شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

بروزرسانی ها
وضعیت سئوی سایت‌های رقیب
شناسه پست: 4654
بازدید: 71
  • چگونه وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کنیم؟

    بدون شک در دنیای دیجیتالی امروزه اغلب کسب و کارها می خواهند وب سایت خود در نتایج گوگل رتبه اول را کسب کند. برای انجام این کار شناختن رقبای خود و بررسی و تحلیل سئو سایت آن ها می تواند به شما در این راه کمک کند.

    هنگامی که یک کسب و کار یا وب سایت از یک استراتژی SEO استفاده می کند، تجزیه و تحلیل رقبا اغلب نادیده گرفته می شود. شرکت ها مستقیماً به جستجوی کلمات کلیدی، جستجوی پیوندها و ایجاد محتوای خود می پردازند. با این کار، آنها از آنچه که یکی از جنبه های اصلی سئوی واقعی کارآمد است غافل می مانند.

    بررسی سئو سایت رقیب خود بخش مهمی از بهبود کسب و کار شما است، خصوصاً اگر تازه کار خود را به عنوان صاحب کسب و کار آغاز کرده اید می تواند اطلاعات مفیدی در رابطه با این صنعت به شما بدهد. در واقع این کار به شدت توصیه می شود و می تواند بینش ارزشمندی در مورد تکنیک های رقبا و چگونگی انجام آن ها به شما ارائه دهد. با استفاده از ابزار بررسی رقبا می توانی به این مهم دست پیدا کنید.

    رقبای شما مانند یک معدن طلا از اطلاعات هستند که می توانند جنبه های مختلف موفقیت سئو برای سایت شما را آشکار کنند و به بهبود استراتژی و افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما نیز کمک کنند. به طور مشخص، انجام تجزیه و تحلیل رقبا به شما امکان می دهد که:

    • بیاموزید چه مواردی در صنعت و حوزه ی کاری شما مفید است و چه چیزی مفید نیست.
    • نقاط ضعف رقبا را پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید.
    • نقاط قوت رقبا را پیدا کنید و آن ها را تبدیل به فرصت کنید.
    • عملکرد رقبا خود را در SERP درک کنید و از تکنیک های مشابه استفاده کنید.

    تجزیه و تحلیل رقابتی پایه و اساس بازاریابی دیجیتال است. اگر می دانید بزرگ ترین رقبای شما چه کسانی هستند، می توانید بینشی در مورد آنچه که آن ها انجام می دهند را جمع آوری کنید و استراتژی خود را برای داشتن عملکرد بهتر از آن ها ایجاد کنید. در واقع دانستن نقاط قوت و ضعف رقیب و استفاده از آن ها برای بهبود عملکرد خود بسیار کاربردی خواهد بود. هر شرکتی در هر زمینه باید همیشه مراقب آنچه که رقبای اصلی خود انجام می دهند باشد. وقتی صحبت از سئو نیز می شود این موضوع تفاوتی ندارد.

    ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که هنگام تجزیه و تحلیل سئو سایت رقبا چه موارد و معیار هایی را در نظر گرفته و چگونه این کار را به صورت مرحله به مرحله می توانید انجام دهید.

    تجزیه و تحلیل سئو رقیب چیست؟

    تجزیه و تحلیل رقابتی یک فرایند تحقیق  است که به شما نشان می دهد که رقبای شما چه کسانی هستند و اطلاعاتی درباره ی محصولات، موقعیت، نقاط قوت، نقاط ضعف و نام تجاری آن ها و تاثییر این موارد بر سئو را می دهد. این کار تحلیلی است که به شما کمک می کند به سوالات زیر پاسخ دهید:

    • سایت برند ما در کجا قرار دارد؟
    • چه کاری می توانیم انجام دهیم که از رقیبان پیشی بگیریم؟
    • چه کاری می توانیم انجام دهیم که متفاوت از رقبا باشد؟
    • فرصت های موجود در بازار ما چیست؟
    • برای غلبه بر رقبا چه می توانیم انجام دهیم؟
    • بر روی چه چیزی باید تمرکز کنیم؟

    رقابت تقریباً در هر صنعت به سرعت در حال افزایش است و ثابت شده است که یک شمشیر دو لبه برای کارآفرینان است. صاحبان مشاغل امروزی بیش از هر زمان دیگری به تعداد بیشتری از مشتریان احتمالی دسترسی دارند، با این حال آن ها فقط در کسب و کارهای مشابه در منطقه خود رقابت نمی کنند بلکه آن ها در معرض افزایش رقابت با تولید کنندگان در سراسر جهان هستند.

    به همین دلیل توصیه می کنیم با تجزیه و تحلیل سئو وب سایت رقیب شروع کنید. ابزارهایی وجود دارد که به راحتی می توانید به اطلاعات رقبا دستیابی پیدا کرده و بسیاری از تکنیک ها را که می توانید به کار بگیرید، در ادامه به شما معرفی خواهد شد.

     

    چرا باید سئو سایت رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید؟

    عنوان این مقاله شاید کمی گمراه کننده باشد. ما پیشنهاد نمی کنیم که به یک سایت رقیب بروید، محتوای آن ها را کپی کنید و سپس  آن ها را در صفحه های اصلی خود قرار دهید. در مقابل آنچه ما پیشنهاد می کنیم این است که شما باید درک کامل از هر کاری که رقبا انجام می دهند داشته باشید. تجزیه و تحلیل سئو سایت رقیب فرایندی است که در آن می توانید تمام جزئیات مورد نیاز در مورد رقبا را بدست آورید.

    هوش رقابتی که از تجزیه و تحلیل مناسب به دست می آورید و به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. داشتن هوش رقابتی واقعی در مورد رقبا تمامی جنبه های سئو را بهبود می بخشد و به شما اجازه می دهد تا بدانید چگونه باید رتبه بالایی کسب کنید و از چه کلمات کلیدی استفاده باید کرد. بیش از هر چیز دیگری، این تجزیه و تحلیل همچنین نقاط قوت و ضعف رقبای شما در سئو را نشان می دهد. فقط با انجام تجزیه و تحلیل رقیب است که یک شرکت ایده درستی از جایگاه خود در یک صنعت پیدا می کند.

    تجزیه و تحلیل رقبای شما همچنین می تواند موارد کلی مانند کلمات کلیدی مهم در زمینه کاری شما را نیز نشان می دهد. همچنین به شما اطلاع می دهد که رقابت تا چه اندازه جدی است و از این طریق می توانید ارزیابی کنید که آیا ROI خوبی وجود دارد و یا خیر.

    در تجزیه و تحلیل سئو وب سایت رقیب به دنبال چه چیزی باشم؟

    مطالعات نشان داده است که 99٪ از متخصصان هوش رقابتی می گویند وب سایت های رقبای آن ها منابع ارزشمندی برای داده ها و تکنیک ها هستند. دانستن اینکه از چه ابزاری استفاده می شود تنها قسمت اول فرایند تجزیه و تحلیل وب سایت رقابتی است. همچنین باید بدانید که به دنبال چه اطلاعاتی هستید و چگونه می توانید از آن ها برای دستیابی به مزیت رقابتی استفاده کنید.

    اطلاعات و نقاط داده ای که در واقع باید در مورد رقبا بدانید، به نوع استراتژی های بازاریابی که برای صنعت شما از اهمیت بیشتری برخوردار است و میزان تلاش شما بستگی دار برخی از این اطلاعات مورد نیاز عبارتند از:

    • میزان ترافیک ارگانیک آن ها.
    • تبلیغات
    • ترافیک دسک تاپ
    • اطلاعات جمعیتی مشتریان آن ها و بخش های بازار.
    • یافتن ایده های جدید برای مشتریان.
    • کلمات کلیدی رتبه بندی شده در نتایج جستجو.
    • موقعیت متوسط ​​رتبه بندی.
    • رتبه جهانی ترافیک. این مقدار بیانگر میزان بازدید روزانه یک وب سایت است. هرچه عدد کمتر باشد، بازدید بیشتر می شود، ین اطلاعات را می توان از الکسا گرفت.

    شما می توانید از ابزارهای رقابتی برای شناسایی پایگاه های مختلف مشتری که رقبای شما هدف قرار داده اند، استفاده کنید تا بتوانید در آینده از آن ها الهام بگیرید – البته ابتدا باید این اطلاعات دموگرافیک را متناسب با اهداف نام تجاری خود قرار دهید.

    چگونه می توانیم سئو سایت رقبا را بررسی کنیم؟

    برای شروع آنالیز سئو سایت رقبا مراحل زیر را می توانید دنبال کنید:

    رقبا را شناسایی کنید.

    قبل از انجام هر کار دیگری، ابتدا باید رقبای اصلی خود را شناسایی کنیم. اینها وب سایت هایی هستند که در جستجوی ارگانیک برای کلمات کلیدی مورد نظر ما رقابت می کنند و رتبه بالایی دارند. بنابراین اگر می خواهید یک تحلیل رقابتی انجام دهید، ابتدا باید رقبای خود را شناسایی کنید. اگر رقبای خود را مشخص نکنید، نمی دانید که باید خود را با چه کسی در تجارت مقایسه کنید.

     

    بسته به شغل خود، ممکن است ده ها رقیب داشته باشید. مقایسه کار شما با هر رقیبی ممکن است کمی طولانی باشد اما ارزش دارد. در صورت زیاد بودن تعدادرقبا بهتر است بر روی چهار تا شش مورد تاز رقبایتان تمرکز کنید. توجه داشته باشید که هم رقبای فیزیکی و هم رقبای آنلاین خود را انتخاب کنید. وقتی افراد به دنبال مشاغلی مانند شما هستند، رقبای آنلاین شما در نتایج جستجو در بالا یا پایین تر از شما ظاهر می شوند. بهتر است رقبایی را انتخاب کنید که مستقیماً روی تجارت شما تأثیر بگذارند.

    این مطلب رو هم بخون:  5 نکته در مورد قالب چند منظوره وردپرس و کاربرد های آن ها

    توجه داشته باشید که  رقبای سئو سایت شما می توانند هر کسب و کاری باشند. هر سایت یا کسب و کاری که برای کسب رتبه بهتر برای یک کلمه کلیدی که شما نیز هدف قرار دهید با شما رقابت کند می تواند یک رقیب مستقیم سئو به حساب بیاید.

    یافتن رقبای سئو سایت شما به محض شناسایی کلمات کلیدی مورد نظر ساده می شود. اولین درگاه تماس شما باید اولین SERP برای هر یک از کلمات کلیدی مشخص شده شما باشد. صفحات و شرکت های ذکر شده در نتایج گوگل رقبای اصلی شما برای این کلمات کلیدی هستند. صفحاتی که در اولین SERP دارای بالاترین رتبه هستند، بزرگ ترین رقبای شما هستند.

    صفحات را برای مقایسه انتخاب کنید.

    هنگامی که رقبای خود را شناسایی کردید، قدم بعدی مقایسه سایت کسب و کار آن ها است. شما باید بررسی کنید که سایت شما چگونه در برابر رقابت قرار می گیرید. برای این کار، باید صفحات مختلف را از سایت آن ها برای مقایسه انتخاب کنید. بهتر است برای شروع مقایسه این صفحات را در نظر بگیرید:

    • صفحه نخست
    • صفحات معادل محصول
    • صفحاتی با اخبار یا محتوای آموزنده (بلاگ)

    به طور کلی صفحاتی را انتخاب کنید که مشابه صفحه های شما باشند. این به شما کمک می کند تا یک مقایسه منصفانه بین مشاغل داشته باشید.

     

    نقاط قوت و ضعف سئو رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

    مرحله بعدی تجزیه و تحلیل کامل وب سایت های رقبا است .اطلاعات زیادی وجود دارد که می توانید پیدا کنید و به نفع خود استفاده کنید. در مراحل بعدی هر یک از آن ها را دقیق تر بررسی می کنیم.

    • کلید واژه ها: بیشتر ابزارهای جستجوگرها به شما این امکان را می دهند که سایت رقبا را اسکن کرده و از کلمات کلیدی موردنظر برای بهینه سازی آن ها مطلع شوید. با این اطلاعات چه کاری می توانید انجام دهید؟ همانطور که در بخش های قبل گفته شد کلمات کلیدی می توانند نقطه قوت یک وب سایت باشند، اما همچنین می توانند نقطه ضعف آن باشند این موضوع بسته به میزان کارآیی آن ها متفاوت است. اگر رقیب شما برای برخی از کلمات کلیدی خود رتبه خوبی ندارد، می توانید با استفاده از آن کلمات کلیدی رتبه بالایی کسب کنید.
    • بک لینک: دو دلیل عمده برای بررسی بک لینک وجود دارد: هدایت ترافیک کاربر اضافی از وب سایت های دیگر و نشان دادن موتورهای جستجو که وب سایت شما شایسته موقعیت بالایی است .شما باید مطمئن شوید که بک لینک های شما هرزنامه نیستند و از منابع معتبری دریافت می شوند. یافتن این منابع می تواند کار سختی باشد، اما می توانید با بررسی اینکه چه کسی به رقبای شما لینک می دهد، آن را راحت تر کنید.

    تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا

    پس از دانستن اینکه رقبای شما چه کسانی هستند باید کلمات کلیدی مورد استفاده ی آن ها را بررسی کنید. بسیاری از افراد بدون اینکه واقعاً به کلمات کلیدی بیندیشند، تولید محتوای خود را شروع می کنند، اما این کار اشتباه است. جدا از جستجوی ارگانیک، کلمات کلیدی در رتبه بندی شما در صفحات جستجو نیز تأثیر می گذارند، بنابراین هرچه از آن ها بهتر استفاده کنید، رتبه شما بالاتر خواهد بود.

    اگر می خواهید ببینید که رقبا از کدام کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کنند، تعدادی ابزار آنلاین وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند.

    Ubbersuggest یکی از آن هاست و به شما امکان می دهد کلمات کلیدی رقیب خود را در جستجوی ارگانیک و همچنین در Google Ads مشاهده کنید. این به شما کلید واژه های برتر، کلیک های ماهانه PPC و کلمات کلیدی رقابتی را نشان می دهد.

    همچنین یکی از ابزار بررسی رفتار رقبا  Ahrefs است، ابزاری بسیار قدرتمند با ویژگی های بی شمار، طراحی شده برای تجزیه و تحلیل سئو و رقابت در زمینه تحقیقات می باشد. این ابزار به شما امکان می دهد تا حد ممکن SEO رقیب خود را مشاهده کنید. آن ها بک لینک، کلمات کلیدی مورد استفاده، صفحات دارای بهترین رتبه بندی، محتوای برتر، کلمات کلیدی ارگانیک و بسیاری دیگر را به شما نشان می دهند.

    برای تولید کلمات کلیدی هدف، باید خود را جای مشتریان خود قرار دهید. ایجاد شخصیت مشتری روش خوبی برای انجام این کار است. این امر به شما کمک می کند تا موضوعات مورد علاقه مشتریان خود را شناسایی و استفاده کنید. شما می توانید این کلمات کلیدی را به سادگی در ابزاری مانند  Google Keyword Planner جستجو کنید. این ابزار به شما جزئیاتی مانند حجم جستجو برای هر کلمه کلیدی و میزان رقابت کلمه کلیدی را می دهد. از آنجا می توانید تصمیم بگیرید که کدام کلمات کلیدی بهترین ROI را ارائه می دهند.

     

    در مورد داده های دامنه و بک لینک آن ها اطلاعات کسب کنید.

    کلمات کلیدی تنها عنصر مهم SEO نیستند. موارد بسیاری وجود دارد که بر نحوه رتبه بندی شما و رقبای شما در صفحات جستجو تأثیر می گذارد. ما در موارد قبلی به آن ها اشاره کردیم، اما بیایید آن را با دقت بیشتری بررسی کنیم.

    معمولاً یک مرجع دامنه وجود دارد، که ارزیابی می کند یک وب سایت چقدر برای منطقه تخصصی خود مفید و با اعتبار است. عنصر مشابه دیگر سن دامنه است، زیرا دامنه های قدیمی دارای امتیازات و اقتدار بیشتر هستند. لینک دهی یکی از مهم ترین قسمت های سئو است و شامل داشتن پیوندهایی است که به وب سایت شما در وب سایت های دیگر اشاره دارند. این پیوندها به موتور جستجو می گویند که وب سایت شما با کیفیت است و ارزش لینک دادن را دارد، و این موضوع به شما امتیاز و رتبه ی بالاتری را می دهد.

    مطمئن شوید که بک لینک های رقیب خود را بررسی می کنید تا ببینید که آن ها چند پیوند دارند، درباره چه چیزی هستند و کدام وب سایت ها از آن ها برخوردار هستند. این می تواند ایده هایی در مورد موضوعاتی که می توانید درباره آن ها بنویسید و انواع وب سایت هایی که می خواهید برای لینک دهی شخصی خود استفاده کنید، به شما ارائه دهد. برای دستیابی به این اطلاعات می توانید از ابزار Link Explorer از Moz استفاده کنید.

    مقالات مرتبط

    Link Explorer به شما امکان می دهد URL دامنه ریشه، زیر دامنه یا صفحه دقیق را وارد کنید. سپس مقدار زیادی داده مربوط به دامنه و نمایه لینک دهی آن تولید می شود. پیوندهای ورودی دامنه، صفحات بالا و دامنه های پیوند دهنده را از جمله موارد دیگر مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید مشخصات پیوند دامنه را با دامنه دیگری مقایسه کنید.

     

    محتوای آن ها را تجزیه و تحلیل کنید.

    محتوا یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در سئو سایت است. گوگل به سایت هایی که محتوای با کیفیت و مرتبط با جستجوی کاربر دارند رتبه بالاتری ارائه می دهد. نگاهی به محتوای رقیب خود بیندازید. برنامه هایی مانند CompetitorSpyFX می توانند به شما در تحلیل محتوای رقبا کمک کنند.

    تجزیه و تحلیل محتوای رقبا به شما کمک می کند محتوای بهتری در سایت خود ایجاد کنید. این بسیار ارزشمند است زیرا الگوریتم گوگل توسط محتوای با کیفیت هدایت می شود. وقتی محتوای با کیفیت ایجاد می کنید به سایت خود کمک می کنید رتبه بهتری نسبت به رقبا داشته باشد.

    انواع مختلفی از محتوای ایجاد شده توسط آن ها را مشاهده کنید و بررسی کنید که آیا آن ها تنها یک نوع محتوا دارند و یا خیر. اگر رقبای شما در حال بلاگ نویسی یا نوشتن محتوا هستند، می توانید تعداد کلمات و اطلاعات موجود در پست را بررسی کنید. آیا آن ها محتوای بلند می نویسند و یا محتوای کوتاه را ترجیح می دهند. همچنین مهم است که به محتوای مربوط به کلمات کلیدی نگاه کنید.

    این مطلب رو هم بخون:  آموزش گوگل کیورد پلنر برای یافتن کلمات کلیدی

    علاوه بر این به موضوعاتی که رقبای شما پوشش می دهند، نگاه کنید. آیا آنها همیشه موضوعات یکسانی را پوشش می دهند یا اطلاعات متنوعی در سایت آندها وجود دارد؟ اگر تنوع چندانی نداشته باشند، این فرصتی برای شماست که می توانید محتوای بی نظیری را که رقیبان شما ارائه نمی دهند را ایجاد کنید. در آخر، بررسی کنید که آیا آن ها عناصر بصری در محتوای خود دارند یا خیر. به دنبال عکس و فیلم باشید. اگر آن ها در محتوای خود رسانه ارائه نمی دهند این برای شما فرصتی برای ارائه محتوای جذاب تر است.

    اطلاعات مربوط به حضور رقبای خود در شبکه های اجتماعی را جمع آوری کنید.

    به غیر از کلمات کلیدی و بک لینک، توصیه می کنیم مشخصات آن ها در شبکه های اجتماعی را بررسی کنید. حضور یک برند در شبکه های اجتماعی نیز تاثیر بسیار مهمی در موفقیت شما دارد. البته مقالات زیادی را پیدا خواهید کرد که می گویند سیگنال های اجتماعی هیچ تاثیری در سئو ندارند، اما این درست نیست. در موارد اخیر، شواهدی پیدا خواهید کرد که نشان می دهد شبکه های اجتماعی واقعاً بر SEO تأثیر می گذارند و به طور گسترده ای پذیرفته شده است که ارتباطی بین حضور رسانه های اجتماعی و رتبه بندی بهتر SERP وجود دارد.

    مهم نیست که آیا در حال حاضر برای کسب و کار خود پروفایل دارید یا در مرحله ایجاد آن ها هستید، مشاهده پروفایل رقبای خود بینش فوق العاده ای به شما می دهد. اطمینان حاصل کنید که برای افزایش میزان بازدید و تعاملات مشتری، پروفایل شبکه های اجتماعی برای تجارت خود ایجاد کنید. با بررسی این مورد شما قادر خواهید بود که نحوه تعامل آن ها با مشتریان خود، آنچه پست می کنند، قالب های پست های آن ها و همچنین میزان فعالیت آن ها را ببینید.

    بررسی کنید که رقبا از کدام سیستم عامل ها استفاده می کنند. همچنین یادآوری اینکه هر چند وقت یکبار محتوا را به اشتراک می گذارند نیز مفید خواهد بود. اینکه آیا آن ها مستقیماً با سایر کاربران شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنند نیز می تواند کاربردی باشد. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا نحوه ی استفاده از رسانه های اجتماعی خود را تغییر دهید. حتی اگر تأثیر دقیق این کار بر روی SEO نامشخص باشد، می تواند مزایای دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

    سرعت وب سایت رقیب خود را بررسی کنید.

    سرعت وب سایت یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی است. گوگل از وب سایت های کند استقبال نمی کند و همیشه کاربران خود را در وهله اول قرار می دهد، بنابراین فقط بهترین تجربه را برای آن ها می خواهند. به همین ترتیب به وب سایت های سریع رتبه خوبی در صفحات جستجوی خود می دهد. اگر سرعت وب سایت شما از آن ها بیشتر باشد می توانید از رقابت خود جلو بیفتید. فاکتورهایی وجود دارد که موتورهای جستجو قبل از اینکه شما را در صفحات خود رتبه بندی کنند، در نظر می گیرند و اگر موفق شوید در همه آن ها از رقیب خود بهتر باشید، از آن ها پیشی می گیرید.

    ابزارهای تست سرعت رایگان وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید، محبوب ترین آن ها GTmetrix ، PageSpeed ​​Insights و Test Page Web هستند . آن ها داده های ارزشمندی را در مورد سرعت عناصر مختلف مانند کد وب سایت و بهینه سازی تصویر به شما نشان می دهند. توصیه می شود سرعت وب سایت خود را نیز ترجیحاً هر چند هفته یک بار تجزیه و تحلیل کنید.

    تجزیه و تحلیل تجربه کاربری

    گوگل تجربه کاربر را نیز به عنوان یک عامل مهم در رتبه بندی در نظر می گیرد. آن ها معمولاً سایت هایی را ارزیابی می کنند که پیمایش در آن آسان تر از سایرین است. آن ها همچنین دوست دارند تا آنجا که ممکن است کاربران مختلف در دسترس سایت ها باشند. این بدان معناست که کاربران روی تلفن، تبلت، لپ تاپ و دسکتاپ خود به راحتی از وب سایت آن ها استفاده کنند.

    سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

    همیشه چیزی وجود دارد که می تواند به سمت بهتر تغییر کند ، به این دلیل که گوگل مرتباً استانداردهای خود را برای یک سایت باکیفیت بالا می برد. بنابراین پس از تحلیل و بررسی سایت رقبای خود بهتر است بر روی بهبود سایت خود کار کنید.

    بهترین محتوای ممکن را ایجاد کنید. محتوا همان چیزی است که تفاوت ها را رقم می زند. گوگل می خواهد بهترین پاسخ را به کاربران خود بدهد. از آنجا که می خواهید از رقابت خود پیشی بگیرید، بهتر است محتوایی را که ایجاد می کنند را به دقت بررسی کنید و طرحی را برای تکمیل آن ها طراحی کنید.

     

    بهترین تجربه کاربری را ارائه دهید. طراحی زیبا برای سایت شما خوب است، اما شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای جستجو و استفاده از آن آسان است. همچنین مسئله رفع خطاهای سایت که مانع اهداف کاربر می شوند نیز وجود دارد. زمان بارگذاری صفحه خود را کاهش دهید. زمان بارگیری وب سایت قسمت عمده ای از تجربه کاربر است. هرچه مدت زمان بارگیری یک صفحه بیشتر باشد، احتمال اینکه کاربران آن را ترک کنند نیز بیشتر است.

    سایت خود را موبایل پسند کنید. نحوه مشاهده و عملکرد یک وب سایت در دستگاه های تلفن همراه تأثیر بسزایی در مشاهده آن در نتایج جستجو خواهد داشت. بنابراین بررسی کنید که در موبایل نیز به خوبی نمایش داده شوند.

    نرخ کلیک خود را افزایش دهید. موتورهای جستجو بررسی می کنند که کاربران هر چند وقت یکبار برای نتایج جستجو روی نتایج جستجو کلیک می کنند. اگر کلیک بیشتری دریافت می کنید یا CTR بالاتری نسبت به رقبا دارید منطقا باید در SERP رتبه بالاتری داشته باشید. هرچه صفحات شما رتبه بالاتری داشته باشند، کلیک های بیشتری نیز برای این صفحات دریافت می کنند.

    عناوین و توضیحاتی را برای صفحات سایت خود بنویسید که کاربران را تشویق به کلیک کردن می کنند، حتی اگر آن را پایین تر در نتایج جستجو ببینند. اگر عناصر قابل کلیک در سایت شما وجود دارد، آن ها را نیز زیبا کنید. همچنین اگر رقبای شما در رسانه های اجتماعی صفحاتی ندارند (یا فقط در آنجا خیلی فعال نیستند)، احتمالاً به نفع شما خواهد بود.

    بنابراین به طور مرتب پست های خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهید. انتشار محتوای جذاب در سایت شما و در شبکه های اجتماعی نیز همین طور است: شما می خواهید که کاربران نسبت به محتوای شما عکس العمل نشان دهند نه اینکه به سادگی به آن نگاه کنند. در کپشن های خود سوالات باز را بپرسید که بازدید کنندگان را به پاسخ دادن تشویق می کند محتوایی که مردم را به شرکت در آن ها ترغیب می کند (مانند نظرسنجی ها، آزمون ها و مسابقه ها) مورد علاقه جهانی است.

    جمع بندی

    بررسی سئو سایت رقیب شما می تواند کمک قابل توجهی کند. این می تواند به شما در بهبود وب سایت خود و پیشی گرفتن از رقابت کمک کند. خوشبختانه برای ما، چندین روش و ابزار وجود دارد که به ما امکان می دهد سئو سایت رقیب خود را بررسی کنیم. برای دیدن نحوه عملکرد آن ها، می توانید از طریق ابزارهای مرتبط با کلمات کلیدی مانند SpyFu و Ahrefs بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی را استفاده می کنند.

    همچنین می توانید وب سایت های برتر را برای یک جستجوی خاص تجزیه و تحلیل کرده و آن ها را از طریق ابزارهای تحلیل رقبا مانند Ahrefs ، SEMRush و UberSuggest اجرا کنید و آن ها در مورد کمپین های تبلیغاتی رقبا، تلاش های رسانه های اجتماعی، بک لینک ها و ترافیک وب به شما اطلاعات بیشتری می دهند. سئو داخلی یکی دیگر از مواردی است که شما باید بررسی کنید و درباره آن بیشتر بدانید. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا در مورد بررسی سئو سایت رقیبتان اطلاعات کافی بدست آورده باشید و از آن ها در جهت بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵