شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

چگونه یک کسب و کار ورزشی آنلاین راه اندازی کنیم؟
شناسه پست: 4424
بازدید: 986
  • چگونه یک کسب و کار ورزشی آنلاین راه اندازی کنیم؟

    در حالت کلی ممکن است افراد تصور کنند که حرفه ورزش نمی تواند برایشان درآمدزا باشد و آن ها نمی توانند با ورزش امرار معاش کنند و یا یک کسب و کار ورزشی آنلاین موفق را شروع کنند. اما باید این را بدانید که صنعت ورزش با داشتن فضای کافی برای حرفه ای بودن همچنان یک صنعت سودآور است. حتی اگر خودتان ورزشکار نیستید، راه اندازی کسب و کار ورزشی آنلاین یا دیگر مشاغل مرتبط با ورزش، روش خوبی برای ایجاد شغل و کسب درامد در صنعتی است که از آن لذت می برید.

    برای ورود به دنیای ورزش، نیازی به ورزشکار بودن و یا داشتن سابقه ورزشی نیست. ورزش یک تجارت است و هیچ فرمول خاص و یکسانی وجود ندارد که به شما کمک کند تا وارد صنعت شوید. اما مطمئناً چند قدم وجود دارد که می توانید برای رسیدن به موفقیت در حرفه ورزشی، در راستای آن گام بردارید.

    اولین قدم شما باید کسب هر چه بیشتر دانش درباره ی صنعت خود، چه از طریق آموزش و چه تجربه باشد. سپس از سیستم عامل های موجود در شبکه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید و به هر سازمان حرفه ای و دانشجویی که می تواند به شما در ایجاد روابط کمک کند، ملحق شوید. شبکه سازی می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را توسعه دهید.

    با وجود دردسرهایی که اکنون برای مراجعه به فروشگاه های حضوری وجود دارد، راحتی سفارش محصولات به صورت آنلاین، همراه با در دسترس بودن به صورت شبانه روزی و در هر ساعت از روز، خرید آنلاین به یک انتخاب ساده برای خریداران عادی تبدیل شده است. این یک فرصت گسترده برای علاقه مندان به ورزش است که به راه اندازی فروشگاه انلاین بپردازند، از بازار تجهیزات ورزشی گرفته تا برند لباس های ورزشی و … .

    فروشگاه کالاهای ورزشی آنلاین از اولین روزهای تجارت الکترونیکی وجود داشته اند و این رشته کاملاً رقابتی است و در آن افراد بسیار زیادی فعالیت می کنند. برای متمایز بودن در این رقابت تنگاتنگ روش ها و راهکار های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه فروشگاه ورزشی خود را راه اندازی کرده و چگونه آن را به بهترین شکل توسعه دهید.

     

    چطور یک کسب و کار ورزشی آنلاین و پرسود راه‌اندازی کنیم؟

    همانطور که می دانید بخش عمده ای از فروش شما بصورت آنلاین انجام می شود بنابراین باید بفهمید که آیا تقاضای کافی برای فروشگاه ورزشی شما وجود دارد یا خیر. توجه داشته باشید که این بخش رقابتی است و تعداد مغازه های ورزشی آنلاین مستقل طی سال های گذشته افزایش یافته است. بنابراین برای شروع مراحل بسیار زیادی وجود دارد که باید آن ها را طی کنید. در ادامه تمامی این مراحل را به صورت دقیق شرح خواهیم داد.

    انجام تحقیقات درباره ی بازار، رقبا و مشتریان

    بازار فروش آنلاین لوازم ورزشی بسیار رقابتی است و توسط تعداد زیادی از مشاغل ارائه می شود. چه برای فروش تجهیزات و چه برای پوشاک ورزشی شما باید از میزان رقابت آنلاین خود آگاه باشید. در بسیاری از زمینه های ورزشی، فروشگاه های آنلاین زیادی وجود دارند که طیف گسترده ای از محصولات معتبر را با قیمت های بسیار گران ارائه می دهند. شما باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان فروشگاه شما را انتخاب می کنند. می توانید برای شروع تحلیل رقبای خود موارد زیر را بررسی کنید:

    • چه طیف از محصولات را ارائه می دهند؟
    • چه خدماتی ارائه می دهند؟
    • محصولات آن ها چه قیمت هایی دارند؟
    • چگونه مشتری را جذب می کنند و استراتژی بازایابی آن ها چیست؟
    • از چه پلتفرم هایی برای تبلیغات خود استفاده می کنند؟

    تحقیقات شما ممکن است نشان دهد که یک شکاف و خلاء در بازار وجود دارد که می توانید از آن بهره ببرید و از این فرصت استفاده کنید. به عنوان مثال، “نقطه فروش منحصر به فرد” شما ممکن است این باشد که شما یک ورزشکار حرفه ای هستید و می توانید مشاوره و خدمات تخصصی را به مشتریان خود نیز ارائه دهید.

    مشخصات مشتری خود را ایجاد کنید.

    مشتری معمولی شما تا حدود زیادی به نوع فروشگاه لوازم ورزشی که اداره می کنید بستگی خواهد داشت. او ممکن است یک ورزشکار رقابتی، یک آماتور، یک ورزشکاری که تفریحی ورزش می کند، باشد یا حتی یک شخص که به دنبال هدیه برای شخص دیگری است یا کسی که به دنبال موارد مد ورزشی است.

    بنابراین شناسایی مشتری می تواند به شما در روند توسعه ی فروشگاه آنلاین خود کمک بسیار زیادی کند. شما ممکن است تصمیم بگیرید که به انواع خاصی از مشتری، به عنوان مثال دانشجویان تخفیف دهید. این می تواند به ارتقا اعتبار فروشگاه شما در میان مشتریان بالقوه بزرگ و همچنین در افزایش وفاداری مشتری کمک کند.

    شما باید بدانید مردم دقیقاً چه می خواهند و چه نیاز هایی دارند. برای نیاز های آن ها راه حل هایی (محصولات) را ارائه دهید. مهم است که مطمئن شوید بازار، کالاهایی که قرار است در فروشگاه آنلاین خود ارائه دهید را می خواهد. ممکن است بهتر باشد برخی از نظرسنجی ها را در مورد افراد و مخاطبان هدف خود در نظر بگیرید تا بدانید:

    • آن ها چه نوع محصولی را می خواهند؟
    • آیا آن ها از خدماتی مانند تعمیر تجهیزات استقبال می کنند؟
    • آیا تقاضای خدمات دیگری نیز وجود دارد؟
    • چه چیزی باعث می شود که آن ها فروشگاه های ورزشی دیگر را انتخاب نکنند؟

    تصمیم بگیرید چه چیزی بفروشید.

    کالاهایی که می فروشید به نوع مغازه شما بستگی دارد. یک فروشگاه تخصصی ورزشی ممکن است یک یا دو کالای ورزشی مختلف را تأمین کند و یا حتی بیشتر. از طرف دیگر، اگر قصد دارید فروشگاه ورزشی عمومی تری را افتتاح کنید، احتمالاً مجموعه ای از اقلام مختلف ورزش های اصلی و همچنین برخی لباس ها و کفش های مد ورزشی را قرار خواهید داد.

    این مطلب رو هم بخون:  آموزش گام به گام نصب ionCube روی لاراگون

    چند نکته برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار ورزشی آنلاین

     

    برای یک تجارت آنلاین ورزشی، اولین قدم ایجاد حضور دیجیتالی شما در وب است. با تعداد زیادی از ابزار ها امروزه، شما می توانید فقط در طی یک یا دو روز وب سایتی داشته باشید. قبل از راه اندازی سایت،مطمئن شوید که سایت خود را با بسیاری از مطالب مرتبط (خدمات ، وبلاگ ، تماس ، رسانه های اجتماعی و غیره) تکمیل کنید. پس از آماده شدن سایت، از طریق سئو و ترافیک ارگانیک، تبلیغات یا به صورت ایده آل ترکیبی از هر دو آن را گسترش دهید.

    بستری را انتخاب کنید.

    بسترهای طراحی سایت زیادی وجود دارد اما بهترین بستر برای وب سایت شما وردپرس است. دلایل مختلفی برای انتخاب وردپرس وجود دارد که شامل موارد زیر است:

    • استفاده از وردپرس رایگان است.
    • بیش از 30٪ وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند.
    • هزاران قالب رایگان و پولی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید که به شما امکان می دهد بدون دانستن نحوه کدگذاری یک وب سایت جذاب بسازید. شما می توانید عملکرد اصلی وردپرس را با افزونه های رایگان و پولی گسترش دهید.

    دامنه و هاست را خریداری کنید.

    مرحله بعدی خرید نام دامنه برای سایت خود همراه با یک هاست است. این مورد لازم است تا خوانندگان و بازدید کنندگان شما بتوانند سایت شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. شما همچنین می توانید نام دامنه و هاست خود را همزمان خریداری کنید.

    وردپرس را نصب کنید.

    پس از خرید بسته میزبانی و دامنه خود، مرحله بعدی نصب وردپرس خواهد بود. خوشبختانه، اکثر شرکت های میزبان یک فرآیند نصب سریع با یک کلیک برای وردپرس دارند همچنین خودتان می توانید هسته وردپرس را دانلود کنید پروسه پیچیده ای نیست ما در مقاله اموزش وردپرس بصورت جامع به نحوه کار با وردپرس پرداخته ایم. پس از نصب وردپرس سپس می توانید به داشبورد وردپرس خود وارد شوید و وبلاگ خود را راه اندازی کنید.

    یک قالب نصب کنید.

    با نصب وردپرس، وقت آن است که یک قالب را برای وبلاگ خود انتخاب کنید. یک قالب نوع وبلاگ شما را تعیین می کند و هزاران قالب رایگان برای انتخاب وجود دارد. برای نصب یک موضوع در سایت وردپرس خود، در داشبورد وردپرس خود ، به بخش نمایش و سپس قالب ها بروید و از آن قسمت هم می توانید قالب خود را بارگزاری کنید و هم می توانید قالب ها را دانلود کنید.

    سپس می توانید قالبی را که دوست دارید جستجو کنید. پس از نصب آن، روی فعال سازی کلیک کنید. سپس می توانید به تنظیمات قالب خود بروید تا فونت ها، رنگ ها را تغییر دهید، یک تصویر هدر را بارگذاری کنید و در حالت کلی ظاهر وب سایت خود را سفارشی کنید.

    افزونه ها را نصب کنید.

    شما همچنین چند افزونه برای سایت خود نیاز خواهید داشت. بهتر است یک پلاگین فرم تماس، پلاگین امنیتی و سایر افزونه های کاربردی دیگر را نصب کنید تا سایت شما بتواند برای خوانندگان و بازدید کنندگان امکانات بسیار زیادی را ارائه دهد. به عنوان مثال چند افزونه که باید داشته باشید عبارت است از:

    یک افزونه اشتراک گذاری اجتماعی تا بازدیدکنندگان بتوانند پست های وبلاگ شما و یا محصولاتتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

    یک افزونه امنیتی برای ایمن نگه داشتن وب سایت شما در برابر هکرها

    یک پلاگین سئو مانند Yoast SEO برای اطمینان از بهینه سازی محصولات و مطالب شما برای موتورهای جستجو، بنابراین می توانید ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشید.

    صفحات خود را ایجاد و منتشر کنید.

    گام مهم دیگر ایجاد و انتشار صفحات است. شما باید یک صفحه درباره ما داشته باشید، یک صفحه برای وبلاگ خود و همچنین صفحه ای که به بازدیدکنندگان امکان می دهد با آن ها در تماس باشید. برای ایجاد صفحه جدید برای وبلاگ خود، به برگه ها> افزودن جدید بروید. سپس، نام صفحه و مطالب خود را وارد کنید. پس از پایان کار، بر روی انتشار کلیک کنید تا صفحه در سایت قرار داده شود. این فرایند را برای سایر صفحاتی که دوست دارید داشته باشید تکرار کنید

    محصولات خود را قیمت گذاری کنید.

    نحوه قیمت گذاری بسیار مهم است. شما باید اطمینان حاصل کنید که تفاوت بین قیمت تمام شده و قیمت فروش محصولات شما برای پوشش دادن تمام هزینه های عملیاتی خود کافی است. با این حال، بخش کالاهای ورزشی بسیار رقابتی است به ویژه اگر لباس و کفش ورزشی عمومی ارائه دهید و احتمالاً مجبور خواهید بود قیمت های خود را با قیمت های سایر رقبا تنظیم کنید. اگر قصد دارید بازار خاصی را هدف قرار دهید که هیچ یک از رقبای شما آن را ندارد، ممکن است متوجه شوید که قیمت ها از حساسیت کمتری برخوردار هستند. در هنگام تعیین قیمت های خود، نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

    • رقبای شما برای موارد و محصولات مشابه چه هزینه ای می گیرند؟
    • آیا شما قصد دارید با قیمت گذاری جذاب، کسب و کار خود را در میان رقبا برتر کنید؟

    شما ممکن است پیشنهادات ویژه ای را در طول سال در نظر بگیرید. این می تواند منجر به این شود که مشتریان بیشتری از شما خرید کنند. همچنین فروش شما ممکن است در زمان های مختلف سال متفاوت باشد، به عنوان مثال تعطیلات بهار و تابستان اغلب اوقات شلوغ هستند و افراد بسیار زیادی به ورزش ها رو می آورند. بنابراین مهم است که شما در برآورد جریان نقدینگی خود برای این دوره از سال بیشتر برنامه ریزی کنید.

    وبلاگ خود را ایجاد کنید.

    یک وبلاگ ورزشی راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن اشتیاق خود با سایر مردم جهان و ایجاد ارتباط با سایر افرادی است که به اندازه شما از ورزش لذت می برند می باشد. بنابراین برای راه اندازی وبلاگ ورزشی خود، مراحل زیر را دنبال کنید.

    این مطلب رو هم بخون:  همه چیز درباره هاست رایگان ربات تلگرام

    برای کسانی که به وبلاگ نویسی / روزنامه نگاری علاقه مند هستند، می توانید یک مجله، روزنامه یا وبلاگ ورزشی راه اندازی کنید. صرفاً با توجه به ماهیت ورزش، درصد بالایی از افرادی که اخبار ورزشی را می خوانند و با نوشتن در مورد آن ها می توانید تعداد زیادی از خوانندگان و بینندگان را که علاقه مشابهی دارند، جذب وب سایت خود کنید. پس از ایجاد یک طرفداران، تبلیغ کنندگان و حامیان مالی می توانند متوجه وبلاگ شما شوند. با این کار منابع بالقوه درآمد به شما کمک می کند تا بلاگ شما سودآور باشد.

    انتخاب موضوع

    اولین قدم در سفر راه اندازی وبلاگ خود این است که شما باید انتخاب موضوعی برای وبلاگ شما باشد. هرچه وبلاگ ورزشی شما بیشتر متمرکز باشد، جذب خواننده و دنبال کننده ای که با محتوای شما درگیر باشند و تعامل داشته باشند آسان تر خواهد بود. موضوعی را انتخاب کنید که درباره آن بسیار پرشور و آگاه هستید و به خاطر داشته باشید که بعداً می توانید موضوعات بیشتری اضافه کنید.

    نام خود را انتخاب کنید.

    هنگامی که دانستید موضوع اصلی شما چیست، باید درباره نام وبلاگ تصمیم بگیرید. به عنوان یک قانون کلی، شما باید نام دامنه ای را انتخاب کنید که به راحتی به خاطر سپرده شود و نوشتن آن آسان باشد. می توانید نامی را انتخاب کنید که با موضوع اصلی ارتباط نزدیک داشته باشد، اما توجه داشته باشید که ممکن است نتوانید نام دامنه دقیق را بدست آورید. علاوه بر این، اگر بعداً تصمیم بگیرید عناوین وبلاگ خود را گسترش دهید، چنین نامی می تواند بسیار محدود کننده باشد.

    اولین پست وبلاگ خود را منتشر کنید.

    پس از ایجاد صفحات خود، ادامه دهید و اولین پست وبلاگ خود را منتشر کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که نام پست خود را وارد کنید و سپس بقیه پست خود را بنویسید. پس از پایان کار، می توانید دکمه انتشار را فشار دهید یا برنامه ریزی کنید تا در آینده به صورت مستقیم در سایت قرار داده شود.

    در رسانه های اجتماعی محصولات خود را تبلیغ کنید.

    محبوبیت کنونی سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام از عملکرد قدرت مردم ناشی شده است. عصر دیجیتال توانایی تبلیغات همراه با ایجاد آگاهی از برند را برای جذب خریداران ایجاد کرده است.  افراد در هر سنی اکنون به یک طریقی در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، بنابراین شناخت مخاطبان خود نحوه ی استفاده ی صحیح از یک وب سایت در یافتن چگونگی مرتبط نگه داشتن محتوای خود نقش عمده ای دارد.

    هر کالایی که تصمیم به فروش و خدماتی دارید که تصمیم به ارائه آن دارید، اطمینان حاصل کنید که مشتریان بالقوه شما از شما و دامنه محصولات شما مطلع هستند. می توانید از ویترین فروشگاه خود برای تبلیغات پیشنهادهای ویژه و یا از طریق برجسته کردن خدمات یا دامنه محصولات جدیدی که معرفی می کنید استفاده کنید.

    شما می توانید یک پستی را در شبکه های اجتماعی و یا سایت خود قرار دهید که در آن برخی از ویژگی های منحصر به فرد کسب و کار شما ذکر شده است. به فکر استفاده از رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام باشید تا به مشتریان فعلی و بالقوه خود در مورد تبلیغات و رویدادها اطلاع دهید. عضویت در انجمن های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای نوع مخاطبان شما و افزایش فروش محصول / خدمات خود، راهی مناسب برای تعامل است.

    ابزارهای ارتباطی بین خود و مشتریانتان قرار دهید.

     

    اکنون ابزارهای ارتباطی و همکاری برای کلیه مشاغل بسیار مهم است زیرا با صرفه جویی در وقت بهره وری افراد را افزایش می دهد. ادغام انواع راه های ارتباطی- صوتی، ایمی، پیام کوتاه و تصویری، مدیریت همه ارتباطات خود را از یک فضای کاری وب امکان پذیر می کند. گزینه های دیگر برای برقراری ارتباط مانند کنفرانس وب، صوتی و ویدیویی با ابزارهای داخلی نیز وجود دارد.

    محصولات خود را به صورت مناسب ارائه دهید.

    همیشه مطمئن شوید که محصولات شما شامل توضیحات دقیق است و عکس ها مواردی را که می فروشید در بهترین حالت ممکن نشان دهد. شما با ارائه سطح عالی خدمات به مشتری و تحویل سریع با قیمت مناسب، رتبه خود را تا آنجا که ممکن است بالا نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که همیشه سریعاً به درخواست های مشتری پاسخ می دهید و همیشه در دسترس برای پشتیبانی هستید.

    از طریق ارائه ی خدمات تعمیرات وفاداری مشتریان را افزایش دهید.

    شما ممکن است خدمات تعمیراتی را به مشتریان خود پیشنهاد دهید. ارائه این نوع خدمات مزایای بسیاری دارد. به عنوان مثال این خدمات وفاداری مشتری را افزایش می دهد. این خدمات افراد را به شما بر می گرداند. ممکن است آن ها از قبل از شا خرید انجام داده باشند و حالا برای انجام تعمیرات باز هم به شما مراجعه کنند. این ممکن است مشتریان را ترغیب کند تا تجهیزات جدیدی را از شما خریداری کنند تا در صورت بروز مشکلی به شما مراجعه کنند. همچنین می تواند درآمد اضافی مفیدی را فراهم کند. اگر مهارت کافی دارید، می توانید تعمیرات را خودتان انجام دهید یا آن ها را به تعمیرکار متخصص بپردازید.

    جمع بندی

    پس از تحقق بخشیدن به رویای خود در زمینه راه اندازی کسب و کار ورزشی آنلاین، مهم است که همچنان به برای موفقیت کسب و کار خود به تلاش کردن ادامه دهید. ما در این مقاله تمامی موارد مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه خود را ارائه دادیم. در حالی که صنعت ورزش یک تجارت عالی برای ورود به بازار است، به خاطر داشته باشید که شما یکی از بسیاری از کسانی هستید که برای جلب توجه مشتریان و ورزشکاران می جنگید. بنابراین تمام تلاش خود را کنید تا از رقابت خود جلوتر بمانید، روش هایی برای خلاقیت و برجستگی پیدا کنید و بر روی تبلیغات خود تمرکز کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵