شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

d8b3d986d8afd8a8d8a7daa9d8b3 daafd988daafd984 da86db8cd8b3d8aa d988 da86d8b7d988d8b1 d8a7d8b2 d8a2d986 d8aed8a7d8b1d8ac d8b4d988db8cd985 61530a219b6f6
شناسه پست: 6300
بازدید: 938

  • google sandbox effect

    شرکت ها و سازمان ها برای استخدام و جذب، قوانین متنوعی دارند. افراد معمولا رزومه شان را ارسال می کنند که بیانگر سطح توانمندی، تجربه و زمینه فعالیت شان است. اما حتی با وجود یک کارنامه درخشان و سوابق ارزشمند، قبل از عقد قرارداد رسمی، بازه زمانی بصورت آزمایشی در نظر گرفته می شود تا کارفرما و مدیران سازمان بتوانند میزان کارایی و بهره وری شخص را سنجیده و برای یک همکاری موثر و طولانی تصمیم گیری کنند. در این میان ممکن است متقاضی فرصت شغلی نتواند انتظارات را براورده کرده و منجر به عدم پذیرش شده یا با تخصیص زمان بیشتر، مجدد بازبینی شود. این شرایط اما شکل دیگری نیز دارد که با عملکرد و بهره وری بالا، باعث شروع همکاری زودتر از موعد دوره آزمایشی می شود.

    این کار کمک می کند تا از جذب نیروی بی کفایت و اسراف در منابع جلوگیری شود. اما همانقدر که یک فرد با مسئولیت می تواند بر روی  همکارانش تاثیر مثبت داشته باشد، شخصی که هیچ کارایی ندارد و برای دیگران و کار خود اهمیتی قائل نیست نیز باعث تاثیر منفی و مخرب خواهد بود.

    حال این شرایط برای سایت های تازه تاسیس و فضای نتایج جستجوی گوگل نیز صدق می کند، زیرا این شما هستید که یک کسب و کار قوی و یا محتوای خوب را به اینترنت می آورید، اما افرادی هستند که سایت های بی کیفیت با ساختار مخرب را با هدف سو استفاده و خسارت به سایرین عرضه کرده و  تاثیر منفی می گذارند.

    اینجاست که گوگل در جهت مقابله با این شرایط و اطمینان از سلامت آنچه که کاربران به دنبالش هستند، قوانینی را اعمال کرده که شاخص ترین آنها، جعبه شنی – sandbox  است. پیش از هر چیز بهتر است بدانید سئو چیست.

    پیدایش سندباکس گوگل

    در سال 2004، وب مسترها و کارشناسان SEO مَتوجه شدند که وب سایت های تازه راه اندازی شده، با وجود تلاش فراوان، از رتبه بندی خوبی در نتایج جستجو برخوردار نیستند. این در حالی بود که صفحات ایندکس می شد و سایت ها جایگاه مناسبی در یاهو و بینگ داشتند. آنها دریافتند که شرایط فوق از چند هفته تا چند ماه ادامه دارد، پس با در نظر گرفتن اینکه گوگل می خواهد محتوای معتبر و باکیفیت را در اختیار کاربران خود قرار دهد و همچنین به وب سایت های جدید اعتماد نکند، همه چیز در واقع منطقی به نظر می رسید.

    سندباکس – جعبه شنی، به سیستمی گفته می شود که از رتبه بندی وب سایت های جدید طی یک بازه زمانی در نتایج برتر گوگل جلوگیری می کند. حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهید، اما سایت شما تا پایان این دوره رتبه بندی مناسبی نخواهد داشت.

    الگوریتم جعبه شنی گوگل فضایی است برای سایت های تازه تاسیس و نوپا که برای مقابله با سامانه های تحت وب اسپم در نظر گرفته شده است. سندباکس به نوعی سایت های تازه تاسیس را در یک دوره آزمایشی محک می زند تا ضمنَ شناخت کامل ساختار آن، با داده های بهتری برای رتبه بندی تصمیم گیری نماید. در این مقاله به نحوه پیدایش و بررسی یکی دیگر از ابزارهای چالش بر انگیز دنیای وب می پردازیم.

    این مطلب رو هم بخون:  10 نکته طلایی برای اینستاگرام مارکتینگ

    نقش سندباکس گوگل در نتایج جستجو

    سندباکس گوگل، تحولی را در خود به دنبال داشت که وب مسترها و صاحبان سایت را به سمت انجمن های کلاه سیاه روانه کرد که زمینه ساز تولد یک سیستم ضد اسپم نیز شد.

    گوگل سندباکس توضیحی برای پیشرفت کند دامنه های جدید نیز است . براساس این الگوریتم، بعد از راه اندازی یک دامنه و سایت جدید، تا مدتی (بین 1 تا 4 ماه) در وضعیتی خواهید بود تا گوگل از کیفیت محتوای شما مطمئن شده و زمینه اصلی کار تان را مشخص نماید .

    جعبه شنی گوگل (سندباکس)، اشاره به زمین بازی شنی کوچکی دارد که بچه ها در آن مشغول بازی هستند، بدین ترتیب گوگل تصمیم گرفت تا محیط تحت نظر والدین و فعالیت کودکان را بر روی الگوریتمی بگذارد که محیط تحت نظری را تداعی می کند.

    همه چیز به کیفیت و تجربه کاربری سایت شما بستگی دارد. اگر بستری عالی را برای مخاطبین ارایه کرده باشید، طبیعتا با یک کارنامه درخشان به میدان رقابت وارد می شوید، اما در صورت برخورد با یک سایت معمولی و بدون ساختار اصولی، نه تنها به نتایج مطلوب دست پیدا نمی کنید، بلکه با عدم رسیدگی به موقع نیز به عنوان سایتی غیر قابل اعتماد شناخته خواهید شد. با خروج از جعبه شنی گوگل باید بتوانید با بهبود مستمر و رعایت نکات بهینه سازی، سایتی با کیفیت بالا داشته و آن را حفظ کنید، در غیر این صورت با افت جایگاه روبرو می شوید.

    ابتدای راه با سندباکس در نمودار

    سندباکس گوگل، چرا و چگونه؟

    جلوگیری از رتبه بندی سایت های جدید می تواند به گوگل زمان بیشتری برای ارزیابی کیفیت وب سایت و مبارزه با هرزنامه ها بدهد. وقتی صفحه ای ناگهان با یک کلمه کلیدی سخت وارد رقابت شده و سایت هایی را که سال ها به جذب کاربر و جلب اعتمادشان پرداخته اند، بدون شناخت کافی و صحت عملکرد تحت تاثیر قرار دهند، نمی تواند وضعیت خوبی را رقم بزند. علاوه بر این، همه ما می دانیم که بک لینک ها یکی از مهمترین شاخص های رتبه بندی هستند، پس بسیار بعید است که صفحات یک وب سایت تازه تاسیس در عرض چند هفته رتبه قابل توجهی را کسب کنند.

    همانطور که به آن اشاره شد، هدف اصلی گوگل جلوگیری از پیشرفت سریع سایت های اسپمر در نتایج است. با استفاده از این سیستم دیگر نمی توان یک سایت جدید را به سرعت در رتبه اول نتایج گوگل قرار داد و استراتژی های مختلف برای فریب الگوریتم ها نیز عملا بی کاربرد هستند. هرچند بسیاری از سایت های تازه تاسیس همچنان شانس حضور در نتایج گوگل و جذب ترافیک را دارند، اما پیشرفت شان در دوره سندباکس زیاد نیست، ولی با رعایت قوانین بهینه سازی و توجه به اهمیت جایگاه کاربر ممکن است شاهد تغییراتی در جایگاه خود برای عباراتی خاص و افزایش تدریجی تعداد بازدیدکنندگان سایت باشند.

    از کجا بفهمیم که همچنان در سندباکس هستیم؟

    برای آنکه تشخیص دهیم جایگاه ما در سندباکس است یا خیر، باید وضعیت تمام کلمات و واژه ها را بررسی کنیم. اینکه آیا برای همه عبارات جایگاه مناسبی نداریم، یا تنها در برخی کلمات خاص دچار افت بازدید هستیم. در صورتی که صفحات سایت ایندکس شده ولی از نتیجه مطلوبی برخوردار نیستند، می تواند به عنوان دلیل شرایط سندباکس باشد. با یک استراتژی مدون و تولید محتوای با کیفیت و همچنین حذف صفحات ضعیف، می توانید به سرعت بخشیدن به اتمام فرایند امیدوار باشید. نکته مهمی که همیشه تاکید می کنیم، پایبندی به بهبود مستمر است. یعنی هر روشی که طی می کنید، باید راه آغاز شده را ادامه داده و آن را ارتقا ببخشید.

    این مطلب رو هم بخون:  نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت

    چه عواملی باعث طولانی شدن حضور در سندباکس می شود؟

    1. کمبود محتوا: ممکن است گوگل صفحات کافی را در وب سایت تان برای درک ارتباط مفهومی و موضوعی نبیند. در این شرایط سعی کنید به انتشار محتوای با کیفیت بپردازید و آن را استمرار بخشید.
    2. عدم وجود داده های تجربه کاربری: نرخ CTR و آمار تعامل، از جمله فاکتورهای رتبه بندی هستند. تا زمانی که گوگل داده های بیشتری را بر روی وب سایت شما پردازش نکرده و آنها را با سایت های دیگر مقایسه ننماید، جایگاه تان برای کلمات کلیدی هدف با تاخیر مواجه می شود. لازم است با استفاده از شیوه های دیجیتال مارکتینگ، کاربران را به سایت تان دعوت کنید و زمینه ساز آمار واقعی شوید.
    3. لینک سازی: موضوع پیوند ها و لینک سازی داخلی و خارجی از سرنوشت ساز ترین عوامل افت یا صعود است. این خیلی مهم است که در این مسیر توجه و دقت بسیاری به خرج دهید. کاربری که با مطالعه یک محتوا می تواند موضوعات مورد علاقه اش را در سایت دنبال کنند، شامل تجربه کاربری خوب نیز است.

    چگونه به خروج سریع تر از سندباکس کمک کنیم؟

    مهم ترین شیوه در کنترل شرایط سندباکس، استفاده از شیوه های دیجیتال مارکتینگ است. از آنجایی که هنوز کسی نتوانسته به سایتتان بیاید و در نتایج جستجو نیز حضور ندارید، باید به فکر ایجاد فضای تعاملی برای استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ باشید. ایمیل مارکتینگ، پیامک و تبلیغات محیطی و غیره به جذب کاربر کمک می کند تا گوگل ضمن با اهمیت دانستن سایت، کمک می کند تا در کمترین زمان به نتایج بیایید.

    به یاد داشته باشید، هرچقدر به نتایج بالا نزدیک می شوید، رقابت نیز به همان میزان سخت تر و ماندگاری جایگاه دشوار تر می گردد. به سئوی داخلی سایت را از نظر فنی و تکنیکی رسیدگی کنید و به تولید محتوای با کیفیتی که به نیاز کاربر در کم ترین زمان و به بهترین شکل پاسخ می دهد، بپردازید. سئوی خارجی سایت از یک جایگاهی به بعد بسیار تاثیر گذار است. بدون داشتن یک سایت با ساختار مناسب و اصولی و سئوی داخلی و محتوای خوب، بر روی شیوه های سئوی خارجی نیز شانسی نخواهید داشت. رشد و پیشرفت یک سایت در گروی فرایند های یکپارچه و رضایت بخش است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵