شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

آموزش کسب درآمد از یوتیوب
شناسه پست: 4747
بازدید: 1019
  • آموزش کسب درآمد از یوتیوب

    همانطور که می دانید در دنیای دیجیتالی امروزه یوتیوب بسیار پر طرفدار است و تقریباً 1.9 میلیارد کاربر در آن مشغول به فعالیت هستند. آمار و ارقام نشان داده اند که در هر دقیقه 500 ساعت فیلم روی این سایت بارگذاری می شود و متوسط ​​زمان مشاهده فیلم ها در یوتیوب توسط هر بیننده تقریبا 40 دقیقه است .

    بنابراین محتوای ویدیویی در حال حاضر یکی از انواع پر طرفدار محتوا است و بر دنیای بازاریابی تسلط پیدا کرده است. اگر از فیلم و محتوای ویدیوئی برای بازاریاب خود استفاده نمی کنید، بدون شک ضرر خواهید کرد. با کسب رتبه خوب برای ویدئو های خود در تمام سیستم عامل های اجتماعی و عملکرد خوب در تبلیغات، مشتریان بیشتر متوجه کسب و کار شما می شوند و از آن استقبال خواهند کرد.

    یوتیوب همچنین مخاطبان بسیار زیادی دارد که اغلب آن ها از موتور جستجوی گوگل برای یافتن محتوای مورد نظرشان استفاده می کنند. اگر بتوانید محتوای ویدیوئی خود را برای کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی کنید بلافاصله می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. وقتی از یوتیوب استفاده می کنید، یک گالری کامل از فیلم ها خواهید داشت و می توانید این فایل های ویدئویی را در سایر شبکه های اجتماعی و پلتفرم ها برای افزایش ترافیک بارگذاری کنید. همچنین می توانید فقط با چند کلیک فیلم ها را در پست های وبلاگ خود قرار دهید و پست های وبلاگ خود را پویاتر و جذاب تر کنید.

    بسیاری از افراد از یوتیوب برای کسب درآمد استفاده می کنند. کسب درآمد از طریق انجام تبلیغات بارزترین روش کسب درآمد در یوتیوب است اما این تنها راه انجام آن نیست. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید از طریق یوتیوب درآمد دلاری کسب کنید و به درآمدزایی برسید.

    کسب درآمد از طریق یوتیوب به چه عواملی بستگی دارد و چگونه محاسبه می شود؟

    برای محاسبه ی درآمد تعداد بازدیدهای شما با میزان مبلغ دریافتی ارتباط مستقیم ندارد. اگر ویدیوی شما هزاران بازدید داشته باشد اما کسی تبلیغ را تماشا نکند و یا بر روی آن کلیک نکند، هیچ مبلغی دریافت نخواهید کرد.  به عبارتی دیگر یک بیننده باید بر روی یک تبلیغ کلیک کند یا تبلیغ را به طور کامل (10 ، 15 یا 30 ثانیه) تماشا کند تا مبلغی را دریافت کنید. بنابراین مبلغی که یوتیوب به شما پرداخت خواهد کرد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

    • تعداد بازدید ویدیوی شما
    • تعداد کلیک هایی که یک آگهی دریافت می کند.
    • کیفیت تبلیغات
    • طول فیلم

    همچنین تعداد کل بازدیدها از یک ویدیو و تعداد تبلیغات نمایش داده شده در طول یک فیلم می تواند تاثیر گذار باشد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد به طور متوسط یوتیوب می تواند حدود 18 دلار در هر 1000 بازدید آگهی کسب کند که از این 18 دلار به شما 3 تا 5 دلار پرداخت می کند. با این حال، همانطور که قبلاً اشاره شد این ها تنها آمار تخمین زده شده است و ممکن است بسته به کیفیت آگهی، نرخ کلیک و سایر عوامل، کمتر و یا بیشتر شود.

    لازم به دکر است که یوتیوب بر اساس تعداد مشترکانی که در کانال خود دارید به شما مبلغی پرداخت نمی کند. مشترکین و یا اعضای کانال شما افرادی هستند که حساب شما را دنبال می کنند تا بتوانند به آخرین ویدئوهای شما دسترسی داشته باشند. وقتی ویدیویی را منتشر می کنید، به طور خودکار در صفحه اصلی آن ها نشان داده می شود.

    مشترکین برای کانال شما با ارزش هستند زیرا آن ها کسانی هستند که به احتمال زیاد محتوای شما را لایک کرده و ویدیوهای شما را با افراد بیشتری به اشتراک می گذارند. این بدان معناست که در صورت قرار دادن تبلیغات مناسب، می توانید تعداد بازدید و درآمد بیشتری کسب کنید. با این حال تعداد مشترکین شما به صورت مستقیم تاثیری در مبلغ دریافتی شما ندارد. در حالت کلی برای کسب درآمد در یوتیوب لازم است که:

    • حداقل 1000 مشترک و عضو کانال داشته باشید.
    • شرایط و ضوابط را امضا و با ان ها موافقت کنید.
    • یک حساب AdSense داشته باشید.
    • کانال شما توسط یوتیوب بررسی و تأیید شده باشد.

     

    نحوه ی کسب درامد دلاری در یوتیوب از ایران

    همانطور که گفته شد یوتیوب در دنیای امروزی منبع درآمد زایی بسیار خوبی می باشد و حتی افراد در ایران نیز با وجود محدودیت ها می توانند درآمد دلاری داشته باشند. بسیاری امروزه به دنبال کسب درآمد دلاری هستند در ادامه تعدادی از این ایده ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

    خدمات ویرایش ویدئو را ارائه دهید.

    اولین مهارت سودآور و متناسب با تقاضای بازار، ویرایش ویدئو است. درآمد حاصل از این کار ممکن است به طور مستقیم از طریق یوتیوب دریافت نشود اما افراد بسیار زیادی به دنبال تولید محتوا و ارائه ی آن در یوتیوب هستند و شما می توانید با ارائه خدمات ویرایش ویدیوی به آن ها منبع درآمد مناسبی برای خود ایجاد کنید. ویرایش ویدئو به مهارت تخصصی و مقدار زیادی خلاقیت نیاز دارد تا ویدئو ویرایش شده به خوبی بتواند بیننده را درگیر خود کند.

    برای یافتن مشتری ها، کانال یوتیوب شما مکانی عالی برای شروع است زیرا ممکن است آن ها از قبل از کانال شما و کیفیت فیلم های شما مطلع باشند. به عبارت دیگر برای شروع کار می توانید نمونه کار های خود را در کانال یوتیوب خود قرار دهید تا از این طریق افراد با سبک کار شما آشنا شوند. همچنین شما می توانید به کسب و کار های مختلف درباره ی نحوه ی ایجاد و تولید محتوای خود مشاوره دهید و به آن ها کمک کنید تا محتوای جذاب تری ایجاد کنند.

    محصولات برند های مختلف را نقد و یا بررسی کنید.

    شرکت های علاقه مند به محتوای کانال یوتیوب شما ممکن است از فیلم های شما حمایت مالی کنند یا در ازای پرداخت مبلغی به شما این پیشنهاد همکاری را بدهند که محصولات آن ها در ویدئو هایتان بررسی و یا معرفی کنید. در این مواقع همکاری با برندهای بزرگ و تولید محتوا برای نقد محصولاتشان می تواند بسیار مفید باشد و شما احتمالاً پرداختی را به ازای هر فروش دریافت خواهید کرد.

    فروش محصولات یا خدمات

    اگر کالایی دارید یا خدماتی را ارائه می دهید که به مخاطبانتان مربوط باشد، به آن ها بگویید و لینک هایی را در ویدیوهای خود قرار دهید. فروش یک محصول فیزیکی ممکن است شما را ملزم به خرید مواد یا یافتن تولید کننده کند، اما شما می توانید موارد دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی و … که سود بیشتری دارند را به فروش برسانید. در حالت کلی فروش کالا راهی مناسب برای کسب درآمد از یوتیوب است.

    این مطلب رو هم بخون:  معرفی بهترین افزونه های اسلایدر وردپرس

    برای شروع فروش محصول موردنظر خود را تولید و یا تهیه کنید. کالا برای کانال شما به قوی تر کردن ارتباط مخاطب با شما کمک می کند. در عین حال توجه داشته باشید که کالای شما باید منحصر به فرد باشد. بنابراین برای اطمینان حاصل کردن از اینکه محصول شما مورد استقبال قرار خواهد گرفت می توانید نیاز سنجی کنید و بررسی کنید که مخاطبان شما به چه چیزی نیاز دارند. از آن ها نظرسنجی کنید که چه می خواهند یا با ارائه محصولات یکبار مصرف مرتبط با نقاط درد آن ها محصول خود را تبلیغ کنید.

    در مرحله ی بعد فروشگاه و صفحه فرود خود را ایجاد کنید. برای رسیدگی به خریدها به وب سایت جداگانه ای نیاز دارید و یا از اینستاگرام استفاده کنید. بهتر است آن را مستقیماً از طریق ویدئوهای خود پیوند دهید. قبل از تبلیغ کالاهای خود، یک سیستم پرداخت ایمن داشته باشید.

    در آخر محصول خود را در فیلم های خود تبلیغ کنید. از کالاهای خود در ویدیوهایتان استفاده کنید. فراموش نکنید که لینک به فروشگاه خود را در توضیحات ویدئویی خود اضافه کنید و نظر مخاطبان را با استفاده از دکمه های دعوت به عمل جویا شوید.

     

    از افیلیت مارکتینگ استفاده کنید.

    شما می توانید با بررسی محصولات مرتبط با مخاطبان خود با برندهای تجاری ارتباط برقرار کرده و پورسانت کسب کنید. این امر مستلزم ثبت نام در برنامه های وابسته آن ها و سپس به اشتراک گذاری پیوند وابسته منحصر به فرد خود در توضیحات ویدیوی خود می باشد و در نهایت از این طریق محصولات آن ها را تبلیغ کنید. شفاف بودن با مخاطب خود در اینجا نکته اساسی است زیرا بر روابط خود با او تأثیر می گذارد.

    فروش دوره های آنلاین

    اگر از طریق فیلم های خود به مخاطبان خود آموزش می دهید، در حال حاضر یک فرصت سودآور برای کسب درآمد خواهید داشت. شما می توانید دوره آنلاین خود را ایجاد کرده و آن را در کانل یوتیوب خود به اشتراک بگذارید و به فروش برسانید.دوره های آنلاین می تواند برای افراد ایرانی بسیار مناسب باشد زیرا دیگر هیچگونه محدودیتی (محدودیت جغرافیایی) در فروش آن نخواهید داشت.

    سایر محصولات دیجیتال مانند کتاب های الکترونیکی و محصولات قابل دانلود کردن نیز موارد خوبی هستند. برای ساخت چنین محصولاتی هزینه مربوط به مواد اولیه، تعمیر و نگهداری و به روزرسانی دیگر وجود ندارد و احتمالاً فروش خوبی خواهید داشت.

    برای فروش دوره های خود می توانید علاوه بر یوتیوب از ایمیل هم استفاده کنید زیرا ایمیل یک رسانه صمیمی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و ایجاد روابط عمیق تر است. همچنین ایمیل فرصت شخصی سازی استراتژی بازاریابی را ارائه دهد، که منجر به نرخ تبدیل بالاتر از تبلیغ دوره شما در یوتیوب می شود. برای جمع آوری آدرس های ایمیل بینندگان خود، می توانید بخشی از دوره ی خود را رایگان کرده و ایمیل ها را جمع آوری کنید.

     

    چگونه می توان بازدید و درآمد بیشتری در یوتیوب داشت؟

    محتوای جذاب ایجاد کنید.

    به سادگی آنچه مشتریان ایده آل شما بیشتر می خواهند بدانند را شناسایی کنید و سپس فیلم هایی تهیه کنید که پاسخگوی نیازهای آن ها باشد. شما می توانید ایده های ویدیویی را در قسمت نظرات کانال های اجتماعی مختلف پیدا کنید. به طور مداوم محتوایی ایجاد کنید که مشکلات مشتری ایده آل شما را برطرف کند یا نیازهای او را برآورده کند.

    بینندگان را به عضویت تشویق کنید.

    آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “بهترین مشتریان شما مشتریان قدیمی شما هستند”؟ به عبارت دیگر، حفظ مشتری می تواند روشی قدرتمند برای رشد تجارت شما باشد، همین مورد برای بازدیدهای یوتیوب صدق می کند. به همین دلیل یکی از ساده ترین راه ها برای دستیابی به بازدید بیشتر در یوتیوب تشویق بینندگان فعلی شما به عضویت است زیرا با به دست آوردن مشترکین تعداد بازدیدهای هر ویدیوی جدیدی که منتشر می کنید افزایش می یابد.

    همچنین از افراد بخواهید که علاوه بر عضویت اعلان ها و یا نوتیفیکیشن های خود را نیز روشن کنند. به این ترتیب، هرگاه بیننده ای عضو کانال شود، هر بار که ویدیوی جدیدی بارگذاری می کنید، به آن ها اطلاع داده می شود. رشد مشترکان شما برای به دست آوردن بازدیدهای بیشتر از یوتیوب ضروری است، بنابراین از بینندگان خود بخواهید که اکنون عضو کانال شما شوند

    پلی لیست خود را ایجاد کنید تا افراد را تحت تاثیر قرار دهند.

    پلی لیست ها به دلیل قابلیت پخش خودکار برای جلب توجه افراد و جذب آن ها به ویدیوهای مشابه که از آن ها لذت می برند بسیار کاربردی هستند. اگر محتوای شما خوب باشد، بینندگان اغلب به تماشای آن ادامه می دهند. همچنین، پلی لیست ها می توانند به بهبود رتبه بندی جستجو کمک کنند ، زیرا عناوین آن ها فرصت دیگری برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی است.

    فیلم های خود را در کانال های اجتماعی دیگر تبلیغ کنید.

    اگر در کانال های اجتماعی دیگری دنبال کننده دارید، هر بار که ویدیوی جدیدی را در YouTube بارگذاری می کنید، به آن ها اطلاع دهید. یک راه خوب برای این کار تهیه یک تیزر کوتاه است و سپس آن را در صفحات اجتماعی خود قرار دهید.

    یک جامعه را پرورش دهید.

    یوتیوب فقط یک موتور جستجوی ویدئو نیست، یوتیوب همچنین یک شبکه اجتماعی است. بنابراین برای دریافت بازدیدهای بیشتر در آن، باید مانند سایر شبکه های اجتماعی از آن استفاده کنید. به عبارت دیگر، فقط به طور منظم اشتراک گذاری فیلم ها کافی نیست، شما همچنین باید مخاطبان خود را به طور فعال درگیر کنید. چطور؟ بهترین راه پاسخ دادن به نظرات است، به خصوص اگر کسی سوالی را مستقیم بپرسد. سایر بینندگان اگر بدانند پاسخی از سمت شما دریافت می کنند بیشتر اظهارنظر و تعامل می کنند.

    پاسخ به نظرات فقط یک ثانیه طول می کشد و در عین حال می توانید با بررسی نظرات، ایده های جدید ویدیویی برای خود ایجاد کنید. شما همچنین باید عضو فعال جامعه مخاطبان خود باشید. در کانال های سایر افراد و رقبایتان عضو شوید، در مورد ویدیوهای آن ها نظر بگذارید و هر آنچه را که ممکن است مخاطبان شما از آن لذت ببرند به اشتراک بگذارید.

    یکی از ساده ترین راه ها برای تبلیغات برگزاری مسابقه یا قرعه کشی است. به عنوان مثال، می توانید از بینندگان بخواهید که ویدیوی شما را در فیس بوک به اشتراک بگذارند تا در قرعه کشی وارد شود. رشد یک اجتماع فعال وفادار راهی مطمئن برای کسب بازدید بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر در یوتیوب شود.

    این مطلب رو هم بخون:  روابط عمومی (PR) چیست و تعریف 0 تا 100 روابط عمومی در بازاریابی

    توجه داشته باشید تکنیک های متعددی برای افزایش درامد وجود دارد یکی از انها بازاریابی در یوتیوب است.

     

    محتوای ویدئویی خود را بهینه کنید.

    یوتیوب یک موتور جستجو است که به معنی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است .الگوریتم یوتیوب هنگام انتخاب فیلم برای نمایش دادن در نتایج جستجو، چندین مورد را در نظر می گیرد و این پلتفرم چندین فرصت برای بهینه سازی کانال و فیلم های شما فراهم می کند( از جمله نام فایل های ویدیویی، عنوان ها، توضیحات و برچسب ها). بنابراین تا آنجا که ممکن است اطلاعات لازم را قرار دهید. نکته بسیار مهم این است که، شما باید بدانید که ویدیوها و کانال شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می شود.

    با تایپ کردن کلمات کلیدی بالقوه در نوار جستجو، کلمات کلیدی مرتبط را کشف کنید تا ببینید چه چیزی در تکمیل خودکار نشان داده می شود. همچنین می توانید از ابزارهای کلمه کلیدی رایگان مانند Google Trends و Google Ads Keyword Planner  استفاده کنید.

    اما مواظب باشید یوتیوب شما را به دلیل قرار دادن کلمات کلیدی که به ویدیوی شما مرتبط نیستند جریمه می کند. عناوین خود را نیز بین 60-70 کاراکتر نگه دارید. این تعداد بیشترین فضا را برای ایجاد یک عنوان جذاب فراهم می کند، در عین حال اطمینان حاصل می کند که در نتایج جستجو کوتاه نخواهد شد.

    مطمئناً، برای کمک به رتبه بندی ویدئوهای خود در نتایج جستجو، باید از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما برای دریافت بازدیدهای یوتیوب بیشتر، به عناوین و توضیحات ویدیوی خود نیز نیاز دارید تا مورد توجه بینندگان قرار گیرد. به طور کلی، تعادل بین محتوای دقیق، آموزنده و در عین حال جذاب را هدف قرار دهید.

    کانال خود را بهینه کنید.

    بهینه سازی کانال برای تقویت نام تجاری و افزایش بازدیدهای یوتیوب مهم است و روش های زیادی برای بهینه سازی کانال شما وجود دارد. برای شروع کار، یک نام تجاری زیبا و سازگار با برند خود ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که مارک تجاریقرار داده شده در یوتیوب با وب سایت و سایر کانال های اجتماعی شما مطابقت دارد. این به معنای استفاده از لوگو، تصاویر و رنگ های مشابه است. عکس پروفایل شما باید 800 در 800 پیکسل باشد. همچنین اگر کوچکتر نمایش داده شود باید همچنان خوب به نظر برسد. پس زمینه شما باید حداقل 2560 در 1440 پیکسل باشد.

    توصیفات کانال یوتیوب خود را بهینه کنید. این توصیفات در برگه “درباره” کانال شما نشان داده شده است. با توصیف سریع نام تجاری و مزایای محصولات خود شروع کنید. سپس به بینندگان بگویید که چرا باید فیلم های یوتیوب شما را تماشا کنند. آیا به آن ها چیزی می آموزید؟ یا کانال شما سرگرم کننده است؟ به بینندگان بگویید که چه چیزی برای آن ها مناسب است.

    دقیقاً مانند عناوین ویدئویی، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر خود را در توضیحات کانال یوتیوب خود وارد کرده اید. کانال های اجتماعی، پیوندها به وب سایت خود و راهی برای تماس با خود را اضافه کنید. به عبارت دیگر، اطلاعات بیشتر درباره نام تجاری خود را برای بینندگان به نمایش بگذارید.

    لینک ها را در فیلم های خود قرار دهید.

    از یوتیوب برای درج لینک به ویدیوهای دیگر استفاده کنید تا بازدید هر ویدئو را به حداکثر برسانید. این موارد می توانند در کل ویدیو ظاهر شوند و مخاطبان را به سمت ویدیوی دیگر یا حتی وب سایت و وبلاگ شما سوق دهند. با این حال، بیش از حد این کار را نکنید. اطمینان حاصل کنید که این کار مانع داشتن تجربه راحت کاربری و دیدن ویدئو نمی شود.

    اهداف و محتوای کانال خود را توسعه دهید.

    در یوتیوب انواع و اقسام محتوا وجود دارد. هنگامی که کانال یوتیوب خود را ایجاد می کنید به یاد داشته باشید که توسعه محتوای شما سرگرم کننده است. محتوای شما باید با اهداف تجاریتان همسو باشد. ساده ترین راه برای توسعه کانال خود این است که خودتان باشید.

    همچنین شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را در کانال خود ارائه دهید. محتوا دامنه گسترده ای است و به نحوه فیلمبرداری، لحن حرف زدن و … بستگی دارد. هنگامی که آن را انتخاب کردید، بررسی کنید که چگونه می توانید با استفاده از شخصیت برند خود، فیلم ها را منحصر به فرد کنید. بسته به محتوای کانال و جایگاه ویژه خود اطمینان حاصل کنید که برای پوشش موضوعات پرطرفدار در صنعت خود، محتوای تکان دهنده ای را ایجاد کرده اید.

    نکته: برای فعالیت داشتن در یوتیوب باید به Google AdSense متصل شوید. در واقع برای تأیید شدن در یوتیوب، باید کانال خود را به Google AdSense ، یعنی سیستم تبلیغاتی یوتیوب متصل کنید. تبلیغ کنندگان از AdSense استفاده می کنند تا فیلم ها را براساس عواملی مانند مخاطبان شما، موضوع ویدیو و کلمات کلیدی مرتبط پیشنهاد دهند.

    به طور کلی، حقوق شما براساس تعداد “تبدیل ” هایی که فیلم های شما دریافت می کنند، پرداخت می شود. این تبدیل ها زمانی اتفاق می افتند که شخصی روی تبلیغ کلیک می کند یا آن را تا یک حدی تماشا می کند. در اینجاست که ترافیک بیشتر می تواند به شما کمک کند تا درآمد بالاتری داشته باشید بنابراین اگر کانال کوچکی دارید ممکن است فقط هر چند ماه یکبار حقوق دریافت کنید.

    جمع بندی

    در پایان برای درآمدزایی از طریق یوتیوب نیازی به امکانات و تجهیزات گران قیمت ندارید و می توانید با رعایت کردن برخی از نکات به راحتی کسب درآمد کنید. یوتیوب همچنین یک بخش تجزیه و تحلیل اختصاصی برای کانال شما ارائه می دهد تا بتوانید عملکرد فیلم های خود را ببینید. تجزیه و تحلیل به شما امکان می دهد از افرادی که فیلم های شما را تماشا می کنند، بینشی کسب کنید و به جمع آوری اطلاعات مربوط به مخاطبان خود بپردازید. همچنین به شما ایده بهتری می دهد که چرا یک فیلم ممکن است عملکرد بهتری نسبت به ویدیوی دیگر داشته باشد. در واقع، این یک ابزار قدرتمند است که باید از آن برای رشد و توسعه ی کسب و کار خود استفاده کنید.

    برای انکه بتوانید یک براورد از میزان درامدتان داشته باشید حتما مقاله یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول میدهد را مطالعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵