شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

آموزش گوگل کیورد پلنر
شناسه پست: 3613
بازدید: 1052
  • آموزش گوگل کیورد پلنر
    هر جستجو بیانگر نیازها، خواسته ها، علایق و خواسته های افراد است. تصور کنید که اگر بتوانید روند جستجو در گوگل را تجزیه و تحلیل کنید، عبارات جستجوی مرتبط با دامنه کسب و کار خود را پیدا خواهید کرد و محتوای وب سایت خود را برای پاسخگویی به نیازهای واقعی مشتریان خود ایجاد می کنید. google keyword planner به شما کمک می کند هزاران کلمه کلیدی جدید مربوط به هر موضوع را کشف کنید. بنابراین می خواهیم در این مقاله به آموزش گوگل کیورد پلنر بپردازیم.

    در این راهنما به شما نشان می دهیم که چگونه از این ابزار عالی بهترین راهکار ها را برای سئو سایت خود کسب کنید.

    مرحله 1. به Google Keyword Planner دسترسی پیدا کنید.

    Keyword Planner ابزاری رایگان است. اما برای استفاده از Google Keyword Planner و ساخت اکانت کیورد پلنر، شما باید یک حساب Google Ads داشته باشید.

    اگر از قبل حساب Adwords ندارید، می توانید در عرض چند دقیقه حساب خود را راه اندازی کنید.

    فقط دستورالعمل ها را دنبال کنید، برخی از اطلاعات مربوط به خود و کسب و کار خود را وارد کنید و وارد آن شوید.

    توجه: برای استفاده از کیورد پلنر گوگل نیازی به کمپین فعال ندارید. اما حداقل باید Google Adwords را راه اندازی کنید.

    برای شروع آموزش گوگل کیورد پلنر به حساب گوگل ادوردز خود وارد شوید. روی نماد آچار در نوار ابزار در بالای صفحه کلیک کنید.

    سپس، “Keyword Planner” را انتخاب کنید.

    در برنامه Keyword Planner دو ابزار مختلف خواهید دید: “Discover New Keywords” و “Get search volume and forecasts”.

    وقتی نوبت به تحقیق کلمات کلیدی متمرکز بر سئو می رسد، این دو ابزار برای تولید هزاران کلمه کلیدی بالقوه کافی هستند.

    این ابزار با توجه به تبلیغ کنندگان PPC طراحی شده است. بنابراین ویژگی های زیادی در این ابزار وجود دارد (مانند ویژگی های پیشنهاد قیمت کلمات کلیدی) که اگر از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی برای جستجوگرها استفاده می کنید مفید نخواهد بود.

    وقت آن است که به شما نشان دهیم چگونه می توانید کلمات کلیدی برای SEO را با استفاده از هر یک از ابزارهای موجود در Google Keyword Planner پیدا کنید.

    مرحله 2. ابزار خود را انتخاب کنید.

    دو ابزار اصلی در داخل کی ورد پلنر وجود دارد.

    اکنون قصد داریم نحوه استفاده از این دو ابزار را برای کمک به شما در ایجاد لیست گسترده ای از کلمات کلیدی برای بهبود سئو به شما نشان دهیم.

    1. Discover New Keywords یا کشف کلمات کلیدی جدید

    همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی جدید ایده آل است.

    همانطور که مشاهده می کنید، در قسمت بالای این ابزار آمده است: “محصولات یا خدماتی را که به تجارت شما مرتبط هستند وارد کنید”.

    توجه: اطلاعاتی که از Keyword Planner دریافت می کنید عمدتا براساس اطلاعاتی است که در اینجا وارد می کنید. بنابراین شما می خواهید در مورد آنچه در این زمینه وارد می شوید بسیار استراتژیک باشید.

    بنابراین برای کمک به شما در استفاده هرچه بهتر از این ابزار، ما هر دو گزینه اصلی را در آموزش گوگل کیورد پلنر تجزیه و تحلیل می کنیم.

    Start With Keywords: این قسمت برای کلمات و عباراتی است که تجارت شما را توصیف می کنند. با این کار می توانید به پایگاه داده داخلی گوگل برای کلمات کلیدی برای صنایع مختلف دسترسی پیدا کنید.

    نکته حرفه ای: می توانید چندین کلمه کلیدی را در این قسمت وارد کنید. فقط بعد از هر کلمه کلیدی یک ویرگول قرار داده و enter را فشار دهید. به عنوان مثال، اگر یک سایت تجارت الکترونیکی دارید که کوکی می فروشد، می توانید اصطلاحاتی مانند “دسرهای بدون گلوتن، gluten free desserts” و “کوکی های کم کربوهیدرات، low carb cookies” را در اینجا وارد کنید.

    Start With a Website: این مورد برای کاربران Adwords طراحی شده است. اما بعضی اوقات می توانید با استفاده از صفحه اصلی سایت خود یا مقاله ای از سایت خود چند کلمه کلیدی را پیدا کنید.

    هنگامی که اطلاعات خود را در یکی (یا هر سه) زمینه وارد کردید، روی “دریافت نتایج” کلیک کنید.

     

    در مرحله بعدی، صفحه نتایج کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.

    در حال حاضر، بیایید به ابزار دوم کیورد پلنر گوگل برویم: حجم جستجو و پیش بینی ها.

    1. Get search volume and forecasts

    این ویژگی فقط در صورتی مفید است که از قبل لیست بلندی از کلمات کلیدی داشته باشید و فقط می خواهید حجم جستجوی آن ها را بررسی کنید. به عبارت دیگر، این ابزار به شما در تولید ایده های کلمات کلیدی جدید کمک نمی کند.

    برای استفاده از آن، لیستی از کلمات کلیدی را در قسمت جستجو کپی و جایگذاری کنید و “شروع” یا Get Started را بزنید.

     

    همچنین هنگام استفاده از ابزار “Find new keywords” همان صفحه نتایج کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.

    تنها تفاوت در این است که:

    الف) شما فقط از کلمات کلیدی وارد شده اطلاعات دریافت می کنید

    ب) Google پیش بینی می کند چند کلیک و نمایش از کلمات کلیدی وارد شده دریافت می کنید.

    مهم نیست که از کدام ابزار استفاده کرده اید، در نهایت در همان مکان قرار می گیرید: صفحه نتیجه کلمات کلیدی.

    مرحله 3. نتایج را فیلتر و مرتب کنید.

    اکنون در آموزش گوگل کیورد پلنر وقت آن است که لیستی از کلمات کلیدی را به لیست کوچک تر اصطلاحات مناسب برای خود فیلتر کنید.

    هر دو ابزاری که توضیح دادیم شما را به “Keywords Results Page” می رسانند که به این شکل است:

    در تجزیه و تحلیل صفحه، در بالای صفحه، چهار گزینه هدف را مشاهده خواهید کرد: مکان ها، زبان، شبکه های جستجو و دامنه تاریخ.

    معنای این چهار چیز در اینجا است:

    “Locations”

    شامل کشور (یا کشورهایی) است که به آن بازاریابی می کنید.

    “Language”

    شامل زبان کلمات کلیدی است که می خواهید اطلاعات را در آن مشاهده کنید.

    این مطلب رو هم بخون:  بهترین افزونه های امنیتی وردپرس کدامند؟

    “مکان ها” و “زبان” به طور خودکار تنظیم می شوند تا افراد انگلیسی زبان در ایالات متحده را هدف قرار دهند. اگر این مخاطب مورد نظر شما باشد، می توانید این گزینه ها را همانطور که هست بگذارید.

    مثلا اگر شما در آلمان مستقر هستید. می توانید مکان را به “آلمان” تغییر دهید و “آلمانی” را به عنوان زبان انتخاب کنید.

    “Search networks”

    این فقط به این صورت است که شما می خواهید فقط در Google یا و “شرکای جستجو” آنها تبلیغ کنید. سایت های شریک جستجو شامل سایر موتورهای جستجو و خواص Google (مانند YouTube) است.

    ما توصیه می کنیم این مجموعه را فقط روی “Google” بگذارید.

    “Date range”

    قرار دادن این گزینه به عنوان “12 ماه” پیش فرض معمولاً خوب است.

    ویژگی مهم بعدی صفحه نتایج کلمات کلیدی “افزودن فیلتر” نام دارد:

    این ویژگی ها به شما گزینه مناسبی برای فیلتر کردن می دهد.

    Keyword Text

    در اینجا جایی است که می توانید کلمات کلیدی خاصی را وارد کنید.

    چرا می خواهید کلمات کلیدی خاصی را وارد کنید؟

    مثلا شما به تازگی خط جدیدی از تی شرت های آبی را راه اندازی کرده اید. در این صورت می خواهید مطمئن شوید که کلمه کلیدی “تی شرت آبی” در تمام کلمات کلیدی که کی ورد پلنر به شما پیشنهاد می دهد، وجود دارد.

    حذف کلمات کلیدی در حساب من یا Exclude Keywords in My Account

    این کلمات کلیدی را که قبلاً در Adwords پیشنهاد داده اید، شامل نمی شود.

    میانگین جستجوی ماهانه یا Avg. Monthly Searches

    این برای فیلتر کردن کلمات کلیدی با مقدار زیادی جستجو مفید است (این اصطلاحات واقعا رقابتی هستند). همچنین ممکن است بخواهید کلمات کلیدی را فیلتر کنید که به این تعداد جستجو نمی کنند.

    به عنوان مثال، شما لیست بزرگی از ایده های کلمات کلیدی را دریافت می کنید:

    می توانید روی «میانگین ماهانه جستجوها، Avg Monthly Searches »برای مرتب سازی نتایج کلیک کنید.

    به این ترتیب، شما فقط کلمات کلیدی با حجم جستجوی زیادی را مشاهده می کنید.

    همچنین می توانید برعکس عمل کنید. روی “میانگین” کلیک کنید. دوباره ماهانه جستجو می کنید و لیستی از اصطلاحات کم حجم دریافت خواهید کرد:

    رقابت یا Competition

    شما می توانید با آموزش گوگل کیورد پلنر آن را طوری تنظیم کنید که فقط کلمات کلیدی را با رقابت “پایین” ، “متوسط” یا “زیاد” به شما نشان دهد.

     

    به یاد داشته باشید: Google Keyword Planner  برای Google Ads طراحی شده است نه SEO.

    بنابراین نمره “رقابت” در اینجا فقط به رقابت Adwords اشاره دارد (نه اینکه چقدر کلمه کلیدی برای رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک Google رقابتی است). بنابراین توصیه می کنیم این قسمت را خالی بگذارید.

    اشتراک تبلیغات یا Ad Impression Share

    باز هم  این تنظیم فقط در Adwords اعمال می شود. بنابراین به خاطر سئو می توان از این فیلتر چشم پوشی کرد.

    Top of page bid

    این مبلغی است که انتظار دارید پرداخت کنید تا تبلیغ شما در بالای صفحه برای آن کلمه کلیدی نشان داده شود.

    (قبلاً این قسمت  “هزینه برای هر کلیک” یا “CPC” نامیده می شد)

    پیشنهادات بالای صفحه یک شاخص پروکسی برای هدف تجاری است. بنابراین اگر فقط می خواهید کلمات کلیدی مورد نظر خریداران بالقوه را هدف قرار دهید، می توانید این مقدار را به مقدار دلاری تنظیم کنید.

    همانطور که می بینید، دو گزینه “دامنه بالا” و “دامنه کم” وجود دارد.

    ما “دامنه کم” را روی چند دلار تنظیم کرده ایم. از این طریق می توانیم کلمات کلیدی را بدون هیچ قصد تجاری فیلتر کنیم.

    اشتراک ایمپرشن ارگانیک

    سایت شما در نتایج ارگانیک برای هر کلمه کلیدی ظاهر می شود. (توجه: برای استفاده از این ویژگی باید حساب سرچ کنسول گوگل خود را به Google Adwords متصل کنید).

    موقعیت متوسط ارگانیک

    جایی که برای هر کلمه کلیدی در Google Organic (به طور متوسط) رتبه بندی می کنید. برای این کار باید به GSC متصل شوید.

    بنابراین این برای فیلتر است.

    آخرین ویژگی صفحه نتایج کلمات کلیدی که باید از آن مراقب باشید “جستجوی خود را گسترده تر کنید”.

    این یک ویژگی جدید است که کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد که تا حدودی با اصطلاحاتی که تایپ کرده اید، مرتبط است.

    به عنوان مثال، وقتی “Paleo Diet” را جستجو می کنید، این لیست از پیشنهادات را دریافت می کنید:

    مرحله 4. بخش ایده های کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید.

    اکنون که تا اینجای آموزش گوگل کیورد پلنر نتایج را به کلمات کلیدی ایده آل برای کسب و کار خود فیلتر کرده اید، بیایید شرایط باقی مانده را تفکیک کنیم.

    به طور خاص، ما قصد داریم به شما نحوه تجزیه و تحلیل اصطلاحاتی که در بخش “ایده های کلمه کلیدی” در کیورد پلنر نشان داده شده است، نشان دهیم.

     

    در اینجا معنی هر یک از اصطلاحات این بخش چیست:

    کلمه کلیدی (براساس ارتباط): این لیست کلمات کلیدی است که Google بیشترین ارتباط را با کلمه کلیدی یا URL شما در آن تایپ کرده اید.

    میانگین جستجوهای ماهانه: کاملاً قابل توصیف است. با این حال، به یاد داشته باشید که این محدوده است، نه یک شاخص بسیار دقیق از حجم جستجو.

    نکته حرفه ای: مراقب کلمات کلیدی فصلی باشید. زیرا کلمات کلیدی فصلی (مانند “لباس های هالووین”) ممکن است در ماه اکتبر 50،000 و در ماه مه 100 جستجو داشته باشند. اما GKP خواهد گفت که این اصطلاح “هر ماه 10،000 جستجو” می کند، که نوعی گمراه کننده است.

    رقابت: همانطور که قبلاً اشاره کردم ، “Competition” در Google Keyword Planner هیچ ارتباطی با SEO ندارد. درعوض ، “رقابت” به سادگی تعداد آگهی دهنده هایی است که پیشنهادات خود را برای این کلمه کلیدی ارائه می دهند. اما مفید است که ببینید آیا یک کلمه کلیدی قصد تجاری دارد (به هر حال، هرچه افراد بیشتر یک کلمه کلیدی را پیشنهاد دهند، احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به یک مشتری اصلی یا مشتری وجود دارد).

    این مطلب رو هم بخون:  دلایل نیاز یک کسب و کار به وب سایت

    پیشنهاد بالای صفحه: این یک روش عالی دیگر برای اندازه گیری پتانسیل درآمدزایی کلمه کلیدی است. هرچه پیشنهاد در اینجا بیشتر باشد، میزان سودآوری بازدیدکننده بیشتر است.

    مرحله 5. یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید.

    اکنون که می دانید چگونه از همه ابزارها، ویژگی ها و گزینه های Google Keyword Planner استفاده کنید، زمان آخرین مرحله از آموزش گوگل کیورد پلنر است: یافتن کلمات کلیدی عالی که می توانید محتوای سایت خود را بهینه کنید.

    این کار مشکل است.

    چرا؟ چون فاکتورهای زیادی برای انتخاب کلمه کلیدی وجود دارد.

    (برای این مثال در آموزش کیورد پلنر ما از ابزار “کشف کلمات کلیدی جدید” استفاده خواهیم کرد، زیرا این بهترین روش برای کشف کلمات کلیدی جدید در Google Keyword Planner است).

    اول، شما می خواهید به کلمه کلیدی فکر کنید که تا حدودی گسترده است. اما همچنین محصول، خدمات یا ایده محتوای شما را توصیف می کند.

    به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک سایت تجارت الکترونیکی دارید که غذای ارگانیک می فروشد.

    اگر می خواستید در مورد فواید قهوه ارگانیک برای بدن خود یک پست وبلاگ بنویسید، نمی خواهید از کلمه کلیدی “قهوه” (خیلی گسترده) یا “فواید قهوه ارگانیک برای سلامتی” (خیلی باریک) استفاده کنید.

    اما کلمه کلیدی مانند “قهوه ارگانیک” عالی خواهد بود.

    بنابراین آن کلمه کلیدی را در قسمت جستجو وارد کرده و روی “شروع به کار” کلیک کنید.

    و به کلمات کلیدی ارائه شده نگاهی بیندازید:

    بنابراین: چگونه می دانیم کدام کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

    ده ها فاکتور مختلف وجود دارد که باید بررسی شوند. اما به طور کلی، من دوست دارم کلمات کلیدی را بر اساس 3 معیار اصلی انتخاب کنم:

    • حجم جستجو: بسیار سرراست هرچه میانگین حجم جستجو بیشتر باشد، کلمات کلیدی بازدید بیشتری می توانند برای شما ارسال کنند.
    • قصد تجاری: به طور کلی، هرچه رقابت و پیشنهاد بالاتر باشد، تبدیل این ترافیک به مشتریانی که در وب سایت شما قرار می گیرند، آسان تر خواهد بود.
    • رقابت SEO ارگانیک: مانند اهداف تجاری، ارزیابی رقابت کلمات کلیدی در نتایج جستجوی ارگانیک Google کمی بیشتر به جستجو نیاز دارد. شما باید به وب سایت هایی که در صفحه اول رتبه بندی شده اند نگاه کنید و بدانید که بالاتر از رتبه بندی آنه ا دشوار است. این راهنما برای رقابت کلمات کلیدی SEO شامل همه مواردی است که باید بدانید.

    قدم طلایی اول: دریافت دقیق حجم جستجوی کلمات کلیدی

    Google Keyword Planner فقط در صورت اجرای یک کمپین فعال Adwords داده های دقیق حجم جستجو را به شما نشان می دهد. در غیر این صورت، دامنه ای را مشاهده می کنید، مانند این:

    میزان کلمات کلیدی متغیر است. بنابراین به هر حال حتی میانگین جستجوی متوسط “دقیق” ماهانه که قبلاً در GKP مشاهده می کردید تقریباً تخمین زده می شد.

    به عبارت دیگر، انتخاب کلمات کلیدی بر اساس دامنه حجم جستجو مشکلی ندارد.

    گفته شد، یک ترفند جالب در آموزش گوگل کیورد پلنر وجود دارد که می توانید بدون نیاز به اجرای تبلیغات در یک حساب Google Adwords ، حجم جستجوی دقیق را از GKP خارج کنید.

    در اینجا نحوه انجام آن وجود دارد.

    ابتدا یک کلمه کلیدی در لیست پیشنهادی که می خواهید هدف قرار دهید، پیدا کنید:

     

    سپس روی “افزودن به برنامه” کلیک کنید:

    بعد، در نوار کناری سمت راست صفحه ، روی “plan overview” کلیک کنید:

    و به تعداد “impressions” هایی که در صورت پیشنهاد در این مدت ارائه می دهید نگاه کنید:

    این تعداد افرادی است که هر ماه آن کلمه کلیدی را جستجو می کنند.

    (در این حالت ماهانه 2.1 جستجو)

    اکنون داده های دقیق حجم جستجو را برای کلمه کلیدی خود دارید.

    مرحله طلایی شماره 2: نکته زیرپوستی کیورد پلنر

    همانطور که دیدید، Google Keyword Planner بسیار جالب است.

    همانطور که گفته شد، ابزار کلمات کلیدی Google دارای دو نقص عمده است.

    نقص شماره 1: فقط ایده های کلمات کلیدی را به شما می دهد که بسیار نزدیک به آنچه تایپ می کنید مرتبط است.

    به عنوان مثال، بگذارید بگوییم تجارت شما برای حیوانات خانگی غذای ارگانیک می فروشد.

    بنابراین شما “organic dog food” را در این ابزار تایپ می کنید. آنچه دریافت می کنید در اینجا است:

    همانطور که می بینید، این تغییرات بسیار نزدیک “organic dog food” است، مانند:

    • “natural dog food”
    • “dog food brands”
    • “dog food”

    برای یافتن کلمه کلیدی مانند ” dog food” به ابزار فانتزی نیازی نداریم.

    و این داستان برای اکثر کلمات کلیدی یکسان است. GKP در ارائه نسخه های طولانی از کلمه کلیدی شما مهارت دارد.

    نقص شماره 2: کلمات کلیدی مشابه دیگران را دریافت می کنید.

    نیازی به گفتن نیست که Google Keyword Planner ابزاری محبوب برای کلمات کلیدی است.

    این بدان معناست که کلمات کلیدی که در GKP پیدا می کنید دارای رقابتی فوق العاده هستند.

    خوشبختانه، یک راه ساده در مورد هر دو مورد ناامیدکننده وجود دارد: GKP Hack.

    نحوه کار آن در اینجا است:

    ابتدا به منطقه Discover New Keywords در GKP بروید. سپس “Start With a Website” را بزنید.

    اما به جای وارد کردن کلمه کلیدی، یک URL از وب سایت دیگری در niche خود وارد می کنید.

    به عنوان مثال، به جای ورود “organic dog food” به این قسمت، از صفحه دسته غذای سگ PetSmart استفاده کنیم.

    شما یک لیست laundry از کلمات کلیدی دریافت می کنید که اکثر رقبای شما هرگز آن ها را نمی بینند.

    تعداد زیادی صفحه دیگر وجود دارد که می توانید برای GKP Hack استفاده کنید، از جمله:

    • پست های وبلاگ
    • اطلاعیه های مطبوعاتی
    • دستور کارهای کنفرانس
    • صفحات تأثیرگذاران در صنعت شما
    • داستان های خبری
    • متن های پادکست

    اصولاً هر صفحه ای که روی آن متن باشد، بازی مناسبی برای این روش است.

    نتیجه

    امیدواریم از آموزش گوگل کیورد پلنر لذت برده باشید. آیا برای یافتن ایده های کلمات کلیدی از Keyword Planner استفاده می کنید؟ یا بیشتر به سایر ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی (مانند SEMRush) پایبند هستید؟

    نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵