شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

بروزرسانی ها
یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول میدهد
شناسه پست: 4718
بازدید: 94
  • یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول میدهد؟

    همانطور که می‌دانید یوتیوب از قدیمی ‎‌ترین و پر بازدیدترین رسانه ‌های اجتماعی است که امکان درآمد زایی را در اختیار کاربران خود قرارداده است. اما می توان گفت هنوز هم افراد زیادی هستند که با وجود این که پتانسیل تولید محتوا برای این رسانه و درآمد زایی از آن را دارند، تصور دقیقی از درآمدی که می توانند از این طریق کسب کنند ندارند.

    هنوز هستند کسانی که اعتقاد دارند امکان کسب درآمد از طریق اینترنت وجود ندارد. در حقیقت داستان های بی شماری از افرادی که ثروت خود را به صورت آنلاین بدست آورده اند، وجود دارد. یوتیوب تنها یکی از راه های زیادی است که می توانید کسب و کار خود را در حوزه ی آنلاین نیز پرورش دهید.

    اغلب افراد یوتیوب را مکانی برای اتلاف وقت برای تماشای کلیپ ها و یا جدیدترین موزیک ویدیو ها می دانند. برای دیگران این مکانی برای بارگذاری و به اشتراک گذاری فیلم ها از کنسرت ها، یک رویداد خبرساز یا حتی رویدادهای خانوادگی با دوستان آنلاین است. اما گروه کوچکتری از افراد را کسانی تشکیل می دهند که یوتیوب را به عنوان بخش اصلی استراتژی درآمد آنلاین خود در نظر می گیرند.

    کسب درآمد با یوتیوب آسان است اما کسب درآمد دلاری به میزان زیاد در این پلتفرم می تواند یک چالش باشد. شما در پایان این مقاله صفر تا صد نحوه ی محاسبه ی درآمد از طریق یوتیوب و میزان درآمدزایی به صورت متوسط را ارائه می دهیم.

    گام‌ های اساسی برای کسب درآمد از یوتیوب

    قبل از این که به نحوه محاسبه درآمد در یوتیوب بپردازیم، بهتر است گام های اساسی و لازم برای شروع کسب درآمد از یوتیوب را مرور کنیم.

    1- فعال کردن AdSense برای یوتیوب

    اولین قدم بعد از ساخت حساب کاربری و کانال یوتیوب برای کسب درآمد، فعال کردن قابلیت کسب درآمد از حساب کاربری است. برای فعال کردن این قابلیت، هم باید راهنماهای تبلیغاتی یوتیوب را بپذیرید و هم باید شبکه تبلیغاتی AdSense را برای خود فعال کنید. شبکه تبلیغاتی AdSense از محصولات کمپانی گوگل است که به کمک آن می توانید با گنجاندن تبلیغات در محتوای خود به کسب درآمد بپردازید. بنابراین برای دریافت درآمد از یوتیوب، باید حساب کاربری ادسنس داشته باشید.

    نکته: با وجود این که در کشور ما دسترسی به بعضی از امکانات گوگل تحت تحریم است، اما باز هم روش هایی برای فعال کردن حساب ادسنس و کسب درآمد از یوتیوب برای یوتیوبرهای داخل ایران وجود دارد.

    2- بارگزاری ویدئو

    مرحله بعدی برای کسب درآمد از یوتیوب، بارگزاری ویدئو در حساب کاربری یوتیوب است. لازم به ذکر است که ویدئوهایی که قرار است به عنوان محتوای کانال خود بارگزاری کنید را می توانید در برنامه هایی مثل Adobe Premiere یا iMovie ادیت کنید. همچنین می توانید نسخه خام ویدئو را آپلود کرده و از ادیتور خود یوتیوب برای ویرایش آن استفاده کنید.

    3- دریافت درآمد از AdSense

    وقتی حساب ادسنس خود را به حساب یوتیوب خود لینک می کنید، در واقع مجوز دریافت درآمد ماهانه هر ویدئو را دریافت می کنید. بنابراین هر زمان که به اندازه 100 دلار درآمد کسب کنید، گوگل آن مبلغ را به حساب بانکیتان واریز خواهد کرد.

    لازم به ذکر است که می توانید درآمد خود را از طریق واریز مستقیم و یا به صورت چک دریافت کنید. واریز مستقیم در همه کشورها در دسترس نیست؛ اما سریع‌ترین روش برای دریافت درآمد است که هزینه ای هم ندارد.

    نکته: اگر یوتیوبر در ایالات متحده آمریکا مستقر باشد و درآمد او از یوتیوب بیش از 600 دلار در سال باشد، گوگل فرم 1099 را برای او صادر می کند. طبق این قانون، یوتیوبر ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد خود می شود.

     

    نحوه محاسبه درآمد در یوتیوب

    و اما می رسیم به بحث اصلی این مطلب، یعنی نحوه محاسبه درآمد در یوتیوب. قانون کلی گوگل برای نحوه محاسبه درآمد در یوتیوب در حال حاضر به این صورت است که 68% درصد از درآمد AdSense به یوتیوبر تعلق می گیرد و باقی آن متعلق به گوگل است. به طور کلی محدوده درآمد از تبلیغات در یوتیوب، به ازای هر یک بازدید (View)، بین 1.10 تا 0.30 دلار است. میانگین این محدوده با توجه درآمدی که یوتیوبرها تا به حال داشته‌ اند، در حدود 0.30 دلار برای هر یک بازدید است.

    بنابراین با توجه به نرخ‌ هایی که برای نحوه محاسبه درآمد در یوتیوب ذکر کردیم، به طور میانگین هر 1000 بار پخش یک تبلیغات در یوتیوب، درآمدی در حدود 18 دلار خواهد داشت. اما دقت کنید که تبلیغات فقط در بعضی از ویدئوهای یوتیوب پخش می شوند و در هر بار پخش ویدئو، تبلیغات وجود ندارد. بنابراین باید گفت که به ازای هر 1000 بار بازدید از یک ویدئو، درآمدی در حدود 3 تا 5 دلار کسب خواهد شد.

    این مطلب رو هم بخون:  دلایل نیاز یک کسب و کار به وب سایت

    نکته: فراموش نکنید که قوانین گوگل ممکن است هر چند وقت یک بار تغییر پیدا کنند. بنابراین نرخ هایی که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم، مربوط به حال حاضر است. برای مثال در سال 2013 مبلغی در حدود 55% از درآمد تبلیغات، متعلق به یوتیوبر بود که این درصد در حال حاضر افزایش پیدا کرده است.

    قوانین محاسبه درآمد یوتیوب

    بالاتر به قانون کلی نحوه محاسبه درآمد در یوتیوب اشاره کردیم. اما قوانین دیگری هم در این زمینه وجود دارند که باید بدانید. به طور کلی نرخ محاسبه درآمد در یوتیوب، به صورتCMP  (یعنی هزینه به ازای هر هزار بازدید) حساب می شود. اما بعضی از آگهی ها نیز هزینه را به صورت CPC (یعنی هزینه به ازای هر کلیک) حساب می کنند. در واقع در نوع CPC، فقط بازدید کنندگانی که روی تبلیغات کلیک می کنند جزو آن 1000 مورد حساب می شوند.

    اما همانطور که می دانید طبیعتاً درصد کمتری از مخاطبان روی تبلیغات کلیک می کنند. حتی در نوع پرداخت CMP هم هر بیننده باید حدود 30 ثانیه تبلیغات را تماشا کند (یا در ویدئوهای کوتاه، حدوداً نیمی از تبلیغات را نگاه کنند).

    در هر صورت بنا به این که قانون تبلیغات مد نظر CMP است یا CPC، درآمد شما در حساب AdSense ذخیره شده و زمانی که به 100 دلار برسد، برای شما واریز خواهد شد.

    نکته 1: نرخ درآمد از ویئوهای یوتیوب یک مقدار ثابت نیست! بلکه بسته به محتوای ویدئو ممکن است پاین تر یا بالاتر از عدد میانگین باشد.

    نکته 2: ویدئوهایی که در آنها از موزیک‌هایی استفاده شده است که حق کپی رایت آنها متعلق به فرد دیگری است (یعنی متعلق به شخص یوتیوبر نیست)، نمی توانند از تبلیغات درآمدی داشته باشند.

    درآمد کانال های یوتیوب بر اساس تعداد دنبال کننده ها

    شاید بپرسید که در شروع کار تولید محتوا در یوتیوب، انتظار چه درآمدی را می توانیم داشته باشیم؟ از لحاظ تئوری از لحظه ساخت کانال در یوتیوب می توانید درآمد داشته باشید. اما این فرآیند در عمل طولانی تر خواهد بود. چرا که شما هنوز در این حوزه تازه کار محسوب می شوید و احتمالاً تعداد دنبال کننده ها و تعداد بازدیدهای ویدئوهای شما کم است. اما طبیعتاً برای رسیدن به آن هدف نهایی، باید از همین نقطه شروع کنید.

    به طور کلی کانال های یوتیوب در هر دوره ای بسته به تعداد سابسکرایبرها (دنبال کننده ها) و تعداد بازدید ویدئوها، در سطوح گوناگونی دسته بندی می شوند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

    مبتدی

    بر اساس استانداردهای یوتیوب، کانالی که حدوداً 20.000 دنبال کننده داشته باشد، مبتدی محسوب می شود. بنابراین این کانال احتمالاً یا درآمدی از یوتیوب نخواهد داشت و یا درآمد او ناچیز خواهد بود. در این مرحله باید تمرکز بیشتری بر معرفی کانال خود به مخاطبان داشته باشید و برای تولید محتواهای جذاب و گیرا و افزایش اعتبار خود نیز بیشتر تلاش کنید. فراموش نکنید که سخت ترین دوره برای یک کانال یوتیوب، همین بازه زمانی است.

    فراموش نکنید که حتی PewDiePie که در حال حاضر یکی از موفق ترین یوتیوبرهاست، وقتی در سال 2010 اولین ویدئوی خود را منتشر کرد، کاملاً ناشناس بود.

    در جدول زیر درآمد PewDiePie از یوتیوب به طور حدودی از سال 2010 تا سال 2016 تخمین زده شده است.

     

    می توان گفت در این مرحله، بهتر است بیشتر به فکر شناخته شدن کانال خود و ارتقای کیفیت محتواهایتان باشید تا کسب درآمد. چرا که با تحقق این ویژگی‌ ها، درآمد هم خواهید داشت.

    متوسط

    وقتی تعداد سابسکرایبرهای یک کانال به یک یا چند میلیون برسد، درآمد این کانال در سطح قابل قبول و متوسط رو به بالا قرار می گیرد. در حال حاضر چیزی در حدود 2000 کانال یوتیوب هستند که دنبال کننده های آنها بیشتر از یک میلیون نفر است.

    برای تخمین درآمد این دسته از کانال ها، تصور کنید یکی از این کانال ها در هفته دو ویدئو منتشر می کند. هر یک از این ویدئوها نیز حدوداً 1.000.000 بازدید می گیرند. پرداختی Adsense نیز به ازای هر 1000 بازدید نیز 18 دلار است. بنابراین درآمد یک هفته این کانال به این صورت خواهد بود:

    دلار 36000  = 2 x  1000 x (دلار) 18

    پیشرفته

    زمانی که تعداد سابسکرایبرهای یک کانال به بیش از 10 میلیون نفر برسد (که طبیعتاً کار راحتی نخواهد بود)، این کانال در دسته کانال‌ های حرفه ای و سطح بالا قرار می گیرد. درآمد یوتیوب برای این گروه از کانال ها حدوداً بین 2 میلیون دلار تا 12 میلیون دلار در سال خواهد بود.

    این مطلب رو هم بخون:  سندباکس گوگل چیست و چطور از آن خارج شویم؟

     

    چه فاکتورهایی باعث افزایش درآمد یوتیوب می شوند؟

    وقتی ویدئوهای خود را در یوتیوب بارگزاری می کنید، حالا نوبت آن است که کانال خود را به دیگران معرفی کنید تا تعداد دنبال کننده های کانالتان و همینطور تعداد بازدید (View) ویدئوهایتان بالا برود. هر چه تعداد این دو فاکتور بیشتر باشد، درآمد بیشتری هم خواهید داشت.

    فراموش نکنید که اگر از تعداد بازدید ویدئوهایتان راضی نیستید، سعی کنید خلاق باشید. به علاوه سعی کنید موضوعات خاص تر را انتخاب کنید. گاهی اوقات اگر یک جامعه محدودتر را به طور ویژه هدف قرار دهید و محتوای با کیفیتی برای همان جامعه تولید کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

    چگونه در کسب درآمد از یوتیوب موفق باشیم؟

    درآمد یوتیوب برای خیلی از فعالین این حوزه (بنا به نوع فعالیت و تعداد بازدید) برابر با مقداری بسیار کم و یا حتی صفر است. اما در مقابل بسیاری از یوتیوبرها هستند که درآمد قابل قبولی از یوتیوب دارند. علاوه بر این دو گروه، دسته دیگری هم هستند که از انتشار ویدئوهای خود در یوتیوب درآمد فوق العاده ای کسب می کنند که البته تعداد این گروه کمتر از دو گروه دیگر است.

    می توان گفت در فرآیند کسب درآمد از یوتیوب، سخت ترین درآمد، اولین دلار است! چرا که از آن به بعد فقط کافیست کاری کنید که افرادی بیشتری محتوای شما را ببینند و افراد بیشتری هم روی تبلیغاتی که در ویدئو پخش می شود، کلیک کنند.

    هر چه افراد بیشتری روی تبلیغات نشان داده شده در ویدئو شما کلیک کنند، سطح کار شما بالاتر خواهد رفت. حتی ممکن است برندها و کسب و کارها تمایل داشته باشند که تبلیغات خود را به شما بسپارند.

    کسب درآمد از یوتیوب با بازاریابی

    لازم است یادآوری کنیم که علاوه بر دریافت هزینه از خود یوتیوب، می توانید شخصاً به تبلیغات در یوتیوب پرداخته و کسب درآمد کنید. به عنوان مثال اگر موضوع نقد و بررسی انواع گوشی های موبایل را انتخاب می کنید، می توانید به یک مرکز فروش موبایل پیشنهاد همکاری دهید. به این صورت که در ویدئوی خود به نقد و بررسی محصولات آن فروشگاه بپردازید و آن فروشنده را هم در ویدئوی خود معرفی کنید. این نوع کسب درآمد، به خصوص برای کانال های متوسط می تواند روش بسیار مناسبی باشد. راستی ما مقاله ای را برای شما آماده کردیم با عنوان بازاریابی در یوتیوب پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

    سخن پایانی

    در حالت کلی در دنیای امروزی افراد و مشاغل از طریق تبلیغات یوتیوب میلیون ها دلار درآمد کسب می کنند، با این حال جالب است بدانید که گوگل 45 درصد درآمد از تبلیغات ویدئویی را نیز به دست می آورد. با این وجود  یوتیوب یک پلتفرم عظیم است و بعد از گوگل دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است. اگر مزایای دسترسی به مخاطبان بزرگ یوتیوب و داشتن گوگل در ساخت بیشترین بخش های ساخت شبکه تبلیغاتی بیشتر از هزینه ها و خطرات آن است، این سیستم عامل منبع خوبی برای کسب درآمد است. برای تعیین میزان درآمد شما نیز موارد و عوامل بسیار زیادی دخیل هستند و نمی توان به طور دقیق گفت با این حال به صورت تقریبی می توان گفت که به ازای هر 1000 نفر بازدید 18 دلار دریافت خواهید کرد.

    یوتیوب می تواند یکی از پردآمدترین منابع، به خصوص برای فریلنسرها باشد. در حال حاضر نیز افراد یا کسب و کارهای زیادی هستند که از طریق تبلیغات در یوتیوب میلیون‌ ها دلار درآمد کسب می کنند. اما این نکته را هم نمی توان نادیده گرفت که کسب درآمد از پلتفرمی که دائماً توسط شرکت دیگری کنترل می شود، ریسک هایی هم به همراه دارد. به عنوان مثال این احتمال وجود دارد که با تغییر در الگوریتم‌ های جست و جوی گوگل، یک محتوا به حاشیه رانده شود.

    اما در هر صورت یوتیوب یک پلتفرم محبوب و دومین موتور جست و جوی قدرتمند بعد از گوگل است. بنابراین می توان گفت دسترسی به جامعه وسیعی از مخاطبان و قابلیت کسب درآمد قابل توجه از یوتیوب به ریسک های آن می ارزد و این پلتفرم می تواند منبع خوبی برای تبدیل ویدئو به پول نقد باشد. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

    مقالات مرتبط:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵