شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

مزرعه‌ محتوا
شناسه پست: 3792
بازدید: 1074
  • مزرعه‌ محتوا
    مزرعه های محتوا (content farm) از این جهت که محتوای زیادی تولید می کنند مانند مزارع عادی هستند. در این مزارع ردیف به ردیف مقالاتی وجود دارند که برای مصرف کنندگان در سراسر جهان به غذا و خوراکی تبدیل می شود. ممکن است مقایسه یک مزرعه واقعی با یک مزرعه مقاله و اطلاعات، احمقانه به نظر برسد، اما این دقیقاً همان کاری است که ما در این مقاله می خواهیم انجام دهیم! پس با ما همراه باشید تا ببینیم مزرعه محتوا چیست.

    مزارع محتوایی یا content farm وب سایت هایی هستند که حاوی مقالات با کیفیت پایین و یا پست های وبلاگی هستند که از نظر کاربران اینترنت هیچ ارزشی ندارند اینمقالات حتی ممکن است کپی از سایت های دیگر باشند. حال ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که چرا آن ها وجود دارند و چرا باید از آن ها استفاده کرد؟

    در حالت کلی اصطلاح کشاورزی محتوا و یا مزرعه ی محتوا یک مدل تجاری در اینترنت را نشان می دهد که به موجب آن محتوا در تعداد بسیار بالایی تولید می شود و منجر به کسب درآمد از طریق تبلیغات آنلاین می شود. این محتوا غالباً بی کیفیت تلقی می شود و تنها با هدف دستیابی به حجم بالای بازدید و افزایش ورودی سایت ایجاد می شود. قالب های معمول این نوع محتوا می تواند راهنما ها، آموزش یا سوالات متداول باشد. چنین محتواهایی معمولاً برای دستیابی به رتبه های بالا در موتورهای جستجو، در برابر معیارهای سئو بهینه می شوند.

    مزرعه محتوا می تواند یک بلاگ باشد که با استفاده از داده های الگوریتم جستجو مقالات، فیلم ها و سایر رسانه ها را ایجاد می کند که برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو طراحی شده اند. مزارع تولید محتوا به عنوان کارخانه تولید محتوا نیز شناخته می شوند.

    هدف اصلی یک مزرعه محتوا به حداکثر رساندن بازدید از صفحه و درآمد حاصل از تبلیغات در آن صفحات است در حالی که هزینه ها و زمان لازم برای ایجاد محتوا را به حداقل می رساند. در واقع در این نوع محتوا تا آنجا که ممکن است مقالات بیشتری برای بیشترین خوانندگان تولید می شود تا بعداً در مرحله بعدی تبلیغات پیرامون آن محتوا را انجام داده و ROI و یا نرخ بازگشت بالایی ایجاد شود.

    مزرعه های محتوا اکنون توسط موتورهای جستجو به صورت منفی دیده می شود و به دلیل به روزرسانی الگوریتم های گوگل، در نتایج جستجو تا حدی تنزل می یابد. در ادامه می گوییم نحوه کارکرد مزرعه محتوا چیست، چه مزایا و معایبی دارد و تاثیر آن بر سئو چیست.

    مزرعه محتوا چیست؟

    یک مزرعه تولید محتوا یا content farm یک وب سایت است که هر روز صدها، اگر نه هزاران مقاله و داستان را منتشر می کند. از نظر ظاهری به اندازه کافی بی ضرر به نظر می رسد، درسته؟ وب سایت های خبری نیز همین کار را انجام می دهند و روزانه محتوای بسیار زیادی را منتشر می کنند. تفاوت در اینجا این است که مزارع تولید محتوا مقالاتی (معمولاً مقالاتی با کیفیت پایین) با هدف ساختن رتبه بندی موتورهای جستجو تولید می کنند. هنگامی که افراد از گوگل و یا سایر موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات در مورد یک موضوع خاص استفاده می کنند، معمولاً سایت ها با رتبه های بالا را بازدید می کنند.

    بنابراین واقعاً، مطالب مربوط به مزرعه برای موتورهای جستجو نوشته شده است، نه افراد و اساساً برای محبوب بودن در نتایج موتوره های جستجو طراحی شده اند. مزارع تولید محتوا مقالات خود را از نویسندگان مستقل یا شاغل یا حتی کاربران عادی دریافت می کنند.

    مزرعه محتوا حتی می تواند وب سایتی باشد پر از مقالاتی که معمولاً کم عمق هستند یا از نظر محتوا و جزئیات کم حجم هستند. به طور معمول هر مقاله در حدود 300 تا 500 کلمه خواهد بود و فقط به منظور درج لینک به وب سایت دیگر و بک لینک گرفتن نوشته شده است.

    مزرعه محتوا چگونه کار می کند؟ آیا مزرعه محتوا اسپم است؟

    مزرعه محتوا با تجزیه و تحلیل سوالات جستجو های انجام شده، روندها و موضوعاتی که در حال حاضر مورد توجه کاربران است آغاز می شود. درخواست های جستجو توسط ارائه دهنده یا نویسندگان مستقل ثبت می شود و بر اساس معیارهای خاصی از جمله حجم جستجو، تکامل زمانی حجم جستجوها یا درآمد احتمالی تبلیغات برای شرایط خاص مرتب می شوند. این تجزیه و تحلیل با اتصال رابط ها به موتورهای جستجو در شرکت های بزرگ تر بصورت خودکار انجام می شود. با استفاده از یکAPI ، داده های مربوطه به شرکت منتقل می شود. یک الگوریتم سوالات جستجو را مرتب می کند و نتیجه آن لیستی از اصطلاحات و مسائلی است که به طور بالقوه ارزش بازار بالایی دارند.

    این مطلب رو هم بخون:  اهمیت سئو برای سایت های گردشگری

    قبل از نوشتن مقالات، جستجوی کلمات کلیدی انجام می شود که اغلب به صورت خودکار صورت میگیرد. هدف این است که بفهمید چه کلمات کلیدی و موضوعات مرتبطی به طور مکرر توسط کاربران جستجو می شوند. عبارات جستجوی متداول شانس بیشتری برای ایجاد ترافیک دارند. بازدید زیاد منجر به درآمد بیشتر از تبلیغات می شود. در واقع بیشتر کارهای تولید محتوا بر اساس این اصل است.

    از آنجا که هدف این تحقیق یافتن نیازهای کاربران و فرصت های بازاریابی است، چنین مدل های تجاری نیز به عنوان رسانه تقاضا یا مقیاس پذیر توصیف می شوند. از یک طرف، این می تواند یک تلاش برای برآوردن تقاضای افراد باشد، از سوی دیگر، موضوعاتی شناسایی می شوند که باعث ایجاد ترافیک می شوند و سپس این ترافیک با معیارهای مختلف اندازه گیری می شود. رشد تعداد بازدیدکنندگان معمولاً با بازاریابی ویروسی افزایش می یابد، در حالی که عملکرد محتوای رسانه های فردی موضوع اصلی را تشکیل می دهد. یکی از اولین شرکت هایی که طبق این اصول کار کرد، Demand Media بود. آن ها با موفقیت توانستند از وب سایت eHow.com کسب درآمد کنند.

    تجزیه و تحلیل سوالات جستجو بر روی کلمات کلیدی عمومی با حجم جستجوی بالا به نام کلیدهای پول متمرکز است، آنچه مهم است این است که کاربران چه چیزی را جستجو می کنند و از کدام اصطلاحات و کلمات برای دستیابی به پاسخ سوال خود استفاده می کنند. بر اساس داده های به دست آمده، می توان برنامه های سرمقاله ای را برای آموزش نویسندگان ایجاد کرد. پس از ایجاد پست ها، علامت گذاری معمولاً به آن اضافه می شود تا هر پست دارای معیارهای مربوط به سئو باشد. این بهینه سازی در صفحه، یک بخش اساسی از تولید محتوا است، زیرا برای موقعیت های بالا در SERP لازم است.

    تحقیقات کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا اغلب توسط ابزار مختلف انجام می شود. برای بدست آوردن داده ها از Google Suggest ،AdWords Keyword Tool ،گوگل ترندز یا ابزارهای دیگری مانند Ubersuggest و W-questions-tools استفاده می شود.

    برخی از ارائه دهندگان محتوا تجزیه و تحلیل رفتار خواننده و کاربر را انجام می دهند یا از طعمه کلیک برای ایجاد توجه برای پست ها و به ویژه عنوان ها استفاده می کنند. نوع محتوا هر مزرعه محتوا می تواند با دیگری بسیار متفاوت باشد با این حال اصول راهنما عامل تعیین کننده ای است. برخی از فروشندگان محتوای خود را از طریق رسانه های اجتماعی تهیه می کنند، جایی که میلیون ها کاربر هر روز به دنبال محتوای تازه هستند.

    مزرعه محتوا و تاثیر آن بر سئو

    مزارع محتوایی هرگز برای افرادی که به اطلاعات واقعی نیاز دارند مکانی مناسب نیستند، اما سوال اصلی اینجاست که اگر آن ها هیچ چیز ارزش واقعی برای کسی ندارند و محتوای آن ها توسط کاربران اینترنت به ندرت خوانده می شود، چرا ساخته شده اند.

    وقتی گوگل به موتور جستجوی پیشرو در جهان تبدیل شد، این کار را با در نظر گرفتن مواردی بیش از محتوای یک صفحه در یک وب سایت انجام داد، اینکه آن صفحه یا وب سایت چه تعداد لینک از وب سایت های دیگر دریافت می کند. هرچه پیوندها و بک لینک های بیشتری داشته باشید، رتبه بالاتری نیز کسب می کنید. مدیران وب برای دریافت لینک مسابقه می دادند و در رقابتی تنگاتنگ بودند. یک اصل وجود داشت که بر اساس آن اگر یک سایت به سایت دیگر لینک می داد آن وب سایت نیز در مقابل باید همین کار را انجام می داد. گوگل متوجه شد که این الگوریتم آن ها را تضعیف می کند و بنابراین اعلام کرد که لینک های متقابل را نادیده می گیرد.

    در این زمان بود که گوگل گفت دایرکتوری های آنلاین مکان خوبی هستند و با این کار بازار صدها هزار دایرکتوری آنلاین ایجاد کردند. اکثر آن ها هر وب سایتی را می پذیرند و همچنین برنامه های پولی وجود داشت که به شما امکان می داد وب سایت خود را همزمان به هزاران دایرکتوری ارسال کنید. دایرکتوری ها از نظر ارزش واقعی نبودند و فقط به منظور ایجاد پیوندها بصورت آنلاین مورد استفاده قرار می گرفتند. بنابراین هر کسی می تواند هر مقاله ای را درباره هر چیزی ارسال کند و بلافاصله بصورت آنلاین ظاهر می شود. به طور کلی سایت ها با محتوای بی کیفیتی که اصلاً ارزش واقعی ندارند سعی در کسب رتبه ی بالاتر داشتند و موفق هم بودند اگرچه بسیاری از مقالات به قدری ضعیف نگاشته شده اند که به سختی قابل خواندن بودند.

    این مطلب رو هم بخون:  رابط کاربری (UI) چیست؟

    باز هم خدمات پولی وجود داشت ، بنابراین شما می توانستید یک مقاله را به صدها یا هزاران وب سایت ارسال کنید. بدیهی است که هیچ شخص واقعی هرگز از این سایت های مقاله به عنوان منبع اطلاعات مفید استفاده نکرده است. گوگل این محتوا ها را مزرعه های محتوا اعلام کرد و علی رغم جمع آوری مزارع محتوا، دو عامل همچنان باقی مانده است. بک لینک درون محتوای اصلی یک صفحه بیش از یک لینک به خودی خود ارزش دارد (مثلاً در قسمت هدر یا پاورقی صفحه) و اگر محتوا به یک موضوع مشابه لینک داده شود ارزش آن بیشتر خواهد بود.

    گوگل قوانینی را برای وب سایت هایی که محتوای ظاهرا بی کیفیت در حجم بالایی منتشر می کنند، تغییر داد. تمرکز فقط بر وب سایت هایی با محتوای مشکوک نبوده بلکه بر روی تجمع گرایانی است که خود محتوای بسیار کمی تولید می کنند یا سایت هایی با محتوای تکراری می باشند. مزارع تولید محتوا محتوای زیادی تولید می کنند و میلیون ها درآمدزایی دارند. اگر کاربران همچنان به دنبال پاسخ به سوالات ساده باشند یا بخواهند سرگرم شوند، مزارع تولید محتوا همچنان منبع ترافیکی هستند که بستری برای درآمد تبلیغات را تشکیل می دهند و برای سئو مناسب می باشند.

    مزرعه ی محتوا چه مزایا و معایبی دارند؟

    اکنون که ایده ای درباره نحوه کار مزرعه های محتوا به دست آوردید، باید بدانید که چه کسی از آن ها استفاده می کند و چه مزایا تمام مزارع تولید محتوا مدل خاص خود را برای کار دارند. مزارع تولید محتوا می توانند ده ها مقاله و فیلم را در مدت زمان کم تولید کنند و به شما در تأمین نیازهای بازاریابی محتوا در مقیاس و کارایی فوق العاده کمک کنند. اما با این حال گزینه مناسبی برای تأمین نیازهای محتوایی هر بازاریاب برای هر کسب و کاری نیستند. در اینجا برخی از بزرگ ترین نقاط مثبت و منفی آورده شده است.

    • نقاط مثبت

    یکی از مزایای آن مطالب همیشه تازه و فراوان است. مقالات جدیدی که بتوانند متناسب با هر موضوع مرتبط با مصرف کنندگان شما باشند، هرگز کم نیستند و این می تواند یک شرایط برد برد برای کسانی باشد که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند. محتوایی که به صورت منظم تولید می شود می تواند وبلاگ شما را محبوب تر می کند.

    • نقاط منفی

    وقتی محتوا به این روش سریع تولید می شود، فضای کمی برای بررسی دقیق کیفیت و تأمین دقیق منابع وجود دارد. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که مقاله هایتان کیفیت بالایی داشته باشد. حتی اگر مقالات ایجاد شده در یک مزرعه نادرست، کم عمق یا عمومی نباشند، کیفیت و زمینه همچنان موارد مهم در انتخاب مکان مناسب برای شخصیت نام تجاری شما است.

    جمع بندی

    یکی از جدیدترین موارد در حوزه ی بازاریابی از طریق محتوا مزرعه محتوا می باشد. مزرعه های تولید محتوا تأثیر واقعی در بازاریابی محتوا دارند. اگرچه شرکت هایی که به عنوان مزارع محتوا دسته بندی می شوند می توانند از نظر عملکرد، رویه ها و پروتکل های فن آوری بسیار متفاوت باشند اما با شباهت های اصلی آن ها می توان به راحتی تعریف کرد که آن ها از الگوریتم اختصاصی برای تعیین محبوب ترین موضوعاتی که کاربران وب می خواهند در مورد آن ها اطلاعات کسب کنند استفاده می کنند.

    مبنای استاندارد هر مدل تجاری محتوایی می تواند توجه به نیاز کاربران باشد با این حال این می تواند در مواقعی متفاوت باشد. اگر به دنبال دریافت ترافیک با حجم بالا و همراهی با توصیه های مفید، کاربرپسند هستید می توانید برای رسیدن به اهداف خود به مزرعه ی محتوا اعتماد کنید. اما اگر پیام برند شما کاملاً معتبر یا به هر طریقی کاملاً تنظیم شده باشد، توصیه می کنیم از مزرعه تولید محتوا و فرآیند الگوریتمی آن خودداری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵