شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

در صورت نیاز به افزونه یا قالب (جوملا،وردپرس) که در فروشگاه موجود نیست ، لطفا تیکت بزنید تا در سایت قرار گیرد
ارسال تیکت
بروزرسانی ها
چگونه در اینستاگرام تیک آبی بگیریم؟
شناسه پست: 4208
بازدید: 33

چگونه در اینستاگرام تیک آبی بگیریم؟

امروزه اینستاگرام به برنامه ای فراتر از یک سایت اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس تبدیل شده است. این پلتفرم با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، ابزاری قدرتمند برای رشد تجارت شما است. در سال های اخیر، این اپلیکیشن راه های رشد تولید کنندگان محتوا، صاحبان مشاغل و بازاریابان در راستای جلب توجه برای محصولات و خدمات خود را افزایش داده است. در این بین داشتن تیک آبی در اینستاگرام باعث می شود هر چه بیشتر در معرض دید کاربران این پلتفرم قرار بگیرید و فرصت های بیشتری برای رشد تجارت شما به وجود بیاید. با این حال، این نماد، با برخی هشدارها نیز همراه است.

این مقاله شامل همه موارد درباره تیک آبی اینستاگرام، مزایای داشتن آن و راه های کسب آن است.

منظور از تأیید (verified) شدن در اینستاگرام چیست؟

علامت تیک آبی در اینستاگرام به عنوان برچسب تأیید شده اینستاگرام نیز شناخته می شود و می توانید آن را در کنار نام حساب کاربری، در جستجو ها و یا قسمت کامنت ها مشاهده کنید.

این نشان یک راه ساده برای شناسایی صفحه اصلی هر نام تجاری و برند است. روند گرفتن تیک آبی و تأیید شدن توسط اینستاگرام از جعل هویت نیز جلوگیری می کند، به همین دلیل این نشان فقط به افراد مشهور، برندهای جهانی و چهره های شناخته شده عمومی اختصاص دارد. به عنوان مثال تصویر زیر، تیک آبی را در اکانت شرکت معتبر هاب اسپات نشان می دهد.

این پلتفرم یک روند تاییدیه برای حساب هایی ارائه می دهد که نشان دهنده مارک های شناخته شده و تأثیرگذار هستند و احتمال جعل هویت در این حساب ها زیادتر است. این روند در راستای اطمینان بیشتر برای افرادی است که می خواهند مارک های معتبر و افراد مشهور در اینستاگرام را دنبال کنند.

اینستاگرام نخستین بار در آگوست ۲۰۱۸  به کاربران خود روند تایید شدن توسط این برنامه را ارائه داد. گرفتن تیک ابی از اینستاگرام به معنای تاییدیه این پلتفرم برای صفحه متعلق به یک چهره عمومی عمل می کند.

وقتی شخصی درخواستی را ارائه می دهد، اینستاگرام عوامل مختلفی را در تأیید و یا عدم تأیید درخواست در نظر می گیرد.

یکی از فاکتورهای اصلی که آنها در نظر دارند احتمال زیاد جعل هویت این حساب ها است. متقاضیان برای دریافت این علامت آبی باید یکی از چهره های عمومی شناخته شده مثل برند ها، افراد مشهور و یا اینفلوئنسر باشند. اگر برایتان سوال است که

چگونه تیک آبی اینستاگرام را بگیریم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مزایای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

اگر تجارت یا نام تجاری شما در معرض خطر جعل هویت است، باید تیک آبی را در اینستاگرام دریافت کنید. دریافت برچسب تأیید شده اینستاگرام مزایای زیادی دارد که به برخی از آنها می پردازیم:

  • تیک ابی در اینستاگرام به نمایش انحصاری برند شما کمک می کند.
  • این یک روش آسان برای افزایش آگاهی از نام تجاری و افزایش تعداد دنبال کننده های شما است.
  • این یک استراتژی موثر برای محافظت از نام تجاری شما در برابر فریب دهندگان نیز عمل می کند.
  • باعث افزایش اعتماد به نفس بین برند و فالوئر های شما می شود.
  • برند ها، همکاری با اینفلوئنسر ها و بازاریابان با این نشان آبی را ترجیح می دهند.
  • این نشان همچنین در پیدا کردن سریعتر برند شما توسط کاربران و اینستاگرام مارکتینگ بسیار موثر است.

حساب های دارای تیک آبی توسط اینستاگرام همچنین به سایر امکانات ویژه در این پلتفرم نیز دسترسی زودهنگام دارند، از جمله ویژگی ” swipe up ” در استوری ها که برای دسترسی به این ابزار باید بیش از 10 هزار دنبال کننده داشته باشید، که صاحبان حساب های تأیید شده از این قانون نیز مستثنی هستند.

همانطور که مشاهده می کنید، داشتن این علامت تأییدیه در پروفایل تجاری اینستاگرام می تواند تفاوت چشمگیری در تلاش شما برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش فالوئر های شما ایجاد کند.

در ادامه به بررسی شرایط گرفتن تیک آبی در اینستاگرام می پردازیم:

شرایط داشتن تیک آبی در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید واجد شرایط درخواست تیک آبی باشید، حساب اینستاگرام شما باید معیارهای زیر را برای تأیید داشته باشد:

پروفایل معتبر داشته باشید: برای تأیید حساب شما، پروفایل شما باید نمایندگی یک تجارت و یا نهادی ثبت شده باشد و یا به یک شخص واقعی تعلق داشته باشد.

پروفایل انحصاری داشته باشید: حساب اینستاگرام باید متعلق به یک کسب و کار و یا شخصی نماینده آن، باشد. این بدان معنی است که فقط یک حساب برای هر شخص و یا کسب و کار تأیید می شود.

برای حساب هایی با زبان هایی خاص استثنا وجود دارد، اما حسابهای عمومی مثل فن پیج ها و اکانت های میم (meme) به تأیید نمی رسند.

حساب کاربری باید عمومی (public) باشد: نشان آبی اینستاگرام فقط برای حساب های عمومی و افراد مشهور است، به این معنی که شما نمی توانید با یک پروفایل خصوصی تبک آبی اینستاگرام بگیرید.

پروفایل باید کامل باشد: یعنی حساب شما باید دارای یک عکس پروفایل، بیوگرافی و حداقل یک پست باشد. علاوه بر این، در قسمت بیوگرافی صفحه خود نباید لینکی برای دنبال کردن شما در سایر شبکه های اجتماعی وجود داشته باشد.

پروفایل باید در معرض توجه باشد: برای تأیید اعتبار و گرفتن تیک آبی، حساب اینستاگرام شما باید نشان دهنده یک چهره یا برند شناخته شده باشد و در چندین منبع خبری معرفی و یا نمایش داده شود. اینستاگرام فالوئرهای خریداری شده و یا فیک را برای بررسی حساب در نظر نمی گیرد.

علاوه برای رعایت معیارهای ذکر شده در بالا، شما باید شرایط خدمات Instagram و همچنین دستورالعمل های این پلتفرم را دنبال کنید.

نکته مهم: اگر در طی مراحل تأیید، اطلاعات گمراه کننده یا نادرستی ارائه دهید، اینستاگرام نشان تأیید شده شما را حذف می کند. آنها همچنین ممکن است اقدامات دیگری مانند حذف حساب شما را نیز انجام دهند.

بنابراین در درخواست تأییدیه خود صادق باشید و در تمام مراحل تأیید حساب فقط اطلاعات دقیق، مرتبط و صحیح را درج کنید.

  • از نام واقعی خود استفاده کنید.
  • دسته بندی پروفایل خود را به درستی انتخاب کنید.
  • برای اثبات هویت خود از اسناد و مدارک واقعی استفاده کنید.

آموزش گام به گام گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

هرکسی می تواند در خواست تیک آبی اینستاگرام را ثبت کند. در زیر معیارهای درخواست و همچنین روند تأیید آن برای گرفتن تیک آبی رنگ در کنار نام شما در پروفایل اینستاگرام، ذکر شده است.

مرحله 1: وارد حساب خود شوید

وارد حساب اینستاگرام خود شوید. اگر بیش از یک حساب کاربری دارید،  اطمینان حاصل کنید که وارد اکانتی شوید که می خواهید تایید شود.

مرحله 2: درخواست تأیید کنید

  1. پس از ورود به پروفایل خود، وارد منو واقع در گوشه بالا سمت راست صفحه شوید و سپس به قسمت تنظیمات یا Settings (با نماد چرخ دنده) وارد شوید.
  2. گزینه Account را انتخاب کنید.
  1. گزینه درخواست تأیید یا Request Verification واقع در پایین صفحه را انتخاب کنید.

مرحله 3: تأیید هویت خود

  1. جزئیات مورد نیاز، از جمله نام کامل، نام تجاری و دسته بندی تجاری صحیح خود را وارد کنید.

Full name: این مرحله شامل نام کامل و قانونی شما در شناسنامه و صادر شده توسط دولت است.

Known as: در اینجا می توانید نام شرکت خود و یا نامی را که توسط مخاطبان خود شناخته شده اید را وارد کنید. به عنوان مثال، اگر نام مستعار دارید می توانید در این بخش وارد کنید.

Category: این بخش شامل دسته های مختلفی برای انتخاب است که اطمینان از انتخاب درست برای حساب اینستاگرام خود، بسیار مهم است. این دسته ها شامل اخبار/رسانه ها، ورزش، موسیقی، مد، سرگرمی، دولت/سیاست، تجارت، برند، سازمان، وبلاگ نویس، اینفلوئنسر و یا مواردی می شود.

  1. اسناد رسمی کسب و کار شما و یا کارت شناسایی صادر شده توسط دولت را بارگذاری کنید. اگر حساب شما به یک شخص تعلق دارد، می توانید از گذرنامه، کارت شناسایی و یا گواهینامه رانندگی خود استفاده کنید.

برای مشاغل نیز می توانید از یک قبض همراه با نام شرکت، اساسنامه و یا اظهارنامه مالیاتی خود استفاده کنید. مطمئن شوید نامی که در بالا وارد کرده اید با نام موجود در اسناد شما مطابقت داشته باشد.

  1. بعد از تکمیل اطلاعات گزینه ارسال را انتخاب کنید.

اینستاگرام پس از بررسی درخواست شما، پاسخ رسمی خود را مبنی بر تأیید و یا عدم تأیید درخواست شما، ارسال می کند.

اگر در ابتدا موفق نشدید،دوباره تلاش کنید. دلایل زیادی مبنی بر تصمیم اینستاگرام برای عدم تأیید دادن نشان آبی وجود دارد.

اگر اولین درخواست شما رد شد، در جهت بهبود مشخصات دوباره تلاش کنید، مخاطبان خود را افزایش دهید و بیشتر خود را به عنوان یک فرد شناخته شده آنلاین معرفی کنید.

پس از انجام این تغییرات، به سادگی مجددا درخواست دهید. می توانید درخواست بعدی را 30 روز پس از عدم تأیید اولیه، ارسال کنید.

چگونه شانس تأیید را افزایش دهیم؟

در اینستاگرام امکان عدم دریافت تیک آبی حتی با وجود تمامی معیار های تأیید شده نیز وجود دارد. برای اینکه بیشترین شانس را برای تأیید داشته باشید، بهتر است نکات زیر را اجرا کنید:

بیوگرافی خود را تکمیل کنید: یکی از اولین موارد تعیین اعتبار حساب کاربری شما، تکمیل بیوگرافی است. از پر کردن تمامی موارد مورد نیاز اطمینان حاصل کنید.

یک عکس، حداقل یک پست و اطلاعات دقیقی در مورد خودتان، تجارت و یا نام تجاری خود ارائه دهید.

در خبر ها دیده شوید: یکی دیگر از نیازهای اصلی تأیید شدن در اینستاگرام، دیدن شدن شما در خبر ها است. یکی از راه های رسیدن به این هدف قرار دادن نام خود در اخبار است. می توانید با انتشار اطلاعیه ها و کیت های رسانه ای نام خود را در رسانه ها وارد کنید.

همچنین می توانید با نمایندگی های خبری محلی و سایر نشریات بزرگ ارتباط برقرار کنید تا حتی بیش از این در معرض خبر ها قرار بگیرید.

به عنوان مثال، رایان گرانت (در تصویر زیر) از تجارت ارز دیجیتال خود برای جلب توجه مطبوعات نیز استفاده کرده است. مشهوریت هایی از این دسته، به افراد فرصت اثبات برای خبرسازی و در معرض توجه بودن در اینستاگرام را فراهم می سازد.

 

برای حضور آنلاین خود برنامه ریزی کنید: برای حضور داشتن و بالا بردن دفعات سرچ نام تجاری خود در اینستاگرام، برنامه ریزی داشته باشید. ظاهر شدن نام شما به تنهایی در اینستاگرام تاثیری در تأیید پروفایل شما ایجاد نکرده و احتمال آن را کمتر می کند.

با طراحی وب سایت خود و همچنین حضور در سایر شبکه های اجتماعی ، شانس حضور آنلاین در راستای افزایش میزان جست و جوی وب خود را بالا ببرید. شما همچنین می توانید در وب سایت های پذیرای مهمان شرکت کنید و به عنوان یک مهمان در فیلم ها و پادکست ها ظاهر شوید.

با توجه به حرفه ای بودن و اهمیت Linkedin، ایده خوبی است که با همه افراد حرفه ای که در گذشته همکار بوده اید، ارتباط برقرار کنید. این کار می تواند در پیدا کردن  ارتباطات جدید مفید واقع شود.

دنبال کنندگان خود را در اینستاگرام افزایش دهید: اگرچه تعداد قابل توجه فالوئرها برای تایید اینستاگرام ارجحیت ندارد، اما داشتن تعداد بیشتری از دنبال کنندگان در مشهور شدن شما در اینستاگرام مفید است. اگر می خواهید تیک آبی رنگ در اینستاگرام را به دست آورید، به افزایش دسترسی خود و رشد فالوئر های خود ادامه دهید. البته به هیچ عنوان از روش هایی مثل خرید فالوئر استفاده نکنید. با تولید محتوای مناسب فالوئر های خود را افزایش دهید.

به اشتراگ گذاری منظم پست ها: در دستورالعمل اینستاگرام وجود تنها یک پست برای تأیید بررسی تیک آبی رنگ در نظر گرفته شده است، اما درخواست شما در هر شرایطی به موفقیت منجر نمی شود بنابراین در قوی ترین و ایده آل ترین حالت صفحه کاربری خود، درخواست تیک آبی را ثبت کنید.

برای اینکه یک فرد مشهور آنلاین باشید، به یک حساب فعال با فالوئر های زیادی نیاز دارید. این یک شاخص کلیدی در مورد میزان قابل توجه بودن شما است و احتمال تأیید شما را بسیار افزایش می دهد.

افزایش تعامل: روش دیگر برای افزایش شانس تأیید تیک آبی در اینستاگرام درگیر کردن دنبال کنندگان است. در بیشتر کانال های اجتماعی، تعامل به عنوان یک عامل حیاتی برای اصالت آن کانال نیز تلقی می شود.

اینستاگرام پیشنهاد می کند تا فالوئر های خود را ترغیب کنید تا شما در پست هایشان تگ کنند تا کاربران دیگر به راحتی بتوانند پست های مشتریانی که از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند را مشاهده کنند.

اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید!

برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام، به هر قیمتی از مرتکب شدن به اشتباهاتی خاص اجتناب کنید. در اینجا به بعضی از آنان می پردازیم:

از خرید تیک آبی اینستاگرام دوری کنید: افراد زیادی در فضای مجازی حضور دارند که سعی در فروش نشان تأیید صلاحیت اینستاگرام(تیک آبی) به شما دارند. این کار کاملا کلاهبرداری است. مراحل درخواست تأیید تیک آبی بسیار ساده و واضح است. هر کسی می تواند آنها را دنبال کند و نیازی به پرداخت هزینه برای تأیید حساب اینستاگرام شما با استفاده از خدمات اشخاصی خاص نیست.

در بیوگرافی خود لینک سایر شبکه های اجتماعی خود را اضافه نکنید: از بیوگرافی اینستاگرام برای تبلیغات دیگر پروفایل های خود در شبکه های اجتماعی استفاده نکنید. همچنین، از فالوئر های خود در اینستاگرام برای دنبال کردن شما در جای دیگری درخواست نکنید. اینستاگرام در صورتی که پروفایل شما حاوی لینک های add me در سایر شبکه های اجتماعی باشد، پروفایل شما را تأیید نمی کند.

قانون و قواعد اینستاگرام را زیر پا نگذارید: برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرم، باید همچنان به دنبال خدمات اینستاگرام و دستورالعمل های این پلتفرم باشید.

برخی از مواردی که ممکن است منجر به از بین رفتن نشان شما شود شامل انتقال یا فروش نام تجاری شما، استفاده از بیو، عکس پروفایل یا نام اینستاگرام برای بازاریابی یا تبلیغ سایر خدمات و غیره است.

سوالات متداول درباره تیک آبی اینستاگرام

چند دنبال کننده برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام لازم است؟

تعداد مشخصی فالوئر برای تأیید در این روند اینستاگرام ذکر نشده است.

با توجه به این نکته، یکی از اصلی ترین شرایط برای تایید شدن، داشتن یک پروفایل مشخص است. این بدان معنی است که حساب شما باید نشان دهنده یک فرد، برند و یا کسب و کار شناخته شده و جستجوی قابل توجه باشد.

بنابراین در حالی که تعداد رسمی برای فالوئر مورد نیاز شما وجود ندارد، هرچه دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید، اینستاگرام مشهور بودن شما را نیز در نظر می گیرد.

آیا می توانید تیک آبی را برای پروفایل خود بسازید؟

شما شخصا نمی توانید تیک آبی را برای پروفایل اینستاگرام خود ایجاد کنید. لازمه ی این کار بررسی مشخصات و اطلاعات شما توسط کارمندان اینستاگرام و تأیید تمام معیارها می باشد.

چقدر طول می کشد تا تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید؟

زمان مشخصی برای زمان دریافت تیک آبی در اینستاگرام وجود ندارد. این کار توسط تیم اینستاگرام انجام شده و در صورت تأیید درخواست شما، تیک آبی را دریافت می کنید.

اگر تأیید نشوم هنوز هم شانس درخواست مجدد برای برای تیک آبی وجود دارد؟

تأیید شدن تنها راه اثبات اصالت در Instagram نیست. روش های زیادی وجود دارد که می توانید حضوری قدرتمند و معتبر در این برنامه ایجاد کنید.

در اینجا به چند روش برای اثبات اصالت خود برای مخاطبان بعد از تایید نشدن درخواست شما می پردازیم:

بیوگرافی حرفه ای: یکی از مهمترین کارها برای اثبات اصالت به مخاطب خود ، استفاده از bio Instagram شما است. اختصاص دادن زمان کافی برای تکمیل کامل بیوگرافی تان نه تنها احتمال تأیید شما را افزایش می دهد، بلکه در صورت تأیید نشدن نیز به شما کمک می کند. توصیف عالی از کسب و کار یا نام تجاری شما کمک زیادی به نشان دادن اطمینان و اعتبار حساب کاربری شما به مخاطبان می کند.

لینک از منابع رسمی: از سایر منابع رسمی مانند صفحه فیس بوک، حساب توییتر، کانال YouTube و وب سایت خود به اینستاگرام خود لینک دهید. انجام این کار به ویژه اگر یک حساب تأیید شده در هر یک از کانال های دیگر داشته باشید بسیار مفید است. فقط به یاد داشته باشید که از طریق بیوگرافی Instagram خود به هیچ یک از پروفایل های شبکه های اجتماعی خود لینک ندهید.

استفاده از استوری های اینستاگرام: یکی دیگر از راه های موثر برای نشان دادن اصالت خود در اینستاگرام، نشان دادن پشت صحنه با استفاده از استوری های اینستاگرام است. این به شما فرصتی می دهد تا مخاطبانتان با افرد حاضر در نام تجاری شما آشنا شوند.

این نوع بینش دادن به فالوئر های خود، فرصت تقلید برای دیگران را سخت کرده و قطعاً اصالت شما را در این برنامه افزایش می دهد.

به عنوان مثال، اگر شما به کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی مشغول هستید، می توانید با نشان دادن چندین عکس از صفحه نمایش و به واسطه تصاویر “اثبات” این کار را برای مخاطبان خود به وجود آورید. این کار در راستای اعتماد سازی و افزایش اعتماد بین شما و مخاطبانتان عمل می کند.

نتیجه 

تأیید شدن در اینستاگرام مزایای زیادی به همراه دارد. از اطلاعات این مقاله برای افزایش شانس تأییدیه خود استفاده کنید تا بتوانید از مزایای بسیار زیاد علامت آبی رنگ در کنار نام خود در اینستاگرام بهره مند شده و لذت ببرید.

به یاد داشته باشید، صرف نظر از داشتن و یا نداشتن تیک آبی در اینستاگرام، با تمرکز بر تولید محتوای جذاب و با کیفیتی که مخاطب را جذب می کند، می توانید نتایج خارق العاده ای را در این برنامه به دست آورده و تجربه کنید. برای کسب نتایج بهتر در اینستاگرام، می توانید ابزارهایی مانند اتوماسیون اینستاگرام، ابزارهای آنالیز اینستاگرام و … را نیز امتحان کنید.

 مقالات مرتبط

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵