شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

10 نکته طلایی برای اینستاگرام مارکتینگ
شناسه پست: 4077
بازدید: 991
  • 10 نکته طلایی برای اینستاگرام مارکتینگ

    با پیدایش اینستاگرام بهترین پلت فرم برای به اشتراک گذاری عکس ایجاد شده است. ماهانه بیش از ۱.۶ میلیارد کاربر فعال در این سایت وجود دارد. زمان فعالیت کاربران روزانه حدود ۸ دقیقه بوده و ۵۰۰ میلیون نفر از از قسمت استوری های اینستاگرام استفاده میکنند. همچنین حجم زیادی از کاربران این سایت را اینفلوئنسرها با تعداد زیادی فالوور تشکیل میدهند که با یک برنامه‌ریزی مناسب، شما هم می توانید یکی از آن ها باشید. انتشار محتوای مناسب مخاطبین فعلی و در عین حال به روز رسانی و ارائه مطالب جدید، نقش اساسی در نام تجاری شما در اینستاگرام خواند داشت. اما تشخیص پستی که به جذب فالوورکمک میکند نیز می‌تواند دشوار باشد به همین علت در اینجا به 10 نکته کارساز در زمینه اینستاگرام مارکتینگ میپردازیم. پیش از آن پیشنهاد می کنیم آموزش کسب و کار در اینستاگرام را در بلاگ ما بخوانید.

    ۱.اکانت اینستاگرام خود را به اکانت تجاری (business) تبدیل کنید

    قبل از شروع هر ایده بازاریابی اینستاگرام، لازم است اکانت بیزنس خود را راه اندازی کنید.  تبدیل پروفایل فعلی به پروفایل تجاری بسیار آسان است.

     

    برای شروع به قسمت تنظیمات بروید و بر روی “switch to business profile” کلیک کنید.

    در ادامه به مزایای پروفایل تجاری اینستاگرام مارکتینگ می‌پردازیم:

    به عنوان مثال، دنبال کنندگان با کلیک بر روی گزینه تماس یا contact می‌توانند از صفحه اینستاگرام با شما تماس بگیرند.

    پروفایل تجاری امکان ساخت و انتشار تبلیغات (Ads) اینستاگرام را بدون نیاز به استفاده از ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک، فراهم می سازد.

    از جمله ابزارهای آنالیز بیزنس اکانت، میتوان به insight (ابزار تجزیه تحلیل اینستاگرام) اشاره کرد که توسط آن به راحتی می‌توانید از میزان بازخورد و تاثیرات هر پست خود مطلع شوید.

    همچنین اینستاگرام مزایای رایگان دیگری، جهت تحلیل معیارهای مخاطبان، در بیزنس اکانت ارائه می‌دهد.

    ۲. از ابزارهای رایگان اینستاگرام استفاده کنید

    اکانت های بیزنس اینستاگرام و فیس بوک تفاوت چندانی ندارند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
    از طریق بخش اینسایت، می‌توان به آماری از جمله بازخورد ها، داده های تعاملی و موارد دیگر دسترسی یافت و اینستاگرام مارکتینگ را بهبود بخشید.

    با استفاده از این قابلیت همچنین می‌توان به اطلاع از مشخصات دنبال کنندگان، از جمله سن، جنس، محل سکونت و ساعت فعالیت آن ها، اشاره کرد.

    از جمله اطلاعات ویژه insight نمایش پست های برتر و تعداد بازدید های یک پست در بازه زمانی مشخص است.

    این ابزار سودمند، برای درک الگوریتم اینستاگرام و چگونگی تعامل کاربران با محتوای شما است. هرچه اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید، می‌توانید محتوای خود را برای افزایش تعامل تنظیم کنید.

    ۳.با تیزر محصولات کاربران را ترغیب به خرید کنید

    اینستاگرام بستر مناسبی برای تبلیغ محصولات شماست و اگر آن را درست انجام دهید، مخاطبانتان را از دست نمی‌دهید. زیاده روی در این مورد می‌تواند به ریزش دنبال کنندگان بیانجامد؛ اما پست های تیزر محصول روشی ساده برای معرفی محصول و ترغیب مخاطب است.

    در اینجا به دو پست از صفحه اینستاگرام Gilt Man می‌پردازیم که مستقیما برای فروش یک محصول تبلیغ نمی‌کنند، بلکه با ارائه دادن یک برنامه(اپلیکیشن) رایگان به کاربران، امکان خریداری تمامی محصولات برند را برای آنها فراهم می‌کنند.

    این برند درحالیکه به مشتریان خود ۷۰٪ تخفیف ارائه می‌دهد، اقلام موجود برای خرید را نیز نشان می‌دهد. هر کدام از پست ها هزاران لایک دریافت کرده اند که در دنیای تبلیغات بسیار حائز اهمیت است.

    تبلیغات به صورت غیر مستقیم و به آرامی عمل می کنند زیرا فشار آور نیستند. آنها با نشان دادن تخفیفات و تصویر محصول، کاربر را برای دریافت اپلیکیشن و خرید ترغیب می‌کنند.

    این کار در بازاریابی اینستاگرام تقریباً برای هر صنعتی کارآمد است. استارباکس بدون مجبور کردن مردم به خرید و صرفا با تبلیغ نوشیدنی های فصلی همراه با تصاویر جذاب و گیرا در جذب مخاطب به درستی عمل میکند.

    وقتی مردم را بدون اعمال فشار و وادار کردن آنها به خرید و  صرفا با کالاهایی که به آنها علاقه دارند به خرید ترغیب میکنید، احتمالاً بیشتر ترغیب می شوند و در عمل چیزی می خرند.

    در غیر این صورت، آنها با لایک کردن، کامنت گذاشتن و یا اشتراک گذاری با یک دوست با آن درگیر خواهند شد. بنابراین به آرامی و بدون ترس از کالای خود رونمایی کنید.

    ۴. اسپانسر تبلیغاتی ایجاد کنید

    رواج تبلیغات اینستاگرام به امری عادی تبدیل شده است که به راحتی میتوانید با تعیین بودجه تبلیغات خود، هزینه هایتان را کنترل کنید.

    شما می توانید نشان دهنده یک اسپانسر تبلیغاتی و یا چندین تبلیغ باشید.

    این روشی کاملا جدید در اینستاگرام مارکتینگ برای هدف قرار دادن مخاطبین است. قبل از به وجود آمدن پست های تبلیغاتی، فقط کاربرانی که شما را فالو می کردند می توانستند به روزرسانی ها و عکس های شما را مشاهده کنند. اما اکنون، برند ها می توانند عکس های خود را برای هرکسی متناسب با مخاطب هدف خود تبلیغ کنند تا بیش از هر زمان دیگری به مخاطبان دسترسی داشته باشند.

    برای تبلیغات اسپانسری، از محتوایی که موجب جذب و درگیری مخاطب می‌شود استفاده کنید که در عین حال علاقه کاربرانتان را نیز هدف گیری میکند. همچنین می توانید پست های موجود را به پست اسپانسر تبدیل کنید، بنابراین پست های برتر خود را زیر نظر داشته باشید. بدینگونه، می توانید پست های با عملکرد بالا را در زمان درست به صورت تبلیغات اسپانسر به مشتریان ارائه دهید.

    همزمان چندین پست را برای مخاطبان مختلف به منظور تعامل بیشتر به اشتراک بگذارید. انواع مختلفی از پست اسپانسر وجود دارد، مانند:

    • عکس
    • ویدئو
    • کاروسل/تبلیغات پویا
    • استوری

    استوری ها ی اینستاگرام حتی اگر اسپانسر نباشند، بهترین راه برای ارتباط با فالوورها هستند.

    ۵. از استوری اینستاگرام استفاده کنید

    اگر به دنبال تولید لید های باکیفیت هستید، استوری های اینستاگرام یک راه عالی برای این کار هستند. استوری های اینستاگرام با پست های معمولی اینستاگرام متفاوت هستند.

     

    استوری ها به مدت 24 ساعت قابل رویت هستند، اما به راحتی می‌توان آن ها را ذخیره کرد. این ویژگی شباهت زیادی به استوری های برنامه اسنپ چت دارد (و حتی یک رقیب به شمار می‌رو

    د). استوری اینستاگرام به جای آنکه در صفحه اصلی تایملاین ظاهر شود، در قسمت کوچکی بالای آن ظاهر می شود.

    این مطلب رو هم بخون:  آشنایی با گوگل ادسنس و راه های کسب درآمد

    کاربر با کلیک بر روی عکس شما در بالای صفحه می تواند Story شما را مشاهده کند.

    مزایای استوری برای برند ها در بازاریابی اینستاگرام بی شمار است. برندها می توانند از استوری ها برای به اشتراک گذاشتن پشت صحنه پست های خود استفاده کنند که ممکن است به اندازه پست های عادی “با کیفیت” نباشد. همچنین لازم نیست نگران عالی بودن کیفیت استوری ها باشید.

    اینستاگرام همچنین امکان تجربه و تست محتواهای مختلف را برای شما فراهم میکند عکس، فیلم کوتاه، ویدیو معکوس، ویدیو زنده یا بومرنگ را آسان می‌کند. (بومرنگ ها تصاویر GIF هستند که به صورت تکرار شونده پخش می‌شوند.) همچنین می‌توانید با استفاده از ابزارهایی نظیر canva و یا InVideo تصاویر و ویدیو های خلاقانه ای برای استوری خود تهیه کنید.

    در ضمن اگر برای اینستاگرام مارکتینگ با برند و یا اینفلوئنسر دیگری همکاری می کنید یه راحتی می‌توانید آنها را در story خود ضمیمه کنید. ویرایش عکس ها و تصاویر جالب با فیلترهای صورت، متن و یا برچسب ها  هم به راحتی امکان پذیر است.

     

    هر عکس و ویدیویی که اضافه می کنید به ترتیب پخش می شود. پست ها را به تعداد نامحدود و در هر زمان می‌توان به Stories اضافه کرد و برای همه مشاغل جهانی قابل استفاده است.

    استوری ها فقط در نسخه تلفن همراه در دسترس است اما از آنجا که اکثر کاربران اینستاگرام از آن از طریق گوشی های هوشمند به برنامه دسترسی پیدا می کنند، این مسئله در واقع جای نگرانی نیست.

    ۶.با اینفلوئنسرها همکاری کنید

    سریعترین راه برای دستیابی به مشتریان واقعی از طریق اینفلوئنسرهایی است که از قبل مخاطبان زیادی را توسط دنبال کنندگان خود جذب کرده اند.

    روزانه افراد بیشتری بر اساس تبلیغات و با اعتماد به اینفلوئنسر ها، درحال خرید خدمات یا محصولات هستند. در صورت همکاری با یک اینفلوئنسر مرتبط با کسب و کار خودتان، میتوانید به راحتی برند خود را به آنها معرفی کنید.

    اولین قدم در اینفلوئنسر مارکتینگ شناسایی اینفلوئنسر هایی است که مخاطبانی مرتبط با محصول یا خدمات شما دارند.

    به عنوان مثال Gravity Blanets از Jessi Smiles (اینفلوئنسر) برای تبلیغ محصولات خود در صفحه اینستاگرام استفاده کرد و هزاران نفر پست را لایک کرده اند.

     

    این برند پتوهایی برای خواب و استرس تولید می‌کند و صفحه اینستاگرام آنها بیشتر از 77k دنبال کننده دارد. در مقابل صفحه جسی بیش از 400000 دنبال کننده دارد که به او و توصیه هایش اعتماد میکنند.

    به این معنا است که این برند فقط از طریق یک پست، خود را در معرض توجه و دید هزاران مشتری (و دنبال کنندگان جدید) قرار داده است. اگر دستیابی به سودهای کوتاه مدت و فروش مستقیم از طریق کمپین اینفلوئنسر را کنار بگذارید، این نوع از اینستاگرام مارکتینگ سودهای بسیار بیشتری در بلند مدت نیز به همراه دارد. برقراری ارتباط با هر اینفلوئنسر، یک برند ماندگار با دنبال کننگان جدیدی را ایجاد میکند و اگر کار خود را به درستی انجام دهید، در آینده می‌توانید توسط همکاری با یک اینفلوئنسر برتر میلیون ها بازخورد داشته باشید، مانند کاری که کوکا کولا با این پست از سلنا گومز انجام داد.

     

    اگر چه ممکن است خریداران شما اینفلوئنسرها نباشند، اما همچنان می توانید از پست های آنها در جهت ترغیب مردم برای خرید محصولاتتان وجمع آوری عکسهای ارسالی از طرف آنها استفاده کنید.

    ۷. از عکس های ارسالی کاربران استفاده کنید

    یکی از آسان ترین راه ها برای بازاریابی در اینستاگرام، استفاده از عکس های ارسالی کاربران است. همچنین محتوای تولید شده توسط کاربران بخاطر معتبر بودن و غیر قابل پیش بینی بودن آن، می‌تواند بسیار لذت بخش تر از محتوای تولیدی شما باشد.

    برند لوازم آرایشی MAC برای به نمایش گذاشتن محصولات خود از تعداد زیادی محتوای تولید شده توسط کاربران خود استفاده کرده که در صفحه اینستاگرام خود تبلیغ می کنند. در اینجا عکس ارسالی یکی از کاربران آنها را قرار داده ایم که در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته اند. توجه داشته باشید که آنها چگونه از هشتگ #regram استفاده کرده و کاربر را در تصویر ضمیمه کرده‌اند.

    ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه کاربران خود را بدون ایجاد فشار برای تولید محتوای جذاب ترغیب کنید.

    در واقع کاملاً ساده است. احتمالاً مخاطبان شما می خواهند مانند شما دنبال کنندگان خاص خود را افزایش دهند. به آنها یادآوری کنید که در صورت بازنشر(Regram) یک پست، آنها را تگ می کنید، سپس انگیزه ای ثابت برای ارسال محتوای تولید شده توسط کاربر به وجود می‌آید. این یک برد برای شما و مشتریان شما است.

    دلیل مشهوریت GoPro انتخاب یک عکس هفتگی با عنوان #FeaturedPhotographer (عکاس ویژه) می‌باشد. این برند (و دنبال کنندگان آن)  به این رویداد مانند یک مسابقه هفتگی نگاه می‌کنند. اگر مورد مشابهی را امتحان کنید، احتمالاً تعجب خواهید کرد که فالوورهایتان چقدر مشتاق به شرکت در آن هستند. به یاد داشته باشید عکس های هفتگی را زیرکانه انتخاب کرده و پست کنید. هنگام در نظر گرفتن یک برنده موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

    1. آیا عکس با نام تجاری(برند) شما تناسب دارد؟ یا خلاف آن است؟
    2. شخصی که قصد انتشار عکس او را دارید چه تعداد فالوئر دارد؟
    3. آیا عکس برای مخاطبان و دنبال کنندگان فعلی مناسب است؟

    هنگامی که صاحب یک برند هستید، باید از تناسب هر محتوایی با پیام برند و مخاطبان خود در اینستاگرام مطمئن شوید. اگر کاربری با تعداد زیادی فالوور تصویری از برند شما به اشتراک بگذارد، احتمالاً دنبال کننده های او نیز علاقه مند به بررسی صفحه شما هستند.

    این کار همچنین به شما در دستیابی به هشتگ اختصاصی خودتان و ترغیب کاربران برای تعامل با شما کمک میکند.

    ۸. از هشتگ های تعاملی استفاده کنید

    هشتگ ها یکی از بهترین و سریعترین راه های تعامل با کاربران در اینستاگرام مارکتینگ هستند. Red Bull از هشتگ ویژه خود (#itgivesyouwings) #ردبول_به_شما_بال_میده در بیش از 299,612 پست اینستاگرام خود استفاده کرد.

    مشتریان می توانند برای ارسال عکس های خود از هشتگ های شما استفاده کنند. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی، به راحتی به همه ی پست های این نام تجاری دستیابی پیدا کنند. یکی دیگر از مزایای این هشتگ پیدا کردن یک پست برای بازنشر را نیز، برای شما راحت تر می‌کند.

    این مطلب رو هم بخون:  راه اندازی سایت پزشکی و دارویی با وردپرس

    ساخت هشتگی که شما و سایر کاربران بتوانید آن را جستجو کنید درواقع تبلیغات رایگان است. انتشار هر محتوا و عکسی با هشتگ شما، به نوعی تبلیغ و نشان دادن برند شما به فالوورهایتان محسوب می‌شود.

    اگر در گذشته نیز شعار یا عبارت تجاری مشهوری داشتید، هشتگ مارک تجاری خود را بسازید. کوکاکولا با هشتگ خود،#ShareACoke، این موفقیت را به دست آورد.

    در آخر انتشار پست در زمان درست، بسیار با اهمیت تر از محتوای آن است. از ارسال بیش از حد محتوا نیز خودداری کنید.

    ۹. زمان مناسب انتشار پست را پیدا کنید

    انتشار بیش از حد پست در اینستاگرام، مطمئنا به سرعت باعث کم شدن تعداد فالوورهای شما می‌شود.

    اگر کاربران محتوای انتشار شده از اکانت شما را به صورت پی در پی در فید اینستاگرام خود ببینند، قطعا دیگر شما را دنبال نمی‌کنند.

    یکی از بهترین روش ها برای دیده شدن محتوای شما، انتشار پست های خود فقط در روزهای اوج و ساعت هایی که دنبال کنندگان شما آنلاین هستند می‌باشد.

     

    ساعت مناسب انتشار محتوا را می توانید با تحلیل و بررسی insight پبج خود به دست آورید. مثلا بین ساعات 8:00 تا 9:00 صبح مربوط به زمان آماده شدن و رفت و آمد مردم به محل کارشان و بررسی شبکه های اجتماعی است.

    و ساعت 12:00 بامداد  نیز زمانی برای گشت و گذار در این شبکه اجتماعی قبل از به خواب رفتن افراد است. این می‌تواند به عنوان دومین زمان محبوب برای ارسال محتوا نیز باشد.

    شما می توانید توسط اینسایت در اینستاگرام از زمان فعالیت فالوور های خود مطلع شوید، بنابراین ممکن است بهترین روزها و زمان های ارسال شما بسته به مخاطبان خاص شما کمی متفاوت باشد.

    همچنین میتوانید با استفاده از ابزار های تحلیل اینستاگرام مانند Hootsuite ، CoSchedule یا Sprout Social زمان‌بندی پست های خود را برنامه‌ریزی کرده و تا این روزها و زمان ها به فعالیت خود ادامه دهند.

    همچنین طبق تحقیقات تعداد ایده آل برای انتشار محتوا در روز یک الی دو پست می‌باشد، نه بیشتر و نه کمتر.

    اگر وسوسه شدید که پست بیشتری ارسال کنید، از ویژگی آلبوم کاروسل اینستاگرام برای ارسال چندین تصویر یا تبلیغات در قالب نمایش اسلاید استفاده کنید.

    بعد از انجام این تغییرات، برای موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ معیارها و زمان بندی پیشرفت خود را تحت نظر داشته باشید.

    ۱۰. معیار های درست را پیگیری کنید

    تنها راه بهبود عملکردتان در اینستاگرام شناسایی دقیق عملکرد‌ها و پست های خوب و ضعیفتان است. با بررسی دقیق نتایج، عوامل کارساز و کارآمد را شناسایی می‌کنید.

    در ابتدا با پیگیری میزان رشد فالوور های خود شروع کنید. تعداد کلی دنبال کنندگان شما معمولاً واقعی نبوده و به عنوان یک معیار پوچی دیده می شود. اما میزان رشد فالوور شما اینگونه نیست. با پیگیری میزان رشد و تعداد افزایش فالوورهایتان می‌توانید به تاثیرگذاری نوع محتوای ارسالی خود و حتی (تعداد دفعات ارسال پست) دست پیدا کنید. در ادامه میزان تعامل یا همان لایک و کامنت ها را محاسبه کنید.

    برای به دست آوردن تصویری واضح از عملکرد صفحه خود ، می‌بایست از درصد تعامل کل دنبال کنندگان  خود و همچنین از میزان متوسط تعامل با هر پست مطلع شوید.

    اگر فالوور های کمتری داشته باشید، باید در ازای آن میزان تعامل بیشتری داشته باشید. همچنین، میزان کلیک URL خود را بررسی کنید.

    در پایان هر چه زودتر لینک وبسایت خود را در بیوگرافی اینستاگرام قرار دهید. سپس از این طریق، می توانید به راحتی تعداد افرادی را که روی URL شما کلیک می کنند محاسبه کنید.

    بر اساس Conversion XL ، میانگین در صد کلیلک بر روی صفحه (CTR ) در اینستاگرام 0.94٪ است.

    هرچه تاثیگذاری تکنیک های بازاریابی شما در اینستاگرام بر روی مخاطبان افزایش یابد، CTR شما نیز بالاتر خواهد بود.

    ابزاری مانند Sprout Social تعداد کلیک های لینک سایت شما را در مقایسه با تاثیرگذاری و مشارکتها محاسبه می‌کند.

    نتیجه

    اینستاگرام با تسلط بر دنیای رسانه های اجتماعی ماهانه با بیش از 800 میلیون، مکانی برای اشتراک تصاویر است. روزانه میلیاردها لایک و بازخورد در اینستاگرام تبادل می شود، که می‌توانید با تلاش به تعدادی از آن برسید.

    در ابتدای اینستاگرام مارکتینگ با تبدیل پروفایل شخصی خود به اکانت تجاری، از هزاران ابزار خصوصا ابزار insight برخوردار شوید. در ادامه، از مزایای ابزارهای رایگان استفاده کرده و اطلاعات جمعیتی مخاطبان خود را مانند سن یا مکان های برتر آنها شناسایی کنید.

    تیزر تبلیغاتی محصولات خود را انتشار دهید و موجب ترغیب مردم به خرید محصولات یا خدمات شوید. به یاد داشته باشید که احتمال خرید مردم در صورت اعمال نکردن فشار به آنها بیشتر است.

    پست های خود را به پست های اسپانسر تبدیل کنید، تا به مخاطبانی ممکن است هنوز شما را دنبال نکرده‌ باشند، دسترسی پیدا کنید.

    برای ارسال عکس یا فیلم از پشت صحنه از استوری های استفاده کنید. دنبال کنندگان شما از پست هایی که باعث ایجاد رابطه شما با مشتریان می شود، استقبال می کنند. در راستای گسترده تر شدن نام تجاری خود، با اینفلوئنسر ها همکاری کنید. دنبال کننده های آنها به توصیه هایشان اعتماد می کنند.

    حتماً با بازنشر مجدد تصاویر ارسالی مشتریان، از قدرت محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید. می توانید با هشتگ تعاملی برند خود، این بازنشر را به یک مسابقه تبدیل کنید.

    بصورت هفتگی یا ماهانه عکسی را که با پیام نام تجاری شما مطابقت داشته، انتخاب کنید.

    در زمان مناسب تولید محتوا کنید و از پست های بیش از حد جلوگیری کنید. هر روز یک تا دو بار پست های خود را منتشر کنید و  در ضمن بیشترین فعالیت فالوورهای خود را بررسی کنید.

    در آخر، مطمئن شوید که معیارهای درستی را دنبال می‌کنید تا تلاش های بازاریابی اینستاگرام شما نتیجه بخش باشد.

    مقالات مرتبط:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵