شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

سئوی خارجی سایت
شناسه پست: 2982
بازدید: 1362

  • تعریف روابط عمومی در بازاریابی

    روابط عمومی یا ( Public Relation ) 63٪ ارزش اکثر شرکت های امروزی را تشکیل می دهد. هنگامی که خطایی رخ دهد یا اعتبار شرکت از بین برود، بر کل اعتبار شرکت و شرکت های وابسته آن تأثیر می گذارد. برای غلبه بر تاثیر گذاری منفی حدود 4 تا 7 سال طول می کشد. از این رو سرمایه گذاری در استراتژی های مناسب روابط عمومی برای حفظ ارتباط سودمند با مردم برای یک شرکت مهم شده است. در این مقاله به بررسی تعریف روابط عمومی در بازاریابی می پردازیم.

    روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی استراتژیک است که شرکت ها، افراد و سازمان ها برای ایجاد روابط متقابل سودمند با مردم استفاده می کنند.

    یک متخصص روابط عمومی (PR) یک طرح ارتباطی تخصصی تهیه می کند و از رسانه ها و سایر رسانه های مستقیم و غیرمستقیم برای ایجاد و حفظ یک تصویر تجاری مثبت و ارتباط قوی با مخاطبان هدف استفاده می کند.

    به زبان ساده، روابط عمومی یک فرایند استراتژیک برای مدیریت انتشار اطلاعات مربوط به سازمان به مردم برای حفظ اعتبار مطلوب سازمان و مارک های تجاری آن است.

    این روند تعیین می کند چه اطلاعاتی باید منتشر شود، چگونه باید تهیه شود و چگونه باید منتشر شود و هم چنین از چه رسانه ای باید برای انتشار اطلاعات استفاده شود (معمولاً از رسانه رایگان کسب شده یا رایگان در همان زمینه استفاده می شود).

    چگونه روابط عمومی می تواند به تجارت ها کمک کند؟

    بازاریابی روابط عمومی (public relation) بخشی از استراتژی کلی بازاریابی ها است. تعریف روابط عمومی در بازاریابی شامل تمام جنبه هایی است که ممکن است بر نظر دیگران درباره تجارت شما تأثیر بگذارد و در کنار وب سایت، تصویر نام تجاری شما و کمپین های بازاریابی شما قرار دارد.

    تبلیغات و بازاریابی از طریق ایمیل نیز مهم است، اما تأیید شخص ثالث، به عبارت دیگر، آنچه شخص ثالث مورد اعتماد در مورد شما می گوید، به اندازه همه این موارد ارزشمند است.

    کارشناسان به شما می گویند که نظرات شخص ثالث مثبت سه برابر موثرتر از تبلیغات توسط مشتریان برند است.

    درست همان طور که یک مزیت جانبی نیز زیرکانه مدیریت می شود، روابط عمومی از نظر تبلیغاتی صرفاً مقرون به صرفه تر از تبلیغات ساده است.

    روابط عمومی

    روابط عمومی چگونه کار می کند؟

    سه مؤلفه اصلی برای تعریف روابط عمومی در بازاریابی وجود دارد:

    • توزیع خبر های مطبوعاتی موثر و خبرساز، برای جلب روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و رسانه ها برای ایجاد پوشش
    • پاسخ به درخواست روزنامه نگاران برای سخنگویان، نظرات و مطالعات موردی، ارائه مثال هایی از زندگی واقعی برای جالب جلوه دادن مطالب آن ها.
    • درگیر شدن با گفت و گو ها در رسانه های اجتماعی ، چه از طریق توییتر، LinkedIn، فیس بوک یا اینستاگرام، یا صرفاً با ارسال یک وبلاگ.

    اما فقط آن چه شما می گویید مهم نیست. این همان کاری است که شما انجام می دهید و نحوه عمل شما مهم است.

    بنابراین دو عنصر اضافی که تحت تعریف روابط عمومی در بازاریابی قرار می گیرند عبارتند از:

    • مشارکت شما با جامعه: نحوه حمایت از جامعه خود و شناختن ارزشی که مشتریان برای شما قائل هستند.
    • مشارکت با مشتری: پاسخگویی به سوالات مشتری، توصیفات و شکایات مشتری به روشی منسجم و منصفانه.

    هدف روابط عمومی

    هدف اصلی روابط عمومی حفظ شهرت مثبت برند و حفظ ارتباط استراتژیک با مردم، مشتریان احتمالی، شرکا، سرمایه گذاران، کارمندان و سایر سهام داران است که منجر به ایجاد یک تصویر مثبت از نام تجاری می شود و آن را به خوبی جلوه می دهد.

    توابع روابط عمومی

    روابط عمومی با تبلیغات متفاوت است. آژانس های روابط عمومی تبلیغات نمی کنند، برای خبرنگاران داستان نمی نویسند و بر تبلیغات پرداختی جذاب تمرکز نمی کنند. نقش اصلی روابط عمومی ارتقا نام تجاری با استفاده از محتوای تحریریه در مجلات، روزنامه ها، کانال های خبری، وب سایت ها، وبلاگ ها و برنامه های تلویزیونی است.

    استفاده از رسانه رایگان یا کسب درآمد برای تبلیغات مزایای خاص خود را دارد، زیرا اطلاعات مربوط به این رسانه ها خریداری نمی شود. اعتبار شخص ثالث دارد و از این رو مردم با بد بینی به آن ها نگاه نمی کنند.

    وظایف مدیر روابط عمومی و آژانس های روابط عمومی شامل موارد زیر است:

    • پیش بینی، تجزیه و تحلیل و تفسیر افکار عمومی و نگرش های مردم نسبت به نام تجاری و تهیه استراتژی هایی که از رسانه های آزاد یا درآمد زا برای تأثیر گذاری بر آن ها استفاده می کنند.
    • تدوین استراتژی هایی برای حمایت از هر کمپین و حرکت جدید برند از طریق محتوای سرمقاله.
    • نوشتن و توزیع اطلاعیه های مطبوعاتی
    • سخنرانی
    • برنامه ریزی و اجرای رویداد های ویژه اطلاع رسانی عمومی و روابط رسانه ای.
    • نوشتن محتوا برای وب (وب سایت های داخلی و خارجی).
    • تدوین استراتژی روابط عمومی بحران.
    • رسیدگی به حضور این برند در شبکه های اجتماعی و پاسخگویی به بازبینی های عمومی در وب سایت های رسانه های اجتماعی.
    • مشاوره دادن به کارکنان سازمان در رابطه با سیاست ها، نحوه عمل، مسئولیت سازمان و مسئولیت آن ها.
    • برخورد از طرف سازمان و نهاد های قانون گذاری از طرف سازمان.
    • برخورد با گروه های عمومی و سایر سازمان ها با توجه به سیاست های اجتماعی و سایر سیاست های سازمان و قانون گذاری دولت.
    • مدیریت روابط سرمایه گذار

    انواع روابط عمومی

    با توجه به وظایف اداره و یا آژانس های روابط عمومی، بازاریابی روابط عمومی (public relation) را می توان به 7 نوع تقسیم کرد. که شامل موارد زیر است :

    • روابط رسانه ای:  ایجاد ارتباط خوب با سازمان های رسانه ای و به عنوان منبع محتوای آن ها.
    • روابط سرمایه گذاران: رسیدگی به رویداد های سرمایه گذاران ، انتشار گزارش های مالی و پرونده های نظارتی و رسیدگی به سوالات و شکایات سرمایه گذاران، تحلیلگران و رسانه ها.
    • روابط دولت: نمایندگی مارک در دولت با توجه به انجام سیاست هایی مانند مسئولیت اجتماعی شرکت ها، رقابت عادلانه، حمایت از مصرف کننده ، حمایت از کارمندان و …
    • روابط جامعه:  مدیریت جنبه های اجتماعی برند و ایجاد شهرت مثبت در جایگاه اجتماعی مانند حفاظت از محیط زیست، آموزش و …
    • روابط داخلی: مشاوره با کارمندان سازمان در رابطه با سیاست ها، نحوه اقدام، مسئولیت سازمان و مسئولیت آن ها. همکاری در هنگام راه اندازی و رویداد های ویژه محصول.
    • روابط با مشتری: مدیریت روابط با بازار هدف و هدایت مصرف کنندگان. انجام تحقیقات بازار یابی برای آگاهی بیشتر از علایق، نگرش ها و اولویت های مشتریان و ساختن استراتژی برای تأثیر گذاری بر همان با استفاده از رسانه های کسب شده
    • ارتباطات بازاریابی: حمایت از تلاش های بازاریابی مربوط به راه اندازی محصول، کمپین های ویژه، آگاهی از برند، تصویر و موقعیت یابی.

    چه موقع از روابط عمومی استفاده کنیم؟

    روابط عمومی مجموعه ای عالی برای جلب توجه در هر زمانی است که موضوع اخباری وجود دارد که بازار یابان مایلند آن را با مشتریان احتمالی، جامعه محلی یا سایر مخاطبان به اشتراک بگذارند. متخصصان روابط عمومی با خبرنگاران و نویسندگانی که به طور روزمره اخبار مربوط به شرکت، گروه محصول و صنعت را پوشش می دهند، ارتباط برقرار می کنند، بنابراین می توانند هنگام بروز اخبار به سازمان های رسانه ای هشدار دهند. در بعضی مواقع روابط عمومی در واقع فعالیت هایی را ایجاد می کند که خبر ساز هستند مانند ایجاد برنامه بورس تحصیلی یا میزبانی نمایشگاه علوم برای مدارس محلی. روابط عمومی در انتشار اطلاعات عمومی در مورد یک سازمان، مانند گزارش سالانه، خبرنامه، مقاله ارائه اطلاعات عمیق تر در مورد یک موضوع مورد علاقه، یا یک بسته مطبوعاتی اطلاعاتی برای رسانه ها دارد.

    این مطلب رو هم بخون:  مدل AIDA و استفاده 100 درصد آن در دیجیتال مارکتینگ دارد؟

    روابط عمومی همچنین شناسایی و ایجاد روابط با تأثیر گذارانی است که به شکل گیری نظرات در بازار درباره یک شرکت و محصولات آن کمک می کنند. هنگامی که سازمان شما در یک اتفاق بحرانی قرار می گیرید، متخصصان روابط عمومی نقش مهمی را در راهبرد و مدیریت ارتباطات با گروه های مختلف ایفا می کنند تا به سازمان کمک کنند تا از طریق روش های مناسب پاسخ دهد و آسیب به تصویر عمومی خود را به حداقل برساند.

    برای روشن کردن، تکنیک های روابط عمومی می تواند به بازار یابان کمک کند تا انواع چالش های زیر را به فرصت توجه رسانه ها، ایجاد روابط جامعه و بهبود وجهه عمومی سازمان تبدیل کنند:

    سازمان شما یک فناوری یا رویکرد نو آورانه را توسعه می دهد که متفاوت و بهتر از هر چیز دیگری است.

    یکی از محصولات شما برنده جایزه “بهترین در گروه” می شود که توسط یک گروه تجاری اهدا می شود.

    شما برای همکاری در ارائه خدمات گسترده تر و کامل تر به یک بخش بازار هدف با یک سازمان دیگر وارد همکاری می شوید.

    شما اسپانسر می شوید و به سازماندهی یک مسابقه 10هزار نفری برای کمک به یک خیریه محلی کمک می کنید.

    شما با یک شرکت دیگر ادغام می شوید.

    شما برای درک بهتر نگرش ها و رفتار ها در بین یک گروه هدف ، تحقیقاتی انجام می دهید و این بینش های شما برای مشتریان جالب و سودمند است.

    مشتری نتایج قابل توجه و مستندی را در مورد صرفه جویی در هزینه ای که از استفاده از محصولات یا خدمات شما به دست آورده است به اشتراک می گذارد.

    سازمان شما در حال استخدام مدیر عامل جدید یا سایر قرار های اجرایی مهم است.

    یک مشکل تضمین کیفیت، شرکت شما را به صدور فراخوان برای یکی از محصولات شما سوق می دهد.

    عاقلانه است که یک استراتژی روابط عمومی پیرامون تقویت روابط با هر گروهی که در شکل گیری یا حفظ تصویر عمومی مثبت برای سازمان شما مهم است ، تهیه شود: گزارشگران و سازمان های رسانه ای. انجمن های صنفی، وبلاگ نویسان تحلیل گران بازار یا صنعت؛ نهاد های نظارتی دولتی مشتریان و به ویژه رهبران گروه های مشتری و غیره. همچنین نگه داشتن ارتباطات منظم و دوره ای با این گروه ها عاقلانه است تا آن ها را در مورد سازمان و فعالیت های آن مطلع سازید. این امر به ایجاد بنیادی از آشنایی و اعتماد کمک می کند، بنابراین این روابط از طریق فراز و نشیب های تجارت روزمره بر قرار و مقاوم می شوند.

    مزایای روابط عمومی

    فرصتی برای تقویت پیام ها و نقاط عطف اصلی است. وقتی فعالیت های روابط عمومی با سایر فعالیت های بازاریابی مطابقت داشته باشد ، سازمان ها می توانند از روابط عمومی برای تقویت مواردی که می خواهند از طریق کانال های دیگر برقرار کنند استفاده کنند. به عنوان مثال می توان یک اعلامیه مطبوعاتی در مورد یک محصول جدید را تأیید کرد تا از راه اندازی بازاریابی محصول و کنفرانسی که محصول برای اولین بار در آن رونمایی می شود پشتیبانی کند.

    از آن جا که تبلیغات عینی تر دیده می شود، مردم تمایل دارند که هزینه بیشتری به آن بدهند و آن را معتبر تر بدانند. از طرف دیگر ، تبلیغات پولی با کمی تردید دیده می شود .

    افتخار کارمندان سازماندهی و  یا حمایت مالی از فعالیت های خیریه یا رویداد های جامعه می تواند به روحیه و افتخار کارکنان کمک کند (هر دو مورد از تبلیغات مرتبط نیز برخوردار می شوند). همچنین می تواند فرصتی برای کار گروهی و همکاری باشد.

    جذب افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند:

    فعالیت های روابط عمومی می تواند محتوای جالبی تولید کند که می تواند در وب سایت سازمان شما نمایش داده شود. چنین اطلاعاتی می تواند وسیله ای برای جذب بازدیدکنندگان به سایت باشد و مدت ها پس از پایان رویداد روابط عمومی یا لحظه ای می تواند باعث ایجاد علاقه و بازدید شود. تأثیر گذار های صنعت نیز می توانند برای دریافت به روز رسانی در مورد پیشرفت محصول، برنامه های رشد یا اخبار پرسنل و غیره به سایت مراجعه کنند.

    معایب روابط عمومی

    در ادامه مقاله تعریف روابط عمومی در بازاریابی، معایب روابط عمومی را بررسی می کنیم.

    هزینه:

    اگرچه سازماندهی روابط عمومی معمولاً هزینه کمتری نسبت به تبلیغات دارد ، اما “رایگان” نیست. ممکن است برای توسعه کارزارها، نوشتن بیانیه های مطبوعاتی و صحبت با روزنامه نگاران، نیاز به استخدام یک شرکت روابط عمومی باشد. حتی اگر برای این کار متخصص داخلی داشته باشید، تهیه مواد تبلیغاتی می تواند کارمندان را از مسئولیت اصلی آن ها دور کرده و منابع مورد نیاز را از بین ببرد.

    عدم کنترل:

    هیچ تضمینی وجود ندارد که یک خبرنگار یا تأثیرگذار صنعت در مورد یک شرکت یا محصول شما نظر مثبت بدهد این هزینه ای است که شما برای پوشش “بی طرفانه” پرداخت می کنید. همچنین هیچ کنترلی روی صحت یا دقت پوشش ندارید. همیشه این خطر وجود دارد که روزنامه نگار برخی از حقایق را اشتباه بخواند یا نتواند جزئیات مهم را وارد کند.

    گم کردن علایم:

    حتی اگر همه کار ها را درست انجام دهید – یک اتفاق شایسته را دنبال کنید و توسط یک روزنامه محلی تنظیم شود ، این مورد را در نظر بگرید تلاش شما برای روابط عمومی کم است و نمی تواند به اندازه کافی به مخاطب مورد نظر برسد. اگر متن نوشته شده ی گزارشگر بسیار کوتاه باشد یا در بخشی از مقاله ظاهر شود که هیچ کس آن را نمی خواند، فایده ای نخواهد داشت. این یکی دیگر از پیامد های عدم توانایی کنترل کامل نویسندگی، محتوا و جایگذاری روابط عمومی است.

    تعریف روابط عمومی در بازاریابی و ارتباطات بازاریابی یکپارچه

    فعالیت های روابط عمومی می تواند منافع قابل توجهی بیشتری برای سازمان ها به همراه داشته باشد. از آن جا که روابط عمومی تمرکز زیادی بر ارتباط با گروه های اصلی دارد، دلیل بر این است که سایر ابزار های ارتباطی بازاریابی باید همراه با روابط عمومی استفاده شوند. مثلا:

    اطلاعیه های مطبوعاتی را می توان از طریق کمپین های بازاریابی ایمیلی به مخاطبین رسانه ای، مشتریان و سایر گروه های توزیع کرد که ممکن است شامل اطلاعات یا پیشنهاد های اضافی، مانند دعوت به یک وبینار برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع بیانیه مطبوعاتی باشد.

    اطلاعیه های مطبوعاتی برای به روز رسانی محتوا و ارائه اطلاعات بیشتر برای بازدیدکنندگان وب سایت در ایمیل ارسال می شود

    این مطلب رو هم بخون:  اینگیجمنت چیست ؟ چطور نرخ تعامل را افزایش دهیم؟

    ارائه رویداد ها و سایر فعالیت ها باید با استراتژی بازاریابی ، اهداف و پیام رسانی گسترده تر سازمان سازگار باشد. همه چیز باید بخشی از یک رویکرد و موضوع یکسان باشد ، به عنوان مثال ، موضوعات سخنرانی ها ، اطلاعات موجود در غرفه های نمایشگاه های تجاری ، تعامل با شرکت کنندگان در این رویداد از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی و غیره.

    فعالیت های حامی مالی اغلب فرصتی را برای تبلیغ در این رویداد فراهم می کنند. طبیعتاً مهم است که بین این فرصت های تبلیغاتی ، پیام رسانی شرکت و مخاطبان برای فعالیت تحت حمایت همسویی مناسبی وجود داشته باشد.

    یک مقاله رهبری، مانند مقاله نوشته شده توسط یکی از رهبران شرکت ، می تواند در وب سایت منتشر شود و در یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل گنجانده شود که مخاطبان منتخب را هدف قرار می دهد

    بازاریابان هوشمند ابزار های روابط عمومی را با سایر فعالیت های بازاریابی در نظر می گیرند تا تعیین کنند که چگونه بیشترین تأثیر را با تلاش خود بگذارند. از آن جا که فعالیت های روابط عمومی معمولاً کار با افراد دیگر در داخل و خارج از سازمان را شامل می شود ، معمولاً برای اینکه در چارچوب زمانی مورد نظر دور هم جمع شوند ، به زمان طولانی تری نیاز دارند. برنامه ریزی رویداد ماه ها (و گاهی سال ها) قبل از واقعه واقعی اتفاق می افتد. اطلاعیه های مطبوعاتی و اطلاعیه های عمومی را می توان در طی چندین ماه ترسیم کرد تا بازرگانان و سایر سهام داران وقت کافی برای آماده سازی و اجرای موثر داشته باشند. روابط عمومی بدون شک یک ابزار قدرتمند برای تقویت سایر اقدامات بازاریابی است.

    مثال های روابط عمومی

    برخی از نمونه های موفقیت آمیز تعریف روابط عمومی در بازاریابی عبارتند از:

    کمپین Google Fight Ebola

    شیوع ویروس ابولا در سال 2014 بسیار حیاتی بود زیرا در بسیاری از کشور ها شیوع یافت و جان بسیاری را گرفت. گوگل برای کمک به افراد نیازمند و ایجاد یک تصویر تجاری مثبت، یک کمپین اهدای کمک مالی را آغاز کرد و متعهد شد که به ازای هر 1 دلار اهدا شده از طریق وب سایت خود ، 2 دلار بدهد.

    استراتژی روابط عمومی توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و نتیجه قابل توجهی بود زیرا گوگل 7.5 میلیون دلار جمع کرد.

    استراتژی پارامونت پیکچرز

    پارامونت پیکچرز، برای تبلیغ حق رای دادن جدید خود به نام The Ring، و جلب توجه بیشتر کاربران، یک قدم جلوتر رفت و یک تبلیغ را در جایی که شخصیت اصلی داستان در یک سناریوی واقعی مردم را تحت تعقیب قرار می داد، برنامه ریزی کرد.

    نمادین ترین صحنه فیلم خزیدن سامارا از تلویزیون در نمایشگاهی تلویزیونی بازسازی شد که در آن شخصیت اصلی از محفظه پنهان پشت صفحه تلویزیون خزیده و مردم را ترساند.

    تصاویر پروفایل پشتیبانی فیس بوک پاریس

    در واکنش به تیراندازی غم انگیز پاریس در سال 2015 که حداقل 129 نفر جان خود را از دست دادند ، فیس بوک یک فیلتر پرچم فرانسه اضافه کرد که کاربران می توانند برای حمایت از فرانسه روی تصاویر نمایه خود اعمال کنند. میلیون ها نفر از این فیلتر استفاده کردند و از این تلاش فیس بوک قدردانی کردند.

    مزایای بازاریابی روابط عمومی

    • اعتبار: عموم مردم بیش از محتوای تبلیغ شده به پیامی که از طرف شخص ثالث مورد اعتماد می آید اعتماد می کنند.
    • مزایا: یک استراتژی مناسب روابط عمومی می تواند بسیاری از رسانه های خبری را به خود جلب کند و مطالب را در معرض دید مخاطبان زیادی قرار دهد. علاوه بر این ، این رسانه می تواند به شرکت در استفاده از نقاط مثبت کمک کند که در غیر این صورت به سختی می توان از آن استفاده کرد.
    • اثر بخشی هزینه: روابط عمومی یک روش مقرون به صرفه برای دستیابی به مخاطبان زیاد در مقایسه با تبلیغات پرداخت شده است.
    • ارتباط بهتر: روابط عمومی به شرکت کمک می کند تا اطلاعات بیشتری نسبت به سایر رسانه های ارتباطی به مردم ارائه دهد.

    معایب بازاریابی روابط عمومی

    • بدون کنترل مستقیم: برخلاف رسانه های پولی، کنترل مستقیمی بر محتوای توزیع شده از طریق رسانه های کسب شده وجود ندارد. این بزرگ ترین خطر سرمایه گذاری در روابط عمومی است.
    • اندازه گیری موفقیت سخت است: اندازه گیری و ارزیابی اثر بخشی یک کمپین روابط عمومی واقعاً دشوار است.
    • هیچ نتیجه تضمینی وجود ندارد:  انتشار بیانیه مطبوعاتی تضمین نشده است زیرا مارک تجاری هزینه آن را پرداخت نمی کند. این رسانه تنها در صورتی که احساس کند مخاطب مورد نظر خود را جذب می کند، آن را منتشر می کند.

    اهمیت تعریف روابط عمومی در بازاریابی

    بیش از 63 درصد ارزش اکثر شرکت ها به نحوه ی کار روابط عمومی آن ها وابسته است، روابط عمومی به دلایل متعددی امروزه به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شده است:

    تصویر برند را ایجاد می کند

    تصویر برند زمانی افزایش می یابد که مشتریان هدف از طریق رسانه های شخص ثالث با آن آشنا شوند. یک استراتژی مناسب روابط عمومی به برند کمک می کند تا به شکلی که می خواهد ظاهر خود را ایجاد کند.

    فرصت طلبانه است

    استراتژی های تعریف روابط عمومی در بازاریابی باعث می شود تا نام تجاری از فرصت ها استفاده کند. گوگل خبر اهدای کمک به ابولا را در دست داشت. فیس بوک حقوق LGBTQ را ارتقا داد. کوکا کولا در برابر چاقی یک مانع روابط عمومی انجام داد.

    این فرصت ها حتی بسیاری از اینفلوئنسر ها را به خود جلب می کند تا داستان برند را برای پیروان خود به اشتراک بگذارند.

    ارزش های تجاری را تبلیغ کنید

    روابط عمومی برای ارسال پیام های مثبت متناسب با ارزش مارک و تصویر آن استفاده می شود. این باعث افزایش اعتبار برند می شود.

    تقویت روابط جامعه

    از استراتژی های روابط عمومی برای انتقال این نام استفاده می شود که به اندازه مخاطبان هدف، بخشی از جامعه است. این باعث ایجاد یک رابطه قوی از مارک تجاری با مردم می شود.

    روابط عمومی در مقابل بازاریابی و تبلیغات

    معاملات روابط عمومی در برقراری ارتباط با استفاده از پیام های تهیه شده در ایجاد روابط متقابل سودمند با مردم تاثیر گذار تر است.

    از طرف دیگر، تبلیغات یک پیام ارتباطی پولی است که هدف آن آگاهی دادن به مردم در مورد چیزی یا تأثیر گذاری بر آن ها برای خرید یا امتحان چیزی است.

    بازاریابی چتری است که در آن کلیه بخش های مربوط به ایجاد ، برقراری ارتباط ، تحویل و مبادله زندگی می کنند. یعنی روابط عمومی زیر مجموعه بازاریابی است. هر کاری که یک بخش روابط عمومی انجام می دهد با توجه به اهداف بازاریابی تعیین شده توسط سازمان تعیین می شود.

    امیدواریم شما با مطالعه مقاله با تعریف روابط عمومی در بازاریابی آشنا شده باشید و تفاوت آن را با سایر روش های تبلیغاتی بدانید و با مثال هایی که ارائه شد بتوانید از روابط عمومی برای افزایش اعتبار شرکت خود استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵