شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

d8a8d8a7d8b2d8a7d8b1db8cd8a7d8a8db8c d985d8b5d8b1d981db8c db8cd8a7 b2c da86db8cd8b3d8aa d988 da86daafd988d986d987 d8a7d8b2 d8a2d986 d8a8 615ee824aefb9
شناسه پست: 6511
بازدید: 990

  • بازاریابی B2C چیست

    اکثر مشاغل کوچک با مشاغل دیگر یا با مصرف کنندگان، خرید و فروش هایی انجام می دهند و کلمات اختصاری B2B و B2C این روابط را به اختصار نشان می دهند. موارد استثنا نیز وجود دارد، به عنوان مثال یک سرویس نظافت می تواند فضای اداری و همچنین خانه های شخصی را تمیز کند. این که به چه کسی می فروشید، در اینکه چه روش های بازاریابی موثر است، تفاوت ایجاد می کند.

    بازاریابی B2C چیست؟

    بازاریابی مصرفی یا بازاریابی B2C، به تاکتیک ها و استراتژی هایی گفته می شود که در آن یک شرکت، محصولات و خدمات خود را برای افراد مختلف تبلیغ می کند: تولید، تبلیغات و فروش محصولات برای استفاده مشتریان در زندگی روزمره.

    در بازاریابی های B2C و B2B تفاوت های زیادی وجود دارد. برخی از مهمترین تفاوت ها شامل فرایند خرید و فروش، تصمیم گیرندگان و ارزش خرید است. برای اشنایی بیشتر با بازاریابی B2B مقاله بازاریابی B2B چیست را مطالعه کنید.

    در حالی که یک کسب و کار احتمالاً قبل از سرمایه گذاری در نرم افزار جدید، فضای اداری یا ادغام با کسب و کار دیگر تحقیقات گسترده ای انجام می دهد ، معاملات B2C اغلب ناگهانی و آنی است.

    مصرف کنندگان عموماً بر اساس نیاز فوری به دنبال کالا و خدمات می گردند و سریعتر و با تحقیقات کمتر و دقت بیشتر نسبت به یک کسب و کار، خرید می کنند. این امر به بازاریابان B2C فرصت بسیار کمتری برای تأثیرگذاری بر رفتار مصرف کننده می دهد.

    به همین دلایل، کمپین های موفق B2C معمولاً واکنش ها یا پاسخ های احساسی را تحت تاثیر قرار می دهند، در حالی که کمپین های B2B بر ارائه ارزش جانبی تمرکز می کنند. درک این تفاوتها و ایجاد تغییرات مناسب در استراتژی بازاریابی، نتایج شما را بهبود می بخشد.

    کسب و کارهایی که بر بازاریابی B2C تمرکز می کنند، تمایل های مردم را به دقت مشاهده می کنند، عادات خرید مشتریان خود را مورد بررسی قرار می دهند و تاکتیک های رقبای خود را به دقت زیر نظر دارند، زیرا دانستن چالش ها و شناخت از مشتریان و سلیقه ی آنها  برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم است.

    خرید مصرف کننده از سایت

    بزرگترین چالش های بازاریابی B2C

    بازاریابی B2C یکی از محبوب ترین استراتژی های تجاری تا به امروز است، اما هنوز موانعی وجود دارد که هر بازاریاب B2C باید از آن آگاه باشد. بیایید برخی از بزرگترین چالش ها و چگونگی غلبه بر آنها را بررسی کنیم.

    تطبیق با افزایش انتظارات مشتری

    مصرف کنندگان کنترل بیشتری بر روی  محصولات و برندها نسبت به گذشته دارند. آنها همچنین بیش از پیش غیرقابل پیش بینی هستند.

    تلفن های همراه هوشمند  با دسترسی تقریبا نامحدود به اینترنت و فراوانی منابع تکنولوژیکی، دسترسی  شبانه روزی در ۷ روز هفته ، هرگونه اطلاعاتی که بخواهند با ضربه انگشتان دست به مصرف کنندگان ارائه می دهند. برندها باید آماده باشند تا مشتریان را در دستگاه و پلتفرم دلخواه خود دیدار کنند.

    مصرف کنندگان انتظار دارند که در هر شبکه اجتماعی که انتخاب می کنند تعاملات مداوم داشته باشند، بنابراین این مسئولیت شرکت هایی است که از آنها  به طور فعال (نه واکنشی) خرید می کنند که چنین تجربه ای را ارائه دهند.

    علاوه بر این، اکثر مصرف کنندگان امروزه از تمامی برند ها انتظار دارند تا با آنها مانند برند مورد علاقه شان رفتار کنند. با افزایش این انتظارات، موانع برای  فراهم آوردن “تجربه کاربری خوب” همچنان بالا می رود.

    این مطلب رو هم بخون:  آموزش توییتر

    موفقیت در بازار شلوغ شبکه های اجتماعی

    بازاریابان B2C می توانند از قدرت فروش، خدمات به مشتریان و مشارکت کلی مشتریان از رسانه های اجتماعی استفاده کنند. فرصت (و چالش) مخصوصاً برای برندهای B2C در رسانه های اجتماعی گسترش داده می شود. تعداد شبکه های اجتماعی در دسترس مصرف کنندگان طی ده سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست و اسنپ چت یک راه مستقیم برای ایجاد ارتباط با مشتریان ارائه می دهند، اما همان ویژگی هایی که مکالمات فوری، شخصی و عمومی را با مصرف کنندگان تسهیل می کند، می تواند به طور همزمان یکی از بزرگترین موانع شما باشد.

    مصرف کنندگان هیچ مانعی برای ورود به هر پلتفرم اجتماعی ندارند و سریعاً به دنبال انتقاد از شرکت برای تجربه بد هستند. همچنین برای شرکت ها دشوار است که همیشه و در هر رسانه اجتماعی به همه مصرف کنندگان پاسخ دهند.

    رسانه های اجتماعی نیز موجی از عوامل حواس پرتی را برای مصرف کنندگان شما ارائه می دهد. اگر سرگرم کننده، ارتباط گیرنده و تعاملی نبوده و به آنها پاسخ نمی دهید، برندهای دیگر این کار را انجام می دهند.  بازاریابان B2C باید در حالی که همزمان محتوای قوی، مرتبط و مخصوص به هر فرد ارائه می دهند، خود را به کاربران بشناسانند.

    کار با زمان و منابع محدود

    محدودیت های زمانی و منابع یک مانع عمده برای اکثر برندهای B2C هستند، به ویژه شرکت های جدید یا در حال رشد یا SMB هایی که سعی در افزایش بهره وری، بازاریابی و تحویل محصول دارند.

    با کمک فناوری، هر تیم بازاریابی B2C، می تواند بسیاری از این محدودیت ها را که بهره وری و توانایی شما را برای رسیدن به مشتریان تهدید می کند، کاهش دهد.

    می توانید از نرم افزار برای اتوماتیک سازی، تنظیم و متناسب سازی و تقویت استراتژی بازاریابی شخصی خود استفاده کنید. و حتی برخی از کارهای روزمره خود را تغییر دهید. این ابزارها برای کمک به شما در افزایش کارایی و دسترسی بهتر به مشتریان، صرف نظر از منابع در اختیار شما، وجود دارند.

    مقابله با ارائه دادهای زیاد و استفاده از داده های مشتری

    داده های مشتری در هر نقطه تماس و تعامل، از هر مشتری، بازدید کننده وب یا مشتری احتمالی که سعی می کنید با آنها ارتباط داشته باشید، تولید می شود.

    بسیاری از بازاریابان B2C معتقدند که این مهمترین چالش امروز است. همه این داده ها را همگام سازی و معنادار کنید، سپس از آنها برای ترسیم دید کلی و تاثیر بر بازاریابی خود طبق مقیاس و نسبت های معین استفاده کنید. دستیابی به این فرایند تقریباً غیرممکن است.

    فناوری های جدید می توانند با اتوماتیک سازی روند جمع آوری، استخراج، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده ها به شما کمک کنند. این فناوری ها مانند:

    • پلتفرم های داده مشتری برای ذخیره و مدیریت کلیه اطلاعات مشتری که جمع آوری می کنید، به شما کمک می کنند.
    • ماشین لرنینگ برای کمک به یادگیری الگوریتم ها بدون نیاز به به روز رسانی دستی.
    • بازاریابی هوش مصنوعی که به شما کمک می کند تا فرایند شخصی سازی را افزایش دهید.

    جمع آوری کامل و کاربرد دقیق داده ها، بسیاری از بازاریابان B2C را گیج کرده و بسیاری از بازاریابان از آنها دور می شوند. با این حال، اطلاعات مشتری همچنین بزرگترین دارایی شما است و بنزینی است که به دستگاه B2C شما سوخت می دهد.

    این مطلب رو هم بخون:  آموزش پاک کردن حافظه کش وردپرس

    خرید آقا از وبسایت

    نکات اساسی بازاریابی B2C

    برای دستیابی به موفقیت به عنوان بازاریاب B2C، مهم این است که بر جذب مصرف کنندگان، در حالی که پیامهای کاملاً متناسب را ارائه می دهید که تبدیل و حفظ کاربران را تضمین می کند، بر زمان مناسب نیز تمرکز کنید. در اینجا به سه روش تقویت تلاش های بازاریابی B2C با تمرکز بر شخصی سازی و ایجاد تعاملات فردی با یکدیگر، نگاه می کنیم.

    با استفاده از هدف گیری مجدد، ماندگاری را افزایش دهید

    هدف گیری مجدد مشتری، یک تاکتیک موثر برای استفاده در زمانی است که یک بازدید کننده وب سایت که از سایت شما در حال بازدید است، سایت شما را برای بازدید از یک صفحه دیگر (اغلب سایت) رقیب ترک می کند.

    تبلیغات CRM می تواند به شما در استفاده از چند مورد که آن ها را در دسترس دارید کمک کند:

    مصرف کنندگان (که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند) و داده ها (در مورد رفتار افراد در اینترنت).

    شما می توانید از تبلیغات هدف گیری مجدد استفاده کنید، (که توسط آنچه مصرف کنندگان در جستجوی آن بودند، نشات گرفته شده است) با ایجاد پنجره های پاپ آپ خبری که توجه آنها را دوباره جلب می کند . هدف گیری مجدد مخصوصا هنگامی مفید است که مشتری بالقوه سبد خرید خود را رها کرده باشد. تبلیغات مجدد هدفمند به مشتری یادآوری می کند  و از او می خواهد که خرید خود را تمام کند. اگر سایت وردپرسی دارید، افزونه تبلیغات وردپرس کار را برایتان راحت می کند.

    ارسال ایمیل یادآوری

    می توان از طریق ایمیل یادآوری و با ارسال پیام های مهم و مربوط به آن زمان راهی مناسب برای ارتباط با مصرف کنندگان ایجاد کرد.

    ایمیل های یادآوری شگفت انگیز هستند، زیرا برند شما را به طور مداوم در ذهن مشتریان نگه می دارند، که به نوبه خود به تسهیل فروش و افزایش تبدیل کمک می کند. در ارسال ایمیل به مشتریان اصول نگارشی را رعایت کنید. ما به شما اصول نگارشی ارسال ایمیل به مشتریان در وردپرس را آموزش داده ایم.

    آینده بازاریابی B2C شخصی سازی است

    استراتژی های بازاریابی سنتی قدیمی شده است. بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و تاکتیک های بازاریابی نادرست از نظر مصرف کنندگان آن جذابیتی را ندارند که قبلاً داشته اند. امروزه مصرف کنندگان تقاضا می کنند که سفر مشتری آنها در سطح شخصی تر و احساسی تری قرار گیرد.

    سخن پایانی

    با پیشرفت تکنولوژی، چشم انداز بازاریابی B2C نیز تغییر خواهد کرد. الگوهای جدیدی ظهور می کند، انتظارات جدید وارد عرصه شده و استراتژی های جدیدی به کار گرفته می شود. بازاریابان B2C به ابزارهای مورد نیاز برای دستیابی به مشتریان جدید و تقویت روابط موجود با مشتریان دسترسی دارند، در درجه اول با شخصی سازی محتوایی که آنها در حال انتشار هستند. بیش از هر زمان دیگر در تاریخ، تیم های بازاریابی B2C می توانند کمپین های خود را تنظیم کرده ، اتوماتیک سازی کنند، کمپین های بسیار شخصی و با کیفیت بالا را اجرا کنند و در یک محیط خرده فروشی فوق رقابتی موفق شوند. پیشنهاد می کنیم برای راحتتر شدن کار از افزونه بازاریابی وردپرس استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵