها به اندازه‌ی عناصر on-page یا موبایل مهم نیستند، اما در صورتی که به درستی بهینه‌سازی شوند، می‌توانند در رنکینگ شما موثر باشند. خیلی از مشکلات این قسمت با افزودن صفحه ۴۰۴ به راحتی برطرف می‌شوند. اما برای رفع برخی دیگر از آن‌ها ممکن است نیاز باشد که مقداری دانش فنی داشته باشید.

    تکنولوژی

    WooRank قطع و وصل شدن سرور شما را بررسی می‌کند و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد، با نوتیفیکیشن به شما اطلاع می‌دهد. همچنین سرعت سایت و اطلاعات مربوط به SSL هم در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد. این موارد نیز به بهبود تجربه کاربری سایت شما کمک می‌کنند.

    بک لینک ها

    بک‌لینک یکی از عناصر مهم در سئو هستند و گرفتن بک لینک هم کار آسانی نیست. برای این کار باید یک استراتژی طولانی مدت و صبر و حوصله زیادی داشته باشید. این ابزار با تهیه لیست بک لینک های سایت به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را آنالیز کنید. همچنین این ابزار یک امتیاز کلی به بک لینک‌های شما می‌دهد و کیفیت هر کدام از آن‌ها را نیز به صورت جداگانه بررسی می‌کند. با روش های ساخت بک لینک آشنا شوید.

    امتیازی که در این بخش مشاهده می‌کنید، تقریبی و براساس تمام بک لینک‌ها، تعداد دامنه‌هایی که به شما لینک داده‌اند و کیفیت آن‌ها است. برای تخمین کیفیت یک بک لینک می‌توانید فاکتورهای مختلفی مثل ارتباط Anchor Text به موضوع صفحه، اعتبار و قابل اعتماد بودن سایت مبدا را بررسی کنید. در صورتی هم که سایت رقبا را در این قسمت وارد کنید، می‌توانید امتیاز آن‌ها را با امتیاز خودتان مقایسه نمایید. با دیگر ابزارهای بررسی بک لینک ها آشنا شوید.

    این مطلب رو هم بخون:  استراتژی بازاریابی چیست؟

    شبکه های اجتماعی

    این قسمت داده‌های مختلفی را از اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی سایت جمع‌آوری می‌کند و آمار مربوط به آن را نمایش می‌دهد. میزان اشتراک‌گذاری‌ها و فالوورهای شما در توییتر، فیسبوک و گوگل پلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و تعامل مخاطبین با صفحه شما، باعث بهبود رنکینگ سایتتان خواهد شد.

    Local و Visitors

    این دو بخش پایانی مربوط به ترافیک سایت شما است و فاکتورهای سئو و حضور شما در دایرکتوری‌های محلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید مخاطبینی جذب کنید که در شهر محل فعالیت شما حضور دارند.

    ابزار کلمه کلیدی

    ابزار کلمه کلیدی، Keywordهای انتخابی شما را ردیابی می‌کند و می‌توانید با کمک این بخش رتبه آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید. فقط کافیست یک بار کلمات کلیدی مدنظر خودتان را در این بخش وارد کنید تا سایت به صورت مرتب پوزیشن آن‌ها را بررسی و آپدیت کند. به این ترتیب لازم نیست که هر بار به صورت دستی این کار را انجام دهید. در پلن Pro می‌توانید تا ۵۰ کلمه کلیدی را در این بخش وارد کنید، اما این مقدار برای پلن Premium ۲۵۰ عدد است.

    کراول سایت

    این بخش از ابزار Woorank به دنبال مشکلات سئویی در صفحات و پست‌های شما می‌گردد. فقط کافیست آدرس سایت خودتان را وارد کنید تا سایتتان مورد بررسی قرار بگیرد. در پایان پروسه هم یک نوتیفیکیشن به ایمیل شما ارسال می‌شود. Site Crawl موارد زیر را در سایت شما مورد بررسی قرار می‌دهد:

    • تگ تایتل
    • متا دیسکریپشن
    • تگ‌های H1
    • محتوای Body

    بسته به وبسایت شما، این پروسه ممکن است چیزی بین چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

    سخن نهایی

    WooRank ابزاری است که با کمک آن می‌توانید عملکرد سایت خودتان را از جنبه‌های مختلف بررسی کنید. اگر بخشی از سایت مطابق انتظار شما کار نمی‌کند، می‌توانید به راحتی آن‌ها را پیدا و برطرف کنید.

    همچنین این ابزار برای افرادی که پروژه‌های بزرگی دارند و یا چندین سایت را به صورت همزمان مدیریت می‌کنند، مناسب است. شما می‌توانید پروسه پیدا کردن باگ‌ها و مشکلات را به سادگی شخصی‌سازی کنید. در زمان استفاده از هرکدام از قابلیت‌ها و ابزارها نیز به شما گفته می‌شود که چرا نتیجه دریافتی بدین شکل است و چطور می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. برای افرادی که تجربه کمی هم دارند، لیستی از توصیه‌های ضروری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانند عملکرد سایت خودشان را بهبود ببخشند.

    به صورت کلی WooRank ابزار خیلی خوبی است که می‌تواند در حفظ وقت به شما کمک کند. با استفاده از این ابزار نیازی نیست که کارهای مختلف را به صورت دستی یا با استفاده از ابزارهای بی کیفیت انجام دهید. استفاده از وورنک خیلی آسان است و صرف نظر از دانش فنی که دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

    بنابراین اگر به ابزار خاصی برای بررسی عملکرد سئو سایت خودتان نیاز دارید که به صورت مستمر عملکرد آن را بررسی نماید، وورنک بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. برای تهیه ابزار سئو به لینک زیر مراجعه کنید:

    https://service.zhaket.com/service_category/seo-tools/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵