شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

d9bed8a7d8afdaa9d8b3d8aa da86db8cd8b3d8aa d988 da86d8b7d988d8b1 d8b3d8a7d8aed8aad987 d985db8c d8b4d988d8afd89f 61acb00d70041
شناسه پست: 7985
بازدید: 275

  • شما به پادکست استورمانستر گوش میدهید

    سلام، شما دارید به پادکست استورمانستر گوش می کنید. اینجا قراره روایت های جالبی از دنیای وردپرس بشنوید.

    این شروع یک پادکست است، ورود به یک دنیای جدید با شیوه نوین روایتگری. سبک جدیدی از انتشار محتوا با تلفیق ابزار قدیمی رادیو و تکنولوژی جدید اینترنت.

    خوش آمدید به این اپیزود از پادکست استورمانستر که قراره توش درباره پادکست حرف بزنیم.

    در این مطلب قرار است پادکست شناس شوید. پادکست چیست و از کجا و کی آمده؟ چرا ایجاد شده و چطور درست می شود؟ همه سوالاتی هستند که در این مطلب قرار است پاسخ داده شوند. به علاوه، برای کسب و کارهایی که می خواهند از این ابزار کارآمد برای رشد کسب و کارشان استفاده کنند، توصیه و راهنمای مفیدی ارائه خواهیم داد. پس حتما تا انتها با ما همراه باشید.

    پادکست چیست؟

    پادکست شبیه سریال های تلویزیونی است که شامل چند قسمت می شود که به آن اپیزود می گویند. این اپیزودها که در واقع فایل های صوتی دیجیتال هستند، برای شنیدن و دانلود کردن در اینترنت در دسترس قرار می گیرند. پادکست ها را یک نفر یا چند نفر تولید می کنند و در آنها مصاحبه منتشر می کنند، یا داستانی روایت می کنند یا اخبار می گویند. به کسی هم که پادکست تولید می کند، پادکستر می گویند.

    این تعریف کوتاهی بود از پادکست، اما قرار است موشکافی بیشتری داشته باشیم و کمی در کار پادکسترها سرک بکشیم.

    سابقه پادکست

    سال 2000 یعنی همان زمان که اپل آیپاد (iPod) را روانه بازار کرد، ایده انتشار فایل صوتی با اینترنت هم شکل گرفت. در واقع بنیان گذار پادکست، اپل است و نام آن نیز از ترکیب Broadcasting و iPod اولین بار توسط یک نویسنده در روزنامه گاردین، استفاده شد. با رواج گوشی های هوشمند، محبوبیت و رواج پادکست هم بیشتر و بیشتر شد.

    سابقه پادکست

    اپل قابلیت انتشار پادکست را به پلتفرم itunes اضافه کرد، بنابراین هر کس توانست پادکست تولید کند و آن را به گوش بقیه هم برساند.

    چرا پادکست؟

    150 میلیون آمریکایی هر روز به پادکست گوش می دهند. البته این آمار مربوط به آمریکاست و میزان اقبالی که آمریکایی ها به پادکست دارند. یعنی حدود 32 درصد از جمعیت آمریکا در ماه حداقل یک پادکست گوش می دهند و 6 درصد از جمعیت این کشور طرفدار پادکست محسوب می شوند.

    طبق آمار سایت نامیک در ایران در سال 2020 بیش از 1700 پادکست فعالیت می کردند و این آمار نسبت به سال قبلش، افزایش دو برابری داشته. این یعنی در ایران هم مثل دیگر نقاط دنیا اقبال و توجه به پادکست مدام بیشتر و بیشتر می شود.

    موضوع مهم در خصوص آمار و ارقام، رده سنی و تحصیلات و موقعیت طرفداران پادکست هاست. علی بندری در وبسایت چنل بی می گوید طبق آمارها، بیشترین آمار گوش دادن به پادکست بین جوانان 18 تا 44 ساله است. از طرفی نیز آمارها نشان می دهد بیشتر افراد مرفه و تحصیل کرده جذب پادکست می شوند، یعنی 45 درصد شنونده های پادکست احتمالا مدرک دانشگاهی دارند و 68 درصد مدرک بالاتر از لیسانس.

    طبق آمار ناملیک در خصوص آمار شنوندگان پادکست های فارسی، در ایران بیشتر مخاطبان پادکست ها جوانان 25 تا 32 سال هستند و اکثرا دارای تحصیلات آکادمیک هستند (45 درصد مدرک کارشناسی، 36 درصد مدرک فوق لیسانس یا دکترا).

    همه این آمار و ارقام نشان می دهد که کسب و کارهایی که به دنبال گوش شنوا بین جوانان و قشر تحصیلکرده هستند، باید به پادکست و تولید آن توجه ویژه ای داشته باشند. این همان جاست که شما هم می توانید مخاطب هدفتان را پیدا کرده و جذب کنید.

    برخلاف شبکه های اجتماعی، پادکست ها این امکان را فراهم می کنند تا مخاطبان خود را با محتوای طولانی و البته یونیک خودتان درگیر کنید. به علاوه گوش کردن به پادکست خیلی راحتتر از خواندن متن و دیدن ویدئو است، شما می توانید حین رانندگی، کار کردن یا همزمان با انجام کارهای خانه به آن گوش دهید.

    هم پادکسترها هم شنونده ها لذتش را می برند.

    برای پادکسترها اینکه می توانند پادکست خودشان را با کمترین زحمت و دردسر تولید و منتشر کنند، بسیار لذت بخش است. بر خلاف رادیو و تلویزیون که برای انتشار هر محتوا، کلی قانون و محدودیت دارد، اما در پادکست هر کس می تواند پادکست خودش را منتشر کند. فقط کافی است یکسری لوازم و تجهیزات مانند میکروفون و هدفون داشته باشید (البته در ادامه تجهیزات لازم را معرفی می کنیم)، علاوه بر آن دسترسی به نرم افزارهای ضبط و ادیت صدا داشته باشید.

    برای شنونده ها هم پادکست ها مثل این است که بتوانند کانال یا برنامه محبوبشان را انتخاب و پخش کنند. به پادکست گوش می دهند، اگر خوششان آمد آن را سابسکرایب می کنند و با انتشار هر اپیزود جدید، اعلان دریافت می کنند. با نصب نرم افزارهای پادگیر در گوشی های هوشمند، روند دریافت و گوش دادن به پادکست ها هم برای شنونده ها بسیار آسان شده.

    انواع پادکست

    فرقی نمی کند موضوع پادکست فرهنگی و هنری است یا سیاسی، ادبیات و …، به طور کلی پادکست ها یکی از انواع زیر هستند:

    پادکست داستانی

    پادکست هایی که یک داستان یا روایت را تعریف می کنند، مثل داستان های تخیلی. این شبیه چیزی است که شما می توانید در کتاب های صوتی داستانی هم ببینید.

    مصاحبه

    مصاحبه در پادکست

    برخی پادکست ها هم ماهیت مصاحبه ای دارند. یعنی یک یا چند مجری با یک نفر در خصوص یک حوزه مشخص گفتگو می کنند. چیزی شبیه تاک شوهای تلویزیون. پادکست روانشناسی هلی تاک و رادیو مرز را می توان در این دسته قرار داد.

    مونولوگ

    مونولوگ پادکست

    یک نفر که در یک حوزه متخصص است، درباره یک موضوع حرف می زند که همان مونولوگ است. این می تواند تبادل اطلاعات در یک زمینه باشد یا روایتگری، کمدی یا ارائه خبر. مثل رادیو راه از مجتبی شکوری.

    روایات واقعی

    یکی از پرطرفدارترین نوع پادکست هاست که یک روایت یا رویداد واقعی را تعریف می کند و شرح می دهد. این می تواند شامل مصاحبه با کسانی که درگیر آن رویداد بوده اند یا کسانی که تخصص در آن دارند، باشد. پادکست چنل بی در این دسته می گنجد.

    گفتگو

    گفتگو در پادکست

    یک فرمت رایج و محبوب دیگر در پادکست ها، شامل پنل مجری ها می شود که در خصوص یک موضوع جالب با هم حرف می زنند و یک گفتگوی جذاب در یک زمینه که می تواند فرهنگ، ورزش، کمدی و … باشد، شکل می دهند. پادکست ورزشی مادرید کست از این دسته است.

    حالا وقت آن رسیده که مرحله به مرحله با ساخت پادکست و انتشار آن آشنا شویم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

    چطور پادکست بسازیم؟

    چطور پادکست بسازیم

    قبل از هر اقدامی باید دو سوال از خودتان بپرسید:

    این پادکست برای چیست؟

    اصلا چرا دارید این پادکست را می سازید؟ آیا فریلنسر هستید؟ بیزنس هستید؟ مدیر مارکتینگ هستید؟ پس احتمالا پادکست را به عنوان یک روش خوب برای ساختن اوتوریتی، جذب مشتری و مخاطبین هدف با ارائه محتوای ارزشمند و سرگرم کننده در نظر گرفته اید.

    یا شاید به پادکست ساختن به عنوان یک سرگرمی و تفریح نگاه می کنید. پس می توانید در هر زمینه ای که دوست دارید در اوقات فراغت خود پادکست بسازید.

    در هر صورت باید در نظر داشته باشید چرا؟ پاسخ این سوال همان انگیزه و ماموریت شماست که کمک می کند حتی با وجود موانع و مشکلات راه، باز هم به کارتان ادامه دهید.

    این مطلب رو هم بخون:  صفر تا 100 راهنمای جامع سرچ کنسول

    این پادکست برای کیست؟

    پادکست را برای چه کسی می سازید؟ خب اگر شما هدف بیزنسی دارید، مثلا یک مربی ورزشی هستید که می خواهید پادکستی درباره تناسب اندام و سلامتی بسازید، مخاطبان هدف شما احتمالا کسانی هستند که به تغذیه سالم، کاهش وزن، ورزش و بدنسازی علاقه دارند.

    اگر هم به دنبال علاقه شخصی هستید، مثلا دوستدار زومبا هستید، می توانید پادکستی با این موضوع بسازید و کسانی که مثل شما دوستدار زومبا هستند را جذب کنید. اما در هر صورت ایده خوبی است که پرسونای شنونده داشته باشید.

    این پرسونا همان کسی است که وقتی می خواهید اپیزود بسازید، فکر می کنید که آیا او دوست خواهد داشت؟ آیا این همان موضوعی است که او به آن علاقه و توجه نشان می دهد؟ داشتن پرسونای مشخص کمک می کند تا برنامه های مناسب مخاطبان خود را تولید کنید و آنها را درگیر کنید. برای اینکه بدانید پرسونا چیست و چطور ساخته می شود، پیشتر توضیحاتی داده ایم.

    اما اینجا می خواهیم به یک سوال مهم پاسخ دهیم، اینکه

     آیا برای شروع پادکست به مخاطب نیاز دارید؟

    این سوالی است که خیلی پرسیده می شود. معمولا افراد در شروع یکسری شنونده و مخاطب از اطراف و جوامع محلی خودشان دارند. اگر هم بیزنس باشند، می توانند مخاطبان خود را از کانال های دیگر مانند وبسایتشان روانه پادکست کنند.

    اما در طول ساخت پادکست باید یک تحقیق و بررسی انجام دهید. یعنی از مخاطبان خودتان بپرسید: بزرگترین دغدغه شما چیست؟ یا در حال حاضر درگیر چه مساله ای هستید؟ پاسخ این سوالات سوخت شما را برای حرکت تامین می کند.

    حتی شاید لازم باشد اطلاعات بیشتری از آنان دریافت کنید، مثلا اطلاعات جمعیت شناختی، محل زندگی، علاقه ها و …

    حال اگر مخاطب نداشته باشیم، چه؟

    خب اگر این سوال را می پرسید، به جمع بیشمار پادکست ساز خوش آمدید، چون آنها هم همین دغدغه را در شروع دارند. اما اگر راهنمایی که در ادامه ارائه می شود را اجرایی کنید، به راحتی می توانید مخاطبان خودتان را پیدا کنید. خبر خوب این که طبق آمار جدید، شنونده های جدید دوست دارند به پادکست های جدید که تا به حال نشنیده اند، گوش بدهند پس برایشان چندان مهم نیست که شما چه تعداد شنونده دارید.

    نام گذاری پادکست

    پادکست های ایرانی

    پادکست شما را چی صدا کنیم؟ خب هر چیزی به اسم نیاز دارد، پس اول باید به فکر یک اسم برای پادکست خودتان باشید.

    یک اسم هوشمندانه

    شاید یک اسم زیبا و جذاب به ذهنتان برسد، اما یادتان باشد این اسم باید طوری باشد که افراد هنگام جستجوی اطلاعات آن موضوع، پیدایش کنند. بنابراین اگر نام پادکست مستقیما گویای موضوع پادکست نیست، باید حتما یک دیسکریپشن یا توصیف کوتاه اما گویای موضوع پادکست، برایش قرار دهید تا افراد راحتتر بتوانند پیدایش کنند.

    مثلا پادکست ماه سیزدهم شاید به تنهایی مضمون و محتوای پادکست را نرساند، اما در دیسکریپشن گفته شده که این پادکست سرگذشت مکان ها، نهادها، شهرها و افراد اثرگذار ایران را روایت می کند.

    یک اسم گویا

    اینگونه اسم گذاری شاید به نظر خسته کننده باشد و چندان جذاب به نظر نیاید، اما راحتتر در سرچ نمایش داده می شوند. مثلا در همان مثال مربی ورزش، اگر اسم “پادکست تناسب اندام” انتخاب شود، سریعا مخاطب می فهمد پادکست درباره چیست. اما اگر انتخاب شما این نوع نام گذاری است، یادتان باشد که اسم طولانی نباشد، چون شما در طول ضبط پادکست مجبور هستید چند بار اسم پادکست را بیاورید، پس طوری باشد که راحت به زبان بیاید.

    استفاده از نام خودتان

    مراقب باشید، این گزینه مخصوص کسانی است که خودشان برند هستند و شناخته شده اند. در غیر این صورت اگر اسم پادکست را سعید سعیدی بگذارید، مخاطب می گوید سعید سعیدی کیه؟

    حال وقت طراحی اپیزود ها رسیده

    پادکست استورمانستر

    حال که تکلیف اسم پادکست روشن شد، باید چند چیز دیگر را نیز همین ابتدا مشخص کنید:

    طول اپیزود چقدر باید باشد؟

    اینکه هر اپیزود چقدر طول بکشد، به محتوای شما بستگی دارد. از نظر شنونده های پادکست ها، یک اپیزود کوتاه کمتر از 15 دقیقه است و یک اپیزود بلند، بیشتر از یک ساعت. اما تحقیقات می گویند بازه ای بین 20 تا 45 دقیقه برای هر اپیزود اندازه مناسبی است.

    اما باز هم نسبت به مدت زمان اپیزود حساس نباشید، طول اپیزود باید متاثر از دو فاکتور باشد: محتوای شما، مخاطبان شما.

    اگر 50 دقیقه محتوای باارزش ارائه داده اید، چرا باید آن را کوتاه کنید و به 20 دقیقه برسانید؟ یا اگر هر چه می خواهید بگویید در 10 دقیقه تمام می شود، چرا آن را تا 30 دقیقه طول می دهید؟

    ممکن است گفتگو و مصاحبه بسیار جالبی داشته باشید که دو ساعت طول بکشد، می توانید آن را نصف کنید و در دو اپیزود ارائه دهید.

    با این حال به مرور شنونده های شما بازخورد می دهند و می گویند اپیزودها طولانی است یا کوتاه. قاعدتا نیازی نیست برای هر اپیزود به یک مدت زمان مشخص پایبند باشید، اما یک میانگینی که می دانید مخاطبان انتظار دارند را در نظر داشته باشید.

    اپیزودها چند وقت یکبار منتشر شوند؟

    یک جواب ساده این است: هر برنامه زمانبندی که بتوانید پایبند باشید و با فاصله های منظم و مداوم منتشر کنید.

    اگر برنامه ریزی شما برای ماهی یکبار است، خوب است. اگر برای دو هفته یکبار برنامه ریزی کرده اید، بهتر است. اما اگر می توانید هفتگی منتشر کنید، عالی است.

    در هر صورت زمانبندی منظمی داشته باشید، چون افراد بر اساس آن برنامه ریزی می کنند و بدانند سر زمان مشخصی باید منتظر اپیزود جدید از شما باشند. مهم این است که محتوای ارزشمند ارائه دهید. اگر ماهی یکبار انتشار می دهید اما محتوای ارزشمند و به دردر بخور است، بهتر است تا انتشار هفتگی محتوای بی ارزش و بی کیفیت.

    فرمت پادکست را مشخص کنید

    حالا باید مشخص کنید پادکست شما از کدام نوع است، مصاحبه، سولو، اخبار، آموزشی، داستانگویی و … .

    دست به کار شوید، محتوای جذاب و شنیدنی خودتان را در یکی از زمینه هایی که انتخاب کرده اید، بنویسید و مراحل ضبط را آغاز کنید.

    مراحل ساخت پادکست

    گام اول: تجهیزات ضبط را آماده کنید

    تجهیزات پادکست

    ساده ترین و کم خرج ترین امکانات اولیه، یک محیط آرام و بی سر و صداست تا در نهایت آرامش و تمرکز پادکست خود را ضبط کنید. پس از آن به یک کامپیوتر، دسترسی به اینترنت و میکروفون USB نیاز دارید. برای اینکه حرفه ای تر عمل کنید، به میکروفون حرفه ای، اتاقک یا باکس کاهش دهنده اکو و نرم افزار ضبط و ادیت صدا نیاز دارید. در نهایت یادتان باشد کیفیت محتوای شما از تجهیزات مهمتر است. افراد شنیدن پادکستی که کیفیت صدای خوبی ندارد اما مطالب خوبی ارائه می دهد را به شنیدن پادکستی با کیفیت صدای عالی اما محتوای بی ارزش ترجیح می دهند.

    گام دوم: یک جای مناسب پیدا کنید و ضبط را شروع کنید

    اگر فکر می کنید صدای شما در حمام با اکو زیباتر است، باید بگوییم این را برای ضبط پادکست کاملا فراموش کنید. تا جایی که می توانید فضایی بزرگ و ساکت و خالی از وسایل را انتخاب کنید. اگر فضای شما کوچک است، سعی کنید تا حد امکان دارای حداقل سطوحی باشد که صدا را بازتاب می دهند، یا بیشتر اثاثیه ای قرار داشته باشد که صدا را جذب می کنند مثل مبلمان، فرش، حتی کمد پر از لباس هم کمک می کند.

    این مطلب رو هم بخون:  چگونه امنیت صفحات ورود در وردپرس را افزایش دهیم؟

    پیدا کردن فضایی که این شرایط را داشته باشد خیلی سخت است، به همین خاطر است که بسیاری از پادکسترها کمد لباس را برای ضبط پادکست انتخاب می کنند.

    انتخاب جای مناسب برای ضبط پادکست خیلی مهمتر از تهیه میکروفون یا نرم افزار ادیت است، زیرا بهترین راه برای رفع مشکل ضبط صدا این است که از وقوع این مشکلات جلوگیری کنید.

    اما همیشه یادتان باشد حتی بهترین پادکست ها هم اولین اپیزودهایشان بد بوده اند، پس توقع نداشته باشید از همان اولین اپیزودها بهترین نسخه را ارائه دهید.

    گام سوم: نرم افزارهای ضبط و ادیت صدا را به کار بگیرید

    پس از آنکه میکروفون USB یا رابط آئودیو را به کامپیوتر وصل کردید، زمان استفاده از نرم افزار ضبط و ادیت صداست. برای این منظور چند گزینه دارید که در ادامه معرفی می کنیم:

    Audacity: یک نرم افزار ادیت صدای باکیفیت است که بسیاری از نیازهای شما را برطرف می کند.

    Adobe Audition: این یک گزینه نسبتا پیشرفته است که پولی است.

    Alitu : این اپلیکیشن یک تجربه لذت بخش و البته ساده در ضبط پادکست برایتان فراهم می کند. یک اپلیکیشن وب است که به طور اتوماتیک صدا را پاکسازی می کند، موزیک اضافه می کند و آن را در هاست شما منتشر می کند. همچنین بهترین ابزارهای ساخت و ادیت اپیزود را در اختیارتان قرار می دهد.

    گام چهارم: با میکروفون صحبت کنید

    این احتمالا سخت ترین قسمت ساخت پادکست است. شاید ندانید که دارید با خودتان صحبت می کنید یا میکروفون. باید فکر کنید دارید با یک نفر حرف می زنید. همانطور که قبلا گفتیم، سعی کنید پرسونای خودتان را در نظر داشته باشید و او را مخاطب قرار دهید.

    در زمان ساخت پرسونا، بستگی به خودتان دارد که تا چه حد می خواهید وارد جزئیات شوید. مهم این است که در طول ضبط پادکست با این پرسونا صحبت کنید، نه خودتان یا میکروفون. این باعث می شود شنونده های شما احساس کنند دارید مستقیما با آنها صحبت می کنید و این کمک می کند تا در طولانی مدت رابطه خوبی با شنوندگانتان شکل بگیرد.

    گام پنجم: پادکست را منتشر کنید

    پس از ضبط اپیزود و استفاده از نرم افزار در ادیت و افزودن موسیقی (البته به شرط داشتن لایسنس)، باید اپیزود را برای انتشار آماده کنید. در این مرحله باید کاور پادکست را طراحی کنید. این اولین تصویری است که در مواجهه با پادکست شما در ذهن مخاطب شکل می گیرد، پس مهم است که جذاب و چشم نواز باشد. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که طراحی کاور را به فریلنسرهای طراح بسپارید.

    عکس کاور باید 1400 در 1400 پیکسل باشد، به صورت فایل JPG یا PNG و سایز آنها کمتر از 500 کیلوبایت باشد. سعی کنید طرح شلوغ و گیج کننده ای نباشد، ساده، زیبا و گویا باشد.

    نرم افزارهای پادکست

    گام ششم: پادکست را در یک هاست پادکست آپلود کنید

    حال شما به یک میزبان نیاز دارید تا فایل ها از طریق آن در اختیار شنونده ها قرار بگیرد. پادکستی که در این میزبان ها آپلود می کنید، یک فید یا RSS دارد که از طریق آن نوتیفیکیشن اپیزودهای جدید را به شنونده های پادگیر می رساند.

    در ایران شنوتو و ناملیک دو سرویس میزبانی هستند، اما سرویس های خارجی با خدمات رایگان هم هستند که امکانات خوبی در اختیار شما قرار می دهند.

    یادتان باشد برای اینکه پادکست شما در هر اپلیکیشنی قابل دریافت باشد، باید در یکی از دایرکتوری ها ثبت نام کنید. اپل پادکست، گوگل پادکست و اسپاتیفای از این دسته اند. شما در وبسایت آنها عضو می شوید و پادکست خود را ثبت می کنید. با پر کردن یک فرم فرایند ثبت نام انجام می شود، اما چند روز طول می کشد تا پادکست شما در همه اپلیکیشن ها با نام پیدا شود.

    گام هفتم: پادکست خودتان را تبلیغ کنید

    متوسط  شنونده های پادکست ها کمی بیشتر از 100 نفر است، بنابراین اگر به عدد 100 شنونده رسیدید، بدانید که وضع شما از نصف پادکست ها بهتر است. بهتر است ابتدا گروه هایی که می دانید پادکست شما را دوست خواهند داشت، پیدا کنید و درباره پادکست خود با آنها حرف بزنید.

    تاکتیک های زیر می تواند شنونده های مستقیم برای پادکست شما بیاورد:

    پادکست را با دوستان و فامیل به اشتراک بگذارید: حتما به آنها بگویید برایتان کامنت بگذارند و پادکست را با آشناهای خود به اشتراک بگذارند. این روش حداقل 5 تا 10 شنونده برای شما می آورد.

    اپیزودها را در شبکه های اجتماعی پست کنید: قرار نیست کل اپیزود را منتشر کنید، برای هر کانال محتوای مناسب آن را که معرفی کوتاهی از اپیزود باشد، بسازید. مثلا برای اینستاگرام یک فایل که بصری باشد همراه با صدای پادکست منتشر کنید.

    با ادمین های فیسبوک و اینستاگرام ارتباط داشته باشید: بگردید و اینفلوئنسرها یا کسانی که در حوزه ای که شما پادکست تولید کرده اید، نامی هستند و فعالیت می کنند، پیدا کنید و با آنها وارد تعامل شوید. آنها می توانند شنونده های زیادی برای پادکست شما بیاورند.

    در انجمن ها بنویسید: انجمن ها یا فروم های اینترنتی جای خوبی هستند برای اینکه خود را به مخاطبان زیادی معرفی کنید. می توانید در این انجمن ها سوالات و پاسخ هایی مطرح کنید که در نهایت پادکست خودتان را معرفی کنید.

    با بلاگ ها معامله کنید: یک معامله برد-برد. آنها پادکست شما را در بلاگ پرطرفدارشان معرفی کنند و شما نیز آنها را در اپیزودهای خود پروموت کنید.

    خب پادکست شما آماده است. به روش هایی که گفتیم تبلیغ کنید، شنونده جذب کنید و تبلیغ بگیرید.

    پادکست در وردپرس

    پیشنهاد ویژه استورمانستر برای شما این است که پادکست خود را به وسیله وردپرس منتشر کنید. این کار بسیار ساده است و تنها با استفاده از افزونه وردپرسی مخصوص پادکست می توانید اپیزودهای خود را در سایت وردپرسی خود منتشر کنید یا از طریق آن پادکست را در کانال های مختلف ارائه دهید. برای آشنایی با شیوه انتشار پادکست در وردپرس این مقاله را بخوانید.

    سخن آخر

    اگر از پادکست درست استفاده کنید، می تواند یک ابزار خوب برای دیجیتال مارکتینگ باشد. این روزها بسیاری از شرکت های بین المللی از پادکست برای پروموت محصول یا خدمات خود استفاده می کنند. اما از میان تعداد زیاد پادکست های موجود، لزوما همه آنها موفق نیستند.

    برای موفقیت پادکست خود باید تمرکز زیادی بر کیفیت محتوای خود داشته باشید. یادتان باشد شنونده ها به دنبال یک برنامه سرگرم کننده هستند که در عین حال باکیفیت باشد و آنها را هرهفته (هر ماه یا هر بازه زمانی که برای انتشار دارید) به سمت پادکست شما بکشاند تا اپیزود جدید را گوش بدهند.

    پادکست شما به مرور زمان و با انتشار هر اپیزود بهتر و بهتر می شود. پس عجله نکنید. خلاقیت به خرج بدهید، دانش خود را در حوزه ای که پادکست می سازید به روز کنید و سعی کنید رابطه دوستانه ای با شنونده های خود برقرار کنید. خودتان و کسب و کارتان را از تجربه جذاب پادکست محروم نکنید، همین حالا دست به کار شوید و تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵