شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

d8b5d981d8b1 d8aad8a7 d8b5d8af d8b3d8a6d988 d988db8cd8afd8a6d988 db8cd988d8aadb8cd988d8a8 61c1c9993ca44
شناسه پست: 8324
بازدید: 822

  • آموزش سئو ویدئو یوتیوب

    اگر یه ایده بکر برای ساخت یه کانال یوتیوب دارید، ما توی این راهنما بهتون کمک می کنیم که با سئو ویدئو یوتیوب بتونید این ایده رو به آدمای بیشتری نشون بدید.

    یوتیوب یک پدیده اینترنتی است که می توان ساعت ها درباره آن حرف زد. اگر از کاربران اینترنت درباره ابزارهای روزمره دیجیتالی شان بپرسید؛ قطعاً یوتیوب هم درلیست بیشتر آنها خواهد بود. اما اگر بخواهیم خودمان هم در یوتیوب موفق شویم چه؟ جواب راحت است؛ شما هم باید اصول سئو ویدئو یوتیوب را بدانید و آنها را در کانال تان پیاده کنید. در این راهنما ما را همراهی کنید تا با هم ببینیم که ساز و کار سئو یوتیوب چیست و با چه تکنیک هایی می توانیم یک سئوی خوب برای کانال مان داشته باشیم.

    چه یه کانال سرگرمی و فان داشته باشید و چه یک کانال برای بازاریابی جدی، تکنیک های این راهنما مسیر موفقیت رو براتون هموار می کنن. پس این مطلب را از دست ندید.

    با یوتیوب، این پلتفرم ویدئویی محبوب بیشتر آشنا شوید

    این پلتفرم در سال 2005 ارائه شده و در مدت کوتاهی، تعداد زیادی از کاربران را جذب کرد. درخشش یوتیوب در حدی بود که حتی گوگل را با آن عظمتش هم متعجب کرد.

    یکی از مهم ترین کارهایی که یوتیوب انجام داد این بود که جایگاه ویدئوها را در دنیای محتواها ارتقا داد؛ چه برای سرگرمی و سرچ های روزمره و چه برای بازاریابی ها.

    از طرف دیگر به لطف این پلتفرم امروز دیگر ویدئوها راحت تر از همیشه در دسترس اند. به خاطر همین حجم زیادی از ویدئوها در یوتیوب بود که گوگل ناچار شد به طور جدی این ویدئوها را سازماندهی کند.

    آشنایی با سئو

    قبل از این که درباره سئو ویدئو یوتیوب صحبت کنیم، بیایید یک قدم عقب تر برویم و ببینیم اصلاً خود سئو چیست. خب SEO کلاً مخفف Search Engine Optimization است؛ یعنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو. موتورهای جست و جو را هم می دانید چیست؛ چیزهایی مثل گوگل، بینگ یا حتی خود یوتیوب که در آنها می توانیم برای محتواها یا اطلاعات خاصی جست و جو کنیم.

    حالا سئو به این معنی است که مثلاً سایت خود را طوری بهینه کنیم که متناسب با استاندارد موتورهای جست و جو باشد. در این فرآیند بهینه سازی ممکن است با کارهای مختلفی سر و کار داشته باشیم؛ از برنامه نویسی گرفته تا تولید محتوا، دریافت بک لینک و … .

    هدف اصلی سئو هم در کل این است که بتوانید سایت خود را به یک رتبه بالا در گوگل (یا سایر موتورهای جست و جو) برسانیم. شاید بپرسید چرا همش اسم گوگل را در صدر موتورهای جست و جو می آوریم؟ ساده است؛ چون این غول اینترنتی، به تنهایی بیش از 90% از جست و جوهای سرتاسر دنیا را پوشش می دهد.

    نکته: لازم است اشاره کنیم که به عنوان یک علاقه مند به دنیای سئو، اگر هنوز به اندازه کافی با اصول سئو آشنا نیستید، می توانید از آموزش سئوتراپی استورمانستر استفاده کنید.

    فلسفه سئو چیست؟

    حالا شاید سؤالتان این باشد که اصلاً چرا گوگل و دیگران یک سری استاندارد تعیین کرده اند و سایت ها را بر اساس این چهارچوب رتبه بندی می کنند؟ جواب واضح است؛ هدف گوگل این است که همه کاربران اینترنت در سرتاسر دنیا بتوانند به راحتی هر چه تمام تر به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. از طرفی این اطلاعات هم مفید و استاندارد باشند و صاحبان سایت ها و … برای تولید محتواهایشان واقعاً وقت صرف کرده باشند.

    حالا گوگل برای این کار نیاز دارد که منابعی مثل وب سایت ها یک سری اصول را رعایت کنند. مثلاً تا جای ممکن به گوگل بگویند که دقیقاً چه محتوایی دارند. یا سرعت لود شدن سایت را بالا نگه دارند تا کاربران مشکلی برای پیمایش در سایت نداشته باشند.

    پس حالا سئو ویدئو یوتیوب چیست؟

    پس فهمیدیم فلسفه سئو چیست و چه هدفی دارد؛ حالا نوبت به سئوی یوتیوب می رسد. وقتی می گوییم “سئوی یوتیوب”، یعنی بهینه سازی محتوا برای موتور جست و جوی یوتیوب. بله؛ اینجا خود یوتیوب نقش موتور جست و جو را ایفا می کند. در واقع یوتیوب یک موتور جست و جو داخلی دارد، که این موتور هم استانداردهای خاص خود را دارد.

    درست است که همیشه وقتی حرف از موتورهای جست و جوست، نام گوگل به ذهنمان می آید؛ اما موتور جست و جوی یوتیوب را هم دست کم نگیرید. چون یوتیوب مثلاً در سال 2017 تعداد جست جوهای بیشتری نسبت به موتور جست و جو یاهو داشته!

    آمار رتبه بندی موتورهای جستجو
    آمار رتبه بندی موتورهای جستجو

     

    عوامل موفقیت در یوتیوب چیست؟

    در یک کلام، موفقیت در یوتیوب با میزان سئو بودن کانال برای یوتیوب گره خورده است. هر چه ویدئوهایتان برای یوتیوب بهتر سئو شده باشند، کانال تان موفق تر خواهد بود. چرا؟ چون زودتر و بالاتر از کانال های دیگر به کاربران نمایش داده می شود. پس احتمال این که کاربران وارد کانال تان شوند، ویدئوهای آن را ببینند و آنها را لایک کنند و کانال تان را هم سابسکرایب کنند، بیشتر است. خب اینها دقیقاً همان چیزهایی هستند که برای کانال یوتیوب تان می خواهید!

    بنابراین اگر به دنبال عوامل موفقیت در یوتیوب هستید، باید ببینید که ساز و کار سئو یوتیوب چگونه است؟

    ساز و کار سئو یوتیوب

    گوگل مدت هاست که یوتیوب را خریده است! به خاطر همین هم گوگل از همان هوش مصنوعی که برای موتور جست و جوی خودش به کار می گیرد، برای یوتیوب هم استفاده می کند. هدف این هوش مصنوعی هم همان است: ایجاد بهترین تجربه کاربری، برای کاربران یوتیوب.

    پس همانطور که می توانید حدس بزنید، ساز و کار موتور جست و جوی یوتیوب هم مثل خود گوگل است. یعنی وقتی یک کاربر عبارتی را در یوتیوب سرچ می کند، این موتور تمام کانال ها و محتواهای موجود را رصد می کند و محتواها را به ترتیب از استانداردترین نمایش می دهد.

    اگر بخواهیم این فرآیند را دقیق تر بررسی کنیم، باید اشاره کنیم که چند فاکتور در تعیین رتبه کانال ها در صفحه نتایج جست و جوی یوتیوب تأثیرگذارند. منظور از صفحه نتایج جست و جوی یوتیوب همین صفحه ای است که در تصویر زیر می بینید:

     

    موتور جستجوی یوتیوب

    البته احتمالاً نیازی به اشاره نیست که کلید رسیدن به همه اینها، داشتن محتوای خوب است. بدون محتوای باکیفیت و مفید، نمی توانید کاربر را راضی کنید و اگر کاربر راضی نباشد، یوتیوب هم از شما راضی نخواهد بود!

    3.تاریخچه جست و جوی کاربر:

    درست مثل گوگل؛ مهم است که کاربر قبلاً چه کانال ها و چه محتواهایی را بیشتر دیده است. یوتیوب هم سعی می کند طبق تاریخچه فعالیت کاربر، محتواهای دلخواه او را نمایش دهد. پس این فاکتور هم در کنار دو فاکتور بالا، در رتبه بندی کانال ها در صفحه نتایج یوتیوب تأثیرگذار است.

    2.عنوان، تگ و دیسکریپشن یوتیوب:

    دیسکریپشن یوتیوب، همان توضیحاتی است که پایین هر ویدئو می بینید. این توضیحات می توانند شامل متن عادی، ایموجی، لینک، تگ و … باشند. مثل تصویر زیر:

     

    دیسکریپشن یوتیوب

    بعضی از کانال ها، خیلی روی عنوان، تگ و توضیحات ویدئوهای خود کار نمی کنند. حتی گاهی اصلاً توضیحات یا تگی به ویدئو اضافه نمی کنند! اما باید بدانید که پر کردن این اطلاعات (و البته خوب نوشتن آنها) به تنهایی باعث می شود یوتیوب روی شما بیشتر حساب کند. حالا هر چه این دیتاها را بهتر بنویسید، برای یوتیوب ارزشمندتر خواهد بود.

    این مطلب رو هم بخون:  راهنمای سئو سایت موزیک

    3.تعداد بازدید، کامنت و لایک:

    هر چه یک ویدئو بازدید، کامنت و لایک بیشتری داشته باشد، رتبه آن هم به احتمال زیاد بالاتر خواهد بود. چون این اعداد در واقع نشان دهنده میزان تعامل این کانال با کاربران هستند. این تعامل بهتر هم به یوتیوب ثابت می کند که این کانال توانسته تجربه خوبی را به کاربر ارائه دهد.

    اهمیت سئو یوتیوب در چیست؟

    خب احتمالاً تا این جای کار متوجه شده اید که هر کانال یوتیوب برای موفق شدن یک چرخه را دائماً طی می کند:

    • سعی برای ارتقای سئو کانال
    • بالا رفتن رتبه کانال
    • افزایش تعداد بازدیدها، لایک ها، کامنت ها و سابسکرایب
    • و تکرار این چرخه

    پس اگر یکی از مراحل این چرخه شکل نگیرد، کانال تان تا ابد درجا خواهد زد. اما اگر بتوانید کانال یوتیوب خود را به حد استانداردی از سئو برسانید، کانال تان بالا می آید. با بالا آمدن آن هم حجمی از کاربران به سراغتان خواهند آمد. پس سئو کردن یک کانال، این فرصت طلایی را در اختیارتان قرار می دهد که پیش روی کاربران بیشتری عرض اندام کرده و خود را ثابت کنید.

    بالا بردن رتبه ویدئوهای یوتیوب در گوگل؛ تأثیر طلایی سئو یوتیوب

    یک سؤال مهم: آیا سئو کردن ویدئوها برای یوتیوب، تأثیری هم در رتبه این کانال و ویدئوهای آن در گوگل دارد؟ بله؛ قطعاً. چون گوگل و یوتیوب متعلق به یک مجموعه هستند، یک یکپارچگی بین آنها وجود دارد. از طرفی حتماً دیده اید که وقتی در گوگل چیزی را سرچ می کنید، در قسمت “Videos” هم ویدئوهایی برای آن عبارت نشان داده می شود. مثل تصویر زیر:

     

    ویدئوهای یوتیوب در گوگل

    بسیاری از این ویدئوها هم مربوط به یوتیوب هستند. خب گوگل این ویدئوها را بر چه اساسی در صفحه نتایج خودش رتبه بندی می کند؟ بله؛ بر اساس این که این ویدئو تا چه حد برای یوتیوب بهینه شده (یعنی همان سئو یوتیوب).

    انواع سئو یوتیوب

    سئو ویدئو یوتیوب هم مثل سئو گوگل، به دودسته کلی تقسیم می شود: داخلی و خارجی. سئوی داخلی شامل کارهایی است که باید خودتان داخل کانال تان انجام دهید. اما سئو خارجی شامل عواملی است که چندان در اختیار شما نیست.

    مثلاً سئو خارجی در گوگل، بیشتر به تعداد بک لینک ها اشاره دارد. چون هر چه بک لینک های یک سایت بیشتر باشد، گوگل می فهمد که آن سایت تعامل زیادی با همکارانش دارد.

    اما در یوتیوب، بک لینک ها ملاک نیستند! در عوض برای سئو خارجی در یوتیوب، وابسته به میزان تعامل شما با مخاطبان است. منظور از تعامل هم که همان چند چیزی است که می دانید:

    • بازدید ویدئو
    • لایک ها
    • کامنت ها
    • سابسکرایب ها

    در ادامه و در دهمین تکنیک سئو ویدئو یوتیوب، بیشتر درباره تعامل با کاربران صحبت می کنیم.

    11 تکنیک طلایی برای ارتقای سئو ویدئو یوتیوب

    و اما برسیم به بخش جذاب ماجرا، یعنی تکنیک های سئو کردن یوتیوب. سئو کردن ویدئوهای یوتیوب، یک فرآیند ثابت نیست که بگوییم همه باید از همین راه بروند و حتماً موفق می شوند. مثلاً این که کاربران چه قدر با شما تعامل داشته باشند، کاملاً متغیر است. پس برای سئو کردن کانال خود اول از همه باید بدانید که نتیجه کار تا حد زیادی قبل پیش بینی نیست.

    اما نگران نشوید! به هر حال یک سری اصول و تکنیک وجود دارند که اگر آنها را در کانال خود پیاده کنید، شانس تان برای موفقیت در یوتیوب بیشتر و بیشتر خواهد شد. پس بیایید وقت را تلف نکنیم و 11 تکنیک طلایی و اساسی را برای سئو کردن ویدئوهای یوتیوب ببینیم.

    1/ تحقیق کلمات کلیدی

    کلمات کلیدی یکی از پایه های مهم دنیای سئو هستند؛ چه در سئو گوگل و چه در سئوی یوتیوب. در واقع این کلمات کلیدی هستند که به موتورهای جست و جو می گویند که این محتوا درباره چیست.

    چطور کلمات کلیدی را به ویدئوهای یوتیوب اضافه کنیم؟ برای هر ویدئو یک یا دو کلمه کلیدی در نظر بگیرید. بعد وقتی می خواهید یک ویدئو را آپلود کنید، این عبارت را در عنوان، توضیحات و تگ جای دهید.

    چه کلماتی را انتخاب کنیم؟ اولاً این کلمات باید کاملاً با محتوای شما مرتبط باشند؛ دوماً برای کاربران محبوب باشند. خب از کجا بدانیم کدام کلمات کلیدی محبوب ترند؟ یک راه خیلی راحت برای این کار این است که از قابلیت تکمیل جست و جوی خودکار خود یوتیوب استفاده کنید.

    در نوار اصلی جست و جوی یوتیوب، یک کلمه اصلی مرتبط با ویدئویتان را وارد کنید و ببینید یوتیوب چه پیشنهادی می دهد. مثلاً ما عبارت “طراحی سایت” را وارد کردیم:

     

    جستجوی کلمه کلیدی طراحی سایت

    اینها همه عباراتی هستند که برای کاربران محبوب بوده اند.

    اما یک راه دیگر هم برای پیدا کردن این کلمات هست؛ سرک کشیدن به کار رقبا. بله؛ می توانید به کانال رقبای موفق تان سر بزنید و ببینید آنها در عناوین، توضیحات و … کدام کلمات را تکرار کرده اند. برای این که راحت تر به نتیجه برسید، اول به یکی از کانال های موفق حوزه خود بروید. بعد به تب Videos بروید و ویدئوها را بر اساس بیشترین محبوبیت مرتب کنید.

    حالا مثلاً اگر ویدئوی اول چنین عنوانی دارد: “بازاریابی محتوا: طراحی استراتژی محتوا و بازاریابی” احتمالاً کلمه کلیدی این ویدئو “بازاریابی محتوا” است. بعد بروید و تگ های این ویدئو را هم چک کنید. آنجا هم حتماً سرنخ هایی از کلمه کلیدی آن پیدا می کنید.

    ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

    اگر در کنار روش های بالا ترجیح می دهید که از ابزارهای دیگری هم برای پیدا کردن کلمات کلیدی یوتیوب کمک بگیرید، می توانید سری به یکی از سه ابزار زیر بزنید:

    • Keywords Everywhere: یک اکستنشن برای گوگل کروم. این ابزار تخمینی از حجم جست و جوهای ماهانه گوگل و یوتیوب را نشان می دهد.
    • گوگل ترندز: ابزار خود گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی محبوب در گوگل و یوتیوب.
    • VidIQ: یک اکستنشن دیگر برای گوگل کروم که یک نوار اضافی شامل اطلاعات مفید را به ویدئوهای یوتیوب اضافه می کند.

    2/ پیدا کردن کلمات کلیدیِ با پتانسیل بهتر

    خب اگر تکنیک قبلی را اجرا کرده باشید، حالا لیست خوبی از کلمات کلیدی محبوب دارید. اما صبر کنید؛ اگر از همین کلمات در ویدئوهای خود استفاده کنید، قطعاً با تعداد زیادی از رقبا سر و کار دارید. پس چه کنیم؟ باز هم بین همین لیست، بهترین ها را انتخاب کنید. چگونه؟

    بهترین کار این است که از کلمات کلیدی “Long-tail” استفاده کنید. اینها عباراتی طولانی تر هستند (شامل سه کلمه و بیشتر) که هم محبوب اند و هم رقبای کمتری آنها را استفاده می کنند.

    مثلاً “بازاریابی محتوای اینستاگرام” یک کلمه کلیدی محبوب است؛ اما خب خیلی از رقبا هم از همین کلمه استفاده می کنند. در عوض “بازاریابی محتوا در استوری های اینستاگرام” یک Long-tail است که علاوه بر محبوب بودن، بِکر هم هست.

    باز هم تأکید می کنیم که در انتخاب کلمات کلیدی محبوب، حتماً مرتبط بودن را در اولویت قرار دهید.

    3/ انتخاب یک عنوان جذاب

    همانطور که گفتیم، یکی از جاهایی که باید از کلمه کلیدی تان استفاده کنید، عنوان ویدئو است. عنوان ویدئو، از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی ویدئوهاست.

    اما بگذارید یک آمار جالب را با شما در میان بگذاریم. طبق تحقیقات انجام شده، بیشترین رتبه های سئو یوتیوب متعلق به ویدئوهایی است که عنوان شان دقیقاً همان کلمه کلیدی است؛ بدون پس و پیش. طبق این تحقیق هر چه عنوان طولانی تر باشد، نتیجه عکس می دهد و کاربران را دفع می کند.

    این مطلب رو هم بخون:  تکنیک های جذب مشتری در دنیای دیجیتال مارکتینگ

    البته منظور از عنوان کوتاه در حد یک یا دو کلمه نیست! بلکه اگر از همان کلمه کلیدی long-tail برای عنوان استفاده کنید، می تواند تصمیم خوبی باشد.

    اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، اولین رتبه های یوتیوب، عنوان هایی 47 یا 48 کاراکتری دارند.

    4/ کمک گرفتن از تگ ها

    کسانی که با سئو گوگل سر و کار دارند، می دانند که تگ ها دیگر برای گوگل اهمیتی ندارند و حتی ممکن است هرزنامه یا اسپم محسوب شوند. اما یوتیوب، هنوز هم به تگ ها پایبند است. در واقع یکی از مهم ترین داده هایی که یوتیوب آنها را بررسی می کند، همین تگ ها هستند.

    یوتیوب این مجوز را به شما داده که تا 120 کاراکتر را به عنوان تگ استفاده کنید. اما ما توصیه می کنیم که نهایتاً بین 6 تا 8 کلمه برای تگ بنویسید.

    5/ نوشتن دیسکریپشن به شیوه ای هوشمندانه

    بالاتر هم در مورد دیسکریپشن ویدئوهای یوتیوب صحبت کردیم. دیسکریپشن در واقع توضیحاتی درباره موضوع ویدئو است. این اطلاعات طولانی ترین داده های ویدئوهایتان محسوب می شوند و می توانند حداکثر 5000 کاراکتر باشند.

    دیسکریپشن ها از دو لحاظ بسیار مهم اند:

    1. در صفحه نتایج یوتیوب نشان داده می شوند. پس می توانند کاربر را ترغیب کنند که ویدئو را ببیند.
    2. کمک بزرگی برای یوتیوب هستند تا بفهمد این ویدئو درباره چیست.

    پس توضیحات ویدئو را طوری بنویسید که کاربران بتوانند به طور شفاف متوجه شوند که قرار است در این ویدئو چه ببینند. همینطور یادتان نرود که از کلمه کلیدی تان هم در آن استفاده کنید.

    علاوه بر اینها پیشنهاد می دهیم که حتماً لینک های مرتبطی را هم در دیسکریپشن بگنجانید؛ مثل CTA برای ثبت نام در یک دوره، خرید یک محصول و … .

    ایده دیگری که برای توضیحات ویدئو داریم، مهرهای زمانی هستند. این نشانه ها می توانند مخاطبان را مستقیماً به بخش خاصی از ویدئو که برایشان جذاب است، ببرند.

    اِلِمان دیگری هم که می توانید توضیحات اضافه کنید، هشتگ ها هستند. چند هشتگ مرتبط با ویدئو را بنویسید. اما حواستان باشد که اگر تعداد این هشتگ ها بیشتر از 15 تا باشند، یوتیوب همه آنها را نادیده می گیرد!

     

    هشتگ در یوتیوب

    6/ انتخاب نام درست برای فایل ویدئو

    بله، نام فایل ویدئو هم در سئو ویدئو یوتیوب تأثیرگذار است. در واقع یوتیوب، ارزیابی کانال شما را با بررسی نام فایل تان شروع می کند؛ جذاب نیست؟

    پس به جای انتخاب نامی مثل ” VID_94800805.mp4″ همان کلمه کلیدی تان را به جای اسم فایل بنویسید.

    7/ نوشتن زیرنویس و کپشن برای ویدئو

    خب می توانیم بگوییم که دیگر وارد تکنیک های پیشرفته تر و حرفه ای تر برای ارتقای سئو یوتیوب شده ایم. اولین تکینک حرفه ای مان هم ساخت زیرنویس و کپشن برای ویدئوهاست. چرا؟ چون یوتیوب نمی تواند بفهمد ویدئوها و تصاویر چه می گویند و فقط متن ها را می فهمد. پس یکی دیگر از راه هایی که می توانید به یوتیوب بگویید که در ویدئویتان چه خبر است، نوشتن زیرنویس و کپشن است.

    برای نوشتن زیرنویس ها، می توانید لُب کلام صحبت های داخل ویدئو را زیر ویدئو بنویسید. برای این کار هم ابزارهای زیادی وجود دارند (خود یوتیوب هم این امکان را در اختیارتان قرار می دهد).

    حالا اگر به زیرنویس هایتان همان مهرهای زمانی (Time stamps) که بالاتر اشاره کردیم را اضافه کنید، می توانید زیرنویس ها را تبدیل به کپشن کنید.

    ضمناً می توانید متن کپشن را در توضیحات ویدئو هم قرار دهید تا کاربران (و البته یوتیوب) اطلاعات بیشتری درباره ویدئو داشته باشند.

     

    ویدئو یوتیوب

    8/ ساخت ویدئوهای طولانی تر

    یکی دیگر از آمارهای جالب درباره محتواهای یوتیوب این است که:

    “ویدئوهای کمتر از 2 دقیقه، معمولاً رتبه کمتری دارند. میانگین زمان 5 ویدئوی برتر یوتیوب در حال حاضر 11 دقیقه و 44 ثانیه است.”

    احتمالاً دلیل محبوبیت ویدئوهای طولانی تر این است که به نظر کامل تر می آیند. پس چرا به سراغ ساخت ویدئوهای طولانی تر (حدوداً 10 دقیقه) نرویم؟

    9/ افزایش CTR در صفحه نتایج جست و جو

    CTR به معنی “نرخ کلیک به نسبت دیده شدن” است. از نظر یوتیوب، CTR بالا به این معنی است که ویدئوی شما با کلمه کلیدی ای که انتخاب کرده اید، واقعاً مرتبط بوده است. پس بدون شک CTR هم یکی دیگر از فاکتورهای مهم رتبه بندی سئو ویدئو یوتیوب است.

    اما خب نکته اینجاست که ما نمی توانیم مستقیماً این نرخ را بالا و پایین کنیم. در عوض باید کاری کنیم که شانس کلیک خوردن ویدئوهایمان را بیشتر کنیم. چگونه؟ با چند کار زیر:

    • عنوان، که باید شامل کلمه کلیدی باشد
    • توضیحات جذاب
    • تصویر thumbnail جذاب (همان تصویری که از ویدئو در صفحه نتایج نشان داده می شود)

    در واقع باید آن چیزهایی که در صفحه نتایج یوتیوب از ویدئوی شما نشان داده می شوند را جذاب کنید تا کاربر انگیزه دیدن ویدئو را داشته باشد.

    10/ تعامل بیشتر با مخاطبان

    خب تقریباً همه تکنیک هایی که تا به اینجا دیدیم، به “سئوی داخلی” کانال یوتیوب مربوط بودند. یعنی چیزهایی که به عهده خود شماست. اما روی دیگر سکه سئو ویدئو یوتیوب، “سئو خارجی” است.

    مهم ترین کاری که برای سئو خارجی کانال تان می توانید انجام دهید، این است که همیشه کاربران را تشویق کنید که یکی از کارهای بالا را انجام دهند. مثلاً می توانید به سادگی در توضیحات ویدئو یا در خود ویدئویتان بگویید: “خوشحال می شویم اگر این ویدئو برایتان مفید بود، ما را لایک کنید یا برایمان کامنت بگذارید”.

    ضمناً سعی کنید همه کامنت ها را جواب دهید. این یکی از مؤثرترین راه ها برای تشویق کاربران برای کامنت گذاشتن است.

     

    تعامل با کاربران در یوتیوب

    11/ معرفی کانال یوتیوب در شبکه های اجتماعی دیگر

    هدف همه تکنیک های بالا یک چیز است: جذب مخاطبان بیشتر. پس چرا با همین هدف در شبکه های اجتماعی دیگر فعالیت نکنید؟ برای این کار:

    • ویدئوهای تان را در وبلاگ سایت تان قرار دهید.
    • ویدئوهای معرفی محصول را در صفحه محصولات بگذارید.
    • با ایمیل مارکتینگ برای ویدئوهایتان تبلیغ کنید.
    • در صفحه اینستاگرام تان خلاصه ای از ویدئوهای یوتیوب را قرار دهید تا کاربران برای مشاهده ویدئوی کامل به یوتیوب مراجعه کنند.

    نکته: اگر مشتاقید که درباره روش های جذب کاربران بدانید، می توانید از مطلب افزایش بازدید یوتیوب وبلاگ استورمانستر استفاده کنید.

    کار را شروع کنید

    در پایان این راهنما، می توانیم دو کلمه را به عنوان چکیده این مطلب مطرح کنیم: “تجربه کاربری”. فراموش نکنید که تمام تمرکز گوگل و یوتیوب، بر تجربه کاربری است. کاربران هم در صورتی همراه تان خواهند بود که تجربه جذابی از بودن در کانال یوتیوب شما داشته باشند. پس در پیاده سازی هر یک از نکات بالا برای سئو ویدئو یوتیوب، همیشه تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید. این را هم دیگر می دانید که پایه طراحی یک تجربه کاربری خوب “محتوا”است و لاغیر.

    همین حالا مسیر تولید محتوا برای یوتیوب و سئو کردن ویدئوهایتان را شروع کنید. اگر بتوانید کانال تان را روی غلتک بیندازید، می توانید آن را به یک منبع درامد جدی هم تبدیل کنید. برای آشنایی بیشتر با این مسیر، می توانید راهنمای کسب درآمد از یوتیوب استورمانستر را بخوانید. اگر در این مسیر سؤالی داشتید، خوشحال می شویم که در قسمت نظرات با ما در تماس باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵