شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

در صورت نیاز به افزونه یا قالب (جوملا،وردپرس) که در فروشگاه موجود نیست ، لطفا تیکت بزنید تا در سایت قرار گیرد
ارسال تیکت
بروزرسانی ها
بازاریابی ویروسی
شناسه پست: 3451
بازدید: 45

استراتژی شبکه های اجتماعی نقشی اساسی در عملکرد و موفقیت در بازاریابی محتوا دارد و به بازاریابان محتوا اجازه می دهد تا آگاهی از نام تجاری را ایجاد کنند، بر چشم اندازها تأثیر بگذارند و در نهایت نرخ بازگشت را در هر مرحله از کانال فروش افزایش دهند. نه تنها شبکه های اجتماعی مکانی برای دیدار با خریداران هدف قبل از ورود به بازار است، بلکه مکانی برای ایجاد و پرورش روابط با مشتریان موجود از طریق محتوایی است که برای آن ها مهم است، قبل از اینکه آنها را وادار به اقدامی کنید.

نمی توان انکار کرد که رسانه های اجتماعی فرصتی مناسب برای یافتن، برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان هدف شما فراهم می کنند. امسال بیش از هر زمان دیگر، مدیران CMO در سراسر جهان به شدت در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند تا تجارت خود را آغاز کنند و مارک های خود را بسازند و دلیل آن را آسان می توان فهمید.

وقتی از اهرم درست استفاده می کنید، رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند:

  • مخاطبان را رشد دهید.
  • آگاهی از برند را ایجاد کنید.
  • مشتری های بالقوه را پیدا و جذب کنید.
  • بازدید را افزایش دهید.
  • تبدیل و تجارت را هدایت کنید.

البته گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. اما با ایجاد یک استراتژی کاملاً مستند و کامل، کاملاً منطبق با برنامه بازاریابی محتوای خود، خود را برای دستیابی به اهداف خود آماده می کنید، هر چند بلند پروازانه باشند.

در این پست، ما شما را برای آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی و در مورد چگونگی انجام دقیق آن راهنمایی می کنیم و مراحلی را که برای ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی طراحی شده برای پشتیبانی و تقویت برنامه بازاریابی محتوای شما ضروری است، دنبال می کنیم.

استراتژی شبکه های اجتماعی و محتوای خود را مرور کنید.

برای موفقیت در استراتژی شبکه های اجتماعی، ضروری است که این استراتژی کاملاً با استراتژی بازاریابی محتوای شما مطابقت داشته باشد. قبل از اینکه به چگونگی تدوین استراتژی اجتماعی خود بپردازید، برای ارزیابی عناصر اصلی استراتژی بازاریابی محتوای خود یک قدم به عقب بروید:

  • اهداف تجاری: اهداف بازاریابی محتوای شما و KPI هایی که برای موفقیت اندازه گیری می کنید.
  • مخاطب هدف: از طریق محتوا به چه کسی خواهید رسید.
  • بیانیه ماموریت: آنچه از طریق محتوا به دست خواهید آورد.
  • تاکتیک های توزیع: از کدام کانال ها استفاده می کنید تا محتوای خود را به مخاطبان خود تحویل دهید.
  • اندازه گیری: چگونه در مورد معیارهای موفقیت خود گزارش می دهید.

همین عناصر به عنوان ستون فقرات استراتژی شبکه های اجتماعی شما عمل می کنند، بنابراین مهم است که قبل از شروع کار دقیقاً بدانید که آن ها چه هستند.

 

اهداف خود را با استراتژی بازاریابی محتوا همسو کنید.

در این بخش از آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، آنچه را که می خواهید با ادغام یک استراتژی رسانه اجتماعی در برنامه بازاریابی محتوای خود حل کنید، ارزیابی خواهید کرد.

سوالات زیر را در نظر بگیرید:

  • یک استراتژی موفق در شبکه های اجتماعی برای شرکت شما چگونه است؟
  • معیارهای اصلی و KPI هایی که اندازه گیری می کنید، کدامند؟

با پاسخ به این سوالات می توانید اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی تعیین کنید. شما می توانید بین اهداف شغلی، مانند بازدید از سایت و تبدیل و اهداف اجتماعی مانند تعداد دنبال کنندگان و میزان تعامل، تفاوت قائل شوید. اهداف اولیه و ثانویه خود را شناسایی کنید و متعهد شوید که خود را برای رسیدن به آن ها مسئول بدانید. سرانجام، یک بازه زمانی مشخص کنید: چه زمانی انتظار دارید اهداف خود را برآورده کنید؟

هدف برای شناسایی و اختصاص حداقل یک هدف برای هر مرحله از قیف فروش است. در بالای قیف، هدف شما ممکن است ایجاد آگاهی از نام تجاری، گسترش مخاطبان هدف خود، مکالمه مداوم با پیروان خود و هدایت ترافیک به مرکز محتوای شما باشد. اهداف در پایین قیف ممکن است شامل هدایت و تأثیرگذاری در معاملات باشد.

در مرحله بعد، تعیین کنید که کدام سیستم عامل ها و تاکتیک های اجتماعی به شما کمک می کنند تا در هر مرحله به این اهداف برسید. به عنوان مثال، شما ممکن است تصمیم بگیرید که از اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و LinkedIn استفاده کنید تا آگاهی را افزایش داده و باعث ایجاد ترافیک و تعامل در بالای کانال شوید.

قیف بازاریابی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

KPI  های خود و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را برای سنجش موفقیت ایجاد کنید.

به عنوان بازاریاب محتوا، در نهایت هدف شما رسیدن به اهداف کسب و کار است. فراتر از مشارکت، بسیار مهم است که درک کنید که چگونه استراتژی اجتماعی شما باعث دستیابی، هدایت، تبدیل و درآمد می شود. وقتی نوبت به ارزیابی موفقیت می رسد، به اهداف اولیه خود فکر کنید. شما با ادغام یک استراتژی اجتماعی در برنامه بازاریابی محتوا امیدوار بودید که به چه چیزی برسید؟ به قیف برگردید و مشخص کنید از کدام معیارها برای ارزیابی موفقیت در هر مرحله استفاده می کنید.

آگاهی

در مرحله آگاهی از برند، KPI  ها به طور کلی شامل موارد زیر هستند:

  • Impressionsتعداد بازدید افراد از محتوای شما. برداشت ها میزان موفقیت شما را در مواجهه با مخاطب مورد نظر در معرض محتوایی که به اشتراک می گذارید، اندازه گیری می کنند. تعداد بالاتر در این گروه به این معنی است که افراد بیشتری با محتوا تماس برقرار می کنند. اگر محتوای شما به صورت منظم در فیدهای افراد بیشتری نشان داده می شود، شما بستر مناسبی را برای اشتراک اجتماعی انتخاب کرده اید.
  • Reach: تعداد کل حساب های منحصر به فرد که محتوای شما را مشاهده کرده اند. مانند تعداد نمایش ها، تعداد بالاتر این دسته به خوبی نشان می دهد که محتوای شما برای هر کدام از سیستم عامل هایی که به طور فعال استفاده می کنید، بهینه شده است.

به یاد داشته باشید که آگاهی مقدم بر ترافیک و درگیر شدن در قیف است. مخاطبان شما قبل از اینکه بخواهند اقدامی انجام دهند یا تغییر شکل دهند، باید در معرض محتوای شما قرار بگیرند.

 

ترافیک و Engagement

گرچه ترافیک و تعامل از شبکه ای به شبکه دیگر متفاوت هستند، اما KPI برای ترافیک و engagement معمولاً شامل موارد زیر است:

  • کلیک های وب سایت: تعداد ضربه های روی وب سایت در نمایه شما
  • لایک ها: تعداد افرادی که مطالب شما را دوست دارند. به خاطر داشته باشید که لایک ها در هنگام سنجش موفقیت کمترین میزان را دارند و نباید به عنوان KPI مستقل عمل کنند.
  • اشتراک ها: تعداد دفعات اشتراک گذاری محتوای شما توسط دیگران.
  • نظرات: تعداد نظرات ارسال شده بر روی مطالب شما
  • نام برند: تعداد دفعاتی که نام تجاری شما توسط کاربران دیگر ذکر شده است.
  • بازدید از صفحه: تعداد صفحاتی که در یک زمان مشخص سایتی را مشاهده یا کلیک کرده اند.
  • Sessions: گروهی از تعاملات است که در یک بازه زمانی مشخص در وب سایت شما انجام می شود.
  • دنبال کنندگان: تعداد کل افراد در شبکه شما

به خاطر داشته باشید که هیچ یک از KPI های موجود در لیست بالا کل ماجرا را بیان نمی کند. اگر بازدیدها و جلسات مربوط به مرکز محتوای شما به شدت سقوط کند، افزایش لایک و نظر اهمیت کمتری خواهد داشت. در مورد اندازه گیری میزان ترافیک و میزان مشارکت، تصمیم بگیرید که کدام معیارها برای برند شما مناسب ترند و مطمئن باشید که نتایج را در متن کامل قیف و اهدافی که برای دستیابی به آن تلاش می کنید، مشاهده کنید.

Action یا اقدام

در آخرین مرحله از قیف، هدف این است که ارزیابی کنید که چگونه ترافیک و تعامل منجر به تولید می شود. آیا پیروان شما در حال تبدیل شدن هستند؟ در غیر این صورت، ممکن است در زمان مناسب محتوای مناسب را در سیستم عامل های مناسب منتشر نکنید. بسته به نوع پیشنهاد شرکت شما، KPI  برای اقدام یا عمل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

در نظر بگیرید که کدام محتوا در دستیابی به سرنخ هایی که در نهایت می تواند بر معاملات و درآمد تأثیر بگذارد، بیشترین موفقیت را خواهد داشت.

بیشتر سیستم عامل ها دارای تجزیه و تحلیل اجتماعی داخلی هستند که برای کمک به شما در ردیابی و اندازه گیری موفقیت طراحی شده اند. این شامل موارد زیر می باشد:

  • Facebook Insights
  • LinkedIn Analytics برای صفحات شرکت ها
  • Twitter Audience Insights
  • Instagram Insights

در یک سناریوی ایده آل، محتوایی که در شبکه های اجتماعی ارسال می کنید باید مرتباً مشتریان احتمالی را درگیر خود کند و آن ها را برای سرمایه گذاری در خدمات شما تشویق کند. استفاده از الگویی را برای ردیابی KPI ها و اندازه گیری موفقیت در هر مرحله از قیف در نظر بگیرید: دسترسی باید منجر به تعامل بیشتر شود.

 

کانال های موجود در شبکه های اجتماعی خود را بررسی کنید.

یک گام اساسی برای ایجاد هر استراتژی جدید ارزیابی استراتژی موجود یا فقدان بالقوه آن است. حسابرسی رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد استفاده فعلی شرکت خود از رسانه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید، زمینه های قدرت را نشان دهید و فرصت های بهینه سازی و بهبود را شناسایی کنید.

با استفاده از فهرست کلیه کانال های اجتماعی خود شروع کنید:

  • لیست کاملی از کانال های فعال و غیرفعال خود، تهیه کنید.
  • برای جلوگیری از سردرگمی مخاطبان، موارد تکراری را حذف یا ادغام کنید.
  • اگر پست نامنظم است یا عملکرد ضعیف است، حساب های ثانویه یا غیرفعال را حذف کنید.

سپس، مشخص کنید که چه محتوایی در اختیار دارید. چند بار محتوای جدید منتشر می کنید؟ چه امکاناتی برای احیا، استفاده مجدد و توزیع مجدد در کانال ها وجود دارد؟ محتوای همیشه سبز را انتخاب کنید، زیرا هر دو دارای ماندگاری طولانی هستند و موفقیت در افزایش بازدید را نشان می دهند.

سرانجام، تعیین کنید که چه کسی محتوا و ایجاد محتوا را به جلو سوق خواهد داد. به ویراستاران، نویسندگان، طراحان و فیلمبرداران خود نقش اختصاص دهید.

مخاطبان خود را ایجاد کنید.

برای ایجاد محتوای جذاب که متناسب با مخاطب شما باشد، مهم است که درک کنید مخاطب شما کیست. اگر از قبل یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند داشته باشید، در این صورت ممکن است از قبل با یک نمایه مشتری ایده آل کار کنید، این مرحله ممکن است اضافی باشد.

بخاطر داشته باشید که رسانه های اجتماعی همچنین اطلاعات و داده های زیادی راجع به اینکه افراد چه کسانی هستند و به چه چیزی اهمیت می دهند ارائه می دهد. از این رو، این به عنوان فرصتی برای دستیابی به افرادی که خارج از شخصیت خریدار هدف شما هستند، عمل می کند.

اگر قبلاً با مشخصات مشتری ایده آل کار نمی کردید، با طراحی پرسونا خریدار شروع کنید. عنوان شغلی، درآمد، جنسیت، سن و محل سکونت شخص اولیه و ثانویه خود را در نظر بگیرید، اما به یاد داشته باشید که شما برای افراد واقعی خلق می کنید. از این رو، محتوایی که شما در بخش اجتماعی به اشتراک می گذارید باید به تنظیمات شخصی، عادت ها، علایق، نگرانی ها و احساسات آن ها کمک کند. توجه داشته باشید که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از مشاغلی که ارزش آنها با خودشان همسو است، طرفداری می کنند. رسانه های اجتماعی می توانند به عنوان محل فروش شرکت هایی باشند که به دنبال موضع گیری عمومی درمورد مسائل به موقع هستند.

چگونه توجه آن ها را به سمت اجتماعی جلب می کنید؟ به آنچه مخاطب شما می خواهد، فکر کنید. چگونه و از کجا محتوا مصرف می کنند؟ از این اطلاعات برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد تمرکز بر روی شبکه های اجتماعی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی شما از فیس بوک به عنوان بستر اصلی خود استفاده می کنند، در اینجاست که باید بیشترین فعالیت را داشته باشید.

شخصیت، صدا و لحن برند را تعیین کنید.

پس از تعیین مخاطبان خود در استراتژی شبکه های اجتماعی، می توانید درک کنید که چگونه با آن ها صحبت کنید. ایجاد صدا و لحن نام تجاری به شما امکان می دهد پیام رسانی اجتماعی را در تمام کانال ها ثابت نگه دارید.

اگر شرکت شما از قبل رهنمودهای مربوط به برند تجاری را ندارد، ممکن است مدتی را صرف این قسمت کنید. پیام رسانی اجتماعی باید بر ارکان و شخصیت برند و همچنین لحن و صدای تحریری شما تأکید کند. آیا جدی و مقتدر، یا شوخ طبع و بازیگوش خواهید بود؟ سرانجام، یک شخصیت اجتماعی بسازید که ظاهر و احساس برند شما را به دقت منعکس کند، از طرح رنگی تا سبک قلم، و مورد توجه مخاطبان خود قرار گیرد.

هنگام ساخت شخصیت اجتماعی خود، استراتژی بازاریابی محتوا را در نظر بگیرید: لحن، صدا و دیدگاه شما باید همه با هم مطابقت داشته باشند. به عنوان یک قاعده کلی، از حفظ فاصله بسیار زیاد با چارچوب تعیین شده در استراتژی بازاریابی محتوای خود برای حفظ سطح سازگاری در بین هر پلتفرمی که شرکت شما حضور قابل توجهی دارد ، خودداری کنید. شما می خواهید مخاطبان شما همیشه در هر مکانی، برند شما را تشخیص دهند.

تحقیق و نظارت بر فضای رقابتی

با جستجوی چگونگی استفاده رقبای خود از رسانه های اجتماعی برای دستیابی به اهداف تجاری خود، بینش ارزشمندی در مورد بهترین و بدترین شیوه های اجرا به دست خواهید آورد.

با جستجوی کلمات کلیدی در شبکه های اجتماعی شروع کنید تا ترکیبی از شرکت ها را در فضای B2B کشف کنید. لیستی از رقبای برتر خود تهیه کنید. آن ها چه کسانی هستند؟ آن ها در هر سیستم عامل چه می کنند؟ حضور آن ها را در همه کانال های اجتماعی فعال آن ها تجزیه و تحلیل کنید، و از تعداد دنبال کنندگان گرفته تا ارسال فرکانس تا engagement توجه داشته باشید.

تقویم محتوای شبکه های اجتماعی ماهانه بسازید.

استراتژی شبکه های اجتماعی

این مسلماً مهم ترین مرحله یک استراتژی موفق در شبکه های اجتماعی است. تقویم محتوا با ارزش ترین ابزار شما در زمان برنامه ریزی پیش رو، منظم ماندن، به حداکثر رساندن کارایی و هدایت ایجاد و مدیریت محتوا است.

برای تنظیم تقویم محتوای خود، طراحی را تا حد ممکن ساده نگه دارید تا به روزرسانی و ویرایش آن به صورت منظم آسان باشد. ممکن است الگوی زیر را در نظر بگیرید:

 

قبل از شروع جمع آوری الگو، باید:

  • ستون های محتوا ایجاد کنید تا به شما کمک کند محتوای اجتماعی را در دسته بندی های کاملاً مشخص، مانند “محصول” ، “خدمات” ، “رویدادها” و “سرمقاله” طبقه بندی و گروه بندی کنید. فضا برای دسته های موقت مانند “کمپین فصلی” بگذارید، که می تواند با رویدادهای یکبار مصرف یا کمپین ها همراه باشد.
  • انواع دارایی را در نظر بگیرید. چه دارایی هایی در اجتماعی به اشتراک خواهید گذاشت؟ به چه دارایی دسترسی دارید و می توانید به راحتی در کانال ها توزیع کنید؟ بسته به پهنای باند شما، می توانید دارایی های جدید و خاص اجتماعی را از ابتدا ایجاد کنید، مانند گرافیک، عکس، اینفوگرافیک، فیلم و انیمیشن. توجه داشته باشید که در هنگام جذب مخاطبان اجتماعی، پست های فقط متنی کمتر موفقیت آمیز هستند.
  • تعیین کنید که مرتباً در هر سیستم عامل پست می گذارید. بسته به حجم محتوا، فرکانس ارسال از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است. شما می توانید هر روز چند بار پست ارسال کنید یا هر هفته فقط چند بار پست ارسال کنید. از نظر تصمیم گیری در مورد زمان ارسال، بهترین روش آزمایش چند زمان مختلف برای تعیین زمان آنلاین بودن مخاطبان و تمایل به تعامل با محتوای شما است.
  • در مورد سخت بودن یا انعطاف پذیری تقویم تصمیم بگیرید. آیا شما زمان و تاریخ انتشار سختی را برای پست ها اختصاص می دهید یا می توان زمان بندی آن را تقریباً تخمین زد؟ شما یک برنامه دقیق را دنبال نمی کنید یا نه، شما باید پست ها را حداقل یک تا دو هفته قبل برنامه ریزی کنید. با تهیه پیش نویس کپی و آماده سازی هشتگ، برای ارسال پست های زنده یا در زمان واقعی به بهترین شکل ممکن آماده شوید.
  • اهداف و KPI های خود را برای موفقیت ماه به ماه یا سال به سال تعیین کنید. با انجام این کار، در نهایت می توانید عملکرد نسبی را ردیابی کنید تا بفهمید کدام تاکتیک موثرترین است و کجا باید بهینه کنید. به عنوان مثال، اگر نرخ engagement در مقایسه با ماه های گذشته بیشتر است، دلیل این امر را در نظر بگیرید. اهداف شما ممکن است هر ماه بسته به محتوایی که می خواهید تبلیغ کنید تغییر کند.

پس از اتمام، تقویم خود را به تیم گسترده خود انتقال دهید تا اطمینان حاصل کنید که همه در یک راستا قرار دارند و می توانند انتظارات یکسانی را برای ماه داشته باشند. تقویم و استراتژی شبکه های اجتماعی باید مشخص کند که به چه خدمات و ابزارهایی برای مدیریت شبکه های اجتماعی نیاز دارید، خواه تولید ویدیو از تبلیغات باشد. از این رو، ایجاد تقویم پیش شرط تخصیص بودجه است.

یک لیست کارهای روزانه ایجاد کنید.

تقویم محتوای اجتماعی به شما کمک می کند تا در بالای کارهای ماهانه خود باشید. با این حال، وظایف دیگری نیز وجود دارد که شما باید روزانه انجام دهید تا از موفقیت استراتژی رسانه های اجتماعی خود اطمینان حاصل کنید. این موارد شامل تعامل فعالانه با مخاطبان شما می شود، خواه این پاسخ به پیام های مستقیم، پسندیدن یا اشتراک گذاری پست هایی است که شرکت شما در آن ها ذکر شده است. با گذشت زمان، تعامل منظم با مخاطبان اجتماعی شما می تواند به افزایش تبدیل کمک کند و مشتریان وفادار یا مصرف کنندگان محتوای شما را حفظ کند. زمان پاسخ باید حداکثر چهار ساعت کوتاه باشد.

همچنین بهتر است به صورت روزانه بر روندهای اجتماعی، کلمات زبانی و هشتگ های شبکه های اجتماعی نظارت داشته باشید. آگاهی از آخرین موضوعات پرطرفدار در زمینه اجتماعی، به معنای کسب آگاهی از ترجیحات و علایق مخاطبان گسترده تر است. ممکن است خودتان را پیدا کنید که مطابق با هشتگ های معروف برنامه ریزی محتوای اجتماعی را تنظیم کرده و مدیریت کنید. به رقبای خود نیز توجه داشته باشید و همچنان رفتار اجتماعی روزمره آنها را نسبت به رفتار خود یادداشت کنید.

گزارش پیشرفت و استراتژی خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

با اندازه گیری مستند و مبتنی بر داده برای دستیابی به موفقیت، شما آماده گزارش پیشرفت و مراحل بعدی هستید.

برای ارائه به روزرسانی های ماهانه و همسویی با رویکرد آینده خود، با تیم گسترده تر خود و همچنین سرپرست بخش ها ملاقات کنید. برای اطلاع از برنامه ریزی محتوای اجتماعی برای ماه های بعدی، از جلسات خود با همکاران در منابع انسانی، فروش، محصول و نرم افزار استفاده کنید. سرانجام، به صورت سه ماهه با مدیریت اجرایی خود ملاقات کنید تا نتایج و تغییرات برنامه ریزی شده و به روزرسانی های استراتژی خود را ارائه دهید.

نتیجه

استراتژی شبکه های اجتماعی باید بخشی جدایی ناپذیر از هر برنامه بازاریابی محتوا باشد. Social فرصتی مهیج را برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد و تقویت اعتبار برند، گسترش مخاطبان و هدایت سود و درآمد از طریق تأثیرگذاری بر مشتری در تمام مراحل قیف ارائه می دهد. مانند اکثر موارد، یک استراتژی موفق برای تکمیل، تلاش زیادی لازم دارد. به طور منظم تاکتیک های جدید را آزمایش کنید و روش خود را بر این اساس تنظیم کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵