شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

نکات و ترفندهای کپشن نویسی در اینستاگرام
شناسه پست: 4993
بازدید: 1062
  • نکات و ترفندهای کپشن نویسی در اینستاگرام

    اگر صاحب یک کسب و کار هستید، چشم پوشی از مزایای اینستاگرام برای شما تقریبا غیرممکن است. طبق گزارش ها از سال 2019 این پلتفرم اجتماعی با رشد سریع ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال، شناخته شده است که این میزان همچنان در حال افزایش است. انتشار روزانه عکسها و فیلمهای جذاب کسب و کار خود، در صفحه Feed  اینستاگرام و IGTV، بدون توجه به متن کپشن های محتوا، به تنهایی برای دستیابی به فرصت های مهم در این برنامه کافی نیستند. نکات جامع راجع به اینستاگرام را قبلا در مقاله آموزش اینستاگرام گفتیم و در این مقاله به طور تخصصی راجع به کپشن در اینستاگرام صحبت می کنیم.

    کپشن های اینستاگرام را می توان در موارد زیر برای بهبود تجارت و کسب و کار استفاده کرد:

    • افزایش بازدید وب سایت
    • افزایش تعداد فالوورها در اینستاگرام
    • افزایش و بهبود فروش

    یک عکس مناسب در اینستاگرام می تواند به راحتی برای مدتی کوتاه مخاطبان را مجذوب محتوای ایجاد شده نگه دارد، در حالی که یک کپشن دقیق و فکر شده، می تواند از نظر بازاریابی و فروش، چندین برابر بهتر عمل کنید.

    چه مواردی برای نوشتن یک کپشن خوب در اینستاگرام الزامی است؟

    کپشن های جذاب در اینستاگرام برای بهبود الگوریتم اینستاگرام بسیار ضروری هستند. یک کپشن قوی با ارائه داستان و شخصیت برند شما، برای مخاطبان، به نوعی در احساس نیاز آن ها به محصولات شما و در نتیجه افزایش فروش کمک می کند. به طور خلاصه، کپشن های اینستاگرام می توانند در موفقیت برند شما در شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت باشند.

    با توجه به بروزرسانی های اخیر در الگوریتم اینستاگرام، میزان تعامل(Engagement) شما در اینستاگرام عاملی مهم برای دیده شدن پست های شما محسوب می شود. این معیار به بررسی کامنت های کاربران برای هر پست و پاسخ شما به آن ها می پردازد. همچنین این تغییرات به معنی توجه کمتر به تعداد فالوئر ها است که در نتیجه این عامل تضمین کننده ی دیده شدن پست های شما نیز به حساب نمی آید.

    بنابر توضیحات این برنامه مبنی بر کارکرد الگوریتم خود، آنچه ابتدا درصفحه Feed شما نشان داده می شود، در واقع شامل پروفایل هایی می شوند که علاقه و تعامل بیشتری با آن ها داشته اید، همچنین شامل سایر عوامل موثر از جمله به اشتراک گذاری منظم پست ها، تعداد فالوئرها و غیره نیز می شود.

    برای مبتدیان، آنچه در بالای صفحه اینستاگرام یک کاربر نشان داده می شود براساس فعالیت خود کاربر است. بنابراین، به عنوان یک صفحه تجارتی، باید در جذب کاربران برای کسب بازخورد بیشتر پست های خود، به خوبی عمل کنید. این بدان معناست که برای چند ثانیه مجذوب پست شما شوند، لایک کنند، کامنت بگذارند و یا به اشتراک بگذارند.

    در ادامه به بررسی اطلاعات در مورد چگونگی نوشتن کپشن های اینستاگرام برای بهبود فروش و دستیابی های تجاری شما می پردازیم.

    نوشتن کپشن اینستاگرام در راستای اهداف کمپین شما

    قبل از پرداختن به موضوع کپشن اینستاگرام، به اهداف اصلی استراتژی اینستاگرام خود برای راهنمایی بیشتر باز می گردیم. اهداف مشترک عبارتند از:

    • اجرای یک کمپین برای دیده شدن و افزایش آگاهی از نام تجاری شما (این می تواند به معنای افزایش Reach، تعداد فالوئرها و یا هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت شما شود.)
    • تبلیغ در راستای فروش، عرضه محصول جدید و یا راه اندازی مجموعه جدید
    • جمع آوری محتوای ارسالی کاربران با هشتگ های اینستاگرام

    اگر در اینستاگرام یک بزینس اکانت دارید، می توانید با سرمایه گذاری در پست های اسپانسر، از دیده شدن عکس های خود توسط مخاطبانتان اطمینان حاصل کنید. قبل از سرمایه گذاری در راستای پست تبلیغاتی، لازم به ذکر است که چندین CTA از پیش تعیین شده برای شما وجود دارد و همچنین در ادامه با ۱۵ تاکتیک برای رشد فالوئر در اینستاگرام آشنا شوید.

    گزینه های CTA عبارتند از: با ما تماس بگیرید، بیشتر بدانید، اکنون رزرو کنید و گزینه دانلود. و به لطف تب Shop در اینستاگرام  و قابلیت تگ کردن محصولات اینستاگرام، فروشندگان می توانند با فعال کردن حساب های اینستاگرام خود، اطلاعات بیشتر محصولات خود را تنها با یک کلیک به کاربران ارائه دهند و حتی کاربران را برای خرید به فروشگاه Shopify منتقل کنند.

    اگر یک بیزنس اکانت را بدون صرف هزینه ای برای تبلیغات در اینستاگرام اداره می کنید، دو هدف اصلی برای رسیدن به آن وجود دارد:

    • فالوئرهای خود را به خواندن کپشن ها، ورود به پرفایل شما و کلیک بر روی لینک موجود در آن ترغیب کنید.
    • جذب فالوئرها برای لایک، کامنت و یا اشتراک گذاری بیشتر (با تگ کردن دیگران)

    همچنین به یاد داشته باشید که نمی توانید در پست ها، قابلیت کلیک کردن بر روی لینک را داشته باشید، به این معنی که برای بازدید از وب سایت یا صفحه محصول خود، باید کاربران را به کلیک روی لینک موجود در Instagram bio خود هدایت کنید.

    اصول نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام

    1. اهمیت جمله اول در کپشن های اینستاگرام

    اینستاگرام از سه الی چهار خط بیشتر کپشن شما را کوتاه می کند، به همین دلیل در ابتدا به جزئیات مهم تر بپردازید. اولین جمله از کپشن شما در صفحه فید کاربر قابل مشاهده است، بنابراین از جذاب بودن جمله اول و یا سوال خود مطمئن شوید و همچنین از ارائه CTA خود در پایان کپشن، خودداری کنید.

    خط های اولیه کپشن شما در اینستاگرام همانند یک بازاریاب عمل می کند و گزینه(More) در کپشن ها با الویت قرار دادن نمایش موضوعات تا دو خط اولیه، تعامل بیشتری ایجاد می کند. بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید جلب توجه مخاطبان قبل از کلیک بر روی گزینه «more»در کپشن است.

    1. از یک فراخوان به عمل در کپشن خود استفاده کنید

    هر پست به منظور هدفی خاص منتشر می شود، بنابراین هرکدام را در راستای هدف خاص خود هدایت کنید تا منجر به CTA مورد نظر شما شود. انتظارات شما از فالوئر های خود می تواند شامل موارد زیر باشد:

    • بازدید از وب سایت
    • خرید یک محصول خاص
    • اشتراک گذارب پست با دوستان
    • شرکت در مسابقه و چالش ها
    • به اشتراک گذاری عکس های کاربران با استفاده از هشتگ های خاص برند خود (این یک روش عالی برای جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر است.)
    این مطلب رو هم بخون:  نقشه سفر مشتری چیست و چطور آن را طراحی کنیم؟

    نکته اصلی تشویق به Engagement بیشتر برای ایجاد حس گفت وگو و تعامل بیشتر است. همچنین این روشی در راستای الگوریتم اینستاگرام است، که به تعامل به عنوان معیاری برای ارائه پست های شما به فالوئرها عمل می کند. تشویق بهEngagement همچنین موجب افزایش ظاهر شدن پست ها در صفحه Feed و به عنوان ” recommended account ” برای فالو کردن بیشتر می شود.

    در اینجا به برخی از اقدامات برای بهبود کپشن می پردازیم:

    • در لینک موجود در bio کلیک کنید
    • کامنت بگذارید، به خصوص به عنوان پاسخ یک سوال
    • دوست خود را تگ کنید (بهترین استراتژی برای رشد دسترسی شما در اینستاگرام)
    • با استفاده از هشتگ های برند خود، عکس به اشتراک بگذارید
    1. از طریق پست هایتان ارزش آفرینی کنید

    در پست هایتان با ارائه نکات و ترفندها و یا هر نوع اطلاعات آموزشی و اطلاع رسانی، ارزش آفرینی کنید. این ارزش آفرینی در کپشن های اینستاگرام، علاوه بر جذب مخاطب، اشتراک گذاری و کامنت های یک پست را نیز افزایش می دهد.

    1. از دیدگاه خودتان بنویسید (نه یک ربات)

    در محتوا و کپشن های اینستاگرام از دید واقعی خود بنویسید و از لحن صحبت خود استفاده کنید. با استفاده از لحن صحبتی همانند یک دوست و طبیعی، بیشترین تاثیر را در کاربر ایجاد کنید.

    1. قبل از نوشتن کپشن، پیش نویس تهیه کنید

    با استفاده از نسخه ی دسکتاپ برنامه My go-to ، قبل از نوشتن کپشن های اینستاگرام خود چندین پیش نویس از آن ها تهیه کنید، به راحتی آن ها را ویرایش کنید و پست خود را به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، بدون اختلال توسط اعلان ها و نوتیفیکیشن ها، با در نظر داشتن اهداف بازاریابی خود، کپشن پست خود را برای انتشار آماده کنید.

    به یاد داشته باشید، هنگام نگارش پیش نویس، اهداف بازاریابی و انگیجمنت اینستاگرام خود را در کپشن به کار ببرید. همچنین، چند ایده جایگزین برای کپشن های خود در نظر بگیرید، زیرا اولین پیشنویسی که تهیه می کنید لزوما بهترین ایده شما نخواهد بود. با به کارگیری خلاقیت، از روند کار لذت ببرید.

    1. قصه گویی کنید

    در کپشن های خود از بی طرفی خودداری کنید و به شخصیت پردازی در آن ها بپردازید.

    می توانید با چند کلمه، عبارت و یا حکایت، حسی را در نوشته های خود القا کنید.

    1. از اموجی ها استفاده کنید

    شما می توانید با استفاده از ایموجی ها، به جذاب تر شدن کپشن های خود کمک کنید. همچنین می توانید در انتهای جملات یا پاراگراف ها از اموجی ها استفاده کنید و شکل نوشتاری را از لحاظ بصری متنوع تر و زیبا کنید.

    Emoji ها همچنین یک روش عالی برای ترغیب خوانندگان به یک اقدام خاص مانند کلیک بر روی لینک موجود در بیو هستند. اما در استفاده از اموجی ها، به مطابقت آن ها با لحن نوشتاری و برند تجاری خود، توجه کنید.

    اگر در حال بهبود و ارتقای برند خود هستید، نوشتن کپشن های اینستاگرام را به یک فریلنسر واگذار کنید و با تعیین مجموعه ای از اموجی ها، مطابق با متن و برند تجاری خود از آن ها استفاده کنید.اگر می خواهید از اموجی ها برای بیو اینستاگرام و افزایش تاکیید در متن جمله استفاده کنید به موارد زیر توجه کنید:

    1. طول کپشن را در نظر بگیرید

    همانند سایر استراتژی های بازاریابی، کیفیت متن کپشن شما بسیار مهم تر از کمیت آن است. این متن می تواند به اختصار و یا طولانی و عمیق تر باشد.

    بنابراین هیچ معیار ثابتی برای طول کپشن اینستاگرام تعیین نشده است، پس به کیفیت کپشن ها بیش از کمیت آن توجه کنید و با اختصار نویسی کپشن های طولانی به ارزش آفرینی آن بپردازید.

    1. از هشتگ ها استفاده کنید

    هشتگ های اینستاگرام یکی از اصلی ترین روش ها برای جستجوی پست های شما هستند، بنابراین از آن ها درست و همانند کلمات کلیدی استفاده کنید، زیرا دارای قابلیت ردیابی و جستجو هستند.

    ضمن استفاده از هشتگ اختصاصی برند تجاری خود (هشتگی که برای نام تجاری خود ایجاد می کنید)، هشتگ های پر استفاده در صنعت (که توسط افرادی در همان صنعت با شما استفاده می شود و یا توسط افراد اینفلوئنسر برای جذب آن استفاده می شود)، و سایر هشتگ های پرطرفدار مرتبط را بشناسید و از آن ها استفاده کنید.

    نمونه هایی از کپشنهای ارزشمند در برند های مشهور

    شیوه مختصر نویس در برند مشهور The Sill

     

    کپشن های کوتاه و شیرین اینستاگرام، در کنار عکس هایی که به تنهایی گویای همه چیز هستند برای پست های اینستاگرام ترکیبی عالی به حساب می آیند. به مثالی از کپشن نویسی The Sillتوجه کنید، این برند در ضمینه گیاهان زینتی فعالیت می کند و از عکس زیر برای نشان دادن سفارش و تزئین خانه های مردم با استفاده از گیاهان خود، استفاده می کند.

    عملکرد مهم The Sill  در کپشن هایش

    • یک کپشن کوتاه در اینستاگرام همراه با یک عکس زیبا، مردم را به کامنت گذاشتن و اشتراک گذاری عکس با دوستانشان ترغیب می کند
    • با منشن کردن طراح داخلی، اعتبار بخشی خود را افزایش می دهد.

    کپشن های بلند برند Soko Glam در اینستاگرام

    در آموزش اینستاگرام هم گفتیم که کپشن های طولانی اینستاگرام برای آموزش و افزودن به تصویر برای تشریح بیشتر عکس، مفید هستند.

    در مثال زیر از فروشگاه تخصصی محصولات زیبایی کره Soko Glam، انتشار عکس و راه های تماس برای خرید محصولات این برند به راحتی امکان پذیر است اما درعوض، این برند شیوه استفاده از محصول خود و مزیت های آن را برای مشتری شرح می دهد.

    در حقیقت، Soko Glam با ارائه کپشن های طولانی اما آموزنده در اینستاگرام راهکاری جالب در جهت افزایش مشتری را در پیش گرفته است .

    راهکار های Soko Glam در کپشن های طولانی اینستاگرام چیست؟

    • در قسمت کپشن های این برند، راهنمای دقیق محصولات، برای کاربران ارائه شده است
    • هر پست از محصولات این برند، با هشتگ های مشهور و مرتبط با موضوع، برای تعامل و بازخورد بیشتر ادغام میشود.
    • با ارائه یک CTA، کاربران دعوت به دریافت 15٪ تخفیف از همه محصولات دارای رتبه اول Soko Glam از لینک موجود در بیو، می کند.
    این مطلب رو هم بخون:  آموزش جامع اینستاگرام: تمامی ترفندها از 0 تا 100

    نحوه استفاده Adam J. Kurtz از کپشن های اینستاگرام

     

    Adam J. Kurtz یک هنرمند و نویسنده است که ریشه کارهای تصویرگری او صاداقانه و همراه با کمی شوخ طبعی است، بنابراین شیوه کپشن نویسی خاصی را دنبال می کند.

    بررسی روند کپشن های او:

    • کپشن ها شامل کپی روی عکس گرفته تا محتوای کپشن با برند سازگار هستند.
    • صریح و خنده دار بودن کپشن های او کاربران را ترغیب به اشتراک گذاری پست ها با دوستانشان می کند.

    نحوه استفاده از کپشن های طنز در فروشگاه A Shop of Things

     

    کپشن های خنده دار اینستاگرام در صورتی که مطابق با نوع محصول و خدمات شما باشند، مفید هستند. این مطمئناً در مورد A Shop of Things، فروشگاهی پر از چاپ های زیبا، گلدوزی های خنده دار و سنجاق های جذاب صدق می کند. در مثال زیر این فروشگاه در راستای مطابق نبودن کیفیت خانه و مجموع اجاره آن، از عناوین طنز برای مطابقت با محصولات خنده دار خود استفاده می کند.

    هدف A Shop of Things در ایجاد کپشن های طنز خود چیست؟

    • این برند با استفاده ازکپشن طنز، کاربران را برای ایجاد کامنت بیشتر و اشتراک گذاری پست با دوستانشان ترغیب می کند.

    ارائه کپشن های فصلی توسط Letterfolk

    نوشتن کپشن های فصلی یک روش هوشمندانه برای بازاریابی اینستاگرام به همراه دستیابی به اهداف خاص فصلی است. در ادامه  نمونه هایی از کپشن های تابستانی و زمستانی این برند را مشاهده می کنیم.

    کپشن نویسی در تابستان

    Letterfolk با قرار دادن محصولات خود در کنار عکس هایی از زندگی روزمره افراد، پیام خود را به مخاطب منتقل می کند. در مثال زیر ، کاربران را اینگونه خطاب قرار می دهد که همه ی افراد دوستی دارند که برای پوشیدن لباس های گرم، منتظر تمام شدن تابستان نمی شود، آن دوست خود را تگ کنید.

     

    راهکار های Letterfolk در کپشن های اینستاگرام

    • کپشن ها کوتاه و سریع هستند که امکان به اشتراک گذاری آن را توسط کاربران با اطرافیانشان افزایش می دهد.
    • این برند از هشتگ اختصاصی خود استفاده می کند که در آن مشتریان محصولات خود را با این هشتگ به اشتراک می گذارند و این امر باعث افزایش دسترسی به پست و کامنت های بیشتر می شود.

    کپشن نویسی در زمستان

    در این مثال، Vaute Coutur ، یک برند متخصص در لباس های وگان و طراحی های دوستدار حیوانات است، با سرآشپز محبوب وگان Chole Coscarelli برای مدل سازی یک کت زمستانی همکاری می کند. پیام های بازاریابی این برند توسط اینفلوئنسری با هدف مشابه، همگی پیامی از یک مأموریت مشترک را مطابقت داده اند.

    اهداف این برند در کپشن های خود

    • کپشن با اعتباربخشی به اینفلوئنسر و کت، باعث افزایش چشمگیر Reach در این پست می شود.
    • تخفیف ارائه شده در این پست، به افزایش فروش نیز کمک می کند.
    • CTA عنوان شده در این محتوا، کاربران را برای خرید به لینک موجود در بیو راهنمایی می کند.

    استفاده از کپشن ها و عکس های سلفی توسط Verameat

     

    Verameat نام برندی در ضمینه طراحی و ساخت جواهرات است، که در ازای استفاده از عکاسی حرفه ای از قطعات سفارشی خود، از سلفی برای نمایش مجموعه جواهرات جدید خود با موضوع هالووین استفاده می کند.

    هدف از کپشن های اینستاگرام Verameat

    • کپشن بسیار مختصر با عنوان مجموعه هالووین به وضوح ایجاد شده است.
    • از ایموجی های مطابق با موضوع و برند استفاده شده است.
    • در پایان با ارائه یک CTA، کاربران را به ایجاد کامنت و ورود به یک مسابقه دعوت می کند.

    نکات و ترفندهای کپشن اینستاگرام

    نحوه فاصله گذاری در کپشن

    آسانترین و سریعترین گزینه برای فاصله گذاری در کپشن های اینستاگرام با استفاده از نمادها است.. برای فاصله گذاری این مراحل را دنبال کنید:

    1. کپشن خود را در محیط کپشن نویسی تایپ کنید.
    2. برای افزودن فاصله،کلید Enter یا Return را انتخاب کنید.
    3. در خط بعدی یک نماد مانند . یا – اضافه کنید.
    4. برای افزودن فاصله های بیشتر بین پاراگراف ها در کپشن خود ، این مراحل را تکرار کنید.

    طول کپشن های اینستاگرام

    کپشن ها می توانند تا 2200 حرف داشته باشند و حداکثر شامل 30 هشتگ باشند. برای افزودن هشتگ های بیشتر، با استفاده از کامنت، می توانید 2200 نویسه دیگر و حداکثر 30 هشتگ دیگر اضافه کنید.

    چک لیستی برای ایجاد بهترین کپشن اینستاگرام

    قبل از انتشار پست خود، سوالات زیر را در نظر بگیرید:

    • آیا کپشن شما آموزنده و حاوی اطلاعات یا جزئیات مربوط به محصول است؟
    • آیا این کپشن بیانگر ویژگی های برند شماست؟
    • آیا کپشن، CTA ارزشمندی را به کاربران ارائه می دهد؟
    • آیا کپشن از نظر زیبایی شناسی و مطابق با متن، ایموجی ها و هشتگ به نظر می رسد؟
    • آیا محتوای کپشن شما الهام بخش و ارزش افزوده ای ایجاد می کند؟

    آیا کاربر چیزی اعم از اطلاعات جدید، فرصتی برای ورود به بخش تبلیغاتی، فرصتی برای برقراری ارتباط با سایر فالوئر ها از طریق کامنت و پشت شما دریافت می کند؟

    • آیا در اشتراک گذاری پست ها نظم خاصی را رعایت کرده اید.

    نکته آخر

    وقتی صحبت از یک نام تجاری می شود، یک اصل مفید به عنوان جذب و دفع وجود دارد. اساساً، هویت برند شما توسط کلمات و لحنی که استفاده می کنید، شناخته می شود و بدین صورت مشتری های درست را جذب و مشتریان اشتباه را دفع می کند.

    گرچه استراتژیک بودن عاملی حیاتی است، اما این فرصت را برای نشان دادن شخصیت برند خود از دست ندهید. بنابراین مطمئن شوید که دیدگاه منحصر به فرد برند خود را با لحن خونسردتر در اینستاگرام ترکیب می کنید.

    مقالات مرتبط:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵